Aihe: töissä sairaana
1 2 3 4 5
Fuzzy Boner
22.10.2003 20:49:35
Keikalle lähdössä. Ikävä 38.5 asteen kuume varjostaa, mut ei näissä hommissa oikein voi perua ellei pää lähde irti.

Sielunveljiä? Mut nyt meen. Taksi ovella. Moro.

(tais olla aika turha topikki, heh)
Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu
sormunen
22.10.2003 21:18:55
Keikalle lähdössä. Ikävä 38.5 asteen kuume varjostaa, mut ei näissä hommissa oikein voi perua ellei pää lähde irti.

Tsau,

mäpäs kopipeistaan tuolta Yleisestä toisesta keskustelusta asiaa väljästi valottavan henkkoht kommentin:

Tässä taannoin kuoli frendi, joka kymmenen vuotta sitten oli parilla keikalla kuumeessa. Jäi jälkiseuraukset kyteen ja sydän petti sitten nyt.
isojussi
22.10.2003 23:07:47
Jos teette (=joudutte tekemään) keikkoja kuumeessa, hoitakaa ne asiaankuuluvalla varovaisuudella: Muistakaa lämmin pukeutuminen, riittävästi netettä (ei viinaa - sorry), elekeekä reuhtoko!

Nimim. Kokemusta on

PS: Tämä ei ollu huuli, vaan vakava neuvo.
Osta mut - ma olen kaupan!
baron
22.10.2003 23:37:13

Me ollaan mustalaisia!
Mä tunsin säännöllisesti työssäkäyvän romanin, joka angiinassa ja 39 asteen kuumeessa ei voinut ajatellakaan duunista pois jäämistä, koska ennakoi reaktion: Tuollaisia nuo kaikki on, kännää eikä pysty duuniin.
Sama asenne on meihinkin.
Have
22.10.2003 23:42:55

Äärimmäisen vittumaista. Omakohtainen kokemus 2 viikon takaa. Keuhkoputken tulehdus ja kuumetta ja kuinka ollakaan la ja su ulkokeikat. Siinä oli ähkimistä. Tsemppiä ja Buranan voimalla.
baron
22.10.2003 23:51:21

Mä oon kerran perunut keikan "sairauden" takia.
Mä olin liikenneonnettomuudessa, joka johti kolmen viikon sairaalahoitoon ja kolmen kuukauden sairaslomaan.

Kun mä makasin Töölön ensiavussa, niin tärkein huolenaiheeni oli neljän päivän päähän sovittu keikka.

Onkohan mulla suhteellisuudentaju jäljellä?
Onko soittaminen maailman tärkein asia?
magnetman 004
23.10.2003 00:21:15

Mä oon kerran perunut keikan "sairauden" takia.
Mä olin liikenneonnettomuudessa, joka johti kolmen viikon sairaalahoitoon ja kolmen kuukauden sairaslomaan.

Kun mä makasin Töölön ensiavussa, niin tärkein huolenaiheeni oli neljän päivän päähän sovittu keikka.

Onkohan mulla suhteellisuudentaju jäljellä?
Onko soittaminen maailman tärkein asia?

Nuppasin myös prätkällä eräänä tiistaina pari kesää sitten. Rintanikama murtui, vasen peukalo pois paikaltaan ja murtui ja muutenkin reikiä ja goretexiä täynnä. Perjantaina jo keikalle. Soittelin sitten oikealla kädellä kiipparilla kitaraosuuksia ja kaikki sai rahansa. Ei mua nyt niin paljon himottanu keikalle, mutta ois se ollu aika lovi muiden soittajien taloudelle oottaa kuus viikkoa kipsin irrottamista.
Tuuraaja ois ollu huonoin ratkaisu, kun ei ollu lappuja ja laulan kaikki bändibiisit.
Terkkuja!
Fuzzy Boner
23.10.2003 00:39:56
Joo. Keikka meni hyvin. Tää oli semmosia, joita ei voi oikein perua.. Ei jaksa selittää.
Mut jaksoin ihan hyvin. Rokki raikas.
Oli mul kyllä muutenkin aika v-mäinen päivä: klo 7aamulla jo hommia ja ny tulin himaan. Uni maittanee. Taisin hikoilla vedon aikana kuumeen veks.. No nyt vettä ja unta palloon. Öitä kaikille! -Fuzzzzy
Ossi
23.10.2003 00:52:25

Mut jaksoin ihan hyvin. Rokki raikas.
Oli mul kyllä muutenkin aika v-mäinen päivä: klo 7aamulla jo hommia ja ny tulin himaan. Uni maittanee.

Aika pitkä päivä, varsinkin tautiselle. Itse könysin ylös klo. 05oo ja äsken tulin Jumosta. Husbandi Marzilla höystettynä veti aikamoista ilotulitusta. Kannatti käydä vaikka väsyttää ihan svidusti.

Päästäisivät eläkkeelle, että sais paneutua oleellisempaan.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
WanhaWetäjä
23.10.2003 00:52:53

Tuttu on tilanne...on sitä joskus lähetty Lapinturneelle samasta asetelmasta...joku 10 keikkaa edessä,pakkasta 25,kuumetta 39,eväänä jotain Posivilia tms ja särkylääkkeitä...ei tässä hommassa oikeen oo varaa sairastaa,täytyy tosiaan olla "pää kainalossa"että voi sairauden takia tuuraajan ottaa...mä en muista omakohtasesti kuin yhen kerran jääneeni keikalta pois,oli aivan saatanallinen hammassärky(hammastulehdus),pakko oli joustaa...mut se oli vaan yks keikka,25 vuoden aikana...

Jotenkin tää soittajien turva tässäkin asiassa on vähän eri kuin "turakaisilla"...joskus oikeen vituttaa kun kaveri sanoo:"En taida jaksaa mennä huomenna duuniin,taidan hakee saikkua,selkä on vähä huonona"...
dartman
23.10.2003 07:46:49
Kaipa tässä moni meistä on ikäänkuin rinnastettavissa yrittäjiin. Pakko hoitaa duunit.

Itse lähdin joskus tuurauskeikalle flunssassa. Matkaa oli jotain 250 km, onneksi en itse joutunut ajamaan. Soitto alkoi joskus yhdeksältä ja loppui puoli kolmelta. Toisen setin jälkeen sanoin, että taitaa kuume olla nousussa. Viimeisestä setistä en muista mitään paitsi sen, että en pyörtynyt, lähellä oli kyllä. Kun joskus kuuden maissa olin kotona mittari näytti 38,5 astetta.
"Sillon ku skulataan sillon jorataan."
isojussi
23.10.2003 10:10:00
Kaipa tässä moni meistä on ikäänkuin rinnastettavissa yrittäjiin...

Monet meistä ovat yrittäjiä....
Osta mut - ma olen kaupan!
Fuzzy Boner
23.10.2003 11:27:05
äsken tulin Jumosta. Husbandi Marzilla höystettynä veti aikamoista ilotulitusta. Kannatti käydä vaikka väsyttää ihan svidusti.

Vitsi, ärsyttää kun en päässyt katsomaan. Oli varmasti kyllä hyvä!

Olo on ny paljon parempi; sain nukuttua monta tuntia! Eiku hommiin taas.
pekkajau
23.10.2003 13:20:20
Olin 3 vuotta sairaalassa töissä. Siellä oli oikein ronski ja härski ylilääkäri ja se teki henkilökunnalle terveystarkastuksia. Yks hoitsu oli ollu 15 vuotta laitoksen palveluksessa eikä ollut ollut sairaslomalla päivääkään ja oli käynyt sitä sille ylipuoskarille kesken keuhkojen kuuntelun siinä kehumaan. "Mengele" oli vetänyt nyrkin pöytään ja ärjynyt sisarhentovalkoiselle: "Perkele! Silloinhan te olette ollut joskus sairaana töissä!"
Roadari
23.10.2003 13:47:52
Kyllä tää on sen verra veemäinen ala sairaslomien suhteen, että kuolemastakani tarttis ilmottaa kuukausi etukäteen.
Ite olen kerran miksannut yhden keikan monitoreja kamalassa kuumeessa kasan burania voimalla korvat tukossa. Siitä sitte vaan jokainen sano että miltä soundaa ja mitä sille pitäis tehdä. Oma kuulo ei pelannu yhtään, eikä juuri järkikään...

Koittakaa pitää arvon kollegat terve maalaisjärki päässä, älkää tappako itteänne.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
WanhaWetäjä
23.10.2003 14:08:11

...Mitäs se sairasloman palkka olikaan?????

90 €/per päivä...MAKSIMISSAAN,-verot...ja suunnaton määrä vaivaa ja byrokratian rattaissa pyörimistä,tuuraajan metsästystä,eli ei ihan pikku vaivan takia kannata edes harkita...
Le Haba
23.10.2003 14:08:22 (muokattu 23.10.2003 15:38:03)
Kerran olin ensin aamulla ja päivällä Hesassa studiosessiossa, sitten siirryin vajaa 200 km ja tein teatterikeikan ja koko ajan oli 39,5 - 40 astetta kuumetta. Se oli kyllä hullua, en muista siitä päivästä yhtään mitään.

Tajusin kuitenkin hoitaa kahdeksi seuraavaksi päiväksi tuuraajan ja levätä taudin veks.
168 käteen ja känni toteen!
baron
23.10.2003 15:51:11

"TYÖN SANKAREITA"
Fuzzy Boner
23.10.2003 16:33:25
90 €/per päivä...MAKSIMISSAAN,-verot...ja suunnaton määrä vaivaa ja byrokratian rattaissa pyörimistä,tuuraajan metsästystä,eli ei ihan pikku vaivan takia kannata edes harkita...

niinpä... JA se tulon menetys on niin iso; ettei todellakaan kannata keikkaa perua..Tottakai ymmärrän ton terveysaspektin, mut varsinkin jos oon vaan vähän kipeä niin ei tulis mieleenkään keikkaa perua.
Muutaman kerran oon ollu niin sairas, että perua on ollu pakko;
Jos kuitenkin välillä vähän kipiänä on hommia tullu tehtyä nii Keikkajärjestäjät ovat kyllä hyvin suopeita ja tehneet aina paikalla oleskelun todella helpoksi= lepäämis+kaikki muut mahdollisuudet kiitettäviä. (esim ulkomailla oon sairastellut joskus)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)