Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pekka Streng - Magneettimiehen kuolema
1 2
Paperilyhty
19.11.2004 15:28:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittämättömän hieno levy.
 
Se ei kuitenkaan ole asiani, vaan se, että olen jo jonkin aikaa miettinyt: "mikä ihmeen magneettimies?". Tarkoittaako se sellaista henkilöä, joka etsii jossain rannalla aarteita sellaisen jänskän laitteen avulla? Ja miksi tuo henkilö on kuollut? (Tai niin ainakin oletan levyn nimestä.) Ehkä sieltä rannalta ei enää löydy mitään arvokasta, jos maailma on sellainen, kuin Streng sanoituksissaan kuvaa.
Vai tarkoittiko Streng semmoista heppua kuin uusimmassa Aku Ankassa?
 
Tulipa omituinen kirjoitus. Vähän omituinen tunnelma siitä musiikistakin kyllä välillä jää.
 
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
fridgebuzz
19.11.2004 18:27:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kylmyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys....."
 
Heh. Loistava levy, hienoa lyriikkaa ja musiikkia kaikessa naiviuudessaan. Omassa luokassaan Suomen menneessä musiikissa.
 
M: Mahdollisesti rikkinäinen V-Amp (ei tietoa onko vika virtalähteessä vai itse V-Ampissa.)
paranoid android
19.11.2004 20:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä levy on kyllä.
 
Nahkaliivit paukkuu.
Antroid
19.11.2004 23:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesämaa on kyllä sellainen levy, että itken aina sitä kuunnellessani. Se tunnelataus siinä levyssä on aivan käsittämätön. Vielä kun tietää, mikä Strengin kohtalo oli, biisit avautuvat henkilökohtaisina jäähyväisinä.
 
Klezberg
19.11.2004 23:05:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesämaa on kyllä sellainen levy, että itken aina sitä kuunnellessani. Se tunnelataus siinä levyssä on aivan käsittämätön. Vielä kun tietää, mikä Strengin kohtalo oli, biisit avautuvat henkilökohtaisina jäähyväisinä.
 
Joo, se että "mutta minä lähden...".
 
konehes
20.11.2004 20:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesämaasta pidin myös. Muuta en ole mieheltä kuullut.
 
kivi
20.11.2004 21:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se ei kuitenkaan ole asiani, vaan se, että olen jo jonkin aikaa miettinyt: "mikä ihmeen magneettimies
---
Vai tarkoittiko Streng semmoista heppua kuin uusimmassa Aku Ankassa?

 
Heh, mä olen aina ajatellut, että kysymys on ikäänkuin lapsuuden menettämisestä, hetkestä jolloin ei enää usko sarjakuvien sankareihin eikä konniin. Mielessäni Magneettimies on aina ollut Magneetto:
 
http://pedia.nodeworks.com/M/MA/MAG/Magneto_(comics)/
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
willie
21.11.2004 10:04:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat Pekka Strengin LP:t "Magneettimiehen kuolema" (1970) ja "Kesämaa" (1972) ovat aikalailla pysäyttäviä levyjä.
 
Pekka Streng kuoli 26-vuotiaana v.1975.
 
Basisti, melkein 50v.
Paperilyhty
21.11.2004 16:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat Pekka Strengin LP:t "Magneettimiehen kuolema" (1970) ja "Kesämaa" (1972) ovat aikalailla pysäyttäviä levyjä.
 
Pekka Streng kuoli 26-vuotiaana v.1975.

 
Niinhän se on. Tiedä sitten, minkälainen kolmannesta levystä olisi tullut, sehän nimittäin oli jossain vaiheessa tekeillä, ainakin joitakin vuosia sitten Soundissa olleen Pekka Laineen tekemän artikkelin mukaan. Hyvä artikkeli, muuten. Sattumalta löysin tuon lehden divarista, ja vasta myöhemmin huomasin, että siinähän on Pekka Strengistä juttu.
 
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
konehes
21.11.2004 20:12:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattumalta löysin tuon lehden divarista, ja vasta myöhemmin huomasin, että siinähän on Pekka Strengistä juttu.
 
Taitaakin olla ainoa haastattelu miehestä.
 
sepeli
21.11.2004 20:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaakin olla ainoa haastattelu miehestä.
 
Onkohan kyseessä tämä:
http://www.teosofia.net/ps/ps_so.htm
 
Pekka Streng oli hieno mies. Pidän levyistään.
 
"I've been very lonely in my isolated tower of indecipherable speech." | IMIK #22
Aukikco
22.11.2004 12:56:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli kyllä kivasti kirjoitettu tuo ensimmäinen artikkeli varsinkin. Miksei tuollaista enää tehdä? :/
 
CHIN-GA!
Paperilyhty
22.11.2004 17:18:22 (muokattu 22.11.2004 18:26:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan kyseessä tämä:
http://www.teosofia.net/ps/ps_so.htm

 
Olisikin! Se olisi ollut hienoa. Vaan eipä ollut, nimittäin tämä minulla oleva artikkeli oli siinä juttusarjasssa nimeltään Luulosairas. Lehteni on jostain vuodelta ´96 tai ´97.
 
Tuosta Pekka Streng - sivuilla olevasta tekstistä: Olen kyllä aika eri mieltä haastattelijan kanssa tästä "Tähän asti luettuasi voit hyvin ymmärtää, ettei tuo haastattelu lainkaan vastannut alkuperäistä toivettani syvälleluotaavasta henkilökuvasta". Mielestäni tuo haastattelu oli hyvinkin valaiseva ja antoisa, ja vahvisti entisestään mielikuvaani Pekka Strengistä.
 
edit: Ei mikään E-liike vaan Luulosairas. On vähän kaksi eri asiaa.
 
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
voltasparta
24.11.2004 08:48:30 (muokattu 24.11.2004 08:48:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mielestä toi kesämaa on freshimpi. magneettimiehen kuolema on hieman kylmä. mutta molemmat kyllä loistavia levyjä.
 
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Aimo
24.11.2004 11:42:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesämaasta pidän ihan hirveästi. Kaikki biisit (paitsi ehkä kanttorinpoika) ovat loistavia. Magneettimiehen kuolema ei ole oikein sytyttänyt. En tiedä miksi. Vaikkapa monien ylistämä Sisältäni portin löysin ei jotenkin iske, kun taas Kesämaalta vaikka Matkalaulu, Puutarhassa ja ..mutta minä lähden iskee. Makuasijoita.
 
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
Torsti Suomi
22.07.2006 11:42:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesämaa
 
Kaivetaanpa ylös tällainen ketju legendasta. Kiekko pyörii paraikaa soittimessani ja aika upeaa akustistvivahteista musaa, täytyy sanoa. Sanoitukset on mukavia, melodiat leppoisia ja tunnelma levyllä mukavan kesäinen.
 
Onko PS ollut missään bändissä vai ihan soololevyillään nimensä hankkinut?
 
zille
22.07.2006 13:38:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikällä on vaan Kesämaa ja se on ainakin huippuansa huipun huippukohdassa.
Kyllä se on ollut suunnitteilla tuo Magneettimieskin, niin voishan ainakin sanoa omistavansa kaek levyt. :)
Pekka Streng on hyvä ja Tasavallan Presidentti on hyvä, niin miksei olisi Magneettimiehen Kuolemakin.
 
Vaikka keskenkertaasta koettaa tehä niin priimaa tuloo.
jussiohman
22.07.2006 13:46:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kesämaasta on syöpynyt ikuisesti mieleeni Takaisin Virtaan - biisi. Varsinkin se kohta missä se laulaa "ta-kai-sin-virtaaaaaaaa-aaaa-aaa-aaaa-aaa-a-a-aan". Son upea se melodia. Pitäis taas lainata tuo levy.
 
tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä
Zigura
22.07.2006 15:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, se että "mutta minä lähden...".
 
Aivan käsittämättömän tunteellinen biisintynkä. Eräs tuttuni osti kyseisen levyn vain kyseisen raidan lopussa olevan melodiapätkän takia :) Se "on mulla paperilunta" vai miten se menee...
 
Itselle tuli vähän sellainen fiilis Strengin molemmista levyistä (varsinkin Kesämaasta), että herra halusi kaikki tekemänsä biisiaihiot levytettyä ennen kuolemaansa. Suurin osa biiseistä tuntuu vähän keskeneräisiltä ja ne loppuvat juuri kun luulee että ne alkavat. Minulle tämä on varmasti osa Strengin viehätystä, satumaisuuden ja artistin traagisuuden ohella.
 
Raoul Duke: -Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Teuvo Loman Euroviisuihin-kerho#2
zorro
22.07.2006 19:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miten menee mimosaneidon intron soinnut?
 
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «