Aihe: ohjelmatoimistoille pääsystä.. ja perseenmyynnistä
1
Meisseli
22.10.2003 22:35:54

Mikä siinä on. että humppabändillä pääsee ohjelmatoimistolle jos suurinpiirtein vaan menee.kokoaa jonkun itseäänmyyvän, mitäänhäpeämättömän paskatrion ja lähtee vääntämään moskovan valoja ja uralin pihlajaa ja sillä selvä.rockbändit saa kyllä keikkaa jos vetää CCR:n kuluneimpia ja kuusysi kesää. coveroipa jotain parempaa tai vedäpä omia juttujas niin ei paljon toiveita. onko pakko myydä persettään että saatanan juntit tykkää. (kyllä olen tehnyt humppa-ja rokkikeikkaa) oispa kiva saada joku joka myis keikkoja. ettei tarvis aina ite yrittää ja saada ei-vastauksia.
can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin
Mynthor
22.10.2003 23:18:19 (muokattu 22.10.2003 23:19:02)
vedäpä omia juttujas niin ei paljon toiveita.

Niin. Oisko materiaalissa kenties toivomisen varaa? Jaksaako sitä kuunnella muutkin kuin tyttö/poikaystävät ja sukulaiset?

onko pakko myydä persettään että saatanan juntit tykkää.

On. Oikeat voiteet helpottaa. Ja kun on oikein hyvä, juntit on jälkeenpäin kädestä kiitelleet.
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
baron
22.10.2003 23:24:39

Mikä siinä on. että humppabändillä pääsee ohjelmatoimistolle jos suurinpiirtein vaan menee.kokoaa jonkun itseäänmyyvän, mitäänhäpeämättömän paskatrion ja lähtee vääntämään moskovan valoja ja uralin pihlajaa ja sillä selvä..

Sulla ei oo oikeaa kuvaa.

Ei "pääse", vaan ohjelmatoimistot alkaa kerjätä sua.
Have
22.10.2003 23:32:37
Mikä siinä on. että humppabändillä pääsee ohjelmatoimistolle jos suurinpiirtein vaan menee.kokoaa jonkun itseäänmyyvän, mitäänhäpeämättömän paskatrion ja lähtee vääntämään moskovan valoja ja uralin pihlajaa ja sillä selvä.rockbändit saa kyllä keikkaa jos vetää CCR:n kuluneimpia ja kuusysi kesää. coveroipa jotain parempaa tai vedäpä omia juttujas niin ei paljon toiveita. onko pakko myydä persettään että saatanan juntit tykkää. (kyllä olen tehnyt humppa-ja rokkikeikkaa) oispa kiva saada joku joka myis keikkoja. ettei tarvis aina ite yrittää ja saada ei-vastauksia.

Olen vuosikaudet jo todennut, kuinka huono "genre" kapakkasoitolla ja -soittajilla on, mutta että omista joukoista puukotetaan- - - - ei ollenkaan fiksummin kommentoitu!
Meisseli
23.10.2003 11:33:59 (muokattu 23.10.2003 11:34:51)

Niin. Oisko materiaalissa kenties toivomisen varaa? Jaksaako sitä kuunnella muutkin kuin tyttö/poikaystävät ja sukulaiset?

kyllä sitä jaksaa kuunnella. Mutta tuntuu vaan että ne "have you ever seen the rainit ja proud maryt toimii paremmin. sama vaikka ne vetäs triolla ilman stemmoja ja sovituksia paskalla chorustransistorisaundilla
can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin
pekkajau
23.10.2003 13:13:43
Olen vuosikaudet jo todennut, kuinka huono "genre" kapakkasoitolla ja -soittajilla on, mutta että omista joukoista puukotetaan- - - - ei ollenkaan fiksummin kommentoitu!

Niin kauan kun minä muistan niin ne suurimmat "puukotukset" ovat tulleet yleensä aina omista joukoista ja yleensä vielä omien bändien sisältä.
Have
23.10.2003 18:29:39
Niin kauan kun minä muistan niin ne suurimmat "puukotukset" ovat tulleet yleensä aina omista joukoista ja yleensä vielä omien bändien sisältä.

Kuinka totta toteatkaan . . . . näinkin on käynyt.
tintu
02.11.2003 19:23:08
Kuinka totta toteatkaan . . . . näinkin on käynyt.

Juu-u tiedän parikin tapausta , jossa ns bändin johtohahmo on saanu kenkää omasta bändistään.
pekkajau
12.11.2003 12:18:01 (muokattu 12.11.2003 12:18:41)
Juu-u tiedän parikin tapausta , jossa ns bändin johtohahmo on saanu kenkää omasta bändistään.

Kyllä,kyllä! Minäkin tiedän yhden bändin joka rupes tekemään keikkoja ilman liideriään. Ne ei vaan "muistaneet" sanoa tälle "bossille" asiasta mitään ja kaveri oli ihmetellyt että lehtitietojen mukaan "hänen bändi" on keikalla jossain ja hän se vaan on kotona saunomassa.
baron
12.11.2003 12:40:23

Älä pelottele! Ei voi olla totta!

Kuka järkkäsi keikat, teki piisilistat, hoiti roudausjärjestelyt?
Kuka muka pariin kertaan kertoi keikkapäivänä, että tänään on keikka, otti vastaan "Leeliapuhelut" kun keikka jännitti, kampasi tukat, pakkasi soittimet, etsi ja löysi keikkapaikan?

Ei mitenkään voi olla mahdollista!
v_m_kangas
12.11.2003 13:19:09

Minullakin kyllä tulee ensimmäisenä mieleen, että kyseinen "johtohahmo" on vain luullut olevansa sellainen, joku muu on hoitanut nuo Baronin mainitsemat tuiki tarpeelliset rutiinit :)
Humppaa tai soita
Irti Humpasta
12.11.2003 14:42:42

Minullakin kyllä tulee ensimmäisenä mieleen, että kyseinen "johtohahmo" on vain luullut olevansa sellainen, joku muu on hoitanut nuo Baronin mainitsemat tuiki tarpeelliset rutiinit :)

...No ainakin tässä Tintun viittaamassa eräässä noin 3 kuukautta sattuneessa jupakassa, johtohahmo hoiti tehtävät liiankin hyvin. Kyseli ohjelmatoimistolta liikoja. Hoiti tunnollisesti kaikki kuviot ja otti aina kuhunkin keikkaan liittyvistä asioista selvää, jopa sellaisista, jotka ohjelmatoimistolle olisivat kuuluneet.... Vaikeaksi ihmiseksi ja liikaa asioista kyseleväksi, "johtohahmo" sai luvan siis lähteä bändistä, jonka itse oli koonnut, tosi basson soittaja oli sen verran lojaali, että erosi myös itse tästä orkasta ja tällä hetkellä "aisapari" tekeekin keikkoja sitten taas erään toisen artistin takana. Terveisiä vaan "viidakkorummuille"... miten se laulu menikään :)
Pojat äänitti tuurauskeikalla salaa kiipparisooloa.
Jussi Guitar
13.11.2003 11:32:39

TOI ON PELIN HENKI, hyväksy se tai reenaile niitä parempia covereita ja omia biisejäs yksin autotallissas ja odota että pääset stadikalle soittaan niitä kymppitonnista. Kyllä sen v...u kaikki tietää että ne kuluneimmat viisut on jengin mielestä niitä parhaita esim. sillon ku mennään soittaan yksityisbileisiin niin ne
toivoo AINA seuraavia viisuja:
johnny B. good
Have you ever seen the rain
Smoke on the water
Roadrunner
Moskovan valot
Paratiisi
Lumi teki enkelin eteiseen
Eppuja
Sillanpäätä
Dingoa
Yötä
ja mikä parasta nykyään toivotaan Jopa Jore Marjarantaa.

Mä uskon vahvasti että kukaan, ei edes Rollarit itte halua soittaa illasta toiseen Sätisfäxöniä mutta kyllä ne soittaa koska se on niitten työ ja ne on hyviä työssään.
Jos jotain vituttaa soittaa illasta toiseen niitä samoja kuluneita viisuja (niitä on muuten oikeesti tosi paljo) niin kannattaa ruveta vaikkapa postinkantajaksi ja soittella yksin kotonaan niitä parempia lauluja sitte iltasin ja hakea se vitutus sitte siitä että ku pitää joka päivä viedä ne samat lehdet samoihin postiluukkuihin samanlaiset vaatteet päällä.

Tää on just se homma missä punnitaan onko harrastelia soittaja vai muusikko.
Laulaen tulee ja soittaen menee since 1976.
baron
13.11.2003 11:46:09

Se on sitä ammattitaitoa, kun ilta illan jälkeen osaa olla yhtä innostuneen näköinen "päästessään" soittamaan Paratiisia tai Tulipunaruusuja.
vanhami
13.11.2003 12:01:52
TOI ON PELIN HENKI, hyväksy se tai reenaile niitä parempia covereita ja omia biisejäs yksin autotallissas ja odota että pääset stadikalle soittaan niitä kymppitonnista. Kyllä sen
....

Asiaa!

Toki ohjelmisto voi viilailla siihen malliin, että ei ota siihen ohjelmistoon niitä omasta mielestä kaikista idiooteimpia kappaleita, koska tuolla "lauantai-illan toivotutu" listalla on kyllä eroja kappaleiden kesken. Mutta esim paratiisin jättäminen pois huttubändin soittolistalta on keikkamyynnillinen itsemurha. Helvetin Sillanpää (pariisi-helsinki, bumbumbum etc.) oksettaa niin vietävästi, mutta minkäs teet, kun kansa vatii ja ja kansa tanssii, niin bändi soittaa. Täytyy kullä sanoa, että suurin osa biiseistä menee keikalla ns. "pitkät päällä" kun pääsee tauolle, ei edes muista, mitä on edellisellä setillä soittanut.

Pitää osata ottaa se riemu muualta. Minä ainakin nautin jos porukka näyttää pitävän musiikista ja jammaa mukana. Toisaalta paskat mä välitän, jos se ei niin osallistukkaan.

Mika
frankie f
13.11.2003 12:03:07
kannattaa ruveta vaikkapa postinkantajaksi ja soittella yksin kotonaan niitä parempia lauluja sitte iltasin ja hakea se vitutus sitte siitä että ku pitää joka päivä viedä ne samat lehdet samoihin postiluukkuihin samanlaiset vaatteet päällä.

Ekana pakko myöntää,, Repesin.

Toi on kyllä niin totta, eikä sitä kukaan kiellä etteikö siinä huttukeikkailun lomassa voisi tehdä sitä "parempaa musiikkia" mä ainakin teen, kyllähän se on syvältä soittaa huttua mutta jos siitä maksetaan niin kyllä sen voi tehdä kunnollakin.

Enpäs ole montaakaan kertaa nähnyt että Mäkkärin alipalkatut myyjät olis ollu naama norsunvitulla ja sanonu että mitä sä tälläsiä hampurilaisia syöt ku tossa vieressä on kunnon ranskalainen ravintola, kyllä ne myy sen tupakka-askin kokoisen sämpylän sulle hymyillen ja toivottaa hyvää ruokahalua.
nikolai
13.11.2003 22:50:57
coveroipa jotain parempaa tai vedäpä omia juttujas niin ei paljon toiveita

Yksinkertaista psykologiaa: Kapakkaan/lavalle lähtevä ihminen kaipaa turvallisuuden tunnetta hänkin. Eli tuttu olut, tuttu kossu, tutut makkaraperunat ja tuttu musiikki hälventävät ihmisen epävarmuutta, joka on pahin este ihmisen viihtymiselle. Paratiisia ja moskovitsiä veivaava bändi on takuulla turvallinen :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)