Aihe: Tilulilulei..
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13
janppa
05.07.2006 22:30:08
Mun mielestä te ootte IHANIA! En mä tiennyt että tällaista on vielä olemassa. IHANIAIHANIAIHANIA!
Twistyh
05.07.2006 22:55:54
Hidas soitto se kaunista on.

Kyllähän sen tietää tampereen puliukotkin, jotka ei myöskään tykkää loirista.
Stratocaster_90
06.07.2006 07:27:59

Mitähän tapahtuisi jos joku tiluttaisi hitaasti ?
Juustonaksu
06.07.2006 09:23:20 (muokattu 06.07.2006 09:25:38)
Mitähän tapahtuisi jos joku tiluttaisi hitaasti ?

Sitä kutsutaan Jazziksi.

*Myhiö*

Olen sissi!

Lisäys: Aiheesta: Antaa kunkin soittaa mitä itse haluaa, mutta mielestäni voisi sen leveilyn jättää vähemmälle aiheesta. "Mä osaanki niiku soittaa bodomin niiku kaikki zipaleet sillee niiku ainaki ne tilu sillee Laiho tilu joo."

Haluan kiittää Hannu H:ta tästä hauskasta kuvasta, joka tiivistää ajatukseni. :)

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/backstagella/280406.html

Over and out.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
speedu
06.07.2006 12:52:33
joo... mä oon sissi. Tää tilulilu juttu on kyl aivan paska keskustelun aihe, koska jokanen tosiaan tykkää mistä ikinä tykkää..
cobhc_maniac
06.07.2006 21:39:29
No miksi sitten tilutetaan vai. No se on hauskaa. siksi. On olemassa nyrkkisääntö: älä soita nopeasti mitä et osaa soittaa hitaasti. Ja vielä yks juttu. Tilutus on jees, en jaksa välittää miten ""oikeat kitaristit"" jaksavat valittaa siitä ettei tilutuksessa o mtn hienoo. fuck you, tilu on vittu parasta. anteeks tylsä ilmaisu. kirosana.
Kasperi Tervonen
06.07.2006 21:55:49
No miksi sitten tilutetaan vai. No se on hauskaa. siksi. On olemassa nyrkkisääntö: älä soita nopeasti mitä et osaa soittaa hitaasti. Ja vielä yks juttu. Tilutus on jees, en jaksa välittää miten ""oikeat kitaristit"" jaksavat valittaa siitä ettei tilutuksessa o mtn hienoo. fuck you, tilu on vittu parasta. anteeks tylsä ilmaisu. kirosana.

nii just vittu. fuck you
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
bluesteel
06.07.2006 22:21:58

Mäkin tykkään tilutella, vaikken soita ees heviä.
LamaAjanElvis
06.07.2006 22:26:09
Soittaa nopeasti tai ei soita, vitun väliä. Minusta molempi on parempi, kun tuppaa tuo musiikkimakukin olemaan todella laaja.
Kesä on läskien pahinta aikaa. Sormet lähtee soundista.
Humu
06.07.2006 22:37:35 (muokattu 06.07.2006 22:39:18)
Joku tästä provosoituu, mutta minusta tiluttamista voi verrata värityskirjaan värittämiseen. Otetaan jonkun tietynvärinen kynä(joku tilutustekniikka), ja väritetään sillä valmiin piirrustuksen "laatikko"(tahti). Sitten mahdollisesti vaihdetaan seuraavaan "laatikkoon" uusi väri. Näin väritämme kuvan kaikki laatikot ja siirrymme seuraavan sivun kuvaan, jossa väritämme laatikot vähän eri väreillä tai erillaisessa järjestyksessä.
Värittäminenhän on iha mukavaan, mutta paljon jännittävänpää/mielenkiintoisempaa luoda itse "rajat"(kehittää melodia)...eli piirtää kuva itse.
Little Savage
06.07.2006 22:51:38
Voe että kun se tilu on mun elämä. Mä en voi elää ilman sitä ! Musta tulee ihan vitun hyvä kun osaan vetää nopeesti.
Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa.
electrick
06.07.2006 23:07:59
Nämä tilujutut on kyllä niin loppuun koluttuja aiheita, ja miks joillekkin esim. Yngwie on nykyään niin läppä ja aivoton tiluttaja? minusta Yngwie on tehny ihan hienoja biisejä niin nopeita kuin hitaitakin ja omaa hyvän kitara tekniikan ja kyllä varmaan tietää kitaran teoriastakin enemmän kun 10 mnettiläistä. Silti jotkut sanoo että kuka tahansa on parempi kuin tommonen paska tiluttaja koska se osaa soittaa nopeasti, soita paremmin arvostele sitten.
Kasperi Tervonen
07.07.2006 00:06:00
Joku tästä provosoituu, mutta minusta tiluttamista voi verrata värityskirjaan värittämiseen. Otetaan jonkun tietynvärinen kynä(joku tilutustekniikka), ja väritetään sillä valmiin piirrustuksen "laatikko"(tahti). Sitten mahdollisesti vaihdetaan seuraavaan "laatikkoon" uusi väri. Näin väritämme kuvan kaikki laatikot ja siirrymme seuraavan sivun kuvaan, jossa väritämme laatikot vähän eri väreillä tai erillaisessa järjestyksessä.
Värittäminenhän on iha mukavaan, mutta paljon jännittävänpää/mielenkiintoisempaa luoda itse "rajat"(kehittää melodia)...eli piirtää kuva itse.

En nyt ymmärrä. Voithan sä soittaa vaikka kuinka "jännittäviä/mielenkiintoisia" juttuja kuinka hitaasti tai nopeasti tahansa, jos vain taidot riittävät.

Muutenkaan en oikein ymmärrä tätä "tilutus vs. hitaampi soitto"-skeidaa. Ei ne mitään toisiaan pois sulkevia juttuja ole. Voi sitä tilutteluakin harrastaa (mielestäni) hyvän maun rajoissa.
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
Juzpe
07.07.2006 17:50:11 (muokattu 07.07.2006 17:50:50)

Aziaa!

Tässä se on! Mielipiteen ilmaisu ja perustelu ja pelkästään asiapohjalta. Ja vieläpä ilman mitään turhaa hehkutusta tai saati sitten Jeesustelua. Tällaista kommentointia enemmän m.nettiin niin pysyy tämä palstakin paljon tyylikkäämpänä. Painukaa siis kaikki blues/jazz/rock ja muut hinaajat v...uun... Laiho on kingi! Ryhmä valkoiset voi siis siirtää keskustelunsa pelkästään roots-osastolle ja puhua slideputkien rakentelusta ja jättää soittaminen osaston niille jotka osaa oikeesti soittaa eli true-tiluttajille. Blüüssit ja tsäässit opitaan päivässä....

Ja Huugoille terveisiä!
"...toinen osa havaitsee peniksettömyyden ja toinen kieltää sen." - Sigmund S. Freud 1938
Jucciz
07.07.2006 18:21:28
-Esim. Jucciz
-He palvovat useita jumalia. Esim. SRV. Poikkeuksiakin on.

Hauskoja luonnehdintoja, mutta minä en ole polyteisti.
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
Hotsausage
22.07.2006 12:39:04
Vaikka olenkin ihan aloittelija vielä olen kyllä huomannut että nopeammat biisit saa helposti kuulostamaan paremmalta koska ne eivät soi niin pitkään ja jos tulee virheitä ne korjautuu helposti kun riffit sun muuta vaihtuvat koko ajan. Taas jos soittaa hitammin soinnuilla tai hitailla riffeillä virheet tunnistaa helpommin.

Hitaasti soitto vaatii siis tavallaan enemmän taitoa ja kokemusta. Mutta ei silti pidä unohtaa että jotkut vaan saavat enemmän fiilistä hitaisiin ja toiset nopeisiin biiseihin. Niin se vaan menee.

Makuasia.
"...Lopetan kun musiikki alkaa tuntua työltä..."
masterhat
23.07.2006 09:45:05
mun mielestä tärkein ominaisuus on tyylitaju soitossa. vaikka soittaisit yhtä kieltä harvakseltaan, mutta jos se kuulostaa blirjantilta, niin eikös kaikki ole silloin hyvin. toki tekniikka on perusta hyvälle soitolle. tai silloin sulla on tekniikka kohillaan, kun pystyt soittamaan kaiken mitä haluat.. vaikka nälkä kasvaa syödessä:)
Tehotyttö95
masterhat
23.07.2006 09:47:06
Aziaa!

Tässä se on! Mielipiteen ilmaisu ja perustelu ja pelkästään asiapohjalta. Ja vieläpä ilman mitään turhaa hehkutusta tai saati sitten Jeesustelua. Tällaista kommentointia enemmän m.nettiin niin pysyy tämä palstakin paljon tyylikkäämpänä. Painukaa siis kaikki blues/jazz/rock ja muut hinaajat v...uun... Laiho on kingi! Ryhmä valkoiset voi siis siirtää keskustelunsa pelkästään roots-osastolle ja puhua slideputkien rakentelusta ja jättää soittaminen osaston niille jotka osaa oikeesti soittaa eli true-tiluttajille. Blüüssit ja tsäässit opitaan päivässä....

Ja Huugoille terveisiä!

En ole mikään jazz-friikki, mut sun kommentissas ei ole kyl vitunkaan järkeä
Tehotyttö95
RekoS
23.07.2006 13:21:34
ne tiluttaa jokka osaa ja ne ei tiluta jokka ei osaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)