Aihe: Floikka pois, mitä tilalle?
1 2
superfly
22.10.2003 18:22:01
Peaveyn Wolfgangista saa nyt Floyd Rose lähteä lähtöpassit. ei sillä, että se olisi huono, vaan siksi, että ei mulla ole mitään käyttöä sille. Onko kellään kokemusta mahdollisesta korvaajasta. Vaihdan toki samalla satulat sunmuut. Eli millainen talla sopisi tuohon floikan jättämään koloon? Vai onko liian kunnianhimoinen projekti tämä?
Harppu on alaston piano
Einari
22.10.2003 18:25:54
älä poika ota floikkaa pois, jossain vaiheessa saatat kuitenkin innostua käyttämään sitä, sen jälkeen ei tuu pysymään vireessä eikä ole skitta edes hienon näkönen. En suosittele
Velli
22.10.2003 18:30:19
Peaveyn Wolfgangista saa nyt Floyd Rose lähteä lähtöpassit. ei sillä, että se olisi huono, vaan siksi, että ei mulla ole mitään käyttöä sille. Onko kellään kokemusta mahdollisesta korvaajasta. Vaihdan toki samalla satulat sunmuut. Eli millainen talla sopisi tuohon floikan jättämään koloon? Vai onko liian kunnianhimoinen projekti tämä?

Onkos siinä Wolfgangissa Orig. floyd? Jos on, niin voin ostaa sen pois kuleksimasta sitten kun ja jos otat sen irti jos myyt halvalla.
superfly
22.10.2003 18:32:53
Onkos siinä Wolfgangissa Orig. floyd? Jos on, niin voin ostaa sen pois kuleksimasta sitten kun ja jos otat sen irti jos myyt halvalla.

Ei, siinä Peaveyn lisenssifloikka. Floikka lähtee, sanoi Einari mitä tahansa.
Harppu on alaston piano
Einari
22.10.2003 18:38:30

Myy se mulle?
Niskamies
22.10.2003 19:19:33

mä jotenki tykkään tosta peaveyn floikasta, ku se toimii vaan yhteen suuntaan. ja kokeillessa tuntu sopivan jäykältä.
Hanki presari ja ole tosimies!
superfly
22.10.2003 19:23:52 (muokattu 22.10.2003 19:40:28)
mä jotenki tykkään tosta peaveyn floikasta, ku se toimii vaan yhteen suuntaan. ja kokeillessa tuntu sopivan jäykältä.

Jep, kyllä se toimiva on. Pysyy vireessä hiton hyvin. Nyt on vaan semmonen meininki, että floikka pois. Älä kysy syytä... :)
Harppu on alaston piano
Niskamies
22.10.2003 19:31:39
Jep, kyllä se hiton toimiva on. Pysyy vireessä hiton hyvin. Nyt on vaan semmonen meininki, että floikka pois. Älä kysy syytä... :)

miksi?
Hanki presari ja ole tosimies!
vekku
22.10.2003 21:38:35
laita tilalle vaikkapa joku kello. Siitä näkee ajan sit kätevästi
Ei perkele! Taas meni väärä efekti päälle!
Fortune
22.10.2003 21:41:27
laita tilalle vaikkapa joku kello. Siitä näkee ajan sit kätevästi

Hitto vie, kun hyvä idea!

Tai sitten lämpömittari, viritysmittari (kiinteästi asennettu signaalitiehen), desibelimittari tai ihan rehellinen volumepotikalla ohjailtava mph-mittari (Tufnelilla oli tuommoinen).
Hiphelihei.
JuSu
23.10.2003 07:36:45
Eli millainen talla sopisi tuohon floikan jättämään koloon? Vai onko liian kunnianhimoinen projekti tämä?

Schaller tekee fulcrum -tremoloa, joka sopii floikan ruuveihin. Saatavuudesta Suomessa en tiedä, mutta Allpartsin sivuilta ainakin löytyy tuo.

Eli siis jos veitsiruuvien välys natsaa, niin ei muuta kuin kielet poikki, jouset irti, floikka pois ja uusi talla tilalle. Just like that...

Katso http://www.allparts.com , tavarakoodi SB 5250-010.

JuSu
Jäärä
23.10.2003 09:48:37 (muokattu 23.10.2003 09:51:56)
-----
"Koneella on koneen tahti"
wom69
23.10.2003 10:50:09

Sanoisin että Kahler-merkkinen ratkaisu.. toimii samalla periaatteella kun floikka mut on tukevampi...
kahler tuli floikan kanssa samaan aikaan markkinoille mut floikka osottautu suositummaksi. itse suosittelen kahleria
Jormaz
23.10.2003 15:08:29
Sanoisin että Kahler-merkkinen ratkaisu.. toimii samalla periaatteella kun floikka mut on tukevampi...
kahler tuli floikan kanssa samaan aikaan markkinoille mut floikka osottautu suositummaksi. itse suosittelen kahleria

Mistä Kahleria mahtaisi saada?
Back to the 80's
85423321
23.10.2003 15:19:07
Tykkäätkö askartelusta?

http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm
So far, so good.. so not.
superfly
23.10.2003 16:09:17
Tykkäätkö askartelusta?

http://www.projectguitar.com/tut/tht1.htm

Wolfgangin floikka on vähän erilainen, kammella ei pysty nostamaan ollenkaan, ainoastaan laskemaan. Eli tallan takana ei ole tuota koloa, mitä tuossa täytettiin.
Harppu on alaston piano
vrajala
23.10.2003 16:20:15
Sanoisin, että jos et ole tuon vintage-jutun suhteen tinkimätön, niin helpoimmalla pääset kun nappaat jouset pois ja kiilaat sen floikan rungon läpi menevän osan parilla puupalalla paikalleen. Näin saat todella hyvin vireessä pysyvän kiinteän tallan, eikä kitaraa sinänsä tartte muutella.

Paluu tremolo-osastollekin onnistuu tarpeen vaatiessa helposti eikä rahaa/aikaa kulu turhaan. Riskitkin ovat aika pieniä, kunhan et nuiji niitä kiilapaloja paalujuntalla paikalleen.
superfly
23.10.2003 16:22:29
Sanoisin, että jos et ole tuon vintage-jutun suhteen tinkimätön, niin helpoimmalla pääset kun nappaat jouset pois ja kiilaat sen floikan rungon läpi menevän osan parilla puupalalla paikalleen. Näin saat todella hyvin vireessä pysyvän kiinteän tallan, eikä kitaraa sinänsä tartte muutella.

Paluu tremolo-osastollekin onnistuu tarpeen vaatiessa helposti eikä rahaa/aikaa kulu turhaan. Riskitkin ovat aika pieniä, kunhan et nuiji niitä kiilapaloja paalujuntalla paikalleen.

Floikka on esteettisesti aika vastenmielisen näköinen kapine. Tuo on todella kaunis kitara, mutta floikka pilaa sen. Ei kuitenkaan ole niin kallis peli, etteikö vois vähän modailla.
Harppu on alaston piano
Jäärä
23.10.2003 16:27:58
Myy se ja osta stop taililla varustettu Wolfgang. Pääsee helpommalla.
"Koneella on koneen tahti"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)