Dio on hyvä esimerkki loistavasta yhden kitaristin bändistä... Mullakin joskus aikoja sitten on ollu se harhaluulo, että bändissä on oltava kaks kitaristia jos kerran levylläkin niitä kaksi kuuluu, muuten kuulostaa jotenkin valjulta livenä. Mutta kun kattoo noita bändejä, esim. Ozzya, Nightwishia ja monia muita niin tajuaa että yksikin riittää jos sen panee riittämään. Vähän matskusta riippuen tietysti. Mä haluisin joskus soittaa ainoana kitaristina bändissä. Olis varmasti pirun kehittävää. Oma tilanne on aika turhauttava kun on ollu 3 kepittäjää eikä yleensä minkäännäköstä järkeä sovituksissa. Kauheeta mössöä ja kun vielä harvoin on sellasta tilannetta että kaikki kerrallaan soittais edes oikein. Toinen komppikitaristeista ollu ihan ylimääräsenä joukossa. Mutta kyllä se tilanne tulee aika äkkiä että yhden on lähdettävä. Metal meets the bone! |
Mä haluisin joskus soittaa ainoana kitaristina bändissä. Olis varmasti pirun kehittävää. Oma tilanne on aika turhauttava kun on ollu 3 kepittäjää eikä yleensä minkäännäköstä järkeä sovituksissa. Kauheeta mössöä ja kun vielä harvoin on sellasta tilannetta että kaikki kerrallaan soittais edes oikein. Toinen komppikitaristeista ollu ihan ylimääräsenä joukossa. Mutta kyllä se tilanne tulee aika äkkiä että yhden on lähdettävä. Mä taas olen soittanut aina ainoana kitaristina bändissä, nyt tosin on menoillaan projekti johon näyttäis toinen kitaristi myös tulevan. Se tuo kyllä vapautta, mutta kyllähän se rajoittaakin, kakspiippunen juttu. |
Oon mä kuullu vaikka miten raskaita bändejä, mitkä on vetänyt triona. Pitää vaan keksiä oikeesti rankkoja juttuja, käyttää oikeesti raskaita soundeja, ja soittaa oikeesti raskaasti. M.net onkin ämmien net. |