Aihe: Vielä kerran: uutta nuppia ostamassa
1 2
mungiisi
23.07.2006 20:55:58 (muokattu 23.07.2006 20:57:56)
Noniin, JCM800 myytiin pois ja nyt sitten kiikarissa uuden nupin hommaaminen

Soitan tällä hetkellä lähinnä raskaampaa musiikkia, mutta haluaisin hommata nupin ajatellen tulevaisuuttakin, että jos joskus tekee mieli soitella jotain muutakin niin ei tarvitsisi ruveta vaihtelemaan jälleen. Monipuolisuus ei siis ole pahitteeksi. Säröt olisi mukava saada itsestään nupista eikä pedaaleita käytellen, sitä varten JCM:n myinkin.

Tällä hetkellä on listalla seuraavat nupit:

ENGL Fireball
ENGL Ritchie Blackmore
ENGL Powerball
Peavey 5150/5150II/6505/6505+
Mesa/Boogie Single Rectifier

Kaikkia paitsi ENGLin Powerballia olen noista päässyt testaamaan. Peaveyt eivät oikein innosta, niitä tuntuvat olevan niin monella nykyään. Kauhistuttaa kun menee katsomaan keikkaa, 5 eri bändillä 6505 tai 5150. Tuo Mesa on sinänsä kiinnostava, koska se on 1400 euroa muistaakseni Tren musiikissa. Säröä ei kait irronnut ihan niin paljoa kuin Double Rectosta kun sitä nopeasti kokeilin.

E: Nuo Framuksetkin kiinnostavat hieman, minkälaista soundia niistä saa irti?

Budjetti on siis ~1000 euroa, mutta siitä voi varmaankin vähän venyä tuonne 1200-1400 euroon. Ehdotuksia?
msm40
23.07.2006 21:44:40
Ostat multa pari kuukautta vanhan Framus Dragonin. Monipuolinen 100w nupukka josta varmasti irtoaa hevanderit.
All you really need is your imagination... And a Tele...
mungiisi
23.07.2006 21:45:28
Ostat multa pari kuukautta vanhan Framus Dragonin. Monipuolinen 100w nupukka josta varmasti irtoaa hevanderit.

Minkälaista säröä noista Framuksista irtoaa? Osaatko kuvailla?
Ben_D
23.07.2006 21:49:27

Suosittelisin lisäämään listaan ENGL Savagen. Lähtee kaikki balladeista kissantappoon. Soundinäyte vaikka meidän demolta, Destructionin uudemmilta tai Motörheadin Infernolta.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
msm40
23.07.2006 21:50:28
Tota Dragonin kolmoskanavaa on kuvailtu Mesamaiseksi ja kakkoskanavaa Marsumaiseksi. Jos vertaan tota vaikka Englin Screamer/Thunder osastoon niin tossa on huomattavasti massiivisempi ja vähemmän yläpääsirinää omaava saundi. Ei pahalla Englejä kohtaan, tykkäsin Thunderista hyvinkin paljon mutta Dragon vie noista kuitenkin niskavoiton. Niin tosiaan, puhdas kanava tossa on kanssa mainio.
msm40
23.07.2006 21:52:22
Ja Savage ei myöskään ole listan huonoimmasta päästä. Tossa hintaluokassa alkaa jo olla omista mieltymyksistä kiinni mikä kolisee (murisee) parhaiten. Suosittelen mahdollisimman laajaa testikierrosta.
Jani The Rock
23.07.2006 21:52:46

Testaappa VHT:tä jos vastaan tulee.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
ilpoliekkio
23.07.2006 23:53:01
ENGLiä voin suositella, jos siis niiden soundista tykkää. Monelle tuntuu olevan vähän hankala se niiden kireä soundi, mutta omaan korvaan se kyllä potkii hemmetin hyvin. Itselläni on Fireball ja olen ihan tyytyväinen.
Awaken the suffering
kimurantti1
24.07.2006 00:44:18 (muokattu 24.07.2006 13:19:49)
Tällä hetkellä on listalla seuraavat nupit:

ENGL Fireball
ENGL Ritchie Blackmore
ENGL Powerball
Peavey 5150/5150II/6505/6505+
Mesa/Boogie Single Rectifier

Tämähän on vain minun mielipiteeni, mutta jos monipuolista vahvistinta etsit, niin Fireballin, 5150:n ja Recton voit jättää samantien pois. Eivät missään nimessä ole huonoja vahvistimia, mutta aika pitkälle yhden tyylisuunnan pelejä. Powerball taipui aika moneen, vaikka senkin luokittelisin näihin modernin metallin helmiin. Blackmoresta en osaa sanoa mitään kun en ole kokeillut. Et varmaan kokeillut avata Single Rectoa? Näin siis vain päättelen tuosta kun ei hirveästi säröä lähtenyt.

Kun itse etsin nimenomaan monipuolista vahvistinta, niin loppusuoralle jäivät Mesan F-50 ja Laneyn VH100R. Niin hyvän vaikutuksen tekivät meikäläiseen, että suosittelen testaamaan. F-50:ssä on sitä Mesalle tuttua löysää säröä, hemmetin hyvä puhdas ja aika simppeli look. VH100R:ssä taas on paljon tiukempi soundi. Dynamiikkaa on paljon, varsinkin puhtaalla kanavalla, joten joutuu oikeasti kuuntelemaan mitä soittaa. VH100R on aika middlekäs peli, ja vaikka itse päädyinkin hommaamaan V30:llä ladatun kaapin, niin suosittelen testaamaan ensin. Ainakin VH100R:stä löytyy haulla p a l j o n juttua.

F-50:stä löytyy pari klippiä täältä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=88160 - tuolla siis hevisoundeja, mutta ko. vahvistimessa on todella paljon muutakin.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Jucciz
24.07.2006 02:09:43
Noista ENGLeistä suosittelisin ensisijaisesti Blackmore-nuppia, koska se kuulemieni kommenttien perusteella kuulostaa vähiten ENGL:iltä (eli sirisevältä ja yläkierältä) ja siitä saa vissiin ihan oikeasti hyvän rokkisoundin - siis muutakin kuin heviosastoa. Kannattaa silti itse testata eikä ostaa nuppia kenenkään kommenttien perusteella. :)
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
kimurantti1
24.07.2006 02:17:02
Noista ENGLeistä suosittelisin ensisijaisesti Blackmore-nuppia, koska se kuulemieni kommenttien perusteella kuulostaa vähiten ENGL:iltä

Entä jos joku tykkää Englin ominaissoundista?
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
McNulty
24.07.2006 08:38:13 (muokattu 24.07.2006 08:38:56)
Oma lehmä ojassa, mutta:
Hughes & Kettner - Trilogy
Hughes & Kettner - Triamp
El zorrero más grande en el mundo
Muusikoiden.net official firestarter #1
Eemil
24.07.2006 09:31:42
Lisätään listaan vielä Kochin Powertone, Twintone ja Multitone.

Lisäksi kehtaan väittää että Framus Dragonissa sitä sirisevää yläpäätä on selkeästi enemmän kuin Engl Screamerissa tai Thunderissa. Se joka saa Mesa-saundia ruuvattua Dragonin ihan miltä tahansa kanavalta voi laittaa ääninäytettä, olen kiinnostunut kuulemaan.
Alkoko tehdä mieli Eemeliä? -Vilhelmus K100#2
Niknak
24.07.2006 09:45:43
Oma MIELIPIDE.

Pääsin tässä männä keväänä testaamaan JCM800sta, Dual Rectoa ja xxx:ää "sidebyside". Dual kuullosti kylmältä ja tunkkaselta kaikilla kanavilla ja xxx taas aika muoviselta. Jcm oli ainoa "edes sinnepäin" vahvistin. JCM asettui taloksi kuukausi sitten ja siihen tilasin vielä Uraltonelta modatun SD-1:n ja siinä on aika pitkälti mun häräntappo soundi.

Makuasioita, mutta kun katsoo hintalappuja ei ollut mitään ongelmaa valita.
McNulty
24.07.2006 09:49:22
Niin no se mitä hintalapussa lukee ei tietenkään vaikuta suoranaisesti soundiin tai siihen mikä miellyttää kuulijaa, soittajaa tai kumpaakin.

Kaveri soittelee mielestäni ihan hyvillä hevisoundeilla tuolla 200W Randallin trankkunupilla itsetehdyn 4x12" kaapin läpi. Toimii ja hinnaltaan aika edullinen halfstack (250e + 400e = not bad)
El zorrero más grande en el mundo
Muusikoiden.net official firestarter #1
Ben_D
24.07.2006 09:56:26

Pieni offtopic..ENGL on näemmä kiinnittänyt uusia artisteja talliinsa kun sekä Haunted että Dimmu Borgir kitaristit soittavat ENGL:lla...kuten myös Dio:n toinen kepittäjä. Suurimmalla osalla näyttäisi olevan Savage tai Special Edition vahvistimia.

ENGL vaan yksinkertaisesti Rulez...
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
saastara
24.07.2006 09:56:39
Jos haetaan monipuolista hevanderivahvistinta josta tarpeen mukaan lähtee muutakin kuin kissantappoa ensimmäisinä kokeilisin nuo Kochin nupit.. Lisäksi ENGLin Blackmoren ja H&K:n Trilogyn pitäisin myös mielessä..

Halvimpia pelejähän nuo eivät ole mutta niistä voi saada, jos onni käy, elinikäisen soittokaverin.
Lisää middleä.
Niknak
24.07.2006 10:01:39 (muokattu 24.07.2006 10:05:08)
Kaveri soittelee mielestäni ihan hyvillä hevisoundeilla tuolla 200W Randallin trankkunupilla itsetehdyn 4x12" kaapin läpi. Toimii ja hinnaltaan aika edullinen halfstack (250e + 400e = not bad)

Jos pelkkää kiukkua soittelisin, valitsisin itsekin Randallin trankun.

Ketjun aloittajalle, jäsen Härski myi JCM-nuppinsa mulle ostaakseen ENGL-Screamerin, käsittääkseni samoista syistä. On vissiin ollut tyytyväinen sen ruttuun.

Edit: Meinasin kanssa ehdottaa VHT:ta mutta Rokkijamppa kerkesi.
mungiisi
24.07.2006 10:57:14
Tämähän on vain minun mielipiteeni, mutta jos monipuoilsta vahvistinta etsit, niin Fireballin, 5150:n ja Recton voit jättää samantien pois. Ne eivä missään nimessä ole huonoja vahvistimia, mutta aika pitkälle yhden tyylisuunnan pelejä. Powerball taipui aika moneen, vaikka senkin luokittelisin näihin modernin metallin helmiin. Blackmoresta en osaa sanoa mitään kun en ole kokeillut. Et varmaan kokeillut avata Single Rectoa? Näin siis vain päättelen tuosta kun ei hirveästi säröä lähtenyt.

Olin testaamassa tuota Single Rectoa Tren musiikissa, kantoivat 2x12" Mesan kaapin ja sen nupin huoneeseen ja siellä sai sitten soitella. Täytyy kyllä myöntää ettei sitä volyymia tullut silti avattua niin kauhean paljoa.

Kun itse etsin nimenomaan monipuolista vahvistinta, niin loppusuoralle jäivät Mesan F-50 ja Laneyn VH100R. Niin hyvän vaikutuksen tekivät meikäläiseen, että suosittelen testaamaan. F-50:ssä on sitä Mesalle tuttua löysää säröä, hemmetin hyvä puhdas ja aika simppeli look. VH100R:ssä taas on paljon tiukempi soundi. Dynamiikkaa on paljon, varsinkin puhtaalla kanavalla, joten joutuu oikeasti kuuntelemaan mitä soittaa. VH100R on aika middlekäs peli, ja vaikka itse päädyinkin hommaamaan V30:llä ladatun kaapin, niin suosittelen testaamaan ensin. Ainakin VH100R:stä löytyy haulla p a l j o n juttua.

F-50 Menee jo yli budjetin, kiinnostava vehje olisi silti. VH100R Sopii budjettiin vallan mainiosti, tuota tekisi vaan mieli päästä koeajamaan jossain Tampereella. Ei taida löytyä täältä?

Jos haetaan monipuolista hevanderivahvistinta josta tarpeen mukaan lähtee muutakin kuin kissantappoa ensimmäisinä kokeilisin nuo Kochin nupit.. Lisäksi ENGLin Blackmoren ja H&K:n Trilogyn pitäisin myös mielessä..

Halvimpia pelejähän nuo eivät ole mutta niistä voi saada, jos onni käy, elinikäisen soittokaverin.

Tuo Blackmore kutkutteleekin kaikkein eniten, häiritsee vain se yhteinen EQ, Powerballissa kun niitä on kaksi.

Oma MIELIPIDE.

Pääsin tässä männä keväänä testaamaan JCM800sta, Dual Rectoa ja xxx:ää "sidebyside". Dual kuullosti kylmältä ja tunkkaselta kaikilla kanavilla ja xxx taas aika muoviselta. Jcm oli ainoa "edes sinnepäin" vahvistin. JCM asettui taloksi kuukausi sitten ja siihen tilasin vielä Uraltonelta modatun SD-1:n ja siinä on aika pitkälti mun häräntappo soundi.

Makuasioita, mutta kun katsoo hintalappuja ei ollut mitään ongelmaa valita.

Itse pidän Dual Recton saundista hyvinkin paljon. Kyllä JCM800:sta sain tyydyttävän soundin hevi medalliin, pedaaleilla. En oikein pidä ajatuksesta että otan säröä pedaalilla.

Tänään menen testaamaan Powerballia ja Ritchie Blackmorea. Luulisi kumminkin Powerballistakin löytyvän saman mitä RB:stä, kumminkin kanavia sen verran?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)