Definhel 22.10.2003 19:24:45 | |
---|
Mull on kiviset kielet ni mä soitan rokkii!!`279^112'! Korjaan taannoisia höpötyksiäni pleguista sanoen, että niillä voi sentään sointuja soittaa. Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti. |
Niskamies 22.10.2003 19:28:28 | |
---|
Mull on kiviset kielet ni mä soitan rokkii!!`279^112'! Korjaan taannoisia höpötyksiäni pleguista sanoen, että niillä voi sentään sointuja soittaa. niin voi sormillakin. voiko plekulla släpätä tai täpätä? Hanki presari ja ole tosimies! |
T-oidibus 22.10.2003 20:04:25 | |
---|
Plektrat riistävät maailmaa. Kuinka paljon saasteita syntyy, kun yksi plektra saadaan tuotantolinjalta kauppaan? Minä sanon Ei plektroille!! Luontoa pitää suojella Basismia jo kymmenen vuoden kokemuksella |
juici 22.10.2003 20:50:14 | |
---|
Käytän. Voipihan keikan jälkeen heittää ainakin jotakin yleisöön jos ei koko bassoa kehtaa. ;) "Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut |
juici 22.10.2003 20:51:25 | |
---|
Plektrat riistävät maailmaa. Kuinka paljon saasteita syntyy, kun yksi plektra saadaan tuotantolinjalta kauppaan? Minä sanon Ei plektroille!! Luontoa pitää suojella Voihan tehdä niksinarikka -tyyliin ja leikata sellasen muovipurkin muovisesta kannesta. Tai pelitpurkista metallinen. "Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut |
NYdoll 23.10.2003 00:06:32 | |
---|
kertokaahan hyvät ihmiset minulle vihdoin ja viimein, mitä eroa on kitara- ja bassoplekulla? En jotenkin ole suostunut ajattelemaan, että niitä olisi bassolle ja skitalle erilaisia... "that´s the way I like it baby, I don´t wanna live forever" Motörhead - Ace of spades |
2541 23.10.2003 00:12:27 | |
---|
kertokaahan hyvät ihmiset minulle vihdoin ja viimein, mitä eroa on kitara- ja bassoplekulla? En jotenkin ole suostunut ajattelemaan, että niitä olisi bassolle ja skitalle erilaisia... Eikai niitä nyt olekaan. Bassoplekuilla jotkut varmaan tarkoittaa paksumpia malleja. |
Niskamies 23.10.2003 06:49:27 | |
---|
kertokaahan hyvät ihmiset minulle vihdoin ja viimein, mitä eroa on kitara- ja bassoplekulla? En jotenkin ole suostunut ajattelemaan, että niitä olisi bassolle ja skitalle erilaisia... eikös bassoplekut oli fyysisesti isompia kuin kitaraplekut. Hanki presari ja ole tosimies! |
niin voi sormillakin. voiko plekulla släpätä tai täpätä? Ei toki voi. Onkin sitten ihan eri asia mihin noita kikkailuja tarvii. Släppiä vois olla ihan kiva osata "oikeesti" ees vähän ku sitä vois ehkä joskus jopa hyödyntää jossain, mutta bassotäppinki on mielestäni aika lailla turhaa kikkailua. Bassoplekut on muodoltaan kookkaampia. Ne on melkeen kolmion muotoisia ja kaikki kulmat on kutakuinkin samanmuotoisia, soittokulmiksi kelpaavia. Ite käytän kyllä ihan kitaraplekuja bassotteluun. Dunlopin sinisiä 1.00. Kitarointiin mielekkäin on vihreä 0.88. |
NYdoll 23.10.2003 15:15:42 | |
---|
No esim. Santana soitti Woodstockissa 69 sellaisella "bassoplekulla" kumma juttu... ei kai niitä nyt kannata alkaa erottelemaan... "that´s the way I like it baby, I don´t wanna live forever" Motörhead - Ace of spades |
MarkusLaukkanen 23.10.2003 15:43:32 | |
---|
Etusormen kyns ajaa saman asian...Ja näppäilyyn on paljon helpompi vaihtaa... |
Bassballs 23.10.2003 15:49:36 | |
---|
Ajattelin opetella plekulla rämppäämään, kun siitä lähtee niin erilainen soundi. Nakeillahan minä tähän mennessä olen pääasiassa naputellut... ja myös tulevaisuudessa. Toiletpaper here is like (The) Talkkari.. Rough, tough and takes no shit from any asshole. |
HC-Audio 23.10.2003 18:26:19 | |
---|
Joo itse olen aina suosinut sormia.. niissä on parempi tatsi ja saundi, tai no riippuu kyllä tyylistä. Mutta esim. Perus rockiin(stoneriin ja garageen) sopii erinomaisesti sellanen plekukoluutus, jossa ei kitaraa kuulu ollenkaan, siis sellanen väliosa tyyliin hellacopters. Ymmärrätte varmasti mitä tarkotan :) "Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" |
basistinalku 08.11.2003 17:06:37 | |
---|
yleensä käytän plekua joskus soitan ilman plekua Syö suklaata. |
Teijo K. 08.11.2003 20:01:49 | |
---|
niin voi sormillakin. voiko plekulla släpätä tai täpätä? Soittaa hän plekulla säkeistön. Säkeistön ja kertosäkeen välissä on lyhyt väliosa, jossa peukutteluossuus. Pleku kämmeneen talteen siksi aikaa, peuku peuku, pleku takas sormien väliin ja kertosäe voi alkaa. Pätee myös täppäämiseen ja sorminsoittoon. Kun kuudes eukko oli pudonnut ikkunasta, kyllästyin katselemaan heitä, ja lähdin Maltsevskin torille, missä sokea mies oli kuulemma saanut lahjaksi villasaalin. (Daniil Harms) |
juici 08.11.2003 21:37:59 | |
---|
Käytän, ei sormilla lähde samalla tavalla. Voisihan tuon sormilla soitonkin joskus opetella, mutta ei nyt kun ei inspaa. "Ei se ole mikään limainen mato, se on vain kuppanen sammakko..." | Bändin kotisivut |
Hukka 11.11.2003 20:21:41 | |
---|
Tuo on muuten kielien vaihtamisen ohella ärsyttävintä puuhaa. Plektrat häviävät aina! Olisi kiva tietää minne? Vievätkö plektratontut plekut pois...:) Huh... perkele kun minä luulin olevani ainoa joka tietää plektratonttujen olemassaolosta. Ne penteleet ryöväävät kaiken ja jättävät tilalle tupakintumppeja ja muuta roskaa. (Vai olikos se meidän kitaristi?) Jos basismi on sairaus, mie olen rutto! |
Satis 13.11.2003 11:42:32 | |
---|
En käytä plektraa. Joskus oon kokeillu muutamiin biiseihin, mutta en liiemmin tykkää plektran tuomasta soundista. ..Stiff Flavor.. |
käki 13.11.2003 13:15:54 | |
---|
Joo itse olen aina suosinut sormia.. niissä on parempi tatsi ja saundi, tai no riippuu kyllä tyylistä. Mutta esim. Perus rockiin(stoneriin ja garageen) sopii erinomaisesti sellanen plekukoluutus, jossa ei kitaraa kuulu ollenkaan, siis sellanen väliosa tyyliin hellacopters. Ymmärrätte varmasti mitä tarkotan :) Itse soitan nykyään sekä sormilla että ilman... Eli tyylillä ei ole loppujen lopuksi niin väliä, pääasia että kitara ei kuulu. :D - Parempi virtsata väärään kuin kusta suoraan - |
Robert Trujillo 13.11.2003 13:30:44 | |
---|
Etusormen kyns ajaa saman asian...Ja näppäilyyn on paljon helpompi vaihtaa... olen sammoa mieltä... Ja niinhän se menee... |