Aihe: Carl Thompson
1 2 3
da_Punk
20.01.2004 13:53:52
Terve !!

Vierailin Ctbasses.comin kotisivuilla ja huomasin että ovatpa hienoja instrumenttejä, kyselin kavereilta että tietävätkö kyseistä merkkiä eikä kukaan tiennyt.

Eli näitä vehkeitä ei taida saada pahemmin mistään ?
Ainakaan euroopasta
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
Karlsson
20.01.2004 14:22:42
Carl tekee käsittääkseni vain tilauksesta soittimia, joten tänne asti harvemmin taitaa niitä eksyä. Tosin olen pari kertaa nähnyt basson joka meni täydestä Thompsonina, mutta en tiedä oliko sitten kysees kopio vai mikä...

Joskus se Bomfunkin basisti soitteli jollain CT:n näköisellä soittimella....
"Hatala, hatala, hatala hey, Play my sitar every day!" - Dr. Bombay
Basismi
20.01.2004 15:12:05
Wessmanin ja Mäkisen bassot on kotimaista tekoa. Oikeaan CT:hen ei kannata haksahtaa, kalliita eivätkä erityisen hyviä. En tosin itse ole testannut.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Novis_3
29.01.2004 13:43:26
Juu, kalliitahan ne aidot on ja tuskin enää Carl tekeekään niitä hirveesti. Kaverihan sai jonku sydärin vasta ja sano lopettavansa hommat. Hienoja ovat kyllä, varsinkin Claypoolin omistamat, erityisesti Rainbow bass. 6-kielinen nauhaton ja varsin hienoa käsityötä..

Itse tein tollasen thompson kopion n. vuosi sitten, aika jännän näkönen tuli ja hyvä saundinen nauhaton. Olis tarkotus pistää kuvia kunhan jaksan.
"Lainatkaa joku naamaa, mulla repes perse.." -Trad.
poppamies
29.01.2004 19:21:07

Kallella on hyvät geenit. Isänsä James T oli tuollainen "jokapaikan höylä" ja rakensi vahvistimia ja emsimmäisen sähkökitaransa 1930-luvulla ja ensimmäisen sähköbassonsa 1940-luvulla vaikkei varsinaisesti ollut mikään bassonrakentaja.
"G-strings are for strippers"
markop
20.07.2006 15:38:36

Pakko pikkasen hehkuttaa kun rupeaa aika käymään vähiin. Sain pitkällisen etsinnän jälkeen joulukuussa 2004 Carlin puhelimen päähän ja basson tilaukseen. Kertoi odotusajan olevan noin 2vuotta ja varausmaksu x000 dollaria. Uudemman kerran soiteltiin kun Carlille piti kertoa toiveista ja niitähän riitti, 4kieltä, nauhat, 36tuumaa pituutta, kissan silmiä, 3D scrolli, Kahler tremolo, puiset mikin suojat..... pikkasen Carlia nauratti kun hän kuulemma tekee bassot pääasiassa vain ja ainoastaan itselleen jotka sitten kuitenkin "luovuttaa" asiakkaille. Olisi kuulemma riittänyt monta kieltä, mikkitoive ja nauhoilla vai ilman. Saas nyt nähdä millainen sieltä sitten tuleekaan.

Nyt helmikuussa soittelin ja tiedustelin miten projekti edennyt ja sain kuulla VIHDOINKIN hyviä uutisia. Syyskuussa pitäisi olla basson valmis. Mutta mutta mutta.......Sen suomeen saaminen. Onkos kellään kokemusta soittimen hakemisesta jenkeistä suomeen ja miten se on sujunut vai onko ainut mahdollisuus alistua suomen verotukseen jos soitin lähetetään suomeen? Kuinka tiukasti lentokentällä katsotaan soittimien menoa tullin läpi. Ei oikeen kiinnostaisi laittaa kolmasosaa hinnasta vielä lisäksi veronmaksuun.

Ja mitä tulee aikaisempiin kirjoituksiin niin Carl kertoi että häneltä on tilattu 3 bassoa euroopan puolelle (Espanja, Saksa ja Tsekki) ja itse tiedän yhden joka on myyty käytettynä Tanskaan. Ja Brooklynissä Carlin pajalla on tälläkin hetkellä täysi tohina päällä et se niistä lopettamishuhuista.
Johannes_t
20.07.2006 15:46:26

Aika huikea kattaus!
Novis_3
21.07.2006 01:18:30
....Ja Brooklynissä Carlin pajalla on tälläkin hetkellä täysi tohina päällä et se niistä lopettamishuhuista.

Ekaks, onneks olkoon, varmaan laatu soitin tulossa.. :) Postikuluista en tiedä mitään, jätänkin sen sikseen.

Onko sulla tietoa siitä carlin DVD:stä, joko ilmestynyt? Näin sen trailerin tuossa joku aika sitte ja linkkiäkin pistin tuonne video-topicciin.. Nyttemmin en ole tutkinut asiaa, eikä muistikuvia julkaisusta ole, eli mikäs tilanne sen suhteen..??

Aika huimat valmistumisajat on kyllä, täytyy myöntää, kaks vuotta.. Ilmeisesti hommia siellä päässä riittää ihan tosissaan..
Pygmy Gorillas - plays the music of Frank Zappa
markop
21.07.2006 07:34:46

Life Beyond the Third Fret DVD on tulossa ihan pian. Tarkkaa aikaa en osaa sanoa mutta ilmeisesti vielä tämän vuoden kuluessa.

Pitkä on odotusaika mutta nyt rupeaa jo helpottamaan kun sain tietooni että syyskuussa olisi valmista minun osaltani. Ei varmaan päivääkään ettei asia olisi pyörinyt mielessä. Ainut murhe on vielä toi kotiin saaminen. Maksanko verot vai haenko itse ja toivon ettei tullisetä/täti kiinnitä minuun huomiota.
Johannes_t
21.07.2006 08:16:40

Käy UPS:n sivuilla tsekkaamassa. Veikkaisin, että 250e tulee rahdille, tullille, verolle jne. hintaa. Herra Thompsonhan saa myös itse ilmoittaa tullattavan asian hinnan, jos se on 8000, niin pelkkiä veroja kertyy reilu puoltoista tonnia...
Boomer
21.07.2006 15:39:12
Itse olen tuonut jenkeistä muutaman basson eikä tullia ole se ikinä kiinnostanut. Olen siis kuljettanut bassoja käsimatkatavarana pehmeässä kassissa ja iskenyt sen sitten koneen päällystakkikomeroon.

Jos tullissa joku olisi tuontibassosta alkanut utelemaan, niin olisin sanonut sen olleen mukana jo kotoa lähtiessäni. Jos haluat pelata varman päälle voit klähmätä uuden CT:si jollain irtoavalla lialla, banaania tms. ;-).
markop
23.07.2006 12:14:49

hei boomer. Itse olen kuullut että jenkkilän päässä ei saisi ottaa soittimia koneeseen mutta taitaa olla väärää tietoa jos olet tuonut kerta itse koneessa. Täytyykö ilmoittaa lentoyhtiöön että soitin tuodaan matkustamon puolelle ennen lentoa? Ajattelin itsekkin rockbagissä tuoda mutta jos ne käskeekin sen heittää ruumaan ni rikkoutumisen vaara aika suuri.
Karlsson
23.07.2006 12:36:29
hei boomer. Itse olen kuullut että jenkkilän päässä ei saisi ottaa soittimia koneeseen mutta taitaa olla väärää tietoa jos olet tuonut kerta itse koneessa. Täytyykö ilmoittaa lentoyhtiöön että soitin tuodaan matkustamon puolelle ennen lentoa? Ajattelin itsekkin rockbagissä tuoda mutta jos ne käskeekin sen heittää ruumaan ni rikkoutumisen vaara aika suuri.

Lentokoneissa on matkustamon puolella semmoinen "suksikaappi" johon voi hyvällä säkällä saada soittimensa. Tosin jos sattuu joku hiihtoseurue mukaan, niin voi olla nihkeämpää.

Itse roudasin aikoinaan musarini edestakaisin jenkkeihin matkalaukussani. Kaula vaan irti ja viikataan vaatteiden väliin nätisti. Läpikaulaisella tietty hankalempaa.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Boomer
24.07.2006 16:51:23 (muokattu 24.07.2006 16:56:22)
Terve Markop, varmaan tuurista kiinni saatko tuoda basson käsimatkatavarana vai no. Itte olen tuonut jenkeistä kaksi kertaa basson pehmeessä pussissa ja muutenkin olen parilla lomareissulla kuljettanut halpaa näpelöintibassoa samalla tavalla. Voisit tietty ostaa kunnon kovan case:n ja laittaa matkatavaroihin.

Ausseista yritin tuoda kuplamuoviin pakattua didgeridoota käsimatkatavarana, mutta se otettiin koneen portilla ruumaan pahoittelujen kera. Sanoivat, että noin pitkä esine lasketaan lyömäaseeksi tjms. Didge tuli ruumakuljetuksesta huolimatta ehjänä Suomeen.

Sam Other:in kaulan irroitus kikka toimii, jos CT:si on pulttikaulalla.

Edit: En ole varoittanut etukäteen, todennut vain check in:issä, että 'kitarahan luonnollisesti täytyy kuljettaa käsimatkatavarana'. Koneeseen astuttua emot ovat yleensä sanoneet, että tuon haluat varmaan laittaa tuonne takkikomeroon / olen itse kysysnyt saanko laittaa sinne.
markop
24.07.2006 22:09:53

näin olin vähän ajatellutkin asian hoitaa. Eli matkalippuja varaamaan heti kun saan varmistuksen että syyskuussa beissi on varmasti valmis. Nyt sitten vaan odottelen soittoa Carlilta ja iso kiitos vastanneille!!!!
markop
17.08.2007 07:19:31

Moro!!!

Nyt sitten tää odottelu saa päätöksen. Soitin toissapäivänä Carlille ja basso on 2-4 viikon sisään valmis. Melkein 3vuotta saanut odottaa. Kuulemma olikin jo odotellut soittoani että osaa viimeistellä mieleisekseni basson. Eihän tässä pysy enää housuissaan kun tietää kohta saavansa kepin kotiin.....

Sori jos hehkutan mut oon ihan liekeissä!!!!!!!
TommiW.
17.08.2007 07:38:08
Moro!!!

Nyt sitten tää odottelu saa päätöksen. Soitin toissapäivänä Carlille ja basso on 2-4 viikon sisään valmis. Melkein 3vuotta saanut odottaa. Kuulemma olikin jo odotellut soittoani että osaa viimeistellä mieleisekseni basson. Eihän tässä pysy enää housuissaan kun tietää kohta saavansa kepin kotiin.....

Onnea oikein oikein paljon! Harkitsin itse viime vuonna CT:n ostamista Amöriikoista, mutta hintaraja tuli todellakin vastaan. Laita kuvia näkyviin ja jaa kokemuksiasi, kun saat basson käsiisi ja maltat laskea sen hetkeksi alas.
"onko vesinokkaeläin esimerkki ID-hypoteesin improvisaatiosta?"
mr.bungle
17.08.2007 09:47:41

Moro!!!

Onnea! Toivottavasti Carl malttaa pysyä aikataulussa.

Tämmöisen amerikanihmeen vastaanottaminenhan vaatii sitten etiketin mukaisesti perusteellista kuva- ja ääninäyteraportointia tänne musanettiin :)
bassolla hanuriin
sumpitan
17.08.2007 17:43:32
Apulannan Parta-Sami väsäili Thompson-kopioita joskus vuosituhannen vaihteessa Ikaalisissa. Huvittavinta oli, että jätkä kirosi "fendereitä" ja "gibsoneita" tekeviä soitinrakentajia samalla kun itse härskisti kopioi pienen custom-pajan tuotetta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)