Aihe: Presarille kantolaukkua
1 2 3
Tasapaino
03.07.2006 10:55:22
Mä en oo oikeen vakuuttunut Rockbagin soveltuvuudesta edes kerran kuussa roudaamiseen.

Ainahan toki voi ostaa uuden kun on niin halpaa. Ikävä vaan, että katkenneen olkaimen myötä maahan pamahtava basso voi olla pahimmassa tapauksessa huomattavasti kalliimmalla korjattava. Tämmöinen laadun merkki on tullut ihan livenäkin nähtyä, sillä kertaa onneksi ainut vahinko soittimelle oli vääntynyt viritin.

Kyllä mä reppuja olen nähnyt koko joukon elämäni aikana, eikä yhdestäkään ole tietääkseni irronnut olkain ilman, että siinä on näkynyt selvä repeämän ennen lopullista rikkoontumista. Hiljalleenhan saumat katkeilevat, eikun neula ja lanka käteen ja ompelemaan.
Ora et labora.
Karlsson
03.07.2006 10:57:29
Kyllä mä reppuja olen nähnyt koko joukon elämäni aikana, eikä yhdestäkään ole tietääkseni irronnut olkain ilman, että siinä on näkynyt selvä repeämän ennen lopullista rikkoontumista. Hiljalleenhan saumat katkeilevat, eikun neula ja lanka käteen ja ompelemaan.

Solki pysyy langalla vähän huonosti kasassa.

Tosin ilmeisesti on nykypäivän halpatuotannon myötä vaikea saada pussia, josta ei joku sauma ala turhan nopeasti repsottamaan. Mutta mikäs siinä, kun on niin halpaa.
Tasapaino
03.07.2006 11:05:35
Solki pysyy langalla vähän huonosti kasassa.

En kyllä millään muulla ole nähnyt solkea kiinnittettävän. Liimalla? Teipillä? Ootko sä kännissä vai puhutko muuten vaan sekavia?
Ora et labora.
Karlsson
03.07.2006 12:36:31
En kyllä millään muulla ole nähnyt solkea kiinnittettävän. Liimalla? Teipillä? Ootko sä kännissä vai puhutko muuten vaan sekavia?

Millos basisti muka selvin päin olis?

Niin, tää mainitsemani tapaus johtui siis metallisen soljen äkillisestä murtumisesta. Sitä on vähän nihkeä omella, saa olla aika helvetin jytky ompelukone.
Tasapaino
05.07.2006 10:28:16
Sitä on vähän nihkeä omella, saa olla aika helvetin jytky ompelukone.

Tää on muuten koko lailla totta. Rockbag taitaa sitten olla siirtynyt täysin neulottuihin solkiin, muita en olekaan nähnyt.
Ora et labora.
DVD
05.07.2006 14:54:02
Mä en oo oikeen vakuuttunut Rockbagin soveltuvuudesta edes kerran kuussa roudaamiseen...

En sano sitä tai tätä tuosta Rockbagista mutta yllätyin kyllä kun jopa sellainen pitkänmatkankulkija kuin Buddy Guy kuletti kitaroitaan pussissa eikä kovassa laukussa.
Karlsson
05.07.2006 14:57:36
En sano sitä tai tätä tuosta Rockbagista mutta yllätyin kyllä kun jopa sellainen pitkänmatkankulkija kuin Buddy Guy kuletti kitaroitaan pussissa eikä kovassa laukussa.

Kyllähän esmes Marcus Miller kantaa bassoaan pussissa. Joka tosin on siis huolella tehty ja nahkainen. Olikohan jostain 70-luvulta asti ollu käytössä...

Itse olen toditanut miten klasaripuolen kansainvälisesti tunnettu (taisi olla englantilainen) kontrabassovirtuoosi kanniskeli arvosoitintaan semmoisessa vanhassa vihreässä toppaamatomassa telttakankaisessa pussissa. Oli vielä roudarin teipillä korjailtu.

Ja toi vielä iskettiin sitten kaljakärryyn mustekalalla kiinni ja eikun menoksi...
sunder
08.07.2006 16:06:33
Ostinpa itekki tuon rockbagin. Ryöstöhinta vaan oli (50e!), mutta ostin siinä samalla muutakin ja sain tingittyä hiukkasen yhteishinnasta. Ei suostunu myyjä tosin pussukan hintaa puottamaan. Eikä kyllä olis jaksanu alakaa tilailemaan mistään muualtakaan.
Bassolow
14.07.2006 20:05:55
Kuvauksesi sopii apauttia tähän:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_80/products_id/1983

Menee selkään ja on kevyt. Ja sisällä on basson muotoinen "lovi", että soitin pysyy varmasti paikoillaan.

Rockbagiin en rahojani pistäisi, eivät kestää aktiivista roudaamista.

Voiko tuota pitää selässä pyöräillessä? Vaikuttaa oikein oivalta ratkaisulta.
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi
DVD
14.07.2006 20:42:35
Voiko tuota pitää selässä pyöräillessä? Vaikuttaa oikein oivalta ratkaisulta.

No siinä näyttäisi olevan sellanen "hide away bacpack system", eli kyllä sen saa selkään.
Bassolow
14.07.2006 20:47:55 (muokattu 14.07.2006 20:48:52)
No siinä näyttäisi olevan sellanen "hide away bacpack system", eli kyllä sen saa selkään.

Totta, mutta mietin vain että kuinka alhaalle se ulottuu, eli voiko se ottaa kiinni takapyörään?

EDIT: Ookkei, käytin vaihteeksi omia aivojani ja tulin siihen tulokseen ettei siinä olisi mitään järkeä jos se polvien korkeudella roikkuisi.
Jacomies
21.07.2006 22:28:50
Kyllähän tuolle pitää Tweed olla. Thomannilta löytyy edullisia kopioita. Tosin niitä ei selkään ripustella...
Women, children and Rhythm section first
Spawn
21.07.2006 22:36:55
Sellanen 80e pussi tuli mun Warren mukana. Ja se on siis hyvä. En tiedä että onko sellasia enää olllenkaa vai onko kaikki nykyään niitä 30e pusseja.

Ainakin Warwickien mukana tuntuu tulevan. Tuntu niin heiveröiseltä, että itse käytän tuota vähän tukevampaa rockbagia. Ehkä joskus voisi hommata kovan casen.
"Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta
Niskamies
22.07.2006 00:12:32
Mä en oo oikeen vakuuttunut Rockbagin soveltuvuudesta edes kerran kuussa roudaamiseen.

Ainahan toki voi ostaa uuden kun on niin halpaa. Ikävä vaan, että katkenneen olkaimen myötä maahan pamahtava basso voi olla pahimmassa tapauksessa huomattavasti kalliimmalla korjattava. Tämmöinen laadun merkki on tullut ihan livenäkin nähtyä, sillä kertaa onneksi ainut vahinko soittimelle oli vääntynyt viritin.

Mulla on pari Rockbagia ollut, ja mun mielestä ne on varsin hyviä ollut hintaisekseen. Yhdestä prakas olkahihna, mutta korjautin sen suutarilla ja rokki soi edelleen.

Hintansa arvoisia tuotteita.
More is more.
Nieby
30.09.2006 21:10:01
vois tollasen rockbagin nyt ostaa, kun talvi tulee ja beissi jäätyy tossa alle sentin paksusessa bagissa.. voihan niihin olkaimiin vähän parsia vahvistusta jo heti kättelyssä.
Tasapaino
30.09.2006 21:34:29
vois tollasen rockbagin nyt ostaa, kun talvi tulee ja beissi jäätyy tossa alle sentin paksusessa bagissa.. voihan niihin olkaimiin vähän parsia vahvistusta jo heti kättelyssä

Ei kyllä bassoa lämmitä yhtään vaikka olisi miten paksu toppaus. Takaisin fysiikan tunnille. Mars mars!
Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille.
Nieby
30.09.2006 21:41:27
Ei kyllä bassoa lämmitä yhtään vaikka olisi miten paksu toppaus. Takaisin fysiikan tunnille. Mars mars!

ehkei lämmitä, mutta voipi kuitenkin vähän hidastaa kylmyyttä, kun basson lämpimänä siihen iskee.. eikä se kylmyys siinä se pääasia ole.
tupac
07.10.2006 09:34:27 (muokattu 07.10.2006 09:37:07)

http://www.thomann.de/prodbilder/wa … ck_ebass_flightcase_pimx_159456.jpg
Hieman otsikosta poiketen, ei nuo flightcaset enää oo hirveissä hinnoissa (83 €+pk)
ei kyllä viiti alkaa itte tekeen.Mulla on ko. laukku, pirun jämerä ja painava
mutta kestää.
Bassolow
07.10.2006 13:36:09
Kuvauksesi sopii apauttia tähän:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_80/products_id/1983

Osoitan tukeni tälle tuotteelle. Mainiosti toimii ja pyöräillessäkin pysyy selässä. Enää ei basso ota osumaa törmätessään johonkin, vaan itse laukku. Sen takia loistava ratkaisu vähän pidemmille tyypeille joilla tuppaa bagi törmäämään ovenkarmeihin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)