Mandoman 21.07.2006 14:21:17 (muokattu 21.07.2006 16:34:53) | |
---|
Nyt on nöyrryttävä ja pyydettävä apua: Haku päälle sävelmään joka alkaa sanoilla "Syysyön sylissä eloon synnyin ma poloinen" Taitaa olla Masa Jäppilän sanoitus ja nimi on muistaakseni "Hämärän lapsi". Lauluosuus on kyllä (lahossa) päänupissa, mutta sanat ja mahdollinen välisoitto ovat haussa. Yst. vast. spostiin mandoman@suomi24.fi Edit: Typoja "Mandoliinin sävelet kun helää, sydämet hän monet valloittaa" |
KoskPaavo 21.07.2006 14:32:18 | |
---|
Jossain vanhassa Dallape-vihossa tuon pikkupoikana muistan nähneeni. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Mandoman 21.07.2006 16:46:21 | |
---|
Jossain vanhassa Dallape-vihossa tuon pikkupoikana muistan nähneeni. Niin minäkin: Enovainaalla, joka minut musiikin maailman harhautti oli melkoinen kokoelma noita nuotteja, mutta ne katosivat jonnekin.. "Sanonpa: tämä hurja elämä ei käy päisin, vaan on sen loppu viimein hävitys ja turmio. Veljet! toiset tavat ja toimet, jos toivomme onnea ja rauhaa." Aleksis Kivi |
Niin minäkin: Enovainaalla, joka minut musiikin maailman harhautti oli melkoinen kokoelma noita nuotteja, mutta ne katosivat jonnekin.. Senhän ompi Beritkin laulanut! Kattoin äänilevystön sivuilta, heti välähti, oon kuullu varmaan Beritin laulamana. Sellainen muistikuva biisistä. |
Mandoman 21.07.2006 17:03:49 | |
---|
Senhän ompi Beritkin laulanut! Kattoin äänilevystön sivuilta, heti välähti, oon kuullu varmaan Beritin laulamana. Sellainen muistikuva biisistä. Muistikuva nuotiksi kerran, minulle jos muuttua vois.. "Sanonpa: tämä hurja elämä ei käy päisin, vaan on sen loppu viimein hävitys ja turmio. Veljet! toiset tavat ja toimet, jos toivomme onnea ja rauhaa." Aleksis Kivi |
ariari 24.07.2006 20:57:17 | |
---|
Jossain vanhassa Dallape-vihossa tuon pikkupoikana muistan nähneeni. Dallapé 66 : 30-luvun suosituimmat humppasävelmät -nimisestä vihosta löytyy. Vihko löytyy hyvin varustetuista kirjastoista. Sisältää muuten 79 humppaa: melodia, sointumerkit ja sanat. |