Vasenniplaaja 22.07.2006 17:16:30 | |
---|
Elikkä bassoa on soiteltu itse oppien nyt reilu puoli vuotta. (Thrashbändissä, mutta kiinnostus on herännyt soitella muutakin musiikkia.) Viittä kieltä haen, ja Musikantissa testasin Ibanezin BTB200:ta, jonka kevyeen kaulaan mielistyin. Päättelin siis, ettei viisikielinenkään versio tuosta mallista liene kovin kaulapainoinen. Kun budjetti siis on neljänsadan luokkaa, suositteletteko jotain muuta Ibanez BTB205:n sijasta? Kokemuksia? "...teijän isä on siis joku saksalainen panomies?" -Alttoviulisti "Mikä on mänty?" -Alttoviulisti |
lerpe 22.07.2006 18:13:12 | |
---|
Itse tykkään tuosta Ibanez gsr205 bassosta. Tuo ainakin maksaa sen alle 400e. Basistit ovat ihmisiä |
Dacatch 23.07.2006 10:24:56 | |
---|
Aiheeseen liittyen... Itsekin olen viisikielistä hommaamassa, ja budjetti on n. 700 euroa. Olen ajatellut Spector Legend 5:sta, olisiko ko. bassosta kokemuksia? Ei ole vielä mahdollisuutta päästä testaamaan, parin viikon päästä olen menossa Helsinkiin käymään. Mitä muita vitosia tuohon hintaluokkaan kannattaisi harkita? Ibanezeja aika turha ehdottaa, eivät ole ainakaan tähän menessä minun käteeni sopineet. |
nro5 23.07.2006 11:23:25 | |
---|
Säästäisin muutaman satasen lisää ja harkitsisin vakavasti G&L:n tribute L-2500:n ostamista. Käytettynäkin saattaisi löytyä. |
Dacatch 23.07.2006 11:26:34 | |
---|
Säästäisin muutaman satasen lisää ja harkitsisin vakavasti G&L:n tribute L-2500:n ostamista. Käytettynäkin saattaisi löytyä. Missä G&L myydään? En ole missään nähnyt. Olen noitakin katsellut, mutta tuollaisen oston jälkeen olisin sitten taas totaalisen perse auki. |
Antti K. 23.07.2006 11:34:29 (muokattu 23.07.2006 11:39:08) | |
---|
Säästäisin muutaman satasen lisää ja harkitsisin vakavasti G&L:n tribute L-2500:n ostamista. Käytettynäkin saattaisi löytyä. Monien mielestä L-2500 (ja myös 4-kielinen L-2000) on Leo Fenderin paras tuotos bassorintamalla. ja tämä Tribute on sitten ameriikan elektroniikalla tehty koreassa. Monipuolinen basso, suosittelen. Soundata on tuonut Suomeen. Halvempi aktiivibasso, joka on hintaisekseen mainio on OLP Tony Levin signature malli. Niissä tuntuu olevan kylläkin laatueroja; minulle tuli hyvä yksilö vasta toisella yrittämällä. Soundi on mainio, ja kaula ei ole paljon leveämpi kuin nelikielisessä -> toki 16mm kieliväli tallassa on aika tiukka (nelikielisessä 19mm). Ei vissiin tuoda Suomeen, mutta T-kaupassa näkyi olevan 499e. Omani ostin jenkkilästä. Lisäksi kannattais perehtyä MTD Kingston 5-kieliseen. Niitä alkaa saada käytettynä edullisesti. On passiivipeli, ja murisee mukavasti. Kaula on leveä, mutta pikku totuttelun jälkeen sopi ainakin minun käteen hyvin. Buzz Feiten-virityssysteemi on hyvä. "Nyt on viulu, mutta vielä kun osais soittaa!" |
Samu S. 23.07.2006 11:44:42 | |
---|
G&L Tributen omistaneena ja MTD Kingstonin nykyisenä haltijana komppaan edellisen kirjoittajan näkemyksiä. Molemmissa Korean tuotoksissa on soittopeliä hintaansa nähden naurettavan paljon. |
Progbass 23.07.2006 11:52:10 | |
---|
Aiheeseen liittyen... Itsekin olen viisikielistä hommaamassa, ja budjetti on n. 700 euroa. Olen ajatellut Spector Legend 5:sta, olisiko ko. bassosta kokemuksia? Ei ole vielä mahdollisuutta päästä testaamaan, parin viikon päästä olen menossa Helsinkiin käymään. Mitä muita vitosia tuohon hintaluokkaan kannattaisi harkita? Ibanezeja aika turha ehdottaa, eivät ole ainakaan tähän menessä minun käteeni sopineet. Ostin justiinsa käytettynä warwick corvette vitosen, se oli sen 700, eikä 5-kielinen siitä paljon parane. |
Dacatch 23.07.2006 11:57:08 | |
---|
G&L Tributen omistaneena ja MTD Kingstonin nykyisenä haltijana komppaan edellisen kirjoittajan näkemyksiä. Molemmissa Korean tuotoksissa on soittopeliä hintaansa nähden naurettavan paljon. Hmm... minkälainen soundi tuossa MTD:ssä on? Alkoi kiinnostaa kovasti. Eikä hintakaan ole paha, 695 oli jossain. Minulla bassosta pitäisi saada mahdollisimman monipuoliset soundit, kun soittelen kaikkea hevistä funkkiin. Warwickin ominaissoundi ei oikein minua viehätä. |
Karlsson 23.07.2006 12:01:38 | |
---|
Hmm... minkälainen soundi tuossa MTD:ssä on? Alkoi kiinnostaa kovasti. Eikä hintakaan ole paha, 695 oli jossain. Minulla bassosta pitäisi saada mahdollisimman monipuoliset soundit, kun soittelen kaikkea hevistä funkkiin. Warwickin ominaissoundi ei oikein minua viehätä. Kingston on musarityyppinen, mutta omasta mielestäni vielä räyhäkkäämpi. Omaan löysään soundimieltymykseeni jopa liian muriseva. Käteenhän tuo sopii kuin mitoista teetetty hanska. Suosittelen. Tosta on myös se Heir-malli, jossa on jazz-tyyppinen mikki kaula-asemassa. Ja omasta mielestäni maininnan arvoista on passiivisähköistä huolimatta suuri ja väljä sähköosasto, johon mahtuu modausmanian iskiessä vaikka mitä aktiivirompetta. "Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli |
Dacatch 23.07.2006 12:16:12 | |
---|
Kingston on musarityyppinen, mutta omasta mielestäni vielä räyhäkkäämpi. Omaan löysään soundimieltymykseeni jopa liian muriseva. Käteenhän tuo sopii kuin mitoista teetetty hanska. Suosittelen. Tuohan kuulostaisi aika täydelliseltä. Seer-o, ei sinulla olisi laittaa mitään soundinäytettä? |
Samu S. 23.07.2006 12:30:08 | |
---|
Tuohan kuulostaisi aika täydelliseltä. Seer-o, ei sinulla olisi laittaa mitään soundinäytettä? Ei mulla mitään järkevää tähän hätään ole, mutta voin tuosta toki jotain silpasta. Kannattaa sitten tietty suhtautua klippeihin järkevällä annoksella skeptisyyttä, ite en luota minkäänlaisiin netissä liikkuviin pätkiin yhtään. Mutta ehkä jotain karkean tason käsitystä vois basson perusluonteesta saada. |
Basismi 23.07.2006 13:40:00 | |
---|
Alkoipa TL-signature polttelemaan. Vaan kumpi olis makoisampi, naturelli vai peach? Ostaisko dacatchi käytetyn Kingstonin? Viistous helpottaa soittamista! |
Dacatch 23.07.2006 13:41:50 | |
---|
Ostaisko dacatchi käytetyn Kingstonin? Jos siinä vain on viisi kieltä niin kyllähän se minulle kelpaa. Seer-o:n ääninäytteen kuunneltuani tuo vaikuttaa juuri sopivalta minulle. |
Kunhan vain kierrät Washburnin 5-kieliset kaukaa, niin ei pahemmin mönkään voi mennä Hieman tanakka yksilö |
Basismi 24.07.2006 01:34:14 | |
---|
Jos siinä vain on viisi kieltä niin kyllähän se minulle kelpaa. On viisi kieltä ja väri musta, vaahteraotelaudalla. Viistous helpottaa soittamista! |
stigcarpelan 24.07.2006 11:28:29 | |
---|
Ostin Warwickin Streamer Stage I:sen, se on hyvä. Tosin jos no varaa laittaa budjettiin 1800 enemmän. :) THV-klubi#48 IHA HUIPPUA! |
esukki 28.07.2006 16:23:45 | |
---|
Mites ois Yamaha RBX-375? Itsellä ollut jo puolisenvuotta hyvin on toiminut. Noin 350e T-kaupasta postikuluineen, mutta jos musta tai punainen väri kelpaa niin kannattaa f-musiikista ostaa. Ei ole paljon kalliimpikaan. Patteria kuluttaa ihan h#levetisti mutta nyt on ladattavat joten sekin ongelma on ratkaistu. |
epeli 10.08.2006 01:43:10 | |
---|
ite tilasin just ibanezin btb405:n "Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real" |
pehko 10.08.2006 11:26:11 | |
---|
itellä on Ibanezin SR305 ja se on hyvä. HEAVY...FUCKING...METAL! |