Aihe: Presari tuli, joopajoo..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Nieby
22.07.2006 10:23:31
tollane löyty, joka ois täydellinen, jos saisin sen sopuhintaan.. saiskohan mehiko-mallina, vaikka tuo onkin joku american series? http://elderly.com/images/fmic/55N/FAMPB-CHR-MPL_front.jpg
rhalf
22.07.2006 10:32:44
Asiasta tietämättömänä enempää tuollainen tuli tuossa aamulla vastaan ku kattelin uusia bassoja. Luin sitten juttusi ja ajattelin laittaa korteni kekoon.

Väristä en ole aivan varma, mutta tuo ei ainakaan ole se fiesta red eli tuo on varmaankin hieman tummempi.

Tuossa linkki

http://www.musicstorekoeln.de/en/Ba … 11-001/0/0/0/detail/musicstore.html
Dacatch
22.07.2006 10:53:25
Tuo Highway 1 on luonnossakin aika lähellä tuota väriä, mikä tuossa kuvassa on. Ja hyvä soittaakin, modernimpi kaula kuin tuossa 50's classicissa.
Teijo K.
22.07.2006 11:01:01

Tuo Highway 1 on luonnossakin aika lähellä tuota väriä, mikä tuossa kuvassa on. Ja hyvä soittaakin, modernimpi kaula kuin tuossa 50's classicissa.

Tosin jos nuo lakkaviat pelottaa, niin Highway sarjassahan on vain sellainen ohut mattamaali mikä lohkeilee todella helposti.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Nieby
22.07.2006 11:10:27
http://elderly.com/images/fmic/55N/FAMPB-CHR-MPL_front.jpg

mutta luulettekos että valmistavat noita american series-malleja myös mehikoina? ois nimittäin kiva saada se beissi alle tonnilla.. :)
Nieby
22.07.2006 11:13:20
ja tuo highway 1 ei käy plaatuun, koska siinä ei ole vaahteraotelautaa..
Teijo K.
22.07.2006 11:19:31

http://elderly.com/images/fmic/55N/FAMPB-CHR-MPL_front.jpg

mutta luulettekos että valmistavat noita american series-malleja myös mehikoina? ois nimittäin kiva saada se beissi alle tonnilla.. :)

Se voi olla että joudut jo tinkimään jostain vaatimuksista tai periaatteista.
Sumeria
22.07.2006 13:47:56
www.warmoth.com

Katsohan tuolta eri osia, hyvällä tuurilla voisit saada kohtuuhintaan juuri sitä, mitä haluat. Ei toki silloin ole Fender, mutta laatuosista tehty ja ***Custom***. :)
Nieby
22.07.2006 15:12:04
mutta nyt uusi kysymys kuuluukin: valmistetaanko noita american series- passoja ollenkaan u.s.a:n ulkopuolella? meinaan vaan että tuon hinta on toomannilla hieman yli tonnin, ja jos niitä tehdään esim. myös meksikossa, hinta voisi olla esim. n. 800€..
bize
22.07.2006 15:18:51 (muokattu 22.07.2006 15:24:26)
Ostat jostain käytetyn punaisen mexicon presarin 400 eurolla ja tilaat Jussi Ala-kuhalta vaahterakaulan hintaan 350 e? Voit itse vielä esittää kaikki nippelitoiveet materiaaleista ja ottaa vekottimen esim. 32" skaalalla jos olet pienikätinen. Varmasti parempi kuin sarjavalmisteinen jenkkilän peli. Yht. 750 e.

http://koti.japo.fi/~jsoittim/

Tai ässänä:

http://www.thomann.de/thoiw3_fender_squier_bronco_bass_prodinfo.html

Ja modaat loppurahoilla: bartolinin saippuapalat kiinni ja talla vaihtoon! Ja pleksi kahviin pariksi viikoksi likoamaan ja takaisin kiinni.
...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi...
Nieby
22.07.2006 15:32:25 (muokattu 22.07.2006 15:33:21)
mulla on nyt suunnitelma.. :toomannilla on american precision bass hintaan 1050€ jonka saa chrome red- värinä ja vieläpä vaahteraotelaudalla.. jos en muuta keksi, niin pakko ostaa se..

lupasivat soittaa maanantaina sieltä soitinliikkeestä, sittenpähän näkee miten homma menee.. toki halvemmalla pääsisin, jos tilaisin sen 50's presarin ja maalauttaisin sen.. hmm..
Teijo K.
22.07.2006 15:33:31

Ostat jostain käytetyn punaisen mexicon presarin 400 eurolla ja tilaat Jussi Ala-kuhalta vaahterakaulan hintaan 350 e? Voit itse vielä esittää kaikki nippelitoiveet materiaaleista ja ottaa vekottimen esim. 32" skaalalla jos olet pienikätinen. Varmasti parempi kuin sarjavalmisteinen jenkkilän peli. Yht. 750 e.

http://koti.japo.fi/~jsoittim/

Tai ässänä:

http://www.thomann.de/thoiw3_fender_squier_bronco_bass_prodinfo.html

Ja modaat loppurahoilla: bartolinin saippuapalat kiinni ja talla vaihtoon! Ja pleksi kahviin pariksi viikoksi likoamaan ja takaisin kiinni.

Ja sitten kun myy sen yli jääneen originaalin kaulan niin vot. Saa vielä jonkun euron lisää.
Teijo K.
22.07.2006 15:35:08

mulla on nyt suunnitelma.. :toomannilla on american precision bass hintaan 1050€ jonka saa chrome red- värinä ja vieläpä vaahteraotelaudalla.. jos en muuta keksi, niin pakko ostaa se..

lupasivat soittaa maanantaina sieltä soitinliikkeestä, sittenpähän näkee miten homma menee.. toki halvemmalla pääsisin, jos tilaisin sen 50's presarin ja maalauttaisin sen.. hmm..

Onko sinulla varma tarjous siitä maalauksesta? Taannoin kun kyselin hintoja niin 200-500€ taisi olla hintahaarukka. Toi viiskymppiä tuntuu melkein toiveunelta.
bize
22.07.2006 15:50:09
Onko sinulla varma tarjous siitä maalauksesta? Taannoin kun kyselin hintoja niin 200-500€ taisi olla hintahaarukka. Toi viiskymppiä tuntuu melkein toiveunelta.

Mietin kans että jos itekin rupeaisi tekemään, niin ei hirveesti alle tuon viidenkympin selviäisi maalien/tarvikkeiden osalta, plus tietenkin työaika jota kyllä kuluu.
...Nooh, kokeilin ensin olisivatko kielet vieläkin liian löysällä(olin jo ennaltaan jonkin verran kiristänyt niitä). Kiristämisen lopetin, kun homma meni överiksi, ja ylin kieli katkesi...
Nieby
22.07.2006 15:52:50

no tuo on vain mitä olen kuullut soitinliikkeen myyjältä.. itse pitäisi vain kuulemma hioa..? en kyllä sitä itse uskalla vain tehdä..
bize
22.07.2006 16:00:44 (muokattu 22.07.2006 16:03:04)
no tuo on vain mitä olen kuullut soitinliikkeen myyjältä.. itse pitäisi vain kuulemma hioa..? en kyllä sitä itse uskalla vain tehdä..

Uskaltaisin väittää että 800 e ja sulla on pro basso jos uskallat ala-kuhaa vain puhelimitse lähestyä ja löydät jostain punaisen presarin (rungon). Tietenkin tuo on hitaampi tie kuin valmiin tekeleen ostaminen, mutta toisaalta tuo maalaus ym. operaatio vie aikaa ja hermoja.

EDIT: Ala-kuhan kaulalla saat eliminoitua dead spotit, joita sarjavalmisteisissa fendereissä poikkeuksetta on. Se ominaisuus voi alkaa jossain vaiheessa tympimään. Lisäksi kaulalle saa pitkän takuun, eikä tosiaan ole laatuun nähden kallis.
Teijo K.
22.07.2006 16:03:02

Enpä tuon varaan sitten laskisi.

Kuka maalari muuten edes suostuu vetämään maalit asiakkaan tekemän pohjatyön päälle? Sehän on kriittisin vaihe melkein koko hommassa. Huonosti kun on tehty pohjatyö niin se lopputulos näyttää kuin äänisen aallot löisivät kitaran pinnassa. Selitä siinä sitten asiakkaalle että tämä on itse mokannut koko homman.
Nieby
22.07.2006 16:07:59
Kuka maalari muuten edes suostuu vetämään maalit asiakkaan tekemän pohjatyön päälle? Sehän on kriittisin vaihe melkein koko hommassa. Huonosti kun on tehty pohjatyö niin se lopputulos näyttää kuin äänisen aallot löisivät kitaran pinnassa. Selitä siinä sitten asiakkaalle että tämä on itse mokannut koko homman.

niin just, en siis missään tapauksessa hioisi itse.. kyllä tää jotenki tästä hoituu..
N_Bates
22.07.2006 16:18:04

osta se jenkki vaan niin ei tarvi arpoa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)