Aihe: Pelien odotus- ja ennaltahehkutusketju
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
wrshredder
22.07.2006 14:36:10
F.E.A.R
Olisi muuten varmaan ihan houkuttava ostos mulle ,mutta en tosiaan pidä noista kauhuelementeistä , se raizkaa hieman räiskinän tunnelmaa imo kun pitää kokoajan pelätä pelästymistä :D
Mut se ei oo pelin vika ,se on mun vika.

Half - life 2
Tää -todellakin- kuullostaa hyvältä ,. paranneltu grafiikka tms, jos tossa on vielä hyvät live ominaisuudet niin menee kyllä pakko-ostokseksi kunhan konsolin itse ostan,. Jättiötököitä! sMG! jee ;D

Suunnittelin just ,että vois jopa ostaa X360 vähä suunniteltua aikaisemmin ja laittaa se kiinni mun tietokoneen näyttöön , samlla kun saan pc:n kämpälleni ja avaan nettiliittymän.. Oon vaan huolissani kun luin vähän juttua tosta ja jotkut pelit ei kuulemma oikeen toimi , puhumattakaan noista jutuista ,että koko konsoli takkuilis joskus.. :/
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
kyuss
22.07.2006 17:01:29
Pelasin ton F.E.A.Rin demoa ja vaikutti kyllä aivan jätteeltä.
Tempura
22.07.2006 18:56:53

Hoho. Ei voi mitään jos pelin luonne ei ole mieleen, mutta kyllä tuo on ihan räiskintöjen merkkipaaluista yksi hyvä esimerkki. Jätteeksi ei voi sanoa pahalla tahdollakaan, paitsi jos kiukuttaa. Pienimuotoinen klassikko alkaa olemaan jo.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Mechanizm
23.07.2006 12:39:58

Itselleni F.E.A.R oli aikamoinen pettymys. Onhan se nätti ja kauhuelementit ovat ihan näppärät, mutta kuitenkin se loppujen lopuksi oli varsin tylsä putkijuoksu. Putkimaisuus on itselleni niin suuri kompastuskivi, että moni hehkutettu peli on lopulta jäänyt pelaamatta loppuun.
"Brand-new, she was. She had the smell of a brand-new car. That's just about the finest smell in the world, 'cept maybe for pussy." - George LeBay
Tempura
23.07.2006 14:00:48 (muokattu 23.07.2006 14:02:57)
Itselleni F.E.A.R oli aikamoinen pettymys. Onhan se nätti ja kauhuelementit ovat ihan näppärät, mutta kuitenkin se loppujen lopuksi oli varsin tylsä putkijuoksu. Putkimaisuus on itselleni niin suuri kompastuskivi, että moni hehkutettu peli on lopulta jäänyt pelaamatta loppuun.

Itselleni putki toimii, jos se on tehty hyvin. Liian moni "vapaa" peli jossain vaiheessa kaatuu siihen, että immersio vapaudesta ei ole riittävä. Putkijuoksut kunnon skripteillä ovat sikäli helpompia pitää hallinnassa ja omassa maailmassaan uskottavina.
Kunnon tarinatkin auttavat tässä paljon.

Esim. Tuo Condemned nyt oli aivan tykki. Aikoinaan Half-lifekin oli pelkkä putkijuoksu. Itse pidän siitä, että kun ylenpalttista vapautta ei ole, tehdään sitten muita asioita niin, että asiat eivät aina tapahdu samanlailla. Tarkoitan lähinnä tekoälyä ja fysiikankäyttöä.

Tuo fysiikan ymppääminen joka peliin on mielestäni ehkä paras asia pelaamisessa moneen, moneen vuoteen.

Call of duty oli aikoinaan näistä ns.putkijuoksuista semmoinen, että sitä en jaksanut. Se tuntui enemmän täysin skriptatulta reaktioradalta kuin peliltä.

Oblivion, vapaudestaan huolimatta, ei tunnu enää niin intensiiviseltä kuin alkuhämmästyksen kourissa oli. Tietenkin peli on loistava, en sitä sano, mutta juuri tämä asia tylsistyttää (senkin lisäksi että pelitunteja on takana sata): Pelissä voi toki mennä mihin haluaa, mutta ne tehtävät asiat ovat jotenkin köyhiä. Kompataan luolia, haetaan tavaroita, valitaan dialogista se yksi tai kaksi vaihtoehtoa mistä jutella, suoritetaan yksinkertaisia juoksupoika- tai tappotehtäviä.

Putkijuoksu taas menettää näennäisen vapauden, ja yleensä toimintafunktiota on vain pari - ampuminen ja liikkuminen, mitkä sitten keskitytään tekemään mahdollisimman vetoaviksi. Usein törmää esim. oviin joista ei vain pääse läpi. Toisaalta, itse tarinaan, toimintaan ja skriptaukseen voidaan keskittyä tiiviimmin.

Mielipide-eroille ei voi mitään, ei kaikesta voi tykätä. Mutta olen huomannut, että ns. vaativampien pelien jälkeen nyt maistuu putkijuoksu, jossa on tiivis juoni ja hyvin toteutettua toimintaa.

Märkä uneni tietenkin on, että 5 vuoden sisällä saadaan peli, joissa vapauden ja hyvän putkijuoksun hyvät puolet yhdistyvät.
south_of_heaven
24.07.2006 02:53:20
Prey. Erittäin hieno grafiikka, itse asiassa hienoin grafiikka mitä olen ikinä nähnyt. Muutenkin vaikutti ennakkodemon perusteella todella mielenkiintoiselta ja hyvältä peliltä.
itki south_of_heaven
katsonautiotahiekkarantaa
24.07.2006 03:02:06
Pelottaa että tämä episodi- systeemi tulee pilaamaan pelimaailman. Lyhyitä rykäisyjä ylihintaan. No thanks.

Katson autiota hiekkarantaa...
Tempura
24.07.2006 13:15:33 (muokattu 24.07.2006 13:15:54)
Pelottaa että tämä episodi- systeemi tulee pilaamaan pelimaailman. Lyhyitä rykäisyjä ylihintaan. No thanks.

Katson autiota hiekkarantaa...

Jos Half-life kakkosen episodeista puhut, niin olet väärässä. Episodi ykkönen pyörii siinä 20 euron hujakoilla, jopa allekin useassa paikassa. Pelattavaa on keskimäärin noin 5-7 tuntia (ellei ole pro-gamer).

Noniin, otetaan vertailuun joku toinen peruspeli kokonaisuudessaan. Hintaa vähän alta 60 euroa ja pituutta noin 10 tuntia, ehkä vähän enemmän, ehkä vähän vähemmän. Vaikka olisi 15 tuntia, niin ei olisi yhtään parempi hintalaatusuihteeltaan jos ostaisi peruspelin jonkun epidsodin sijasta.

Jos tarkoitit, että pelit yleensä ovat liian kalliita (joiden mukana myös lisälevyt ovat suhteessa liian kalliita), olet aivan oikeassa. Ne ovat liian kalliita.

Itse pidän tuosta, että tuollaisia pieniä lisäreitä tehdään, jos ne selvästi saa kokonaista peliä halvemmalla. Jos pitää pelistä X, siihen haluaa lisää tavaraa. Ei se pilaa peliä mitenkään. Jos lisälevy on vaikka huono tai maksaa paljon, sitä ei tarvitse ostaa.
PC:llä on steam, ja Xboxilla on live. Ei tarvitse paljoa järkeillä, laittaa lisärin vaan tulemaan verkkoa pitkin pientä korvausta vastaan. Pidän tästä varsinkin konsolipuolella, koska modiskeneä ei ole olemassa.
Milkop
24.07.2006 14:59:55

South_Of_Heaven:
Prey. Erittäin hieno grafiikka, itse asiassa hienoin grafiikka mitä olen ikinä nähnyt. Muutenkin vaikutti ennakkodemon perusteella todella mielenkiintoiselta ja hyvältä peliltä.

Kohta on demo tullut, saapi nähdä onko mistään kotoisin. Tuo Doom3-moottorin käyttö tosin epäilyttää, sillä vaikka sillä saa hienoja grafiikoita luotua, on se myös kovin staattinen ja luonnoton. No, kohtahan se selviää.

Tempura:
Pelattavaa on keskimäärin noin 5-7 tuntia (ellei ole pro-gamer)

Itsellä meni siihen ensimmäisellä kerralla noin 3-4 tuntia. Olen sitten vissiin pro :D
wrshredder
24.07.2006 16:08:35
Kyllähän niistä lukea saa. Itselläni on toiminut kaikki pelit. En tajua tuota "jotkut pelit ei toimi hommaa", en ole kuullutkaan. Tietenkin jos puhut vanhoista Xboxin peleistä, niin ne eivät kaikki todellakaan toimi, suuri osa kylläkin.

No juuri noista wanhoista peleistä jotkut ei kuulemma toiminut tietokonenäytöllä tms.. mutta tottahan se on että stressaan turhaan, jos kaupasta ostan niin palauttaahan sen voi jos ei toimi, takuu on rautaa.

eiks se vga piuha tule sitten näytön piuhan kanssa kiinni yhteen? mun näytössä ei meinaan muita paikkoja ole . lol :D
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Milkop
24.07.2006 16:28:37

Preyn demo on nyt sitten läpäisty ja ihan kovalta vaikuttaa. Grafiikka on muovisuudestaan huolimatta ihan siistiä ja katossa kiipeily ja henkimaailman kikkailut ovat hauskoja. Yllätti positiivisesti.
Tempura
24.07.2006 16:45:13

Tempura:

Itsellä meni siihen ensimmäisellä kerralla noin 3-4 tuntia. Olen sitten vissiin pro :D

Jep, keskimäärin väki sijoittuu siihen 3-4 tunnin ja 7-8 tunnin väliin. Joku sai menemään kymmenenkin. Riippunee pelaajasta ihan, jotkut ovat suorittajia ja jotkut enemmän nautiskelijoita. Toisaalta jotkut ovat huonoja ja jotkut hyviä.
Tempura
24.07.2006 16:48:23
Preyn demo on nyt sitten läpäisty ja ihan kovalta vaikuttaa. Grafiikka on muovisuudestaan huolimatta ihan siistiä ja katossa kiipeily ja henkimaailman kikkailut ovat hauskoja. Yllätti positiivisesti.

Jännä homma. Itseäni Prey ei kiinnosta yhtään. Pitäisiköhän ladata demo livestä ja koittaa. En usko että huonompi on kuin Quake 4, jonka demoa en edes jaksanut pelata loppuun.

Yleinen mielipide lienee että "ihan hyvä, mutta toistaa itseään". Preystä siis. Ennenkuin jauhan asioista mistä en tiedä, niin laitampa demon lataukseen.

Heh, muistan silloin huomattavasti nuorempana, noin 10 vuotta sitten, kun pelaisin Duke Nukem 3d:tä ja otin selvää tulevista 3d-peleistä. Prey siellä vaikutti ensiksi todella hienolta uudelta tulevalta peliltä. Sitten semmoistakin joku teki kuin Unreal, mutta sitä tehtäisiin vielä niin kauan että Prey tulisi ensin. Hoho.
Tempura
24.07.2006 16:49:22
No juuri noista wanhoista peleistä jotkut ei kuulemma toiminut tietokonenäytöllä tms.. mutta tottahan se on että stressaan turhaan, jos kaupasta ostan niin palauttaahan sen voi jos ei toimi, takuu on rautaa.

eiks se vga piuha tule sitten näytön piuhan kanssa kiinni yhteen? mun näytössä ei meinaan muita paikkoja ole . lol :D

En tosiaan tiedä VGA-piuhasta, sori. Suosittelen katsomaan esim. xbox.comista tai jostain vastaavasta. Pelit.fi-foorumeilta saa varmasti vastauksen.
katsonautiotahiekkarantaa
24.07.2006 19:05:44 (muokattu 24.07.2006 19:06:28)
Tällä http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=148 voi liittää ainakin xboxin monitoriin/shärmiin. e: keskustelitte uudesta boxista. Ihan sama.

Oletetaan että kaikki episodit, jos niitä kolme on tulossa kuten olen ymmärtäny, maksavat sen 20€. 9-12h peliä hintaan 60€. Ei kuulosta hyvältä.
Jii
24.07.2006 20:41:42
GTR2:n demo on julkaistu

http://gtr-game.10tacle.com/index.php?id=246&L=1

Itse en ole vielä saanut uutta kämppää siihen kuntoon, että rattiohjain olisi asennettu (tai siis että tietokonetaso olisi kasassa), mutta odotan paljon.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Tempura
24.07.2006 21:23:49 (muokattu 24.07.2006 21:31:44)

Oletetaan että kaikki episodit, jos niitä kolme on tulossa kuten olen ymmärtäny, maksavat sen 20€. 9-12h peliä hintaan 60€. Ei kuulosta hyvältä.

Tuo on aikalailla normaalipelin hinta, tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Normaalipelit, useat, ovat allekin 10 tunnin mittaisia. Ei sikäli mitään ihmeellistä, sama hintalaatusuhde tässä on. Ja kyllä, pelit yleensä ovat kalliita.

Nuo episodit ovat keskimäärin yli 4 tuntia, jotkut vaan pelaavat nopeammin. Pelit.fi-foorumeillahan asiasta on ketju, ja keskiarvo menee siihen johonkin 5-6 tuntiin.

Ja tässähän ei voida vielä puhua kuin episode ykkösestä, koska muita ei ole tullut. Halkf-life kakkonen on kuitenkin sen verran jänskä peli fysiikoineen ja kaikkineen, että moni tulee noita pikkuepisodeja varmasti runnomaan muutenkin kuin vain kerran läpi.

Minä en oikein ymmärrä tätä lisäreiden mollaamista. Jos ostaa pelkän Half-life kakkosen, siinä on riittävästi nykystandardissa pelaamista. Jos ei halua muutamaa juonellista ja tiivistä pelituntia lisää, ei maksa siitä. Jos maksaa, hintalaatusuhde on täsmälleen sama kuin itse kokonaisessa pelissä.

On ihan eri asia, jos puhutaan lisälevyistä jotka ovat kohtuuttoman kalliita sisältöönsä nähden - jos sitä sisältöä edes on. Mennään tuhat vuotta taaksepäin, niin ostin Duke Nukem 3d:lle lisälevyn jossa oli karttoja paljon. Kartat olivat 95% surkeaa nopeastikoottua tauhkaa, ja systeemi maksoi melkein kokonaisen pelin verran. Siinä oli ylihinnoitettu ja huono lisäri. Niinkauan kuin lisäri suhteessa vastaa itse emopelin hintalaatu-suhdetta, homma on bueno.

Nämä HL2 episodit - kyseessä on vaan lisää sitä samaa sitä haluaville. Ei tuossa ketään petetä, ihan ammattimaisesti episode 1 on tehty. Jos ei ole varaa maksaa siitä kahtakymppiä tai ei halua ostaa lyhyttä lisälevyä, ei sitten vaan osta. En minäkään osta mersua, koska ei ole rahaa sellaiseen. Ikinä.

Pelien hinnat yleensä ovat kyllä aivan saatanasta. Jo nyt välillä ajattelee jotain pelin hintaa katsoessaan että "no, pelit nyt vaan maksaa paljon" ja ostaa sen typeränä. Samalla hinnalla saa usean hyvän elokuvan ja levyn. Itse kun ostan X360:lle täyshintaisen pelin, pitää miettiä aika tarkkaan jo mitä tekee. Ei näitä huvikseen ostella mielenjohteista. Elokuvia kyllä, levyjä kyllä, pelejä ei. Ja se on vähän viturallaan se asia. Piratismia pitäisi alkaa kitkemään kunnolla. Ei että se vitusti vaikuttaisi suoraan pelien hintoihin, vaan niin että kun tarpeeksi kauan on saatu tuloksia piratismin kitkennästä, niin sitä ei voi käyttää enää tekosyynä pelien hintoihin.

Muuten, PS3:n pelit saattavat maksaa aika helvetisti. X360:llä täysihintainen peli liikkuu jossain vajaassa seitsemässäkympissä, PS3 todennäköisesti lykkää siihen vielä vähän lisää. Suunta on todella väärä.
Tempura
24.07.2006 21:24:55
GTR2 ilmeisesti PC only? Vaikutti ainakin hienolta.
Jii
24.07.2006 21:30:26
GTR2 ilmeisesti PC only? Vaikutti ainakin hienolta.

Näin luulen, en tiedä. Edeltäjät GTR ja GT-Legends ovat luullakseni vain PC:lle. Nuo kaksi omistavana odotan kyllä paljon.
Birth, copulation and death. Is this your life?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)