Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijat soittavat, muut kommentoivat-ketju
1 2 3 4 556 57 58 59 60
apenaattori
20.07.2006 14:09:37 (muokattu 20.07.2006 14:11:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tuolla Metallica-Bodom- soittokilpailuketjussa tuli idea yleisestä kommentointiketjusta. Tänne siis voivat erityisesti aloittelijat laittaa soittonäytettä ja kauanko ovat soittaneet ja muut antavat sitten palautetta. Tällainen ketju olikin joskus, mutta sen on vaipunut unholaan ja minusta on ihan jees pistää uusi pystyyn. Ja sitten sellainen: Ennenkuin pistät omaa näytettä, ole ystävällinen ja anna edelliselle soittajalla kommenttia. Näin vältetään se että täällä on 10 näytettä peräkkäin eikä kukaan ole vaivautunut kommentoimaan.
 
Aloitan itse tuollaisella perus-bluesimprolla: http://mp3.mikseri.net/hifi/a/apenaattori_-_bluesrapellys.mp3
 
Parissa kohtaa räpellän aika nolosti mutta elämä on. Vähän vajaa 2 vuotta on soittoa takana.
 
Voi myrkky.
cadabra
20.07.2006 14:13:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko laittaa jotain vaikka oon soittanu jo 5v mutta en oo mikään mestari?
 
Meehän kämpille.
apenaattori
20.07.2006 14:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saanko laittaa jotain vaikka oon soittanu jo 5v mutta en oo mikään mestari?
 
Ei! Poliisi tulee ja lyö pampulla jos laitat! ;-) Anna mennä vaan, mikäli olet omasta mielestäsi aloittelija.
 
Voi myrkky.
Pipuli
20.07.2006 14:17:45 (muokattu 20.07.2006 15:46:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitan itse tuollaisella perus-bluesimprolla: http://mp3.mikseri.net/hifi/a/apenaattori_-_bluesrapellys.mp3
 
Ihan hyvin sä mun mielestä soitat ja ne räpellykset kuuluu asiaan. Jatka vaan sitkeesti ja muista harjotella.
 
No täs on mun räpellystä:
http://koti.mbnet.fi/antero87/
 
e. Vähä hätänen olin :-)
 
"To climb steep hills requires slow pace at first" "Failure to prepare is prepairing to fail" "Do or do not; there is no try"
apenaattori
20.07.2006 14:18:34 (muokattu 20.07.2006 20:32:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No täs on mun räpellystä:
http://koti.mbnet.fi/antero87/

 
E: Soitostasi on minun paha sanoa mitään. Teknisesti erittäin taitavaa menoa, ei löydy paljon nalkutettavaa.
 
E: Ei hämminkiä. :-) Kiitos kun kommentoit.
 
Voi myrkky.
Antti1
20.07.2006 14:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Apenaattorilla tuntuu soitto kulkevan hienosti. Ihan tyylitajuista vetoa, joskin ehkä vähän tylsähköä mun mielestä ajoittain. Ei mun tyylilajini, joten en osaa silleen oikein arvostella sen sisältöä ko. harrastajien näkökulmasta. Aika turvallisilla vesillä kuitenkin liikuttiin, eikä mitään hirveän rajoja rikkovaa varmaan edes haettu?
 
Kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota käsien synkkaan ja bendeihin. Ihan kaikki bendit ei menneet puhtaasti, joskin soittoaikaan verrattuna huomattavan hyvin.
 
Vaikkei tähän nyt soundit sinänsä liitykään, niin kysäsenpä niistäkin. Millä kamoilla toi on nauhoitettu? On aika ohut ja särisevä soundi. Kuulostaa 15W Marshallin Valvestatelta musta, ei pahalla. :) Mä tykkäisin vähän muhkummasta ja laulavammasta leadisoundista. Gainia ei kuitenkaan tarvii lisätä yhtään.
 
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
apenaattori
20.07.2006 14:22:19 (muokattu 20.07.2006 14:28:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä kamoilla toi on nauhoitettu? On aika ohut ja särisevä soundi. Kuulostaa 15W Marshallin Valvestatelta musta, ei pahalla. :)
 
Kiitos kommenteista! Tosiaan, saundi on suoraan sanoen perseestä. Itse soittokamoissa ei pitäisi olla vikaa, työkaluina toimivat Gibson Les Paul Studio ja Vox AD30VT. Saundin paskaksi tekee oikeastaan tuo järkyttävä halpismikki, joka syö saundista kaiken muhkeuden ja tekee siitä sellaista kuivaa pärinää. Ja sitten tietenkin ne sormet...
 
Voi myrkky.
Tub
20.07.2006 14:57:42 (muokattu 20.07.2006 15:00:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en tota pipulin soittoo kuunnellen sanois et oisit alottelija kun kuulosti aika proolta tässä kuitenkin mun acustic sauna nightrain soolo en oo mikää proo 6kk soittanu. en jaksanu laittaa säröjä päälle :D
 
http://www.mikseri.net/artists/?id=57703
 
Pipuli
20.07.2006 15:00:13 (muokattu 20.07.2006 15:00:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No en mä omasta mielestä mikään pro ole, mutta kiitos kommenteista.
Hyvä idea muutes tällänen ketju.
 
"To climb steep hills requires slow pace at first" "Failure to prepare is prepairing to fail" "Do or do not; there is no try"
Tub
20.07.2006 15:05:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ainakin parempi ku mää :D
 
cadabra
20.07.2006 16:11:07 (muokattu 20.07.2006 16:11:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei! Poliisi tulee ja lyö pampulla jos laitat! ;-) Anna mennä vaan, mikäli olet omasta mielestäsi aloittelija.
 
Enpä taijakkaan. En nyt kovin aloittelia oo, mutta koitan aina ajatella niin että oisin :)
 
Meehän kämpille.
tuura
20.07.2006 17:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en saanu tota Tubin juttuu toimimaan, tos ois kuitenki toi mun räpellys jota tuun varmaan katumaan
 
http://uploadfile.putfile.com/videos/20010350640.mp3
 
niijoo ja oon soittanu jostai syksystä
 
Doomsayer
20.07.2006 17:46:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänne vois itekki uskaltaa laittaa jonku ääninäytteen. Tuohon Metallica-Bodom ketjuun en viitsi vielä tällä soittokokemuksella laittaa mitään Metallicaa taikka Bodomia. Tosin jonku Enter Sandmanin vois ilma sooloa... Mutta ehkäpä laitanki sen tänne...
 
Paskakitaristit #11
Kärpäsruoska
20.07.2006 17:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

räpellys
 
Ei ole.
 
jota tuun varmaan katumaan
 
Miksi muka?
 
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. Tarvitsen basistin! THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34
tuura
20.07.2006 17:59:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi muka?
 
en tiie
 
Virhe! Tyhjä tai liian huono kirjoitus!
 
Strutsi
20.07.2006 18:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisi laitta pätkiä, mutta soundit on niin hirveätä pörinää ettei kehtaa
 
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin
Thet
20.07.2006 18:30:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten te käytönnössä nauhotatte noita juttuja? Siis voiko ihan tavallisella mikillä nauhoittaa niin, että se vedetään koneeseen kiinni? Anteeksi tämä avuttomuus, mutta en ole tutustunut näihin asioihin kunnolla.
 
Ja aiheeseen liittyen, voisin kai pistää jonkun pikkupätkän jotakin, mutta täytyy nauhoittaa mp3:lla joten laatu on mitä on, eli aika kehnoa.
 
Paska homma, mutta tulipahan tehtyä.
Strutsi
20.07.2006 18:35:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten te käytönnössä nauhotatte noita juttuja? Siis voiko ihan tavallisella mikillä nauhoittaa niin, että se vedetään koneeseen kiinni? Anteeksi tämä avuttomuus, mutta en ole tutustunut näihin asioihin kunnolla.
 
Ja aiheeseen liittyen, voisin kai pistää jonkun pikkupätkän jotakin, mutta täytyy nauhoittaa mp3:lla joten laatu on mitä on, eli aika kehnoa.

 
Minä kaverin mikillä nauhoittelen toisinaan, pistän mikin vahvarin eteen ja mikin tietokoneeseen mikkiliitäntään. Ohjelmana on audacity, mutta meidän tietokone on aika romu ja se ohjelma pätkii vähän. Vituttaa.
Niin ja sitten audacityllä laitan tiedoston wawiksi ja encoodaan mp3:seksi sitten encoderilla
 
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin
MurhaPuro
20.07.2006 18:36:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten te käytönnössä nauhotatte noita juttuja? Siis voiko ihan tavallisella mikillä nauhoittaa niin, että se vedetään koneeseen kiinni? Anteeksi tämä avuttomuus, mutta en ole tutustunut näihin asioihin kunnolla.
 
juu mikki vaa koneeseen kiinni ja sit katot että sulla on sieltä mikin asetuksista kaikki kohillaa...
 
ja tuossa ohjelma millä vaikka nauhotat :)
http://audacity.sourceforge.net/download/windows
 
touhis
20.07.2006 18:45:03 (muokattu 20.07.2006 18:47:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en saanu tota Tubin juttuu toimimaan, tos ois kuitenki toi mun räpellys jota tuun varmaan katumaan
http://uploadfile.putfile.com/videos/20010350640.mp3
niijoo ja oon soittanu jostai syksystä

 
Toihan meni tosi komeesti. Varman kuuloista ja jopa minä, joka en juuri tuon bändin musaa pahemmin harrasta, tunnistin kappaleen. Naputtamista löytyy kuitenkin kitaran vireestä, ei ollut todellakaan tarpeeksi vireessä. Onko sitten vika kitarassa vai virittäjässä, sitä en osaa sanoa.
 
No mutta kuitenkin, tässä mun osanottoni. Tulin äskettäin taas blues-uskoon hankittuani John Mayall & the Bluesbreaker with Eric Clapton -levyn. Oh, suits me! Olen toki soitellut jo melkein kymmenen vuotta, mutta pidän itseäni kuitenkin aloittelijana bluesin saralla.
 
http://personal.inet.fi/koti/mikas/key_to_highway.mp3
 
Muuten, missä vaiheessa apenaattori on menossa blues stationia? Itse aloittelin viime viikolla..
 
Ainekset: vesi, ohramallas, humala, hapettumisenestoaine (E224)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 556 57 58 59 60

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «