En kyllä allekirjoita. Molemmat olen omistanut ja toinen vain jäljellä eli tuo Ibanez. Siinä soundi jotenkin tanakampi, lämpimämpi ja jykevämpi. Saa siitäkin sirkkeli säröjä mutta helpommin siitä saa hyvää soundia kuin Metal Zonesta, Mutta tämä on ah niin kuuluisa mielipide asia. MT-2:sta en haluaisikaan. Alunperin lähdin liikkeelle DS-1:stä :-) Juu, ei mitään Ibanezia vastaan, tuo voisikin olla aika näppärä "perusheviin". Sirkkelihommiin mulla on sitetn ihan oma pedaali :-) Tärkeää ois myös, että muutaman soolonkin saattaa vetää, joissakin pedaaleissa se puoli helposti kärsii. |
booster 23.10.2003 19:59:10 | |
---|
Jos mä olisin vastaavassa tilanteessa, eli pitäisi transistorivahvarista saada hyvät saundit, pistäisin varmaan SansAmpin siihen eteen, tai efektiluupin paluuseen. Siitä lähtee klassiset rokki/hevisäröt kyllä erittäin mainiosti. Mm. ääninäytteeni on SansAmp-purkilla soitettu. Wanted:
-Pedaalimallinen viritin, esim. TU-2
-TS-9 Tubescreamer |
migeboy 23.10.2003 20:13:28 | |
---|
Heitähän tulemaan vinkkejä :-) Mulla ainakin toimii toi Boss MD-2 aika hyvin. Ehkä vähän tummempi saundi kun Metalzones. Joku tossa kysy noista soolosaundeista. Ostin itelle ton SD-1:sen. Mitä oon siihen kerenny jo tutustuu, niin mulla ainakin toimii sooloissa kohtalaisesti. |
Mc Ban 23.10.2003 20:33:08 | |
---|
Mikä noista olisi paras trankun kanssa? |
PoLFus 23.10.2003 21:52:27 | |
---|
Mulla ainakin toimii toi Boss MD-2 aika hyvin. Saako tosta MD-2 minkälaisia soundeja, jos esim. bottom ja gain boost on (ainakin lähes) nollilla. Saako DS-1 tyyppistä? ~ 7ender $tratocaster ~ |
Freakz 29.10.2003 11:22:12 | |
---|
MT-2ssa on yllättävän hyvä se eq, mutta on ne säröt vähän niin ja näin, sellasta sirkkeliä tulee trankun kanssa. Jotkut tykkää, toiset ei, omani möin pois. Eq on tosiaan hyvä ja kyllä siitä hyvän soundin saa, jos jaksaa hakea. Riippuu tietty kitaramikeistä ja vahvistimestakin... |
Safaweb 29.10.2003 12:30:28 | |
---|
Metal Zone. Ei tähän voi muuta sanoa. Basistit: tyhmiä ja hiljaisia
Rumpalit: tyhmiä ja äänekkäitä
Kitaristit: itserakkaita
Kosketinsoittajat: haluaisivat olla kitaristeja
Laulajat: eivät kertakaikkiaan vaan osaa soittaa mitään
|
Aardfather 29.10.2003 15:58:21 | |
---|
No meikäläiseltä kun kysyy niin vastaus on aina DS-1 tuon tapaiseen musiikkiin. Todella monipuolinen ja hyväsoundinen pedaali. :-) - Aardfather |
kupteri 30.10.2003 00:24:24 (muokattu 30.10.2003 11:59:15) | |
---|
Jees, taas systeemit toiminnassa :) Joo, kävin testaamassa viikonloppuna treeniksellä pari tuntia yksinäni ja tulokset tässä: 1) Tech 21 Double Drive: Liian kesy mulle, toinen gaini antoi Vox-soundia, toinen "vanhaa Marsua" mutta millään yhdistelmällä ei löytyny mitään mielenkiintoista -> skip 2) Marshall JH-1 Jackhammer: Distortion ei sytyttänyt (ehkä liian sirinää = JCM2000?), mutta overdrive-puoli toimi oikein hyvin eli tästä investoin sitten (hard)rock-pedaalin. Toimii todella hyvin AC/DC:ssä, Gunnareissa etc. Aikalailla sellainen Marsun JCM800-soundi, eli just hyvä :) 3) BOSS DS-2: Pettymys kaikin puolin, turbolla tai ilman. Ilmeisesti ei trankkuvahvistimen kanssa tykkää toimia. Särö jotenkin "munaton" :( DS-1:stä ei ollut testiin, mutta lienee aika vastaava DS-2:n "ilman turboa" -moden kanssa. Ehkä tää putkistyrkkarin kanssa toimisi paremmin? 4) Ibanez SM7 Smashbox: Noniin, löytyihän sitä kunnon särötinkin! Botnea ja munaa saapi, eikä siltikään keskialue kärsi (kuten DODin kanssa). Treblet piti vääntää nollaan, ja siltikin sitä puolta riittää ihan tarpeeksi. Eikä mataliakaan ole kuin klo 9-10:ssa ja silti potkii. Gainin määrä on jossain klo 11 paikkeilla eikä yhtään enempää tarvisi hevin soittamiseen :) Tästä lähti siis hevisärö pedaalilaudalle. Testilaitteistona siis 120W trankkunuppi ja 4x12" kaappi. SM7 pieksee perushevissä DODin FX69:n, mutta aattelin sen silti säästää yhden kielen thrash-junttaukseen (vähän eri tyyliset sirinät, tosin keskialutta ei ole nimeksikään, trebleä kyllä löytyy). EDIT: tarkistin tupladriven, lisäsin pari kommenttia ja editoin vähän tekstiä siistimmäksi viime yön jäljiltä :-) |
Billsner 30.10.2003 09:23:48 (muokattu 30.10.2003 09:24:26) | |
---|
Entä zoom tri-metal? Sitä on kehuttu ihan kiitettävästi. EDIT: En osaa lukea enkä kirjoittaa... Kyykyssä olevaa kääpiötä ei näe. |
J.Ahonen 31.10.2003 12:09:59 | |
---|
En edes soita heviä. Mutta Mt-2 On loisto vehe, sitä kun jaksaa hulella säätää, niin saa mkavan särön, ei mene tukkoon helposti. |
maggot 31.10.2003 12:48:22 | |
---|
Minkä hintainen toi iban smashbox on? Eikös siinä oo se joku kohinnanvaimennus mekanismikin?! "reality is a very fragile thing after all..." |
Invader 31.10.2003 16:46:18 (muokattu 31.10.2003 16:48:19) | |
---|
Entä zoom tri-metal? Sitä on kehuttu ihan kiitettävästi. EDIT: En osaa lukea enkä kirjoittaa... I'll drink to that. Loistava spedu. Tosin Tri-Metal tuntuis olevan aika "metal" eli sellaset kevyet rokkirosot ei välttämättä ihan parhaasta päästä ole. True bypassikin on plussaa. Edit: Niin joo, ja tuo on kyllä älytömän hiljainen pedaali, monesti unohtunut nupit kaakossa päälle kun olen pitänyt soiton välillä taukoa. |
kupteri 31.10.2003 16:53:09 | |
---|
Minkä hintainen toi iban smashbox on? Eikös siinä oo se joku kohinnanvaimennus mekanismikin?! T-kaupassa lienee jotain 70e? Oulusta irtosi alennettuna 90e, ei jaksanut ruveta muutaman euron (postikulut huomioden) takia kinuamaan tai muualta maailmasta tilailemaan. Se VOID hoitaa hommaa, ainakin kun ei soita, niin eron huomaa. Toisaalta saattaa myös vähän syödä soundia, ainakin joskus tuntuu siltä, että jos vaimentaa kielet nopeasti, niin "joku" "imaisee" soundin "häntää" (joo-o, nyt aika lopettaa, kun kielikuvat alkaa mennä tähän...). Liekkö "normaalia" kohinaporteissa tai sitten se vaatii totuttelua soittamisessa myös? |
PuNkKi 02.11.2003 04:52:41 (muokattu 02.11.2003 04:52:53) | |
---|
Boss:in MD-2 ehdottomasti.. siitä irtoo kyllä ihmeen hyvää särösoundia ja helposti. eikä edes ole muistaakseni kallis? mielestäni ainakin Metal zonen voittaa 10-0. Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
vale 02.11.2003 14:12:56 | |
---|
SM7 vaikuttaa Ibanezin versiolta BOSSin MT-2:sta... Joo, mutta kyllä mun mielestä Smash boxissa on munempi soundi. Olen aina koittanut ettiä vahvistinta jossa olis särö kuin tossa SM7:ssa, mutta loppujen lopuks olen aina päätynyt tohon purkkiin. Siitä saa sellasen munakkaan rokki särön laittamalla low:t melkein täysille ja sitten ruuvaa treblet nollille ja avot! Mahtavat soundit. Kannattaa koittaa. Rock n' Roll is the only way to DIE |