Aihe: mikä vahvistin 400-500€?
1
Kirk_Hammett
20.07.2006 11:46:52
olen itse etsimässä uutta vahvistinta pikkuisen Roland Micro Cuben tilalle. en oikein osaa päättää minkälaisen vahvistimen haluaisin, joten päätin kysyä teiltä vähän neuvoa.

ja jos auttaa suosituksien annossa niin soittelen yleensä rokkia ja vähän hevimpää musaa
tommiot
20.07.2006 11:58:02 (muokattu 20.07.2006 12:02:17)
Oletko varma että tarvitset uuden vahvistimen jos et tiedä yhtään mitä haluat? :)

Anna kuitenkin lisää infoa mihin käyttöön (koti/bändi?) tarvitset, minkälaista saundia haluat jne.
Artist
20.07.2006 15:23:27 (muokattu 20.07.2006 15:24:16)
Tsiigaa torilta Session Sessionette 90. Jos kiinnostut, niin se voisi olla hyvä vaihtoehto. Kyllä sillä raskaanpaakin rokkia soittelee, sekä bändin kanssa että kotona. Sori mainostus, mutta asia vaan on näin.

Muitakin hyviä vaihtoehtoja toki on, Laneyn Tube Fusion sarja on omien testikokemuksieni mukaan ihan hyvä raskaanpaan rokkiiin. Nimeomaan tuolla budjetilla lähtisin itse ennemmin katsomaan transistorivahvistimia kuin jotain halpoja putkivahvistimia, varsinkin kun kerran raskaampaa rokkia on tarkoitus soittaa.
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
Kirk_Hammett
20.07.2006 15:37:51
kiitos vaan vinkeistä :)

joo ja ihan koti käyttöön näin aluks.. bändi on suunnitteilla mutta treeni paikka puuttuu.
joten ääntäkin siitä saisi sitten lähteä. mutta kun kotona soittelee niin ei hirveän kovilla volumeilla voi soitella niin vahvistimesta saisi lähteä hyvät saundit jo pienilläkin volumeilla

ja saundeista sen verran että, olisi hyvä jos vahvistimesta saisi hieman raskaammat (esim Metallica) äänet ja myös old rock tyyliset saundit (esim AC/DC)
ja tottakai mukavat äänet sooloille :)
Starlia
20.07.2006 15:41:53
Mä pistin juuri oman marsun MG100DFX:n huuto.nettiin. Hinta ei päätä tuolla huimaa, mutta löytyy niin hyvät kuin huonot puolensakin. Puhdas kanava on mun korviini pirun hyvä, mutta säröissä toivomisen varaa, jonka takia vahvarin omia säröjä en juurikaan käyttänyt vaan GT-8:n kanssa. Ääntäkin tuosta lähti ihan riittävästi treenikämpällekin.

Thomannilla taisi olla 466e hintana.
Vilhelmus
20.07.2006 15:42:19

Vox Valvetronix.
"No ei oikein. Oon niin PIHI! :D"
- Seraphim
saastara
20.07.2006 15:44:28 (muokattu 20.07.2006 15:44:53)
Tuota Mg:n marsua voi toki pitää vaihtoehtona mutta itse jos trankkumarsuun päätyisin, etsisin noita 8xxx-sarjalaisia. Halvempia ja parempia..

Jos semmoista monipuolista ylesivahvistinta haetaan niin kai se on pakko nuo Valvetronixit ja Cubetkin ehdottaa.. Sinuna kallistuisin ehkä myös tuohon keskikokoiseen Techiin..

E: Myöhässä.. Kirottu Vilhelmus
Lisää middleä.
petrin1
20.07.2006 17:09:03
tech21 trademark 60 irtoaa tohon budjettiin käytettynä ja on paras vahvistin tohon hintaluokkaan mitä tiedän..soundit jazzista mättöön ja kaikkeen siltä väliltä..
esim netistä näkee ohjeet mites tuosta saa esim metallica/mesa soundit tai hendrix ym ym..
ja tehoa on 60w ja 1*12 elementti..
käyhän testaamassa..
1976
20.07.2006 17:09:18
Odota syyskuulle ja säästä vielä vähän lisää. Sitten käyt testaamassa Orangen Tiny Terror nupin ja sille vaikka joku 1x12 kaappi alle. Siinä on mun seuraava setuppi, jos toi vahvistin lunastaa odotukset :)
76' the best of the bunch.
Kirk_Hammett
20.07.2006 17:14:59
tech21 trademark 60 irtoaa tohon budjettiin käytettynä ja on paras vahvistin tohon hintaluokkaan mitä tiedän..soundit jazzista mättöön ja kaikkeen siltä väliltä..
esim netistä näkee ohjeet mites tuosta saa esim metallica/mesa soundit tai hendrix ym ym..
ja tehoa on 60w ja 1*12 elementti..
käyhän testaamassa..

muuten kyllä mutta en mieluiten ostaisi käytettyä. kun niiden kunnosta ja luotettavuudesta koskaan tiedä
Dj.Dumbass
20.07.2006 18:45:13
köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Laita lisää budjettia tai osta se käytetty. Ite ostin taannoin käytettynä Line6:n flextone kakkosen, hinta oli alle neljä sataa ja soundeja löytyy niin että meikä pärjää sillä ainakin seuraavat viisi vuotta, kunnes alkais olla toivottavasti mahdollisuudet ostaa vaikka kunnon setuppi orangea tai jotain...
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)