Aihe: Kaipuu keikalle vai keitolle?
1 2 3 4
eLaxy
19.07.2006 16:44:59
kyllähän nämä käsi kädessä kulkevat.
arancia
19.07.2006 20:23:21 (muokattu 19.07.2006 20:23:40)
En kyllä haluaisi mennä katsomaan sellaisen bändin keikkaa, jossa jäsenet soittavat (lähes) ainoastaan kylmien kaljojen toivossa.
Illusion is the first of all pleasures. Oscar Wilde
Jani The Rock
19.07.2006 20:24:40

En kyllä haluaisi mennä katsomaan sellaisen bändin keikkaa, jossa jäsenet soittavat (lähes) ainoastaan kylmien kaljojen toivossa.

En mäkään. Enkä soittais semmosessa bändissä, jossa suurin motivaattori olis tuo.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
arancia
19.07.2006 20:27:15
En mäkään. Enkä soittais semmosessa bändissä, jossa suurin motivaattori olis tuo.

Enpä minäkään. Sitä paitsi eikö ne kaljat saisi huomattavasti helpommin ja loppupeleissä halvemmalla, kun jäisi kotiin juomaan ja asioisi lähikaupassa.
Perza
20.07.2006 09:24:24
Enpä minäkään. Sitä paitsi eikö ne kaljat saisi huomattavasti helpommin ja loppupeleissä halvemmalla, kun jäisi kotiin juomaan ja asioisi lähikaupassa.

Aika hassua miten tämä topikki menee koko ajan tällaiseksi tyyliin, "luuserit on päissään keikalla" tai "sitä ilmasta olutta tänne ja äkkiä" se nyt vaan on niin, että sitä ilmasta mallasta on ja tulee aina olemaan, vaikka sitä ei edes pyytäis.

Tarkotus oli kysellä miten yhteenäisiä asioita keikkailu ja keikan jälkeinen fiilistely on, mutta tän nyt haluaa jotku tekopyhät paskat kääntää taas kaikkia vastaan!

Ja oikeasti, onko tosiaan niin, että suurin osa vastanneista vetasee keikan, pakkaa kamat ja lähtee kämpille? Vai onko tämä osalla sellanen starailu meininki, että vaikka muut jää, ni mä lähden ja omalla autolla tietty?

Jotenki se vaan tuntuu hululta, soittaa keikka ja lähteä kalppimaan saman tien oli sitte olutta tai ei. Jotenki siinä jää se bäkkäri elämä ja se rock henki pois EIKÄ SITÄ TARVII OLLA AINA PÄISSÄÄN, KU VOI SITÄ FIILISTELLÄ VÄHEMMÄLLÄKI TAI VAIKKA KAHVIKUPILLA!!!!!!!
Turhaa
Simo78
20.07.2006 09:44:58 (muokattu 20.07.2006 09:46:26)
Kyllä jää useasti fiilistelyt väliin, kun joutuu autoa ajamaan, koska muut bändiläiset hoitaa kaljan juonnin ja pakosta tulee oltua ilman. Viikkokeikoilla ei viitsi pulata, kun pitää aamulla painua töihin. Silloin kun mahdollista, niin kyllä kaljaa juon ainakin jos se on ilmaista. Ykkössijalla kuitenkin itse soittaminen! Roudaus mieluiten seuraavana päivän, vaikka ei vetäiskään viinaa, tosin nykyään aika useasti joutuu saman tien kantaa kamat pois, kun ei muuten natsaa.

Mikäs viikonpäivä HB on tavastialla? Jos vaikka tulis sinne fiilistelemään... ja juomaan bändin kaljat=)
Perza
20.07.2006 09:48:41
Kyllä jää useasti fiilistelyt väliin, kun joutuu autoa ajamaan, koska muut bändiläiset hoitaa kaljan juonnin ja pakosta tulee oltua ilman. Viikkokeikoilla ei viitsi pulata, kun pitää aamulla painua töihin. Silloin kun mahdollista, niin kyllä kaljaa juon ainakin jos se on ilmaista. Ykkössijalla kuitenkin itse soittaminen! Roudaus mieluiten seuraavana päivän, vaikka ei vetäiskään viinaa, tosin nykyään aika useasti joutuu saman tien kantaa kamat pois, kun ei muuten natsaa.

Mikäs viikonpäivä HB on tavastialla? Jos vaikka tulis sinne fiilistelemään... ja juomaan bändin kaljat=)

Heartburn tavastialla 5.9 sitte siinä oli sellasia ku Nummela ja kuopio.

Tavastialla ainaki otetaan mallasta jos firma tarjoaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Huom! Keikan jälkeen :)
Turhaa
Simo78
20.07.2006 09:55:42
Heartburn tavastialla 5.9 sitte siinä oli sellasia ku Nummela ja kuopio.

Tavastialla ainaki otetaan mallasta jos firma tarjoaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Huom! Keikan jälkeen :)

Se on siis tiistai! No paskahomma, kun seuraavana päivänä töitä. Taitaa joutuu fiilistelee ilman viinaa. Me mennään vähän aikaisemmin Nummelaan...
Perza
20.07.2006 09:58:00
Se on siis tiistai! No paskahomma, kun seuraavana päivänä töitä. Taitaa joutuu fiilistelee ilman viinaa. Me mennään vähän aikaisemmin Nummelaan...

Joo tiistai se on Harmi sinäns! Ootteko nummelassa onnenpäivissä vai missä ja koska?
Turhaa
Simo78
20.07.2006 10:08:37 (muokattu 20.07.2006 10:10:39)
Joo tiistai se on Harmi sinäns! Ootteko nummelassa onnenpäivissä vai missä ja koska?

Kyllä Onnenpäivissä, 4.8 perjantaina!!

E: Menee vähän asian vierestä ja teinichatin puolelle=)
arancia
20.07.2006 10:08:41 (muokattu 20.07.2006 10:11:50)
Aika hassua miten tämä topikki menee koko ajan tällaiseksi tyyliin, "luuserit on päissään keikalla" tai "sitä ilmasta olutta tänne ja äkkiä" se nyt vaan on niin, että sitä ilmasta mallasta on ja tulee aina olemaan, vaikka sitä ei edes pyytäis.

Tarkotus oli kysellä miten yhteenäisiä asioita keikkailu ja keikan jälkeinen fiilistely on, mutta tän nyt haluaa jotku tekopyhät paskat kääntää taas kaikkia vastaan!

Ja oikeasti, onko tosiaan niin, että suurin osa vastanneista vetasee keikan, pakkaa kamat ja lähtee kämpille? Vai onko tämä osalla sellanen starailu meininki, että vaikka muut jää, ni mä lähden ja omalla autolla tietty?

Jotenki se vaan tuntuu hululta, soittaa keikka ja lähteä kalppimaan saman tien oli sitte olutta tai ei. Jotenki siinä jää se bäkkäri elämä ja se rock henki pois EIKÄ SITÄ TARVII OLLA AINA PÄISSÄÄN, KU VOI SITÄ FIILISTELLÄ VÄHEMMÄLLÄKI TAI VAIKKA KAHVIKUPILLA!!!!!!!

Nyt minut taidettiin käsittää hieman väärin. Tarkoituksenani ei ollut olla "tekopyhä paska", enkä missään vaiheessa arvostellut keikan jälkeistä juomista, saati sitten kieltänyt bändejä juomasta takahuoneen kylmää olutta. Sitä yritin sanoa, että musiikki ensin, ja kalja seuraavaksi. Anteeksi vain, etten itse tahtoisi maksaa kallista hintaa keikasta, jossa bändi seisoo lavalla mielessään vain huurteinen.
Perza
20.07.2006 10:13:32
Kyllä Onnenpäivissä, 4.8 perjantaina!!

E: Menee vähän asian vierestä ja teinichatin puolelle=)

Niin menee, mut välillä saa mennäkki :)
Turhaa
Jani The Rock
20.07.2006 10:54:43 (muokattu 20.07.2006 11:05:38)

No kyllä mä ainakin lähden. Ei siinä oo kyse sen suuremmasta starailusta kuin siitä, että mä en käy baareissa tms. oikeastaan ollenkaan, ja kaikkein vähiten haluan notkua niissä sen jälkeen kun oon pistänyt itteni lavalla likoon 110-prosenttisesti. Sillon tuppaa yleensä väsyttämään aika lailla, etenkin henkisesti mutta myös fyysisesti. Jos muut haluaa jäädä niin jääköön, mutta mä häivyn. Ja jos siihen on jotain sanomista, niin sitten ei varmaan kandee soittaa samassa bändissä.

Niin ja siitä "bäkkärielämästä" vielä... Henkilökohtasesti koen sen yksinomaan rasittavaksi. Aina siellä on jotain kikattavia akkoja, ja mahdollisesti samalla keikalla olevan toisen bändin hangaroundeja yms. paviaaneja, jotka ovat kaikki tyynni kännissä kuin kimalaiset. Hermot siinä vaan menee. Parempi että lähtee kotiinsa, niin ei tuu konflikteja.

Ja sanottakoon vielä, että on kohtuullisen säälittävää mikäli ns. "rock-elämäntapa" rajoittuu siihen, että keikan jälkeen ryypätään ja läiskitään toisia selkään hokien että "olipash vhitun hyvä meiningi"! Seuraavana päivänä kiltisti himaan rivitalonpätkään kaameassa krapulassa kuuntelemaan eukon pakolliset nalkutukset ja tsiigaamaan Urheiluruutua. Maanantaina kahdeksaksi duuniin tienaamaan sen rivitalo-osakkeen ja farmari-Peugeotin lainanlyhennyksiä.

Joo, oli provokaatiota, se myönnettäköön.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Angus
20.07.2006 10:55:32

Musa ja soittaminen on aina numero yksi, mutta keikkailu on kyllä (ainakin vielä näin aloittelevalle) kaikinpuolin hienoa. Odottelu ja roudaukset ei periaatteessa monelle ole mieleen, mutta kyllä ne vaan kuuluu siihen itse fiilikseen. Tilanteen mukaan mennään toki, kaljaa tulee muutenkin niin harvoin juotua, että ei sitä keikallakaan todella ole pakottava tarve, mutta kyllähän mä mielellään jos tilanne sen sallii niin otan vaikka yhden tuopin ennen keikkaa ja vaikka tuopin tai pari keikan jälkeen, JOS siis tilanne sen sallii. "Työ" ensin ja sitten vasta "huvit", eli kyllä ne kaikki roudaukset sun muut hoidetaan aina silloin kun ne pitää ja jos luppoaikaa jää niin siinä voi sitten tehdä mitä itse haluaa. Toki kannattaa bändienkin miettiä jos ollaan vaikka triona kauempana keikalla ja on sovittu että joku jätkistä ajaa, niin ehkä kannattaa kuitenkin toisenkin tyypin pysytellä selvinpäin, että varmasti löytyy kuski jos toinen tyyppi ei väsymykseltä jaksakaan ajaa koko reissua.

Musa aina ensin, kaikkea muuta sitten vastuullisesti (eli ajatellaan sitä bändin tilannetta roudauksen ja matkustamisen kannalta eikä vain omalta kannalta) voi tehdä luppoajalla.
Henko
20.07.2006 12:47:55

Aina se musiikki on ylivoimaisesti pääasia. Keikoilla ja reeneissä yhden lailla.
M.net onkin ämmien net.
Perza
20.07.2006 12:53:17
Musa ja soittaminen on aina numero yksi, mutta keikkailu on kyllä (ainakin vielä näin aloittelevalle) kaikinpuolin hienoa. Odottelu ja roudaukset ei periaatteessa monelle ole mieleen, mutta kyllä ne vaan kuuluu siihen itse fiilikseen. Tilanteen mukaan mennään toki, kaljaa tulee muutenkin niin harvoin juotua, että ei sitä keikallakaan todella ole pakottava tarve, mutta kyllähän mä mielellään jos tilanne sen sallii niin otan vaikka yhden tuopin ennen keikkaa ja vaikka tuopin tai pari keikan jälkeen, JOS siis tilanne sen sallii. "Työ" ensin ja sitten vasta "huvit", eli kyllä ne kaikki roudaukset sun muut hoidetaan aina silloin kun ne pitää ja jos luppoaikaa jää niin siinä voi sitten tehdä mitä itse haluaa. Toki kannattaa bändienkin miettiä jos ollaan vaikka triona kauempana keikalla ja on sovittu että joku jätkistä ajaa, niin ehkä kannattaa kuitenkin toisenkin tyypin pysytellä selvinpäin, että varmasti löytyy kuski jos toinen tyyppi ei väsymykseltä jaksakaan ajaa koko reissua.

Musa aina ensin, kaikkea muuta sitten vastuullisesti (eli ajatellaan sitä bändin tilannetta roudauksen ja matkustamisen kannalta eikä vain omalta kannalta) voi tehdä luppoajalla.

Juuri näin. Kyllä se vaan niin on, että soittaminen on se ykkös juttu, mutta pirun tylsäksi se homma kävis jos se olis vaan sitä, että lauteille ja pois. Minä ainaki olen sitä mieltä, että jos ajatellaan yhtä yksittäistä keikkaa, ni siihen kuuluu matkat, zekit, odottelut, soitto ja fiilistely (jos ei roudata ja lähdetä samana iltana). Jotenki se vaan tuntuu vajavaiselta jos tehdään sisään ja ulos tylillä, koska se fiilis on aivan käsittämätö, ku sieltä lauteilta pois hyppää, ni kyllä siinä menee hyvät fiilikset hukkaan jos siitä suoraan kämpille tai hotellihuneeseen peiton alle nukkumaan menee. Eikä se tarkoita sitä, että pitäs baarissa ympäri päissään puoli viiteen asti notkua ja loppu peleissä sinne keikalle mennään fiilisten takia, minkä muun?
Turhaa
Henko
20.07.2006 14:28:09

Kyllähän se silloin tällöin mukava olisi jäädä rauhassa keikan jälkeen kaljalle ja hengaileen, mutta omalla kohdalla useammin on käynyt niin, että kun ollaan vähänkään kauempana keikalla, ja varsinkin viimeisenä esiintyjänä, niin monesti sitä joutuu vain hikisenä keikan jälkeen laittamaan kamat kasaan, ja kun ne saa roudattua autoon (ulkona 20 astetta pakkasta), tulee valomerkki, tai täytyy lähteä kotiin päin, ettei seuraavaan iltaan mene.
M.net onkin ämmien net.
Epämuusikko
20.07.2006 20:40:09
hää- ja rokkikeikoille (jälkimmäisiä harvenevassa määrin) on jonkinlainen keitolle kaipuu aina läsnä. Sen sijaan muissa tyyleissä ei passaa ottaa. Vähän aikaa sitten oli tavallinen jazz-keikka. Herra liideri, vanhemman koulukunnan mieshenkilö, päätti olla naamat kolmen viimeisen biisin verran. Eikö vain sibiksen oppilaita ja opettajia ollu juuri ne kolme biisiä kuuntelemassa. Vitutti niin ettei veri kiertänyt.
-Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia. Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1
Teijo K.
20.07.2006 22:30:11

Starailu? Miun vuorokausirytmi ei ole rakentunut tuollaiseksi. Kello on nyt 22:32 ja väsyttää niin vietävästi että sammun ihan just. Vaikka se keikka sitten antaakin hyvät adrenaliinit, niin kuitenkin olen siinä klo. 3 aamuöystä jo siinä kunnossa että ei paljoa fiilistellä. Fiilistellään kamat kasaan ja nukkumaan.

Kyllä sitä vielä tossa 10 vuotta sitten jaksoi, mutta ei enää. Ehkä tämä sitten on starailua mutta jos on niin minkäs teet.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)