Dropped C 20.07.2006 01:53:30 | |
---|
Kaveri tuossa osti juuri tälläisen Gibsonin jollain passiivisilla hevihumppareilla. Soundi oli paras mitä olen ikinä livenä paikan päällä kuullut. Ei mitään aktiivisäksätystä, vaan matalaa, raskasta murinaa (toki tuo Lespa vaikuttaa, ja paljon myös). Jotkut keraamiset passiivihumpparit nämä kuulemma olivat . Eli mikä oli malli tarkalleen? Samanlaiset on pakko saada jos joskus kitaran mikit ostaa.. |
Imper 20.07.2006 01:56:17 | |
---|
Ne mikit on Gibsonin 500T/496R Everyone is a per-son |
Arabian Lauri 20.07.2006 10:44:51 | |
---|
Sanoisin että kitaran malli ja materiaali vaikuttavat lopulliseen saundiin enemmän kuin mikit. Jos ruuvaa Gibsonin humpparit vanerista veistettyyn floyd-tallaiseen, niin itku siitä tulee, eikä yhtään murinaa... Jos kitaran akustinen sointi on oikealla tontilla, mutta esim keskikäänet eivät toistu vahvistimen kanssa sellaisena kuin tahtoisit, tai yksittäisen nuotin osalta saundi hajoaa epäselväksi puuroksi jostain kohti kaulaa, on mikkien vaihto suositeltavaa. Mikit ovat ainoastaan yksi osa saundiketjua, tärkeämpiä ovat itse kitara ja tietenkin vahvistin. Niin ja sitten tietenkin soittajan sormet vaikuttaa... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Zakk 20.07.2006 11:08:22 | |
---|
Kaveri tuossa osti juuri tälläisen Gibsonin jollain passiivisilla hevihumppareilla. Soundi oli paras mitä olen ikinä livenä paikan päällä kuullut. Ei mitään aktiivisäksätystä, vaan matalaa, raskasta murinaa (toki tuo Lespa vaikuttaa, ja paljon myös). Jotkut keraamiset passiivihumpparit nämä kuulemma olivat . Eli mikä oli malli tarkalleen? Samanlaiset on pakko saada jos joskus kitaran mikit ostaa.. Hyvät murinat noista kyllä lähtee, itekkin classicilla suurimmaksi osaksi soittelen treeneissä. Tosin hieman kiertoherkät jos higain kamaa soittelee. "Where there's a whip there's a way" |
Tompsi 20.07.2006 11:46:07 | |
---|
Hyvät murinat noista kyllä lähtee, itekkin classicilla suurimmaksi osaksi soittelen treeneissä. Tosin hieman kiertoherkät jos higain kamaa soittelee. En kyllä allekirjoita tuota kiertoherkkyyttä, high gainit soittelin Flying V:lläni ilman mitään kiertelyä. |
Zakk 20.07.2006 13:53:32 | |
---|
En kyllä allekirjoita tuota kiertoherkkyyttä, high gainit soittelin Flying V:lläni ilman mitään kiertelyä. Joo no riippuuhan se tietty tilastakin, mulla kun on max 2 metriä vahvistimeen matkaa ja helvetin kovalla soitetaan. Mutta esim mun LP studion mikit jotka ei oo niin "kuumat", ei kierrä läheskään yhtä helposti. "Where there's a whip there's a way" |
Tompsi 20.07.2006 14:02:01 | |
---|
Joo no riippuuhan se tietty tilastakin, mulla kun on max 2 metriä vahvistimeen matkaa ja helvetin kovalla soitetaan. Mutta esim mun LP studion mikit jotka ei oo niin "kuumat", ei kierrä läheskään yhtä helposti. Ahsoo, kyllä tuossa tilassa varmasti sattuu ja tapahtuu. |
Nacher 20.07.2006 17:19:35 | |
---|
Itselläni samat mikit tuossa Gibson SG Voodoossa, ja on kyllä penteleen hevi voodoo. Rouhii ja murisee sen verta vihaisesti, että kaikenlaiset fiilistelyt voi saman tien unohtaa. |
Super-Jari 20.07.2006 20:06:13 | |
---|
Mulla on Gibsonin classic ja alkuperäiset mikit ja toimii louhintahommissa helvetin hyvin. Jopa paremmin kuin Duncanin Invader, vaikka kitaroissa on kyllä hieman eroja. Mun tottumaton ja tietämätön korvaa tykkää mikkien puhtaasta ja pikkurosoisestakin soundista. Kaikinpuolin kitarana tuo classic on kyllä paras tähän astisista joita olen päässyt bändin kanssa koittamaan ja kotona tyyppailemaan. Ei silleen kaduta, niinku. |
Kiitos, pitää ehdottomasti muistaa. Halvat nuo eivät olleet, mutta kyllä tuollaisesta jo jonkun verran maksaakin. |
msormune 20.07.2006 23:22:36 (muokattu 20.07.2006 23:24:25) | |
---|
Sanoisin että kitaran malli ja materiaali vaikuttavat lopulliseen saundiin enemmän kuin mikit. Ehkä kuitenkin ne mikit vaikuttavat eniten soundiin, riippuen esim. onko humbucker vai yksikelaiset...? |
Arabian Lauri 20.07.2006 23:56:43 | |
---|
Ehkä kuitenkin ne mikit vaikuttavat eniten soundiin, riippuen esim. onko humbucker vai yksikelaiset...? No joo... Totta. Oli tosi väärin sanoa että eniten. Kait joku sitten vaihtaa yksikelaisia kaksikelaisiksi ja päinvastoin, joku puolittaa humpparit jne. Ajattelin asiaa lähinnä niin että jos vaihdetaan kitaran humppari toiseen humppariin, niin kitaran perussoundi ei siitä aivan täysin toisenlaiseksi kyllä muutu. Lessusta ei tehdä stratoa niin että vaihdetaan mikit, eikä päinvastoin. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
msormune 21.07.2006 09:41:40 | |
---|
Lessusta ei tehdä stratoa niin että vaihdetaan mikit, eikä päinvastoin. Totta tämäkin. Mulla on tuossa Epiphonen SG ja Ibanezin RG560, ja on kyllä erot melkoiset ihan mikeistä johtumattakin. SG on lisäksi vissiin kokonaan mahonkia ja painaa huomattavasti enemmän kuin tuo hieman "lelulta tuntuva" Iba vaikka ei päältä päin uskoisi. Iba on treble-voittoinen ja SG taas hyvin tumma perussoundiltaan. Mutta ihan asiallisia pelejä molemmat omalla osa-alueellaan. |
päänahka 21.07.2006 11:01:39 | |
---|
Ehkä kuitenkin ne mikit vaikuttavat eniten soundiin, riippuen esim. onko humbucker vai yksikelaiset...? En tiedä onko tuo mikki jotenkin outo, mutta tuossa Slammerissani kun puolittaa tallahumpparin (DiMarzio Air Zone), ei soundi muutu juuri mihinkään. Ehkä hikisesti voi tietynlaisessa soitossa aistia pientä muutosta. Mutta onhan yksikelainen eri asia kuin puolitettu humppari. Up and down, that's how energy stays alive. |
Jurbo 25.08.2006 11:06:57 | |
---|
Vaihdoin juuri Les Paul Studiooni (1995, eeben-otelauta) alkuperäisen 490R/498T -setin tilalle 496R/500T -sarjan, ja soundi muuttui paljon. Outputtia tuli lisää, soundi on paljon selkeämpi ja kitara vastaa "nopeammin" soittoon. Särökäytössä (heavy, hardrock) sanoisin, että erittäin hyvä ja mehukassaundinen setti. Cleanin kanssa eri juttu, eli 500T antaa melkein väkisin pienen särön, joka ei ole edes kauhean kauniin sävyinen, ja cleanit ovat latteammat ja vähemmän heleät kuin 490R/498T:llä. Mielestäni Les Paulin cleani on kuitenkin kaiken kaikkiaan aika kehno, johtuen mm. lyhyestä skaalasta, joten en mielestäni menettänyt paljoa. Säröhommiin 496R/500T on erittäin toimiva satsi, cleaniin hommaan ennemmin sitten jotain muuta (Stratocaster)... Suosikkilintuni lentävät kovaa ja korkealla. |
joukov 25.08.2006 12:44:35 | |
---|
"Paul Stanley: Live To Win - 10/10" |
käsi 25.08.2006 12:45:08 | |
---|
Itse pidän classicini soundista, saa aika helposti aikaan sellaisen rouhean rokki särön jossa on munaa ja paljon. Jossain vaiheessa mietin hetken aikaa mikkien vaihtoa, mutta tuskinpa aion. Ostan uuden kitaran jos haluan eri mikit:) Mitä oikeasti toivon, olisipa edes hetken ajan elämässä aika jolloin ei tarvisi pelätä sitä että jostain päin alkaa valumaan paskaa niskaan. Aina ei vaan jaksa |
opaa 25.08.2006 20:16:32 | |
---|
Itelläni on nyt tuollainen classic 496R ja 500T mikkeineen mutta kaipaan taas vähemmän heviä ja enemmän tiukkaa rokkisaundia + kaupan päälle parempaa kliiniäkin kun kiltimpiin mikkeihin olen vaihtamassa. ehdotuksia? yksi tietysti olisi jos vaihtaisin tuohon 490R/498T mutta onhan sitten nämä duncanit sun muutkin. |
32788 25.08.2006 20:31:57 | |
---|
Itelläni on nyt tuollainen classic 496R ja 500T mikkeineen mutta kaipaan taas vähemmän heviä ja enemmän tiukkaa rokkisaundia + kaupan päälle parempaa kliiniäkin kun kiltimpiin mikkeihin olen vaihtamassa. ehdotuksia? yksi tietysti olisi jos vaihtaisin tuohon 490R/498T mutta onhan sitten nämä duncanit sun muutkin. Miten olis noi Duncanin '59:t? 135 euroa kaksi kappaletta. |
M.Karjalainen 25.08.2006 23:31:54 | |
---|
Mitkähän mikit ovat Epiphonen Classicissa? Muutenkin voi pistää kommenttia Epiphonen Classicista. Ostetaan Les Paul Standard - Musta tai viinin punainen |