Aihe: Miten Sinuun suhtaudutaan musakaupoissa?
1 2 3 4 5
mooch
22.10.2003 12:01:38
Jaa? Et sitten Häsääjältä käy ostamassa?

Siltä joskus tulee hyviä tarjouksia, kun ei se häsäykseltään ymmärrä mitä kannattaa pyytää..

aka kiitoskiitos-mies vai? (soitin ja tarvikevälitys?)

en oo juu siellä paljoakaan käynyt... sillä ei monien kuulemieni juttujen mukaan oo oikeen käsitystä euron arvosta, sellasia alennuksia heittää :D on kyllä tullut mietittyä että mistä hitsistä se niin halpoja hintoja voi laittaa, on varmaan ihmetellytkin että mikä on kun kauppa käy mutta rahaa ei tule :)

se lahden musiikkitalo, jota väitetään isoimmaksi lahden musiikkiliikkeeksi on kyllä kahden käyntikerran jälkeen jäänyt mieleen aika kehnopalveluisena. tai sitten se johtuu siitä että ne ei varmaankaan pidä siitä kun käyn aina niitä sähkörumpuja hakkaamassa siellä :-)

salpausselän soitin ihan ok. vertikaali (/hellas piano) on ihan kiva, myyjä esittelee mukavasti kaikkea, mutta kun väitti että se on pitkään ollut tekemisissä äänikorttien kanssa ja tuntee kortit jos jonkinmoiset, eikä sitten tiennyt edes m-audiota niin kyllä loppu käynnit...
doaf
22.10.2003 12:18:54 (muokattu 22.10.2003 12:19:28)
Toi on kyllä totta että jos itte yrittää esittää mukavaa kaupassa, niin kyllä ne palvelee paremmin. Mutta minkäs teet ku perusluonteeltani oon tällaanen pohjalaanen juntti.. :)
No pitää yrittää.
Ja tietenkin Suomen paras palvelu on legendaarisessa Markun Musiikissa. Ei sinne mennä aina edes soittimia kattomaan, vaan vaikka pelkästään kahville ja kuuntelemaan Ameeban legendaarisia kertomuksia. (Liikkeessä käyneet tietävät kyllä..)

Joo Markun musiikki on mahtava.Armeijassa ollessani oli suurta hupia käyä iltalomalla Markulla kahvilla ja tupakalla.
Tulihan sieltä aika usein ostettuakin jotain, ku hinnatki saatiin yleensä aika hyvin kohalle.
leka
22.10.2003 12:48:37
aka kiitoskiitos-mies vai? (soitin ja tarvikevälitys?)

also known as Pölhö-Kelho.

Soitin & Liike on legenda, Kelho soittaa aina veljelleen Ouluun jos ei tiedä jostain asiasta. Veljellä on Oulussa lähes identtinen kauppa.

"joo, joo, joo, Amerikasta, timanttivehe"

Jokaisen Lahtelaisen muusikonretkun kuuluu jossain vaiheessa elämäänsä tehdä kauppaa tuolla.
miän vain
22.10.2003 13:06:13

aka kiitoskiitos-mies vai?

Legendaarinen paikka. Ukko meinas kerran myydä käytettyä tomia kallimmalla kuin vastaavaa uutta. Katsottiin siinä sitten hinnastoa, ja sain lopulta aivan järjettömän alen. Ja kiitoskiitos.

Joskus käy sääliksi, kun höynäyttävät mokomat vähäisempää. Vaan minkäs mahdat.

Meikän kantapaikka täälläpäin kuitenkin, eikä vähiten siksi että sieltä poistuessa on olo kuin Dalin maalauksessa.

Noista muista ei ole niin sanottavaa. Vertikaalissa on kyllä hintansa arvoista kamaa - ei kovin kallista tosin...

Hesan kaupoista... Fazerissa sai joskus kuulla töykeyksiä, muttei jostain syystä enää. Nyt sielä ollaan neutraaleja.

MS:n henkilökunta ei ikinä tahdo myydä mitään. Ihmekös että ovat konkassa. Silloin kun se vielä sijaitsi Ruskeasuolla oli ihan eri meininki. Myyjä etsi pölyisen varaston pimennosta sopivia rummun virityspesän sisuskaluja varmaan puoli tuntia, eikä ne edes maksaneet juuri mitään.

Bändikeskus oli kanssa kiva paikka - ja halpa. Ei kyllä ihmetä senkään konkka, niillä hinnoilla. Vaan olisi se saanut pystyssä pysyä.

Millbrookin rumpumyyjän kanssa jauhettin pitkät tovit soundista ynnä muusta,kun olin rideostoksilla. Miellyttävää.

Noista muista pääkaupungin liikkeistä ei ole kokemuksia suuntaan jos toiseenkaan.

Tampereelta pitää ehdottomasti mainita "mauno*" Ahosen Musiikki - sieltä saa legendaarisen nihkeää palvelua. Ja hyllystä löytyy ns. new old stock -kamaa, koska kukaan ei ole ostanut sitä ajallaan. Heh.

Täältä tähän.
jogo3000
22.10.2003 13:07:59

Minulla on ainakin ihan hyvät kokemukset yleisesti ottaen. Parissa paikassa tyrkyttävät liikaa, mutta yleensä on sellainen hyvä asenne, että kitara käteen ja kokeilemaan vaan.
Talvella minulla on sään puolesta kaikki edellytykset olla iloinen.
saturnzreturn
22.10.2003 13:35:43
muuttakaa tampereelle... soitinliikkeitä on väkilukuun suhteutettuna reilusti ja palvelu on aina hyvää (paitsi yhdessä soitinliikkeessä missä ei juuri mitään yleensä olekaan myynnissä)
ei naiset käy paskalla
KMT
22.10.2003 13:47:19

Ahosella Tampereella ja Top Sound Nurmossa on aikas hyvää palvelua, Itse en nyt kovin Markun musiikista innostunut...
Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin
Neljä Ruuvia
22.10.2003 14:36:17
Kyllä siinä loppuu äkkiä myyjällä pinna jos joku helvetin huono soittaja joka ei saa mistään styrkkarista hyvää säröö painaa ihan kybällä meneen niin että ikkunat helisee. Siin on ihan sama ett onko Samickki vai Matchlessi koetuksella. Sit arvioidaan sanoin että eipä ollu hääppönen soundi. Oon minäki ollu musakaupassa töissä .Se on välillä todella karmivaa hommaa ja niinku joku sanoki jo aiemmin että siinä saa myös olla etsivänä koko ajan. Ikävä kyllä.
Lonesome
22.10.2003 14:41:43
Bändikeskus oli kanssa kiva paikka - ja halpa. Ei kyllä ihmetä senkään konkka, niillä hinnoilla. Vaan olisi se saanut pystyssä pysyä.

Netissä vielä vaikuttaa ainakin samalla nimellä:

http://www.helsinginbandikeskus.fi/

Kauppaakin on tullut tehtyä edullisesti (IMO). Aika pienimuotoista ja "persoonallista" yksityisyrittäjän hommaa toiminta on nykyään. Ei varsinaista liiketilaa, mutta tilatut kamat voit noutaa Helsingistä itse. "Vanhasta" liikkeestä ei kokemusta.
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
hemmo
22.10.2003 15:51:35

also known as Pölhö-Kelho.

Soitin & Liike on legenda, Kelho soittaa aina veljelleen Ouluun jos ei tiedä jostain asiasta. Veljellä on Oulussa lähes identtinen kauppa.

"joo, joo, joo, Amerikasta, timanttivehe"

Jokaisen Lahtelaisen muusikonretkun kuuluu jossain vaiheessa elämäänsä tehdä kauppaa tuolla.

Legendaarinen mesta. Muutama vuosi sitten kävin siellä jouluaatonaattona, jolloin liikkeessä oli jos jonkinmoista joululahjan ostajaa. Tampio-myyjää tosin kiinnosti roikkua enemmän puhelimessa lyömässä vetoa (tsjp).

Siinä oli pari aloittelijaa, joita opastin myyjän puutteessa ihan kylmästi: "ota toi, tarjoa tuota hintaa" ja kaupat tuli heti.
Pyysin provisiotani alennuksen muodossa pedaalista. Antoi.
Säröä beibi!
RawknRawl
22.10.2003 16:36:31
Häsääjä, Kiitoskiitos -mies, Pölhö-Kelho...

Tässä tarkoitetaan selkeesti Toistokonetta eli Luumukuulaa. Tuota kaikkien musavermekauppiaiden enoa.

"Ei pianoja meillä ei ole ollenkaan, niitä meillä ei ole ollut ollenkaan, pianoja ei meillä ole ollut, ollenkaan ei ole ollut pianoja meillä. Kun tämä on niin pieni liike, kun meillä ei ole täällä oikein tilaa kun meillä on täällä niin vähän tilaa."

Ja setä tarjoo jopa tupakkia ihan kaupassa kiskottavaksi.

The Äijä. Käyn aina kun voin.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
JMP71
22.10.2003 19:19:29
Se on täällä periferiassa mukava käydä liikkeessä kun "kaikki tuntee kaikki". Toisessa paikallisessa olin jonkinaikaa töissäkin. Hirviää hommaa, kun se nuorten hevikitaristien lauma tulee harjottelemaan jotain tilua siihen ja sattuu olemaan viekä kankkunen..
Vaikeimpia asiakkaita olivat kyllä Suzuki-soittajien (tämä viuluopetus-metodi tms.) vanhemmat. Mikkään ei kelvannu, nuotit ym. piti saaha puolilmaseksi, vaikka selvästi olivat niitä "paremmin toimeentulevia". Kaippa niiden piti yrittää päteä tms. Semmosia pikkupomoja ja pikkupomon rouvia, s**tana.
Hanki parempaa luettavaa.
PJS
22.10.2003 19:49:55

No se että ei palvella ei haittaa mua varsinaisesti, kunhan ei olla koko ajan niskassa hengittämässä. yleensä mä kumminkin kysyn että haittaako jos väh testaan ku olis uuden skittan hankinta edessä, ja tähän saakka oon aina saanu luvan ku oon tällanen kiltti ihminen.

Mutta porissa pihlajamaaalla mua otti ekrran oikeen tosissaan päähän ku mä kävelin sinne kauppaan ja olin aikeissa ostaa kieliä, ja myyjää ei näkyny mailla halmeilla, yleensä käyn soundcityssä joten mulla ei ollu mitään hajua miltä se näyttää ja arvatkaapa vaan istuko se siellä pianoa soittamassa ilman että kiinniitti mitään huomiota muhun, meni ainaskii 5 minuuttia hukkkaan.
Elämme enigmaattisia aikoja...
skinkarde
22.10.2003 22:43:35
oulussa kerran kävin musiikkitalossa ja halusin ostaa delayn, heillä ei kyseistä delaytä ollut. siis bossin joku 750mk delay olis pitäny olla, niin sieltä antoivat mukaan 1500 markan delayn ja aikoivat lähettää mulle sen 750mk:n arvoisen härvelin joskus myöhemmin. ei mitään papereita täytetty eikä mitään, muutaman kuukauden päästä sain sen delayn ja pistin postissa takaisin sen kalliimman. ja samalla kertaa kun olin ostamassa tuota delaytä, niin kysyin lopuksi myös plekuja. siinä parisen plekua otin kun oli aika vähän rahaa jäljellä, niin se myyjä puski melkein kourallisen mulle käteen niitä plekuja ja sano, että siinäpä on sulle plekuja eikä tarvi maksaa. ja aina siellä on hyvä palvelu, kaverit muistavat minut melkein nimeltä.
"Siitä puhe mistä puhutaan"
Volle
22.10.2003 22:48:16
Tampereelta pitää ehdottomasti mainita "mauno*" Ahosen Musiikki - sieltä saa legendaarisen nihkeää palvelua. Ja hyllystä löytyy ns. new old stock -kamaa, koska kukaan ei ole ostanut sitä ajallaan. Heh.

Todellakin. Aika heikkoa palvelua ja samat tavarat vuodesta toiseen. Olen käynyt siellä aina, kun olen ollut jotain hankkimassa ja aina pettynyt. En kuitenkaan ilmeisesti ollut oppinut mitään ennen viime kertaa, jolloin olin hankkimassa styrkkaria. Kysyin pientä, 10-30w putkikomboa (ostin lopulta laney lc 15 R:n). Heillä ei kuulemma ollut, koska "ne ovat niin kalliita ja harvinaisia, eikä niitä juuri kukaan halua". Sitten se vaatetukseltaan menneille vuosikymmenille jumittunut setä koittaa tarjota mulle jotain 10 watin trankkumuropurkkia... Siinä vaiheessa sain kyllikseni siitä puljusta.

Ei Tampere silti ihan paska paikka ole. Joku täällä jo kehukin Tammer-Pianoa Tammelan torin laidalla. Siellä olen aina saanut hyvää palvelua ja tarjouksia, vaikka olen usein kysellyt tyhmiä ja testaillut laitteita tuntikaupalla ostamatta kuitenkaan mitään.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Karlsson
23.10.2003 08:19:32
Tässä tarkoitetaan selkeesti Toistokonetta eli Luumukuulaa. Tuota kaikkien musavermekauppiaiden enoa.

Joo-o. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Sieltä on kannettu ulos uutta tavaraa sisäänostohinnalla tai jopa sen alle!

Myös kerran on käyty edellisellä viikolla treenikämpältä pöllitty skittanuppi hakemassa takaisin.

"Vilipittömin, vilipittömin mielin sen sen ostin. Vilipittömin!"

Joo joo.
Mies, jonka rumpukoneessa on kuulemma "legendaariset bongosoundit"...
nallekallio
23.10.2003 09:06:05
Oulun musiikkitalosta on mullakin positiivisia kokemuksia kolmen kuukauden koroton maksuaika ja hyvä palvelu.myös markun musiikista on hyviä kokemuksia.teen yleensä kaikki musaostokseni näistä kahdesta liikkeestä vaikka en asu kummallakaan paikkakunnalla mutta bussirahdilla kamppeet tulee päivässä.paikallisten musakauppiaiden kans on hankala päästä kauppoihin ainakin tällä mun paikkakunnalla.
_tuomas_
23.10.2003 10:48:16
Ehkä Helsingissä ollaan unohdettu, miten asiakasta palvellaan. Onneksi mun ei ole tarvinnut asioida siellä. Mä olen aina saanut moitteetonta asiakaspalvelua kaikissa Turun alueen musaliikkeissä.
hemmo
23.10.2003 11:54:04

Joo-o. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Sieltä on kannettu ulos uutta tavaraa sisäänostohinnalla tai jopa sen alle!

Myös kerran on käyty edellisellä viikolla treenikämpältä pöllitty skittanuppi hakemassa takaisin.

"Vilipittömin, vilipittömin mielin sen sen ostin. Vilipittömin!"

Joo joo.

Se luukuttaa stana. Olin kerran liikkeessä käymässä, kun kaks nuorta jäbää tuli myymään Marsun trankkucomboa ja Peavey-bassoa. Ne roinat haisi pöllityille kilsojen päähän.
Toistokone osti ne pikkurahalla ja oli niin tyytyväinen että. Vitutti, kun puuttunut asiaan.
Säröä beibi!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)