Kävin katsomassa tuon kilpilin ennakkonäytöksen ja olipas aikas erikoinen leffa Tarantino-leffaksi. Musat, kamerakikkailut, intertekstuaalisuudet muihin leffoihin ja muu Tarantinolle ominainen meisinki löytyy kyllä, mutta tarinaa ei tällä kertaa kyllä ole nimeksikään, vaan se on korvattu huimilla splatter-samurai-taisteluilla. Siitäkin huolimatta, leffa oli loistava. Siellä on muuten sitä animeakin välissä, vai miksikä sitä huimassa nosteessa olevaa hassusti piirrettyä japsianimaatiota nyt kutsuttiinkaan. Ja Uma on vallan ihastuttava. Ei tuo Kill Bill tietenkään Reservoir Dogsin tai Pulp Fictionin tasoinen ollut lähellekkään, mutta roimasti Jackie Brownia parempi. Mitä piditte, te muut? "Siinä on sulle, läskimahanen kaveri, miettimistä."
- Jouni Hynynen |
Osmo Komppi 28.10.2003 20:14:01 | |
---|
Ei tuo Kill Bill tietenkään Reservoir Dogsin tai Pulp Fictionin tasoinen ollut lähellekkään, mutta roimasti Jackie Brownia parempi. Mitä piditte, te muut? Höö? Ei siihen nyt nuin paljon hyvyysväliä mahdu Jackie Brownin ja Pulp&Dogsin välille. Menen katsomaan Kill Billin heti kun kerkeän, mutta kyllä Jackie Brown oli loistava. |
leka 28.10.2003 20:37:22 | |
---|
hämmentävä kokemus... suosittelen |
Juugeli 28.10.2003 21:06:27 (muokattu 28.10.2003 21:07:36) | |
---|
Ei jumaliste ei malta oottaa et pääsee näkeen sen.Tarantino Is God!!! Pelottaa tosin tuo anime ku oon pitäny sitä vain friikkien juttuna. |
Jokunen 28.10.2003 21:34:52 | |
---|
Kuulun siihen vähemmistöön, jotka eivät pitäneet tuosta leffasta. Todella meinasin pitkästyä teatterin penkkiin. Juoni oli todellakin olematon ja loputtomat taistelut kävivät puuduttamaan. Välillä hauskat kohdat meinasivat jo saada miut innostumaan, mutta sitten taas lössähti... Aikamoinen pettymys Reservoirin ja Pulpin jälkeen. Siis mie en ymmärrä! |
k1mm0 28.10.2003 21:35:23 | |
---|
Veri lensi kieltämättä komeasti siinä. Ihan hyvä leffahan tuo oli. Aika huumori. Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta. |
duluoz 28.10.2003 21:49:51 | |
---|
Mitä jengi selittää?!?? Kill Billhän on loistoleffa! oon nähny sen pari kertaa, ja paranee vaan vanhetessaan (vähän niinku hyvä viini:). Tosin jos yletön väkivalta, lentävät irtojäsenet tai anime ja yleensäkin tyylilajien yhdistely häiritsee en yhtään ihmettele miksei pidä tästä... ja musa taas tarantinomaisen erinomaista, länkkärifiilistelystä japanilaiseen tyttörokkiin. Ja näyttelijät on loistavia... ei voi muuta kun hehkuttaa:) |
Dreameater 28.10.2003 22:37:00 (muokattu 28.10.2003 22:38:06) | |
---|
Huippu! Elokuvassa oli tunnelmaa. Äijä oli yhdistelly kaikkea mahdollista ja anime pätkät, länkkärijutut ja kaikki se samuraiskeida oli loistavaa. Elokuva alkoi mielenkiintoisesti, mutta se pitkä verilöyly kävi aika tylsäksi. Joka tapuksessa se mikä minuun teki vaikutuksen oli se tunnelma ja mielettömän hyvät musiikit! Koko elokuvasta teki oikeastaan komedian kaikki ne yhdistelyt ja liijoitellut jutut ja kliseiset mässäilyt. Eksploitaatio-elokuvaksiko sitä nyt on kutsuttu... Ne kohdat oli aika huvittavia missä joku tökkäs miekan sisuksiin eikä mitään tapahtunut kunnes miekka vedettiin pois ja mukana tuli aivan SAIRAS verisuihku. ...no nyt menee jo asioiden toistamiseksi. Tuntuu että joka paikassa lukee samat asiat KillBillistä Vol. 2 odotellaan! |
LaXu 28.10.2003 22:53:26 (muokattu 28.10.2003 22:55:07) | |
---|
Animepätkä oli mielestäni leffan parasta antia, joskin paikoitellen vähän karkea ja luonnosmainen piirrostyyliltään (jos vertaa varsinaisiin animeihin), mutta animaatio oli sitäkin parempaa. Eipä Kill Bill nyt kuitenkaan kovinkaan erikoisesti tuntunut. Paljon oli hatun nostoa eri leffagenreille ym. mutta esikuvilleen ei oikein pärjännyt..taistelukohtauksissa ei koreografia ollut samaa tasoa kuin monissa kungfuleffoissa, eikä miekkailukohtauksissa ollut oikein samanlaista tunnelmaa kuin vaikkapa joissain Kurosawan tekeleissä. Anime taas ei ollut ihan niin hyvin piirretty kuin "esikuvansa" ja itse leffan juoni ei mitenkään päätä huimaa omaperäisyydellään (vaan harvassapa ovat leffat joissa on oikeasti jotain uutta). Vaan ehkä ei ole tarkoituskaan. Joka tapauksessa ihan viihdyttävä parituntinen. |
alKOaine 29.10.2003 16:40:22 (muokattu 29.10.2003 16:41:02) | |
---|
Aivan mahtava elokuva kerta kaikkiaan! Kaikki oli hienosti vedetty yli, ja korkealta. Taistelukohtaukset olivat kyllä hienoja, välillä tuntui että kohta saan itsekin turpiini. Anime kohtauksissa oli muuten hienosti yhdistelty oikeata materiaalia ja piirrosta, ja se rosoisuus animekohtauksissa sopi siihen mielestäni hyvin. Kyllä Tarantino vain on mahtava ohjaaja! I'm Buck, and I'm here to fuck! It ain't me, I'm no fortunate one.. |
Deg 29.10.2003 23:22:41 | |
---|
Pakko ihailla miten verenvuodatuksesta tehdään taidetta. Ja pakko myöntää myös että Tarantinoa ei voita kukaan elokuvaohjaamisen saralla. Oli se uskomaton kokemus. Sexual Chocolate, Baby!! |
Kulkunen 30.10.2003 17:33:57 | |
---|
Suht. härö leffa. Cold silence has a tendency to atrophy any
sense of compassion
between supposed lovers. |
schism 31.10.2003 13:36:58 | |
---|
Pidin aikalailla helvetisti. Mainiota vaihtelua joihinkin samuraielokuviin, missä miekkoja kalisutellaan vastakkain 5min ennen ensimmäistä nihraisua. Nyt Tarantino toteutti toiveet, ja pisti peliin kunnon viillot, leikkaukset, veriroiskeet ja irtojäsenet. Ja niitä miekkoja sai kuolata heti ensimmäisestä esillepano-kohtauksesta lähtien. Musiikki oli taas kerran nasevaa, ja sen siivittämänä jotkut kohtaukset yltivät aivan hurmoksellisiin sfääreihin. Lopun oranssinvalkoinen kaksintaistelu oli nannaa silmille.. 5 pojöing. hukkam. |
askomiko 01.11.2003 00:43:01 (muokattu 01.11.2003 00:44:10) | |
---|
Aidot samuraitaistelut kestivät muutamia sekunteja, eikä katanoita tai muitakaan teräviä miekkoja voi paukuttaa terät vastakkain, kun ne särkyy. Tuleeko katanasta nyt muotiesine? Jos ostatte, niin älkää ostako ruostumattomasta teräksestä tehtyä koriste-esinettä. |
JCM 01.11.2003 09:01:59 | |
---|
Ei tuo Kill Bill tietenkään Reservoir Dogsin tai Pulp Fictionin tasoinen ollut lähellekkään, mutta roimasti Jackie Brownia parempi. Mitä piditte, te muut? Pitänee vertailla kun olen tuon Kill Billin kattonu. Kuitenki Jackie Brown on aivan pirun hyvä leffa...
|
Juugeli 01.11.2003 19:27:13 | |
---|
Lopettakaa tuo kehuminen, helvetti ku tekis niin mieli kattoa se, himot vain kasvaa teidän hehkutuksesta, se tulee tänne helvetin takahikiälle vasta vuonna 2017.haukkukaa ny vähän sitä ;) |
Raipe 01.11.2003 22:04:45 (muokattu 01.11.2003 22:05:32) | |
---|
Kävin tänään katsomassa ja olen sanaton. Aluksi minulla oli ennakkoluuloja elokuvaa kohtaan, mutta ne karsiutuivat jo alkutekstejen aikana pois. Elokuva oli erikoinen ja aikasta märkä. Anime -kohtaukset olivat mielestäni elokuvan raainta antia. Eritoten mieleeni jäi Leonelaisuus ja Morriconelaisuus, jotka eivät ainakaan elokuvaa huonontaneet. Tosin kaksituntinen meni kyllä aivan liian nopeasti ja elokuva tuntui lyhyeltä, mutta onneksi jatkoa on tulossa piakkoin. |
Dreameater 02.11.2003 15:38:49 (muokattu 02.11.2003 15:41:30) | |
---|
Kävin tänään katsomassa ja olen sanaton. Aluksi minulla oli ennakkoluuloja elokuvaa kohtaan, mutta ne karsiutuivat jo alkutekstejen aikana pois. Minulla ei ollut mitään ennakkoluuloja, mutta tosiaankin tunnelman luonti alkoi hienosti jo alkutekstien aikana. Alkuteksteissä soinut Nancy Sinatran Bang Bang oli hyvä kappalevalinta. En ollut kylläkään kuullut sitä ennen. Pelkkä kitara tremololla ja hupsu laulu. Harmi kun ei ole löytynyt tabulatuureja mistään... :) Pitää varmaan jossain vaiheessa saada tuo soundtrack käsiin. |
zernobyl 02.11.2003 22:41:59 | |
---|
En ole itse elokuvaa nähnyt, mutta soundtrackia olen kuunnellut. Se on Loistava. Kannattaa ehdottomasti tutustua. Fat cats Get even Fatter. |
ForSakeN 04.11.2003 11:04:15 | |
---|
Yksinkertaisesti huonompi kun osasin odottaa. Toivottavasti kakkos osa on parempi. Höh, emmie sitä käy nostaan jos P**ka valuu alaspäin |