Aihe: Grindausta ja blastbeatia!
1 2 3 4 5
fish-eye
21.07.2006 16:48:34
katotaan sitten kun saaat:D:D:D
There is no life like nolife!
Magiz
21.07.2006 16:50:28
No ei helvetti. Ethän sinäkään opettele kävelemään käsilläsi, jos et koe sitä mitenkään hyödylliseksi/tarpeelliseksi/mielekkääksi?

NÄIN!

(Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! niin varmaan taas)
Keep it Fresh
HeavyMachinery
21.07.2006 16:52:39 (muokattu 21.07.2006 16:54:09)

huomaa kyllä että kaveri on oikeakätinen. :) ja kun puhuimme aikaisemmin laulun melodioista, ja joku vielä väitti että kokoajanhan siinä on melodiaa, niin ihmettelen kyllä tätäkin videota katsellessani: mikä se melodia on, miten se nuotinnetaan..?

Kerroppa muuten millaista musiikkia itse kuuntelet kun olet niin kärkäs nuissa mieli piteteissäsi ? Kyllä Death metallissa ja vuonoturska laulussakin on melodia. Johonkin nuottiin se menee aina kun huudat, jopa puheessasi on melodiaa. Miten miellät sitten rumpujen melodia linjat ? Hyvä esimerkki nuottiiin huutamisesta on kun kuuntelet diablon nygårdia, devin townsendia....
http://media.roadrunnerworld.com/De … driver-endoftheline.wma?usehostname
Kuuntele siitä niin huomaat että siinnäkin on melodia.... Ja sanoistakin saa selvää...
Varmaan olet sitä mieltä että 69eyesin jyrkillä tai type o negativen Steelen laulussa ei ole melodia koska ne laulaa aika paljon yhtä nuottia....

Voin lyödä vetoa omista eliminaattoreistani ettet pysty samaan kuukauden reenilla kuin tuossa youtube pätkässä, mielestä rillipää rummuttaa komeasti... Varsinkin se gravity blastiksiko sitä kantin kautta tykitystä kutsutaan.....

Niin ja tiedoksi vain että en ole mikää kangistunut hevi hörhö niikuin rasistisesti leimaat muita, kannattaa tarkistaa noita katselu kulmiasi.....

Edit: voin lainata hihnaveto ellut sulle kuukaudeksi jos todellakin sen jälkeen pystyt tohon mutta mitä pistät vasta panokseksi ? yammusi ?
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
ddrum54
21.07.2006 16:55:53
toi ei vaan oo totta. miksei kaikki vedä tollasia hulluja tuplia sitten?

Mun täytyy kyllä sanoa, että meidän groove-bändin linjaan ei tommonen julmettu ralli oikein istu. Mutta se musa mihin toi istuu, niin siellä se on hyvä. Toi näyte ei ollut hyvä.
2`n 4
Magiz
21.07.2006 17:21:59
Kerroppa muuten millaista musiikkia itse kuuntelet kun olet niin kärkäs nuissa mieli piteteissäsi ?

kuuntelen aika paljon klassista musiikkia, leadia yms. kuuntelen myös jonkin verran metallicaa ihan hetfieldin takia, pirun kova laulaja. myös progressiivinen rock ja vastaava, kuten porcupine tree ja dream theater kolahtaa aika hyvin. nuo on tuollaisia mitä voin luetella, onhan niitä toki muitakin ja monia. yleissääntö mun musamaussa on se, etten tykkää yhtään rap-musiikista, enkä puhtaasti koneella tuotetusta musiikista. minullakin on heikot kohtani tämän grindviha asian kanssa, sillä jotkut tuollaiset biisit kyllä uppoavat ihan kunnolla, mutta lähinnä ideoiden ja katsomuksen avartamisen kannalta. ikinä ei ole hotsittanut lähteä itse soittamaan tuollaista.

Kyllä Death metallissa ja vuonoturska laulussakin on melodia. Johonkin nuottiin se menee aina kun huudat, jopa puheessasi on melodiaa. Miten miellät sitten rumpujen melodia linjat ? Hyvä esimerkki nuottiiin huutamisesta on kun kuuntelet diablon nygårdia, devin townsendia....

olet tässä kyllä ihan oikeassa, kaikissahan ihmisen äänihuulista irtoavista äänistä on mahdollista tehdä nuotinnus. pidän itseasiassa melko paljon diablon laulajan nuottiin karjumisesta, sillä niistä sanoista saa selvää, eikä se ole sellaista yhtä murinaa muun nopeabiittisen rähinän päälle. esimerkiksi tuo viimeisin youtubesta näytetty livepätkä kävi ärsyttämään, sillä "laulu" oli vain juuri tuollaista murinaa, jossa ei liiemmin melodiaa ollut, ja sanoista ei ollut toivoakaan saada selvää. se on se mitä minä vihaan eritoten tuollaisessa musiikissa.

http://media.roadrunnerworld.com/De … driver-endoftheline.wma?usehostname
Kuuntele siitä niin huomaat että siinnäkin on melodia.... Ja sanoistakin saa selvää...

jostain kumman syystä mun realplayer ei suostunut asentamaan joitain puuttuvia tarvittavia osia soittaakseen tuon, en siis saanut sitä kuunteluun. kuitenkin tuli jo esille, että tuollaista melodiaamukailevaakin karjuntaa ja murinaa on, ja joissain tapauksissa se on vielä ihan hyvänkin kuuloista.

Varmaan olet sitä mieltä että 69eyesin jyrkillä tai type o negativen Steelen laulussa ei ole melodia koska ne laulaa aika paljon yhtä nuottia....

tarpeeton kommentti, tiedät sen itsekin.

Voin lyödä vetoa omista eliminaattoreistani ettet pysty samaan kuukauden reenilla kuin tuossa youtube pätkässä, mielestä rillipää rummuttaa komeasti... Varsinkin se gravity blastiksiko sitä kantin kautta tykitystä kutsutaan.....

itsekään en tiedä kuinka nopeasti pystyisin kehittymään tuplapedaalien käytössä, mutta voi olla että tuo oli hieman liioiteltu. kokeilla kyllä haluaisin, ihan omien rajojen rikkomisen kannalta.

Niin ja tiedoksi vain että en ole mikää kangistunut hevi hörhö niikuin rasistisesti leimaat muita, kannattaa tarkistaa noita katselu kulmiasi.....

en tietääkseni liiemmin leimaa muita, ainakaan uhkaamattomana. koen oloni kuitenkin hieman uhatuksi ja epävarmaksi kun minun selkeästi ja rohkeasti ilmaistuja mielipiteitäni vastaan alkaa satelemaan "TODISTA" "PERUSTELE" ja vastaavia huudahduksia. saattaa olla että olen antanut sellaisen kuvan että "leimaisin" mutta mitä ihmettä rasismilla on tekemistä tämän kanssa?

Edit: voin lainata hihnaveto ellut sulle kuukaudeksi jos todellakin sen jälkeen pystyt tohon mutta mitä pistät vasta panokseksi ? yammusi ?

olisi ihan mukavaa jos voisit lainata ellujasi, pääsisinpähän ainakin kokeilemaan pitemmän aikaa polkimia jotka olen suunnitellut ostavani. kuitenkin setin pistäminen panokseksi vastaan ei mitään on hieman absurdia. jos voitan, en saa mitään, jos häviän, menetän yamahani. parempi vaihtoehto olisi, että jos voittaisin, eli pystyisin tuohon mitä tuo tuossa ensimmäisessä videossaan soitta, sinä antaisit mulle ellut ja ostaisit tuon mun setin multa pois. jos mä taas häviäisin, mä antaisin sulle sun eliminaattorit takaisin, ja ottaisin vastaan suurella vaivalla ansaitsemani ilkunnan ja haukunnan foorumilaisilta muusikoiden.netissä.

tässä asiassa tämäkin viesti on täysin tulokseton, sillä te löydätte tästä viestistä vielä tusinoittain porsaanreikiä joista päästä aukomaan. kuitenkin halusin tämän kirjoitta ensinnäkin siksi että kärsin kuolettavasta tekemisen puutteesta kun ulkonakin sataa, enkä rumpujakaan voi soittaa kun äidiltä menee hermot. elämä on julmaa. kaiken tämän pointti oli siis siinä, etten pidä tuon tyylisestä musiikista. sitä kuuntelevat ihmiset ovat yhtä ihmisiä kuin minäkin, sitä soittavat rumpalit ovat ihan yhtä rumpaleita kuin minäkin. mielipiteitään kun joutuu perustelemaan, tulee ajatelleeksi, että onkohan nyt kysytty oikeat kysymykset, vai vastattu väärät vastaukset.
Keep it Fresh
Bacchus
21.07.2006 17:30:19

Blasphemy! Eipä puhuta näistä herroista samassa virkkeessä.;)

Näistä musatyyli/diggaus-hommista on aivan turha vääntää kättä. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään genreen vihkiytymättömän jampan päätön ja perusteeton mussutus.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Magiz
21.07.2006 17:32:45 (muokattu 21.07.2006 17:36:46)
justiinsa.. hyvä bacchus.

E: tässä oli entisestään enemmän provosoiva viestintynkä, mutta jätin sen pois..
Keep it Fresh
Shitmanek
21.07.2006 17:39:44

E: tässä oli entisestään enemmän provosoiva viestintynkä, mutta jätin sen pois..

Näin sen. Ottaisitko sinä todesta jonkun väitökset vaikkapa progen elementtien huonoudesta, jos väittäjä ei tietäisi (lähes) mitään koko musiikin lajista? Tuskin.
"By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon)
Magiz
21.07.2006 17:47:02 (muokattu 21.07.2006 17:48:15)
Soita poika pois ei se äitis sua pellolle heitä.... Oisko reenikämppä kova sana.....

nyt kun on setti myynnissä toin sen kämpältä kotiin ettei kolhiintuisi tai olisi altis millekään mikä sitä vaurioittaisi. kämpällämme kun soittaa 2 muutakin bändiä, ja kaikki soittavat mun setillä kun se on parempi kun kämpällä oleva rockstar.

E: toivottavasti ehdin ennenkuin tähänkin jo puututaan: settini on siis paremmassa kunnossa kuin rockstarin setti. rokkarin viisteet ovat ihan hirveässä kunnossa, eikä rungotkaan ihan suoria. vanteetkin ovat kieroja. virittäminen siis käytännössä mahdotonta. omani taas saa suht koht helposti hyvään vireeseen, ja olen sen pitänyt kunnossa.
Keep it Fresh
Bacchus
21.07.2006 17:48:20

Kommenttini ei ollut kohdistettu kehenkään henkilökohtaisesti, mutta nyt kun luin sen uudestaan, niin siitä voi saada erilaisen käsityksen. Tarkoitin siis ihan yleisesti kaikkia genrejä, tuskin ketään jazzariakaan kiinnostaa mun kommentit diggailemastaan musatyylistä, koska en sitä tunne juuri yhtään. Tosin, tämä on juuri se syy, miksi en viitsi hyökätä musiikkityyliä kohtaan, johon en itse ole pahemmin perehtynyt.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Magiz
21.07.2006 17:51:20
Lupasinhan sulle että saat ne ellut js pystyt siihen. Mutta lupasin ne myös lainaksi yritystä varten....

olisi ihan hienoa jos voisit lainata ne. en kyllä ole valmis antamaan mitään panosta koska epäonnistuisin kuitenkin. täten en olisi valmis ottamaan eliminaattoreitasi vaikka onnistuisinkin. ei se olisi reilua. ethän sinä teitenkään olisi niitä valmis antamaankaan, mutta sanoinpahan kuitenkin. :) en haluaisi lainata niitä menttaliteetillä "anna ne tänne ni mä näytän miten niitä käytetään" vaan "olisi ihan kiva testata". jos ymmärrät mitä tarkoitan tällä. minä en oikeasti ole pahansuopa, vain hieman paha suustani silloin tällöin.
Keep it Fresh
Magiz
21.07.2006 17:55:49
Kommenttini ei ollut kohdistettu kehenkään henkilökohtaisesti, mutta nyt kun luin sen uudestaan, niin siitä voi saada erilaisen käsityksen. Tarkoitin siis ihan yleisesti kaikkia genrejä, tuskin ketään jazzariakaan kiinnostaa mun kommentit diggailemastaan musatyylistä, koska en sitä tunne juuri yhtään. Tosin, tämä on juuri se syy, miksi en viitsi hyökätä musiikkityyliä kohtaan, johon en itse ole pahemmin perehtynyt.

mä olen perehtynyt tuollaiseen musiikkityyliin lähiinä juuri sen laulun kannalta, ja kun laulu hyvin harvassa tapauksessa toimii, en pidä myöskään siitä musiikista. esimerkiksi blastbeat tunkee laulun yli siten, että laulaminen on käytännössä mahdotonta, siksi näen sen turhaksi. blast ja nopeat tukutukukompit toimivat instrumentaaliosioissa, mutta muuten ne jyräävät aika pitkälti mahdollisen laulun.

ja tuo kun otettiin Diablo esille tässä vähän aikaa sitten, niin siihen sen verran, että se on muutenkin hieman erilaista musiikkia kuin tuollainen blastmeininkin. kaverihan ihan oikeasti laulaakin siellä väleissä.

MIELIPIDE SEURAA: ja mielestäni melkein kaikki blastkappaleet kuulostavat liian samanlaisilta. hyvänä esimerkkinä norther ja wintersun. katsoin molempien yhtyeiden 3 videota, enkä edes erottanut bändejä toisistaan. harmillista.
Keep it Fresh
**Bexar**
21.07.2006 17:56:49

Teen poikkeuksen ja kirjoitan tänne. Magiz kannattais pitää turpa kii, jos ei oo mitään tiedollista sanottavaa. Ja tuo pätkän poika oli reenannu helvetisti, muttei ollu ihan tarpeeks hyvä vetään vielä noin hankalaa biisiä. snare pitäis triggailla, että dynamiikka pysyis hyvänä koko biisin ajan.
Joo.. on se rumpali.
Epämuusikko
21.07.2006 18:02:08
hyvä pojat. tapelkaa.
-Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Magiz
21.07.2006 18:02:45 (muokattu 21.07.2006 18:03:01)
hyvä pojat. tapelkaa.

elä provoa. :D

ylläpito, lukkoa tälle.
Keep it Fresh
Sa(n)kari
21.07.2006 18:11:37
Joo, lukkoa vaan, äijät taas riitelee makuasioista. Viisautta. Parhautta jopa.
Simpson, eh? http://www.last.fm/user/SickNature/
HeavyMachinery
21.07.2006 18:12:25

elä provoa. :D

ylläpito, lukkoa tälle.

Miksi lukkoa ? Täällä on jo muutenkin tylsää paskan jauhantaa. Tässä on sentään eloa. Mitäs aloitit älä nyt itke !!
Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä...
Bacchus
21.07.2006 18:13:09
MIELIPIDE SEURAA: ja mielestäni melkein kaikki blastkappaleet kuulostavat liian samanlaisilta. hyvänä esimerkkinä norther ja wintersun. katsoin molempien yhtyeiden 3 videota, enkä edes erottanut bändejä toisistaan. harmillista.

Olen samaa mieltä kanssasi, paitsi että en erityisemmin pidä Wintersunista enkä Norherista.;)

Itsellenikään ei uppoa perus-dödö-bläkkis-jyystö, pitää olla jotain persoonallista millä erottuu massan ylle.
Youni
21.07.2006 18:16:44

Ei ymmärrä...nuo bändithän ovat aivan eri maailmoista. Saa aika puukorva olla, jos ei noita erota. o.O Kaikkea kanssa...
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)