Sain itse kerran pienempänä potkut bändistä, koska en ollut muiden mukaan "tarpeeksi motivoitunut". Ja tottahan se oli; bändi oli lähtenyt sellaisille musiikillisille urille jotka eivät yksinkertaisesti jaksaneet inspiroida minua joten olin alkuhämmingin jälkeen itsekin ratkaisuun tyytyväinen. Homma hoitui ihan asiallisesti kasvoista kasvoihin, mitään traumoja ei jäänyt ja välit ovat jätkiin ihan hyvät. Nykyisen bändin kanssa sattui kiusallinen tilann joitain vuosia sitten. Otimme yhdelle keikalle vierailevaksi "tähdeksi" erään fonistin. Homma oli tarkoitettu ihan one-off-diiliksi, yksi keikka ja sillä siisti. Sitä paitsi kaveri ei ollut edes mikään erikoinen soittaja. No, keikka oli ja meni mutta kuinka ollakaan, seuraavissa treeneissä tämä fonisti pelmahtaa ihan muina miehinä mukaan. Treenien aikana kukaan ei kehdannut sanoa kaverille mitään, mutta jälkeenpäin pidimme aiheesta hätäkokouksen. Ilmeisesti kukaan ei ollut suoraan sanonut kundille että pesti on määräaikainen. No, eihän siinä muu auttanut kuin että kosketinsoittaja (jonka kaveri tämä fonisti oli) lähetettiin kertomaan karu totuus. Poikaparka oli kuulemma melkein itkua vääntänyt uutiset kuultuaan. Ikävä juttu. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
makemyday 23.10.2003 10:30:12 | |
---|
uutta rumpaliamme valittaessa oli kokelaita monia ja basistilaulajamme alkoi käyttää luonteen testaamiseksi kännitestiä: mikäli kaveri olisi siedettävä umpihumalassakin niin hän olisi hyvä jätkä. yks selvitti testin ja se on meillä nyt rummuissa ja helvetin hyvin on toiminu :D |
kivi 23.10.2003 15:45:59 | |
---|
Onneksi emme soita samassa yhtyeessä. Minä en missään nimessä, ikinä, suostu soittamaan julkisesti. Siis et keikkaile? Toimiihan sellainenkin, mutta jos aikoo muiden kanssa soittaa, kannattaa tehdä kantansa ajoissa selväksi. Useimpia soittajia nimittäin harmittaa treenata 'treenaamisen vuoksi' jos ei homma poi'i keikkoja, levyjä, kunniaa eikä mainetta. Nimim. "Joskus katteettomiin lupauksiin uskonut" :-) |
KMT 23.10.2003 17:28:45 | |
---|
Nykyisen bändin kanssa sattui kiusallinen tilann joitain vuosia sitten. Otimme yhdelle keikalle vierailevaksi "tähdeksi" erään fonistin. Homma oli tarkoitettu ihan one-off-diiliksi, yksi keikka ja sillä siisti. Sitä paitsi kaveri ei ollut edes mikään erikoinen soittaja. No, keikka oli ja meni mutta kuinka ollakaan, seuraavissa treeneissä tämä fonisti pelmahtaa ihan muina miehinä mukaan. Tuon takia en kannata tuuraajia ja vierailevia tähtiä... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
Super-Jari 23.10.2003 21:44:56 | |
---|
Siis et keikkaile? Toimiihan sellainenkin, mutta jos aikoo muiden kanssa soittaa, kannattaa tehdä kantansa ajoissa selväksi. Useimpia soittajia nimittäin harmittaa treenata 'treenaamisen vuoksi' jos ei homma poi'i keikkoja, levyjä, kunniaa eikä mainetta. Nimim. "Joskus katteettomiin lupauksiin uskonut" :-) Tottahan tuo on. Olen kyllä muille sanonut että minä soitan sen vuoksi koska se on mukavaa. Ei ole minkäänlaista tarvetta ikinä soittaa "ulkopuolisille" ihmisille minkälaisia biisejä minä/me teemme. Joskus voisi kyllä nauhalle tavaraa laittaa että kuulee ulkopuolisena biisit kun soittaessa ne on niin erillaisia. Soittakaamme soittamisen vuoksi :D Elämä ilman off-topiccia on kuin kannettava mp3 soitin ilman paristoja kun olet menossa pitkälle bussimatkalle (jep, sattui tänään.) Jumalan Kirjanpitäjä / Paskan Jumala |
Aksu89 25.12.2003 23:39:36 | |
---|
Tottahan tuo on. Olen kyllä muille sanonut että minä soitan sen vuoksi koska se on mukavaa. Ei ole minkäänlaista tarvetta ikinä soittaa "ulkopuolisille" ihmisille minkälaisia biisejä minä/me teemme. Joskus voisi kyllä nauhalle tavaraa laittaa että kuulee ulkopuolisena biisit kun soittaessa ne on niin erillaisia. Soittakaamme soittamisen vuoksi :D Elämä ilman off-topiccia on kuin kannettava mp3 soitin ilman paristoja kun olet menossa pitkälle bussimatkalle (jep, sattui tänään.) Surullista... Lihamestarin sanoin;
"Entä muuta ?" |
Super-Jari 26.12.2003 19:56:21 | |
---|
Surullista... Et välttämättä pysty käsittämään sellaista jos ei ole kohdallesi sattunut. Se on täysin verrattavissa lemmikin, kaverin, pihakasvin tai jopa "sen-hassun-tyypin-sieltä-kaupasta" kuolemaan. aaaaaaaaaaaaaaaaöööööööööööö
(Slayer - Angel of Death) |
migeboy 27.12.2003 20:34:43 | |
---|
Vielä ketään en ole potkinut bändistä pihalle. Olen kyllä itte eronnut bändistä kun en digannut soittaa niiden toisten kanssa. Ne toiset viihty mun kaa, mut mä en viihtyny niiden kaa. Asia on näin. Kerran olen meinannut heittää rumpalin pihalle. Kun uutta rumpalia ei löytynyt tilalle, niin aattelin että antaa olla. Olis kaatunut koko bändi siihen. |
Lord of the strings 27.12.2003 21:03:32 (muokattu 22.02.2004 15:21:52) | |
---|
Rumpali sai lähteä soittotaidottumeeden vuoksi. Edit. Noniin. "Kaikki kuolee aikanaan... Paitsi tietysti Rock'n'roll"
-Kalkkuna |
hjukke 27.12.2003 21:06:46 | |
---|
No, Rap1ds tuli kerran potkittua ulos "laulutaidottomuuden takia", sittemmin lähdin ja nykyään soitan taas Rap1dsin kanssa :) "- munakennot on huumorihommaa" |
Super-Jari 28.12.2003 03:06:48 | |
---|
Rumpali sai lähteä soitto-taidottumeeden takia. Kitaristeilla ei ilmeisesti ole oikeinkirjoitusta bändiin tullessa? Anteeksi, oli pakko. voi hyvä sylvi sun hampaitas |
vanttera 28.12.2003 03:26:56 | |
---|
Kitaristeilla ei ilmeisesti ole oikeinkirjoitusta bändiin tullessa? Anteeksi, oli pakko. Aiheesta sanoit. Niillä ei myöskään tarvitse olla normaalia minä-/maailmankuvaa. Ostan 2x15" bassokaapin. kunhan se on hyvä ja kallis. |
Miekkonen 28.12.2003 03:48:44 | |
---|
Joo ollan yks jäsen potkittu pihalle kun se ei kehannu laulaa. |
jms 28.12.2003 03:51:08 | |
---|
En oo potkinu vielä ketään ulos... mutta kohta tuntuu että tulee potkut "grindi" bändistä, ollu motivaatio vähän poissa eikä ole ollut aikaa ja sun muuta... En näet ole suostunu äänittään rumpuraitoja demolle koska en omasta mielestäni saa niitä kunnolla menemään kunnolla (on aika nopeita). Josta taas kitaristi ja laulaja on vähän vittuuntuneita mutta antaa olla, potkikoot ulos jos haluaa :D Ja vaikka potkut tulisi en olisi katkera ja pysyisin kavereina (on ne sen verran hyviä kavereita kumminki) bah |
Sintti 04.01.2004 19:33:55 | |
---|
Joo ollan yks jäsen potkittu pihalle kun se ei kehannu laulaa. siis mitä järkee tuossa nyt on? soittiko se jotain instrumenttia, ja sitten yrititte pakottaa sen laulamaan vielä sen lisäksi?!? Humppaa taikka kuole...^_^ |
Juha86 04.01.2004 20:06:11 | |
---|
siis mitä järkee tuossa nyt on? soittiko se jotain instrumenttia, ja sitten yrititte pakottaa sen laulamaan vielä sen lisäksi?!? Mä luulisin et se tyyppi oli varta vasten otettu bändiin laulajaks ja sitten potkittu pois, kun ei ookkaan munaa laulaa. Sehän toki olis aika järjetöntä, et yhtäkkiä joku keksii bändissä et hei, kitaristi, sä alat nyt laulaa! Ja kitaristi ei suostu ja potkitaan pois siksi. Se olis outoa, mut tuskin tuossa tapauksessa niin on käynyt.. Mut tokihan kitaristi / basisti voi hyvin laulaa soittaessaan. Onhan maailmassa tuhansia kitaristeja ja basisteja, jotka laulaa samalla. Suomessa vaikka Laiho (C.O.B) ja Wirtanen (Apis). ~totuus ei pala tulessakaan~ |
Sintti 05.01.2004 12:00:21 | |
---|
Mä luulisin et se tyyppi oli varta vasten otettu bändiin laulajaks ja sitten potkittu pois, kun ei ookkaan munaa laulaa. Sehän toki olis aika järjetöntä, et yhtäkkiä joku keksii bändissä et hei, kitaristi, sä alat nyt laulaa! Ja kitaristi ei suostu ja potkitaan pois siksi. Se olis outoa, mut tuskin tuossa tapauksessa niin on käynyt.. Mut tokihan kitaristi / basisti voi hyvin laulaa soittaessaan. Onhan maailmassa tuhansia kitaristeja ja basisteja, jotka laulaa samalla. Suomessa vaikka Laiho (C.O.B) ja Wirtanen (Apis). no tuo mulle tuli ensimmäiseksi mieleen, että ois kyllä ollu aika lapsellista touhua.. jouduttaan nimittäin itekkin nyt pistämään "laulaja" ulos. teki kesällä vaan aika paskamaiset, kun osti kalliita PA:t, eikä ollu oikeen aikasempaa laulukokemusta kaverilla. koko syksy aateltiin muiden bändiläisten kans, että kyllä se siitä vielä oppii laulaan, eikä heitetty sitä ulos. nyt kuitenki oli keikka ja saatiin sen verrans huonoa palautetta laulusta, että taitaa laulaja vaihtua... vittumaista tuommonen, kun ostaa hetken mielijohteessa kalliit kamat, ja sitten ei osaa laulaa.. perkele. ja noista laulaja/soittajista ei kannata unohtaa A.W. Yrjänää... :) Humppaa taikka kuole...^_^ |
___Ozzy 05.01.2004 12:25:44 | |
---|
Olen ollut tilanteessa, että ketään ei oltu edes harkittu potkia ulos, kunnes päätin levyjulkkarikeikan jälkeen lähteä vaan bändistä menemään. Tämä tapahtui vuonna nakki. Joo, paskaan tilanteeseen jätin muut tyypit, myönnän, mutta minkäs teet. Muuta vaihtoehtoa ei ollut, kun itsetunto oli alta nollan eikä jokaisissa treeneissä nyrkkitappeluksi äitynyt sanaharkkakaan rumpalin kanssa auttanut asiaa sitten yhtään. Muistan elävästi pöhänneeni rumpusetin yli suoraan kannuttelijan pilliin kiinni. No, edelleen äärettömän hyvä ystaväni tuo ko. hörhö. njaa... |
rap1ds 06.01.2004 15:51:53 | |
---|
On itseasiassa yksi kitaristi heitetty menemään. Homma kävi helposti, koska kaveria itsekään ei kiinnostanut soittaa. Varsinaisia potkuja ei koskaan edes annettu, kaveri vain hiffasi ittekin että hän ei ole tervetullut mikä sinäänsä ei häntä yhtään harmittanut. Kavereita ei sen jälkeen olla oltu, eikä siitä ole haittaa kummallekaan. Niin ja tosiaan... Kerran olen myös potkut saanut. En kyllä vieläkään ymmärrä että mikä vittu siinä sitte oli syynä. Kuulemma en osanut laulaa, mut mun potkimisen jälkeen kaverit otti laulajaksi sellasen kaverin joka niitten ittenkään mielestä ei osannut laulaa... Ei näitä asioita voi tarkasti selittää. Joskus vaan ei paketti toimi. Makkara on murha! -hjukke |
Jaakko Hyvärinen 07.01.2004 15:58:55 | |
---|
Minä en missään nimessä, ikinä, suostu soittamaan julkisesti. Siehän se varsinainen stara oot...no ei vaisi;) märkää? |