Jubeh 21.07.2006 00:58:36 | |
---|
Kitara ja vahvari mulla on ollut joulusta saakka ja on alkanu pikkuhiljaa tympimään vahvistimen kanssa soittaminen kun sointuja ja barreita ottaessa saan semmosia pieniä inhottavia sähköiskuja. Yksittäisiä kieliä soittaessa niitä ei kuitenkaan tule. Ite oon miettiny että vois siinä olla vika kun meillä ei ole maadoitetut pistorasiat, eli onko asialle tehtävissä jotain? Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni? |
Antti1 21.07.2006 09:07:27 | |
---|
Ite oon miettiny että vois siinä olla vika kun meillä ei ole maadoitetut pistorasiat, eli onko asialle tehtävissä jotain? No ne pistorasiat kannattaisi maadoittaa varmaan, se on helpoin korjaus ongelmaan. Ei kannata vetää välttämättä omia maadotuksia mihinkään lämpöpatteriin tms, voi henki lähteä huonossa lykyssä. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Juukebox 21.07.2006 15:44:18 | |
---|
Voi myös johtua viallisesta piuhasta. Itselläni jäi kerran piuha oven väliin ja sen jälkeen alko tulemaan pieniä sähköiskuja. Viisaammat kertokoon kuinka se on mahdollista.. "" |
Johnny99 21.07.2006 16:02:08 | |
---|
Ei mullakaan mitään maadoitettuja pistorasioita ole, mutten niistä sähköiskuja ole saanut. Elämän ohje:
"Ekana pitää löytää joku joka tykkää samoista asioista ku itte. Jos esimerkiksi tykkää jääkiekosta, täytyy löytää vaimo joka tuo sipsejä ja kaljaa..." |
aziztcf 21.07.2006 16:07:19 | |
---|
Ethän itse koske lämpöpatteriin tms soittaessasi? plaa internet |
MacGyver 21.07.2006 16:21:46 | |
---|
Kitara ja vahvari mulla on ollut joulusta saakka ja on alkanu pikkuhiljaa tympimään vahvistimen kanssa soittaminen kun sointuja ja barreita ottaessa saan semmosia pieniä inhottavia sähköiskuja. Yksittäisiä kieliä soittaessa niitä ei kuitenkaan tule. Ite oon miettiny että vois siinä olla vika kun meillä ei ole maadoitetut pistorasiat, eli onko asialle tehtävissä jotain? Mikä kitara? Mikä vahvistin? Käytettyjä? Uusia? Kuulostaa siltä, että metalliosia ei ole maadoitettu, tai sitten maadoitus on jossain vaiheessa katki. Kaikilla kitaran piirin osilla pitäisi olla yhteinen maasolmu, jotta varausta ei pääsisi syntymään esimerkiksi metalliosiin. Lisäksi kitaran maadoitus pitäisi olla samassa maapotentiaalissa kuin vahvistimen maadoitus. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että piuhan suojamaan pitäisi olla ehjä. Myös vahvistimen sisällä saattaa olla jotain rikki, ja viimeisenä lenkkinä onkin juuri pistorasioiden maadoitus. Kun tarkistat nämä, olet todennäköisesti lähempänä syyn selvittämistä. -MacGyver Ei mitään putkia prkl! |
sus 21.07.2006 16:23:17 | |
---|
Yardbirdsin laulaja Keith Relf kuoli soittaessaan kitaraa kotona. SÄHKÖISKUUN, nimittäin! Rock'N'Roll All Night
Sex And Drugs And Booze All Day
Let's Go Fishing |
Jubeh 21.07.2006 17:35:58 (muokattu 21.07.2006 17:40:26) | |
---|
Juu eli en koske mihinkään pattereihin yms. soittaessa. Kitara on Ibanezin Gax30 ja vahvistin Behringerin AC 108 Vintager ja ihan uutena ne ostin. Miten voin tarkistaa että onko kitaran metalliosat maadoitettu? Olen aina soittanu piuhalla joka tuli kitaran mukana, sen lisäks mulla on myös semmonen halpispiuha ja kokeilin sitä tänään ja laitoin myös vahvarin suoraan pistorasiaan kiinni, kun aina ennen se on ollut jatkoroikassa, mutta musta kuitenkin tuntuu että ei ne sähköiskut loppunu. Kun välillä ne on semmosia huomaamattomia sitten välillä ne taas tuntuu kunnolla ja monesti alkaa soittamisen jälkeen käymään sormenpäihin kipeää kun on soittanu vahvarin kanssa. Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni? |
32788 21.07.2006 19:18:23 | |
---|
Soita saappaat jalassa niin pitäis loppua :D |
Älä nyt ihmeessä soita sillä ennen kuin tiedät, mikä on vikana. Jos oikeasti soittaminen sattuu noin paljon, niin jotain on kyllä pielessä. |
Jubeh 22.07.2006 00:09:54 | |
---|
Jos oikeasti soittaminen sattuu noin paljon, niin jotain on kyllä pielessä. No ei se nyt NIIN kipeää käy, mutta inhottavaa kuitenkin kun kokoajan ootta vaan milloin seuraavan kerran nipistää jos haluais vaan rennosti soitella. Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni? |
Markus Y 22.07.2006 10:52:47 | |
---|
Yardbirdsin laulaja Keith Relf kuoli soittaessaan kitaraa kotona. SÄHKÖISKUUN, nimittäin! Noh, ainakin se kuoli onnellisena. |
Stratocaster_90 22.07.2006 12:31:39 (muokattu 22.07.2006 12:32:42) | |
---|
Voi olla mahdollista että kyseessä on staatinen sähköisku, kun varaat siellä jotakin kun hankaat itseäsi niitä kieliä/kitaraa vasten. Mun äiti meinaan onnistuu saamaan pahvi mukistakin sähköiskun :D Siinä on fyysikoilla miettimistä :P Olen kuullut samaa juttua yhdestä entisestä basistista, joka piti kauan sormia kielillä ja sai sähköiskun... |
projekti 23.07.2006 09:14:59 | |
---|
Syynä voi olla myös vaatetus, esim. villapaita tai sängynpeite jos istut sängyllä. Ultra Pro. |
Jubeh 25.07.2006 17:05:45 | |
---|
No tuolta jostain ketjusta löysinkin että jos soittimet ei ole maadoitetussa pistorasiassa niin silloin saa pieniä sähköiskuja. Kellään mitään tietoa onko mikään iso ja kallis homma jos joku sähkömies tulis ne pistorasiat maadoittaan? Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni? |
32788 25.07.2006 21:42:06 | |
---|
Kellään mitään tietoa onko mikään iso ja kallis homma jos joku sähkömies tulis ne pistorasiat maadoittaan? On. Tai no riippuu miten sen tekee, mutta jos sen tekee oikein ja turvallisesti niin kyllähän se maksaa. Tuohon menee kuitenkin jonkin aikaa ja kun tietää millaiset taksat noilla ammattimiehillä on niin kyllä siitä maksaa saa. Ja se riippuu kai vähän talon valmiin sähköjärjestelmän tyypistäkin, että kuinka paljon pitää asentaa uusiksi. |
OsQu 27.07.2006 03:20:14 | |
---|
Mutta kannatta varmaan ensin mennä jollekkin kaverille, jolla on maadoitetut pistorasiat kokeilemaan, että tuleeko siellä sähköiskuja. Ja että vika on varmasti juuri pistorasiassa, eikä missään muualla. Ikävä huomata kalliin pistorasiaremontin jälkeen, että vika ei ollutkaan rasioissa Mitä vähemmän säröä, sitä parempi soittaja.. |
colosseum 27.07.2006 11:51:33 | |
---|
Mutta kannatta varmaan ensin mennä jollekkin kaverille, jolla on maadoitetut pistorasiat kokeilemaan, että tuleeko siellä sähköiskuja. Ja että vika on varmasti juuri pistorasiassa, eikä missään muualla. Ikävä huomata kalliin pistorasiaremontin jälkeen, että vika ei ollutkaan rasioissa Lyhyempi matka varmaan omaan keittiöönne, sieltä yleensä löytyy maadoitettu pistorasia, ellei useampikin. |
32788 28.07.2006 00:15:37 | |
---|
Lyhyempi matka varmaan omaan keittiöönne, sieltä yleensä löytyy maadoitettu pistorasia, ellei useampikin. Mutta ette sitten vedä mitään omia jatkojohtovirityksiä, en nyt jaksa selittää miksi, mutta yksinkertaisesti, saattaa käydä huonosti kun kosket samaan aikaan maadoitettuun ja ei-maadoitettuun laitteeseen. Eli suomeksi kitaraan joka on maadoitetussa rasiassa ja pöytälamppuun joka ei. |
Ronsto 01.08.2006 13:01:15 | |
---|
Kitara ja vahvari mulla on ollut joulusta saakka ja on alkanu pikkuhiljaa tympimään vahvistimen kanssa soittaminen kun sointuja ja barreita ottaessa saan semmosia pieniä inhottavia sähköiskuja. Yksittäisiä kieliä soittaessa niitä ei kuitenkaan tule. Ite oon miettiny että vois siinä olla vika kun meillä ei ole maadoitetut pistorasiat, eli onko asialle tehtävissä jotain? Ehkä soitat liikaa Ride The Lightningiä? "Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" |