konehes 20.07.2006 11:51:17 | |
---|
Itseltäni löytyy täysin toimiva Philips B5SF84A. Modattu siten, että siihen voi iskeä ihan normaalin kitarapiuhan kiinni. Tuota kun boostaa vähän Bossin SD-1:llä niin johan lähtee! Tehoja on turhan vähän bändisoittoon, mutta studiotyöskentelyssä olen käyttänyt tuota. Hieno laite! cherub with heavy metal machine |
Itseltäni löytyy täysin toimiva Philips B5SF84A. Modattu siten, että siihen voi iskeä ihan normaalin kitarapiuhan kiinni. Tuota kun boostaa vähän Bossin SD-1:llä niin johan lähtee! Tehoja on turhan vähän bändisoittoon, mutta studiotyöskentelyssä olen käyttänyt tuota. Hieno laite! Itse olen katsellut putkiradiotarjontaa kirppareilla ja netissä,,ei ole vielä sattunut eteen sitä mitä oon aina halunnut,Philipsin malli jossa on jousikaiku ,sellainen meinaan on,,tunnistaa etulevyssä tekstistä "Reverbeo" Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
konehes 20.07.2006 14:50:03 | |
---|
Itse olen katsellut putkiradiotarjontaa kirppareilla ja netissä,,ei ole vielä sattunut eteen sitä mitä oon aina halunnut,Philipsin malli jossa on jousikaiku ,sellainen meinaan on,,tunnistaa etulevyssä tekstistä "Reverbeo" Ai semmoisiakin on olemassa, enpä ole tiennytkään. Omastani maksoin 30 euroa Orimattilassa, Ossin kierrätyksessä. cherub with heavy metal machine |
tooms 20.07.2006 19:27:46 | |
---|
Ite löysin huuto.netiäst saloran putkiradion hintaan 40e. Vein radion ammattimiehelle ja se vaihto siihen virtajohon ja laitto plugiliitännän kitaraa varten ja sittehä se toimi kun unelma. Tuli maksamaan hurjat 15 euroa. Radiokin toimii! tosi pehmeä ja tumma saundi, aivan mahtava. Suosittelen kyllä noita saloran vanhoja radioita, Se mikä ei tapa, vahvistaa |
Jokapaikanapina 20.07.2006 19:48:29 (muokattu 20.07.2006 19:48:37) | |
---|
Et siis ilmeisesti ole koskaan putkiradion, tai -vahvistimen läpi soitellut? Putkiradioissa yleensä tietty ei ole isoja kaiuttimia, että saisi botnea paljon, mutta soundia kyllä yleisesti ottaen piisaa. Säröpedaali buustaamaan pikkasen niin kyllä soi blues. Olen kyllä kuullut. Äänenlaatu tosin saattoi johtua siitä, että radio ei itessään ollut mitenkään hyvä |
touhis 20.07.2006 20:16:03 | |
---|
Kyllähän noita putkiradioita löytyy kun vaan osaa hakea. Esim osto- myynti-puljuista ynnä muista realisointikeskuksista noita löytyy varsin helposti. Hinnat tietysti vaihtelee iän ja kunnon mukaan. Ainekset: vesi, ohramallas, humala, hapettumisenestoaine (E224) |
thekimble 01.08.2006 00:30:29 | |
---|
Mukulana joskus pistettiin kaksi putkiradiota sarjaan eli kitara kiinni ekaan ja siitä lisäkaijutin liitännästä vielä toisen sisään menoon, tuli aikamoiset overdraivit, ja ihme kyllä se kesti vielä soittaakin. (Älkää koittako kotona) jee |
Mustikkamuffinssi 01.08.2006 00:40:55 | |
---|
Jos radion putket ovat ehjät, on se jo hyvä suu ostaa kyseinen putkiradio jos halvalla saa. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
BigPapa 01.08.2006 00:49:01 | |
---|
Mulla on täysin toimiva Telestar vuodelta 1952. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
kaukopoika 01.08.2006 01:54:13 | |
---|
Meillä on useita toimivia putkiradioita (Helvar,Asa,Philips jne...) ja on sanottava,että yksikään,siis YKSIKÄÄN nyky-ajan muovi hirviö neljän tuuman kaiuttimineen ja pienine muovikuorineen ei pääse lähellekään kunnon huolletun priimakuntoisen putkarin tasolle. Ei soundillisesti,ei teknisesti.Kylla on upea soundi esim: siinä Helvarissa,jossa on kummassakin päädyssä kahdeksan tuuman kaiuttimet ja edessä nelituumainen ja säädöistä löytyy,niissä on jotenkin maaginen se diskanntien ja bassojen säätövara,jotenkin niin elävä ja dynaaminen. En ole vielä tuon helvarin läpi skittaa soittanut,mutta kokemusta on siitäkin hommasta ja riippuu tosi paljon minkälaisella radiolla soitat. Joskus mulla oli sellainen iso muistaakseni juuri Asa,jossa oli kans kasituuman kaiuttimet ja aivan hervottomat säätövarat sävyille,mä käytin sitä kotivahvistimena monta vuotta,ennen Vibro-Champia. Ja kyllä strato lauloi kauniisti,vahinko,ettei mulla ollu vielä teleä silloin;-) SIIS: Suosittelen! |
Tubeman 01.08.2006 07:48:24 | |
---|
Mulla on täysin toimiva Telestar vuodelta 1952. Oletkos katsonut sen sisuskaluja,onko siellä esim omassa pahvikuoressaan huolto-ohjetta? Laitoin oman Telestarini vm -56 omankuvan paikalle,radio oli 90-kymppisen mummelin silmäterä ,kunto päällisinpuolin uuttavastaava,kuitenkin sitä on hehkutettu riittävästi koska jokunen putki oli vaihdettu ja viritysnäyttö EM80 oli aivan finaalissa. Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Tubeman 01.08.2006 07:52:14 (muokattu 01.08.2006 07:53:42) | |
---|
Meillä on useita toimivia putkiradioita (Helvar,Asa,Philips jne...) ja on sanottava,että yksikään,siis YKSIKÄÄN nyky-ajan muovi hirviö neljän tuuman kaiuttimineen ja pienine muovikuorineen ei pääse lähellekään kunnon huolletun priimakuntoisen putkarin tasolle. Ei soundillisesti,ei teknisesti.Kylla on upea soundi esim: siinä Helvarissa,jossa on kummassakin päädyssä kahdeksan tuuman kaiuttimet ja edessä nelituumainen ja säädöistä löytyy,niissä on jotenkin maaginen se diskanntien ja bassojen säätövara,jotenkin niin elävä ja dynaaminen. En ole vielä tuon helvarin läpi skittaa soittanut,mutta kokemusta on siitäkin hommasta ja riippuu tosi paljon minkälaisella radiolla soitat. Joskus mulla oli sellainen iso muistaakseni juuri Asa,jossa oli kans kasituuman kaiuttimet ja aivan hervottomat säätövarat sävyille,mä käytin sitä kotivahvistimena monta vuotta,ennen Vibro-Champia. Ja kyllä strato lauloi kauniisti,vahinko,ettei mulla ollu vielä teleä silloin;-) SIIS: Suosittelen! Jep,hyvällä putkiradiolla on ilo kuunnella musaa ,varsinkin tuo omakuvassani näkyvä Telestar toistaa bassot siten että niistä saa selvän,erottaa soittimen antaman soundin eikä tee siitä puuroa.. varsinkin kontrabasson osuudet joissain esityksissä on kuin livenä kuuntelis.. ;) Radion kuvasta voi päätellä ämyrin koon,kopan kulmissa on alkeellisen jakosuotimen jatkeena diskanttikajarit Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa.. |
Murgo 01.08.2006 10:20:08 | |
---|
Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
konehes 01.08.2006 17:10:31 | |
---|
Kaivoin tästä innostuneena isoisän putkiphilipsin komerosta. Meinasi leuka kopsahtaa kitaraan kun kokeilin boosterin läpi levysoitinliitäntään. Komea soundi. Lisää aiheesta elektroniikka/soitinrakennuspuolella. Kuvia: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Murgoh&album_id=832954 Aika samanlainen kuin omani. Komia on! cherub with heavy metal machine |