Aihe: hardcaseista ja pusseista
1 2
nomadz
21.07.2006 13:36:45

Nyt olisi "kiertuetta" tulollaan ja pitäisi saada rummut + pellit suojattua. Onko porukalla kokemusta seuraavista tuotteista:

Thomann:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165185.html
HARDCASE HN9CYM22 22" Cymbal Case (tässä ei linkki toimi)

Bartusch:

http://www.bartusch-import.dyns.cx/ (tuolta ne rumpupussit)

Näissä lähinnä askarruttaa nuo hardcaset ja niiden koko, itsellä kun on aika iso peltisatsi (2 haikkaa, ride, 2 crashiä, 2 chinaa, splash). Helpoiten tuo selvitys tietenkin onnistuu kokeilemalla, joten jos jollakin Jyväskyläläisellä kaverilla on tuollaiset, niin mielelläni voisin tulla testailemaan. ;D

Nyt loppuu kirjoitusaika, joten ei muuta kuin kommentteja kehiin. :)
FuGGa
21.07.2006 14:18:06
Jos kuljetustila ei ole ongelma niin yksi vaihtoehto rumpucaseksi on tavalliset vaneri roadcaset. Rakensin itse omalle setille, kun hintaa hardcaseille olisi tullut jonnekin 600 euron kieppeille. Yhteen iso basari, toiseen kaikki tomit / virveli / varakalvot jne. ja viimeiseen hardware. Kaikkiin pyörät alle ja menoksi. Suosittelen. Jos ei itsellä pysy meisseli kädessä, niin Helsingissä Audiodivari tekee ainakin custom kokoisia Pro bokseja edukkaasti.
Magiz
21.07.2006 14:39:48 (muokattu 21.07.2006 14:42:13)
klassinen kitara
western-folk
sähkökitara
bassokitara
sello
kontrabasso
fagotti
alttosaksofoni
haitari
koskettimet
rumpusetti
metsästysaseet

mikä ei kuulu joukkoon..? :D

E: nämä siis tuolta partussin sivuilta. :)

itse suosittelisin myös gewan pusseja.
Keep it Fresh
ddrum54
21.07.2006 15:57:35
klassinen kitara
western-folk
sähkökitara
bassokitara
sello
kontrabasso
fagotti
alttosaksofoni
haitari
koskettimet
rumpusetti
metsästysaseet

mikä ei kuulu joukkoon..? :D

E: nämä siis tuolta partussin sivuilta. :)

itse suosittelisin myös gewan pusseja.

Western-folk, haitari ja metsästysaseet on punaniskojen harrastusvälineitä.

Gewan pussit on hyviä.
2`n 4
Pieni rumpalipoika
21.07.2006 17:53:19

Tietty flight caset on tietynlaisessa toiminnassa parhaat. Mut mut. Ne painaa ihan vitusti. Ne maksaa ihan vitusti. Ja ne vie tilaa ihan vitusti. Suosittelen Hard Caseja koko läjälle. T-kaupassa ainakin oli aika edukas paketti koko setille. Pussit on myös ihan ok, etenkin Mikaelin mainitseman tyyliset, mutta ei niissä kallista settiä uskalla apukäsien roudattavaksi antaa...
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Magiz
21.07.2006 17:58:06
miten muuten hard-case boxien kanssa toimitaan, jos on rummuissa rimsit kiinni? kuinka paljon rimsit vievät siis tilaa? mahtuuko siis 12x9 tomi jossa on rims kiinni 12x9 kokoiseen laatikkoon? ei siis ole ollut mahdollisuutta itse kokeilla.
Keep it Fresh
Ussr
21.07.2006 18:07:36

Bartusch:

http://www.bartusch-import.dyns.cx/ (tuolta ne rumpupussit)

Ihan mielenkiinnosta, paljonkos tuollainen Bartuschin pussisarja maksaa?
NKVD
22.07.2006 10:08:30 (muokattu 22.07.2006 10:09:53)
Ite aattelin tilata jossain vaiheessa noi Gewan pussit t-kaupasta tai sitten kysyä tarjousta musikantista. Lähetkö Nomadz yhteistilaukseen jos thomannilta tilataan?

EDIT: DDRUM54, mahtuuko tomit starcasteineen noihin Gewan pusseihin?
Niskamies
22.07.2006 11:05:36
Ite aattelin tilata jossain vaiheessa noi Gewan pussit t-kaupasta tai sitten kysyä tarjousta musikantista. Lähetkö Nomadz yhteistilaukseen jos thomannilta tilataan?

EDIT: DDRUM54, mahtuuko tomit starcasteineen noihin Gewan pusseihin?

Vastaan Ddrum54:n puolesta: kyllä mahtuvat.
More is more.
nomadz
22.07.2006 13:35:11

Noita gewan sps pusseja olen katsellut ja sellaiset olis kyllä hjuvat, raha tässä on ongelmana, kuten aina... Onko ihmisillä muuten kokemuksia samaisen sarjan symbaalisäkistä?

NKVD: palaan asiaan maanantaina, kun pääsen täältä Savon synkästä siimeksestä sivistyksen valoon. ;D

Vielä palatakseni tuohon alkupostaukseeni, olisiko niitä kokemuksia noista hardcaseista? Sivuilla sanottiin että tuon pienemmän korkeus oli 130mm (isompi 155mm), hieman jäi vaan epäselväksi, että onko se mitta pohjan ulkoreunasta kannen ulkoreunaan, vai sen symbaaleille varatun tilan (keskitappi) mitta. Aika tiukille nääs saattaa meikäläisen rojuilla vetää, ainakin tuon pienemmän casen kanssa.
Niskamies
22.07.2006 13:38:12
Noita gewan sps pusseja olen katsellut ja sellaiset olis kyllä hjuvat, raha tässä on ongelmana, kuten aina... Onko ihmisillä muuten kokemuksia samaisen sarjan symbaalisäkistä?

Jep. Mulla on sellanen. Viimesenpäälle mainio. Kaveri tilas samanlaisen Thommanilta, mutta ilmeisesti malli on muuttunut. Uudemmassa on vahvikkeet, ja se on astetta jytympi kun toi mun pussi. Loistava sekin.
More is more.
Magiz
22.07.2006 15:56:50
miten muuten hard-case boxien kanssa toimitaan, jos on rummuissa rimsit kiinni? kuinka paljon rimsit vievät siis tilaa? mahtuuko siis 12x9 tomi jossa on rims kiinni 12x9 kokoiseen laatikkoon? ei siis ole ollut mahdollisuutta itse kokeilla.

lainatakseni itseäni kysyn samaa myös gewan sps pussien kanssa?
Keep it Fresh
Niskamies
22.07.2006 16:47:31
lainatakseni itseäni kysyn samaa myös gewan sps pussien kanssa?

Kyllä mahtuvat.
More is more.
Alpha
22.07.2006 21:26:41
Vaikka ei edes kysytä, niin mainitsen taas, että mulla on nuo...:

http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_drumcase_set_fusion_prodinfo.html

...ja hyvin suojaavat, kunhan ei kovin kovasti nakkele. Noiden päälle ei vain voi mitään raskasta laittaa, mutta tuskimpa kukaan rumpujen päälle niin tekisikään...
Warhead
22.07.2006 22:01:44
Itellä on noi Bartuschin pussit ja loistavat ovat. Ja hinta ei todellakaan päätä huimaa. Suosittelen!
Sattuuhan se kun lyödään...
NKVD
24.07.2006 11:17:00
Itellä on noi Bartuschin pussit ja loistavat ovat. Ja hinta ei todellakaan päätä huimaa. Suosittelen!

Paljonko köyhdyit noista pusseista? Sivujen mukaan 10" pussia ei saisi ollenkaan? Mahtuuko niihin pöntöt starcasteineen?
Warhead
03.08.2006 22:06:28
Kyllä saa. Ne tekevät tilauksesta vaikka minkä kokoiset pussit. Laatu on hyvä ja ulkonäkö samoin. Itselläni on 24, 10, 12, 14, 16 sekä 14x8 -kokoiset pussit, sekä peltilaukku, johon mahtuu 10 symbaalia. Ja varmasti mahtuu starcastit. Kerrot heille vaan mitat!
Sattuuhan se kun lyödään...
Speedy
04.08.2006 01:10:56

Itse käsittäsin hyvyyden menevän näin: pussit, hardcaset, transitcaset.. Myös luotettavuus menee tässä järjestyksessä..

Pussit menee ok jos roudaa itse, varovasti. Itsellä on nyt tämänhetkisessä setissä gewan pussi ja vanteet on kolhuilla kun muut sitä roudaa ja osuu kaikkeen matkalla.. Lisäksi kalvoon on tullu jostain monttu!? Ei se mitään parasta laatua ole mutta ei vissiin huonoinkaan? Ja lisäksi vie näistä vaihtoehdoista vähiten tilaa..

HardCaset tai vastaavat on musta parhaat.. Ei nekään suojaa heittelyltä/putoamisilta, mutta lehpot roudata ja pakata, suojaavat täysin iskuilta.. Talvella tai sateella saattaa väleistä mennä kosteutta sisään..=(

Transit_mitkä_lie ceissit on taas kaikkein varmimmat, ei kovin moni kaksa yrittää edes heitellä.. älyhelpot roudata jos ja kun on pyörät ja saa yhteen lootaan monta rumpua.. Vievät kyllä vastaavasti enemmän tilaa, mutta toisaalta voivat olla helpommat pakata keikkabussiin, henkilö autoon ei varmaan kannata edes yrittää..

Itsellä on HardCaset ja omasta mielestäni kaikkein parhaimmat, hinta-laatu-suhde paras, paikkallisen setä tais antaa vielä elinikäsen takuunkin ostaessani..

Mutta mutta.. Yksi jantteri tekee muistaakseni Ikaalisissa erittäin hyviä, laadukkaita ja edullisia kovia caseja.. Suosittelen jos joku sattuu tietämään mistä on kyse, itse olisin ottanut ne jos en olisi jo hommannut Harreja..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
gulfstream650
04.08.2006 09:18:30

Pussit ovat kätevät kun itse kuskaa kannuja esimerkiksi kaupungissa lyhyitä matkoja vaikkapa omassa autossa.

Hardcaset käyttöön silloin kun kamoja kuskaa jokin muu logistinen lenkki. Olen huomannut, että näiden kestävyys päihittää lentokenttien handling-hemmojenkin rajun viskelyn.

Jos menisin maailmankiertueelle, ottaisin kollegalta lainaan ison transit-casen, johon mahtuvat kaikki rummut BD:tä lukuunottamatta. Ja se vampyyrin ruumisarkku kestää. World Touria ei juuri nyt ole kuitenkaan tiedossa... :-) Tuollaisessa jättiarkussa tulivat mm. Charlie Wattsin rummut 90-luvulla Suomeen.

Muistakaa: tonnin tavara kannattaa laittaa tonnin keissiin...
Svengaa kuin kauris.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)