Werihukka 22.07.2006 02:45:56 | |
---|
Elikkäs onko Randall:n V2:sta kokemuksia? Randalit kuulemma niitä hevimiehen vehkeitä ja itse olen "hevimies". Onko kyseisessä vahvarissa putkifiilistä niinkun sanotaan? Kokoputki etuaste ja valve dynamics pääteaste, luulis ainakin olevan. Ja cleanit on trankkuetusella. Meikä tarvii melkosen puhdasta cleania. Elikkäs jos soundi on tässä vehkeessä kohallaan, niin se olisi ominaisuuksiensa puolesta lähes täydellinen minulle. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Torniojaws 22.07.2006 07:18:02 | |
---|
Trankkuclean on kaikkea muuta kuin puhdas kovilla äänentasoilla. |
ReBeat 22.07.2006 08:18:13 | |
---|
Trankkuclean on kaikkea muuta kuin puhdas kovilla äänentasoilla. Tarkoititko tota veekakkosen cleania vai yleisesti? Puhdasta voidaan saada hyvinkin kovilla äänenvoimakkuuksilla jos vaan trankkupäätevahvistimessa riittää potkua. Transistorithan clippaavat jyrkästi loppumetreillä, mutta jos ei pusketa päätettä ihan siihen pisteeseen asti niin kyllä sieltä puhdasta tulee kunhan säröä ei synny jo etuasteessa. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Kalm 22.07.2006 10:26:17 | |
---|
Randalit kuulemma niitä hevimiehen vehkeitä ja itse olen "hevimies"... Riippuu hieman vuosikerrasta. Oma '78 Randall on ainakin äärimmäinen surf/rautalankavahvistin, eli erittäin kuulas ja tayteläinen puhdas ja surf-henkinen reverbsoundi on se sen juttu. Ääripään särökin ehkä enemmän sellaista fuzzahtavaa ja transistoripeliksi yllättävän pyöreää soundia. Ei siis irtoa edes hårdrock-osaston säröjä vaikka kuinka ruuvaisi (ainakaan combon omalla pehmomusaelementillä). Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
Mutta eiköhän 400W 4ohm riitä äänenvoimakkuudeltaan niin että riittää myös trankkucleanilla tuolla vahvistimella? Meikäläinen saa omalla peaveyn 150W trankkukompollakin tarvittavan määrän volumea ja puhtautta. Mutta siis tämä vehjehän on ihan uutuus tai ei ainakaan mikään alle 2000-luvun vehje. Rupesi vain arvelluttamaan kokoputkivehkeiden bias-säädöt ja muut, kun ei ole mitään liikettä lähellä missä ne voisi putkien vaihdon yhteydessä "biasoida" (?) ja itselle on niin vieras asia, että suorastaan pelottaa kun puhutaan, että putkivahvareissa on tappavia määriä jännitteitä ja pitää olla todella varovainen bias:ta säätäessä yms... Muuten hommaisin kyllä kokoputkivehkeen, mutta tuo huoltopuoli tosiaan vähän järkyttää. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |
Torniojaws 22.07.2006 15:13:20 (muokattu 22.07.2006 15:17:47) | |
---|
Voisit tietysti hommata Peavey 5150:n, sitä kun ei vakiona edes voi biasoida (6505:stä en ole varma onko sama ominaisuus mukana). Putket vain lyödään kiinni ja se on siinä. Tosin siitä et kunnon cleanejä saa kirveelläkään :) Edit: Ei voi biasoida 6505:kään vakiona. |
Werihukka 22.07.2006 18:33:12 (muokattu 22.07.2006 18:38:14) | |
---|
Mutta kun niitä cleanejä tarvii ja vieläpä hyvin puhtaita semmosia. :/ Kertokaapas joitain muitakin hyviä putkivahvareita ilman bias:ta. Ja jos vielä ne cleanitkin löytys niin ois hyvä. Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä! |