Aihe: Rauma Blues '06
1
Blue Moon
11.05.2006 14:51:46 (muokattu 11.05.2006 14:53:13)

Ike Turner, Bobby Rush, Robert Lockwood Jr. ym. Hyvältä vaikuttaa kattaus tänäkin vuonna:

http://www.raumablues.com/
- Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin
doktorkoo
12.07.2006 11:11:57
Hyvältä vaikuttaa kattaus tänäkin vuonna

nostetaas tämäkin kun on ajankohtainen. Yhdyn edelliseen, etenkin Nick Mossia odotan innolla, suurena Nick Curranin fanina!

-jamo
blyysi
12.07.2006 11:22:36

Innolla odotetaan joo.. Varsinki blues/R&B -aikojen Ikeä ja Lockwoodia on tullut diggailtua oikein urakalla. Toivottavasti herroilla on vielä esiintymisvire tallella ja hyvät taustabändit.
I ain't nothin' but a player
Vasu
12.07.2006 11:31:24
Yhdyn edelliseen, etenkin Nick Mossia odotan innolla, suurena Nick Curranin fanina!
Onko Nick Curran mukana Nick Mossin bändissä?
doktorkoo
12.07.2006 11:36:39
Onko Nick Curran mukana Nick Mossin bändissä?

eikäkö ymmärtääkseni samantyyppistä musaa (c:

sori....
doktorkoo
21.07.2006 21:24:05 (muokattu 21.07.2006 21:42:20)
Tännekään kuka laittanu rapoa..olleet yhtä järkyttyneitä kuin minäkin...?

Doh, oli siis eka elikä neitsytmatkani Raumabluusiin. Ilmeisesti ensi kertaa oltiin harjoitusjäähallissa, syytä en tiedä, mutta en kehukaan. Kolkko kylmähkö halli, soundit ei oikein..... Lisäksi vain Lapin kuraa myynnissä, eli Porinjatsin tyyliin.

Tultiin paikalle Pepen setin alkuvaiheilla. Pepen bändi soitti tiukasti, etenkin kosketussoittaja veteli komeita sooloja. Valitettavasti koko setti vaikutti jotenkin turhan kliiniseltä, muuten ihan ok. Liekö ollu mixauksessa vika.

Seuraavana lavalle kiipes Robert Johnsonin oppipoikana mainittu Robert Lockwood. pari ekaa biisiä oli vähän haukotuttavaa, mutta vaari, 91-v. tarvi hiukan lämmitystä! Sitten alkoi biisit rullata. Tänkin onnistui miksaus pilata, kompressori oli niin tiukalla ettei mitkään nyanssit oikein kuulunu, vaan kaikki kuulosti suunnilleen samalta. Pienessä pubissa tää olis varmaan ollu kova, mutta tolla stagella jäi melko etäiseksi.

Sitten alkoi koko illan pohjanoteeraus. Juontajan mukaan " ei mikään halpa artisti" Bobby Rush esitteli 20% setistään toisen taustatanssijansa selluliittihanuria, herrajjumala! Bändi soitteli kyllä asiallisesti, mutta Bobby ei oikein setillään sopinu illan tarkoitukseen. Välillä lanka löytyi harpussa ja laulussa, kunnes se perse tuli taas lavalle....ei iskeny.

Eniten odotin ehkä Ike Turnerin esiintymiseltä. ..eikä taaskaan natsannu. Ensiksikin rumpali oli löydetty jostain hevibändistä, shuffle-komppia ei osannu ollenkaan ja basisti joutui näyttämään taukojen paikkoja. Saxofonisti soitteli ihan jazz-sooloja ja aloitti yhden soolon kesken Iken laulun. Sevverran vihasesti Ike vilkaisi että palautetta varmaan tuli keikan jälkeen. Loppusetissä oli vielä joku Tina-kopio mukana, joka ei oikein osannu... Ike kyllä ite veteli omat osuudet ok, mutta bändi ei oikein ollu mukana. Ainoastaan basisti ja yleisöstä katsoen oikeanpuoleinen pianisti oli selkeesti loistavia, loput ei oikein... Iken lisäksi pianisteja oli muuten kaksi!

Nick Mossilta odotin jo etukäteen vähintään toiseksi eniten, ja se antoikin eniten. Nick todella pelasti illan, aivan loistava pumppu ja hyvcää Chicago-kamaa! Bändi kierrätti kamoja, bassoa soitti kaikki muut paitsi rumpali (c; Kiipparistikin osoitti todella kovia basistin taitoja, ja basisti puolestaan vetäisi mandoliini -soolon. Todella hyvää ja lisäksi viihdyttävää!

Sum summarum: jos paikka on sama ensi vuonna, saa olla joku todella iso suosikkini että lähden. Lisäksi kolmen viimeisen aikana volumet oli prkleenmoiset, ei bluesia tarvitte soittaa noin isolla äänellä. Ottakaa Aulangosta oppia!

Jos Nick Moss saapuu maahan, mene katsomaan!

Täältä tähän

-jamo

P.S. Kuunteliko kukaan Bluesministeriä, mitä Esa kommentoi?
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
doktorkoo
21.07.2006 23:24:14 (muokattu 23.07.2006 11:08:43)
Hyvät kitara soundit miehellä, mikä vahvistin mahtaa olla,

jos ei muisti pätki, tais Raumalla soittaa Fenderin vahvistimilla, olisko ollu Hot Rod toisena ja joku muu...ei tullu katottua niin tarkkaan.

Josta tulikin mieleeni, osaisko joku valaista millä ihmeen bassolla ko. bändi soitti (todellakin se kiersi meiheltä miehelle)? Näytti vähän lelulta, mutta mukava soundi!

Edit: bassopalstalla tulikin varmistus että Danelectrolla!
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=128767

-jamo
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
blyysi
22.07.2006 10:54:57

Tässä omia kokemuksia festarista, Pepeä en tosin nähnyt kuin aivan loppuosan.

-Lockwood pöyristyttävän kovassa vireessä ikäänsä nähden. Hienoa!

-Rush viihdytti hyvin about 2/3 -osaa keikasta. Sitten tuli vähän tyhjäkäyntiä. Bändiltä ilmeikästä soittoa, mukailivat hyvin itse mestaria, dynamiikkaan löytyi! Tykkäsin kokonaiusuutena!

-Iken bändistä tuli ehkä hieman "Studiomuusikko" -fiilis.. Kyllä homma hyvin kulki, mutta tällainen puristihan olisi odottanut autenttisempaa jump-soundia ja vähän t-bone -perinteiden(tai iken oman kampiveivailun!) maustamaa kitarakamaa varsinkin alun vanhoihin paloihin;) Mutta kaikkeahan ei voi saada! Kuten kuloniemikin kommentoi, Ike oli taantunut kitaristina, sen vähän perusteella, minkä huonolla soundilla soitti. Ne Tina -palat oli kai pakko vetää.. Ike oli kuinkin mielestäni kokonaisuutena ok.

- Moss aloitti aika jyräävästi, mutta äkkiä huomasi porukan potentiaalin. Todella monipuolista bluesosaamista koko bändiltä! Eri instrumentit taipuivat koko porukalta ja Moss näytti hyvin monipuolista bluesosaamista! Laaja tyylikirjo suvereenisti hanskassa!

Minustakin festareilla volaa oli enemmän kuin tarpeeksi, mutta olenkin tällainen herkkäkorva;)

Kokonaisuutena minusta oikein hyvä festari. Lockwood ylitti odotukseni reilusti, rush oli myös parempi kuin odotin. Ike aika tavalla sitä mitä arvelinkin. Moss erittäin piristävä yllätys, kun olen joistain syystä vielä välttynyt hänen tuotantoon tutustumasta!

Aika pitkälti voin yhtyä Kuloniemen kommentointiin festarista, jos joku sen sattui maanantaina kuulemaan. Odotan innolla Bluesministerin lisäosiota Nick Mossista!
I ain't nothin' but a player
velsa
30.07.2006 23:52:44

Sitten alkoi koko illan pohjanoteeraus. Juontajan mukaan " ei mikään halpa artisti" Bobby Rush esitteli 20% setistään toisen taustatanssijansa selluliittihanuria, herrajjumala! Bändi soitteli kyllä asiallisesti, mutta Bobby ei oikein setillään sopinu illan tarkoitukseen. Välillä lanka löytyi harpussa ja laulussa, kunnes se perse tuli taas lavalle....ei iskeny.

mitä helevettiä.....Bobby Rush oli illan kurko heittämällä......tajuton bändi ja hillitöntä perse huumoria......ei kai bluesin pidä olla jotain haudan takasta totista örinää E:stä
Kauas on pitkä matka........
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)