Aihe: Mikä kitara?
1 2
kulmahiomakone
22.10.2003 19:51:14 (muokattu 23.10.2003 00:05:35)
Ehdot: Hinta n.500e 24nauhaa,kiinttea talla kammella.h-h mikitys.ja sen pitaa pitaa vire hyvin!

Tässä just tänään tajusin kaksi asiaa: ensinnäkin Wilkinsonin VS100 on paras Stratoon sopiva kampitalla, johon olen ikinä törmännyt. Toisekseen, en enää ikinä osta kitaraa, jossa ei ole Sperzelin lukittavia virittimiä, tai johon en aio niitä samalla kertaa hankkia. Ensimmäistä kohtaa, eli VS100:n loistokkuutta, olen tässä jo uumoillut pidemmän aikaa, mutta tänään se valkeni noin niinkuin lopullisesti. Kampea saa vatkata suuntaan jos toiseenkin tosissaan ja vire löytyy aina. Heti bigsbyn jälkeen paras kampivaihtoehto. Sperzelien ylivertaisuus selvisi, kun olin ensin vaihtanut kielet noin neljässä minuutissa, enkä kymmenen minuutin soittamisen ja venyttelyn jälkeen saanut kieliä enää epävireeseen - yritin kyllä.

Mutta kitarassani on vain tallahumppari, nauhoja en ole edes viitsinyt laskea - enkä sitäpaitsi koskaan soita niin korkealta - joten turha tässä on sen enempää mainostaa.

ed. oikolukua
skebajaba
22.10.2003 20:46:47
Tässä just tänään tajusin kaksi asiaa: ensinnäkin Wilkinsonin VS100 on paras Stratoon sopiva kampitalla, johon olen ikinä törmännyt. Toisekseen, en enää ikinä osta kitaraa, jossa ei ole Spretzelin lukittavia virittimiä, tai johon en aio niitä samalla kertaa hankkia. Ensimmäistä kohtaa, eli VS100:n loistokkuutta, olen tässä jo uumoillut pidemmän aikaa, mutta tänään se valkeni noin niinkuin lopullisesti. Kampea saa vatkata suuntaan jos toiseenkin tosissaan ja vire löytyy aina. Heti bigsbyn jälkeen paras kampivaihtoehto. Sperzelien ylivertaisuus selvisi, kun olin ensin vaihtanut kielet noin neljässä minuutissa, enkä kymmenen minuutin soittamisen ja venyttelyn jälkeen saanut kieliä enää epävireeseen - yritin kyllä.

Mutta kitarassani on vain tallahumppari, nauhoja en ole edes viitsinyt laskea - enkä sitäpaitsi koskaan soita niin korkealta - joten turha tässä on sen enempää mainostaa.

oon ton wilkinsoni kannalla myös..
omassa stratossani on juuri wilkinosnin talla, pitää kyllä vireen loistavasti vaikka miten sitä kääntelen ja vääntelen...
myydäänköhän noita missäpäin, jos vaihtais tohon ibaan semmosen...no onhan toi floikan esi-isäkin ihan siisti...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Miikathebest
22.10.2003 22:50:40 (muokattu 22.10.2003 22:54:01)

Ehdot: Hinta n.500e 24nauhaa,kiinttea talla kammella.h-h mikitys.ja sen pitaa pitaa vire hyvin!

Mitä varten 24 nauhaa?
Miksi ei floikkaa?

Nimittäin noilla spekseillä ei montaa kitaraa löydy.
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
Volle
22.10.2003 23:01:54

Miikathebest kysy ihan asba-kysymyksen: miksei floikkaa?

Hyvä floikka hyvin säädettynä pitää vireen vaikka kuinka kauan. Ja noita 24-nauhasiakin löytyy enemmän floikkariosastolta. Floikalla ei oikein voi vetää unison-bendejä niin helposti, eikä virettä vaihtaa nopeasti avaamatta lukkoja, mutta ne on ainoot huonot puolet.
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
Miikathebest
22.10.2003 23:16:17 (muokattu 22.10.2003 23:20:27)

Miikathebest kysy ihan asba-kysymyksen: miksei floikkaa?

Hyvä floikka hyvin säädettynä pitää vireen vaikka kuinka kauan. Ja noita 24-nauhasiakin löytyy enemmän floikkariosastolta. Floikalla ei oikein voi vetää unison-bendejä niin helposti, eikä virettä vaihtaa nopeasti avaamatta lukkoja, mutta ne on ainoot huonot puolet.

Ja saa sen Floikan niinkin, että ne unisonobendit onnistuu. Asentaa sellasen vehkeen mikä estää tallaa menemästä takakenoon ja kiristää jouset tiukalle.
Miika Rocks It
LaXu
22.10.2003 23:20:08

Jep. Toki perinnevibrassakin on tuo unison-bendiongelma ja virittämisessä samat hankaluudet kuin floikassa. Jos nyt kuitenkin on ihan pakko olla lukkiutumaton vibratalla niin itsekin suosittelen noita Wilkinsoneja. Perinnevibrojen kanssa hyvin tehdyn (ja mielellään joko rulla tai jostain liukkaasta aineesta valmistetun) satulan tärkeys kasvaa. Ja olisihan ne lukkovirittimetkin hyvä olla.

En kyllä tähän hätään keksi yhtäkään 24-nauhaista perinteisellä vibratallalla varustettua edullista kitaraa. Ehkä jostain halpis-Ibanezeista saattaisi moinen löytyä (tuppaavat laittamaan lukkiutumattomia talloja halvimpiin malleihin ja floikkareita kalliimpiin), mutta loput kitarasta voi olla sitten laadultaan sitä sun tätä.
Eemil
22.10.2003 23:20:49
Floikalla ei oikein voi vetää unison-bendejä niin helposti, eikä virettä vaihtaa nopeasti avaamatta lukkoja, mutta ne on ainoot huonot puolet.

Unohdit nyt ton floikan ärsyttävimmän puolen eli virityksen. Se on aika vievää ja vaatii tarkkuutta ja eräänlaista ennakointia. Oma taiteenlajinsa.
Torilla melkein uusi Ibanez S540wnsol 900, Zoom gfx-8 350 ja Yamaha fg-411c-12bl elektroakkari 200. Tiedustelkaa perkeleet.
Miikathebest
22.10.2003 23:21:42 (muokattu 22.10.2003 23:23:19)

Halpis Ibanezeissakin on kelluvat tallat. Tai no saahan ne kiristettyä kanteen kiinni.

Mitä ihmettä! Floikkahan on erittäin kätevä ja helppo virittää, kun on ne hienoviritysruuvit.
Miika Rocks It
Niskamies
23.10.2003 06:45:56
Halpis Ibanezeissakin on kelluvat tallat. Tai no saahan ne kiristettyä kanteen kiinni.

Mitä ihmettä! Floikkahan on erittäin kätevä ja helppo virittää, kun on ne hienoviritysruuvit.

ainakin ibanezin sa-sarjassa ei ole kelluvia talloja. mutta ne ei olekaan ihan iban halvimpia. ja niissä ei ole 24 nauhaa.
Hanki presari ja ole tosimies!
mikko1
23.10.2003 10:36:14
Nyt kun tuo kassu_90 on poissa niin oletkos sinä sitten uusin Mahen tai Turbon reinkarnaatio?

Onko kassu bannittu? Minä olen varmaan sitten seuraava.
"Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir
Fortune
23.10.2003 14:02:23
Onko kassu bannittu? Minä olen varmaan sitten seuraava.

Lähti itse, tuli heti uudella nimimerkillä.

Floikan kanssa vireen pitäminen ei ole sen suurempi ongelma kuin muittenkaan systeemien kanssa, jos säädöt ovat kunnossa. Kun venyttää kielet kunnolla, niin kyllä pitää vireen jollei mikään haraa vastaan.

Floikan säätäminen oli minulle ainakin liian hermojavievää touhua (eritoten intonaation säätö) ja siksi luovuin moisesta. Toki en kunnolla toimivaa ole koskaan omistanutkaan, vain Lo-trs -hirvityksen.

Mutta jos kysyjä haluaa ilman floikkaa, niin sitten hän haluaa.

Schecterillä on toki jotain mallistossaan myös, C-1 taitaisi hintaa lukuunottamatta (650 dollaria jenkeissä, suomessa yli 700e) sopia spekseihin:

http://www.schecterguitars.com/Dproducts/guitars/c1/c1_tt_pop.jpg

http://www.schecterguitars.com/Dproducts/guitars/c1ex/c1ex_blowup.jpg

Tuommoisen jos onnistut käytettynä löytämään?
Hiphelihei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)