Aihe: Hienommat, kalliimmat ja paremmat wahit?!
1 2
Kitarasankari
19.07.2006 16:39:01 (muokattu 19.07.2006 16:40:57)
Mortonki!

Tarkoituksena olisi laittaa waakku vaihtoon, hyvin palvellut bad horsie saa kenkää ny!

Vähän nuo ns. paremmat tai no ainakin kalliimmat wahit olisi kiikarissa.
Oon vähän katellut tuota buddan vahia sekä fulltonen clydeä ja huomenna menen testille jos vaan tampereen jostain kaupasta noita löytyy.

Kertokaas vähän kokemuksianne noista kyseisistä pedaaleista.

Oisko muita varteen otettavia vaihtoehtoja hintaluokassa 200-600e

niin siis bluesista hardrockiin on tyylisuuntaus.
No, sano varis ku nokka katkes...myykee miulle schecterin tele!
javia
19.07.2006 16:46:30
RMC Picture wah!!! palvellut jo toista vuotta, aina tulee ihmeteltyä kuinka wah voi soundata näin hyvältä. Muutakun customshoppiin testaileen.
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Salamanteri
19.07.2006 16:53:50
Tampereen DLX:ssä on ainakin Buddan wahi. Mun korvaa miellytti kovasti, voitti ainakin halvimmat sekä kalliimmat crybabyt. Hinta ei sitten niikään miellyttänyt (300€). Kerroppas omat mielipiteesi testattuasi. Erityisesti ero Voxin wahiin kiinnostaisi.
McNulty
19.07.2006 17:10:38
Itse olen tykännyt Dunlop Crybaby 535Q:sta, lähinnä sen takia että sitä pääsee säätämään. Siitä löytyy hyvä soundi niin funk kuin hi-gain wakutteluun. Eihän se kaikkien peli ole mutta testaa jos kohdalle sattuu!
El zorrero más grande en el mundo
Muusikoiden.net official firestarter #1
ReBeat
19.07.2006 17:26:06

Oisko muita varteen otettavia vaihtoehtoja hintaluokassa 200-600e

Seuraavia en ole testannut mutta heitetään soppaan mukaan:

Musician Sound Design Silvermachine MK2
http://gtrgear.com/MusicianSoundDesign/Silvermachine/Silvermachine.htm

Ominaisuuksina mm. automaattinen aktivoituminen heti kun jalan laskee pedaalille. Perinteisen potikan sijaan tässä wahissa on miksauspöydistä tuttu liukufaderi. Lisäksi löytyy jonkinlainen kytkin, jolla saa tiettyyn asentoon lukittua wahisoundia.

Orion
http://www.orioncustom.com/HomeSite.htm

Valmistajan omasta mielestä juuri nämä wahit ovat maailman parhaiten viritettyjä Vox Clyde McCoy -muunnelmia. Mainostaa käyttävänsä jotain spesiaalia käsintehtyä induktoria, joka takaa korkealuokkaiset tulokset. Jimmy Page -faneille löytyy taasen maailman paras reproduktio Jimmyn käyttämästä wahista: GP-Wah.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
oiva tumpeloinen
19.07.2006 17:30:15
Itse olen tykännyt Dunlop Crybaby 535Q:sta, lähinnä sen takia että sitä pääsee säätämään. Siitä löytyy hyvä soundi niin funk kuin hi-gain wakutteluun. Eihän se kaikkien peli ole mutta testaa jos kohdalle sattuu!

Ja sitten heitit räkin pois, kun sitä joutui säätämään......outo. ;P
McNulty
19.07.2006 17:41:24
Ja sitten heitit räkin pois, kun sitä joutui säätämään......outo. ;P

Varsinainen valopää olet. Tuossa on kaikki säädöt POTIKOILLA ja ei tarvitse hyppiä kaiken maailman menuissa ja valikoissa. Ota podee pelle!
El zorrero más grande en el mundo
Muusikoiden.net official firestarter #1
oiva tumpeloinen
19.07.2006 17:51:00 (muokattu 19.07.2006 19:12:18)
Varsinainen valopää olet. Tuossa on kaikki säädöt POTIKOILLA ja ei tarvitse hyppiä kaiken maailman menuissa ja valikoissa. Ota podee pelle!

Johan sä herkkänä käyt. Rauhoitu vähän, ei sen ollut tarkoitus olla mitenkään maailmanloppu.

E: lisättäköön tähän nyt vielä anteeksipyyntöni, jottei kenenkään tarvitse pahoittaa mieltänsä.
Dr. Muff
19.07.2006 18:53:54
Seuraavia en ole testannut mutta heitetään soppaan mukaan:

Musician Sound Design Silvermachine MK2
http://gtrgear.com/MusicianSoundDesign/Silvermachine/Silvermachine.htm

Ominaisuuksina mm. automaattinen aktivoituminen heti kun jalan laskee pedaalille. Perinteisen potikan sijaan tässä wahissa on miksauspöydistä tuttu liukufaderi. Lisäksi löytyy jonkinlainen kytkin, jolla saa tiettyyn asentoon lukittua wahisoundia.

Orion
http://www.orioncustom.com/HomeSite.htm

Valmistajan omasta mielestä juuri nämä wahit ovat maailman parhaiten viritettyjä Vox Clyde McCoy -muunnelmia. Mainostaa käyttävänsä jotain spesiaalia käsintehtyä induktoria, joka takaa korkealuokkaiset tulokset. Jimmy Page -faneille löytyy taasen maailman paras reproduktio Jimmyn käyttämästä wahista: GP-Wah.

UG-waheista UGin: pro analog supa quack. Ei mainosteta, saa tilattua suoraan valmistajalta ja valmistetaan millon mimmoseenkin lodjuun. Maksaa luonnollisesti ihan paljon. Klipit eivät kyllä vakuuttaneet mutta hype on kova.

Teeset o halpoja ja hyviä. Jos haluaa säädettävyyttä ja samaan kauppaan hyvää soundia ni RMC3. Siinä on miinuspuolena se ettei se säätäminen sitten koskaan lopu jos luonto on siihen suuntaan kallellaan. Picture Wahissa soundi on hetimiten kohdillaan. Picturen miinuspuoli on EMI:lle herkkä induktori, joskin uusissa on mumetallisuojaus...mulla ei :( muttei se kyllä ole suuri häiriö.

Kymmenisen wahia omistettuani olen ollut kuukauden tyytyväinen Teese Picture Wahiin.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Kitarasankari
19.07.2006 19:07:45
UG-waheista UGin: pro analog supa quack. Ei mainosteta, saa tilattua suoraan valmistajalta ja valmistetaan millon mimmoseenkin lodjuun. Maksaa luonnollisesti ihan paljon. Klipit eivät kyllä vakuuttaneet mutta hype on kova.

Teeset o halpoja ja hyviä. Jos haluaa säädettävyyttä ja samaan kauppaan hyvää soundia ni RMC3. Siinä on miinuspuolena se ettei se säätäminen sitten koskaan lopu jos luonto on siihen suuntaan kallellaan. Picture Wahissa soundi on hetimiten kohdillaan. Picturen miinuspuoli on EMI:lle herkkä induktori, joskin uusissa on mumetallisuojaus...mulla ei :( muttei se kyllä ole suuri häiriö.

Kymmenisen wahia omistettuani olen ollut kuukauden tyytyväinen Teese Picture Wahiin.

onkos tuo teese TBP? toimiiko virtalähteellä?
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
Guildfinger
19.07.2006 20:04:48
Dunlopin Jimi Hendrix malli on yksinkertainen, kestävä wahi, josta puuttuu se originaali mallin riipivä yläpää. Mitä vähemmän liikkuvia osia, sitä paremmin kestää solistien kompurointia ja oluen läikähdyksiä:) Muistelen, että Voxiin käy ainoastaan patteri, ei muuntajaliitintä.
Jani The Rock
19.07.2006 20:20:50 (muokattu 19.07.2006 20:27:48)

Muistelen, että Voxiin käy ainoastaan patteri, ei muuntajaliitintä.

Jees, näin on.

Edit: Siis V847:ssa tosiaan.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
javia
19.07.2006 20:21:08
onkos tuo teese TBP? toimiiko virtalähteellä?

On ja toimii...
Man With Bad Tone Laughs Alone!
Dr. Muff
19.07.2006 20:25:17
Muistelen, että Voxiin käy ainoastaan patteri, ei muuntajaliitintä.

v847 ei liitintä, v848 dc-liitin. Ketään nyt ei kiinnosta mutta wahi ei mielestäni tarvitse muuntajalle liitintä. Siitä voi seurata erinäisiä ongelmia kuten häiriöitä/soundin muuttuminen. Virrankulutus on waheissa niin minimaalinen että patteri on mulla kestänyt useimmiten kauemmin mitä pedaalit ovat mulla olleet.
32788
19.07.2006 20:36:22
v847 ei liitintä, v848 dc-liitin. Ketään nyt ei kiinnosta mutta wahi ei mielestäni tarvitse muuntajalle liitintä. Siitä voi seurata erinäisiä ongelmia kuten häiriöitä/soundin muuttuminen. Virrankulutus on waheissa niin minimaalinen että patteri on mulla kestänyt useimmiten kauemmin mitä pedaalit ovat mulla olleet.

Ja jos välttämättä haluaa, niin voihan siihen ostaa semmoisen virtapiuhan mikä menee siihen patteriliittimeen. Tai tekasta ite.
Salamanteri
19.07.2006 22:17:18
juu pitää deluxella käydä katto tuo budda. oliko siellä muita hianoja waukkuja

Siellä oli muistaakseni tuon buddan lisäksi crybabyja. Harmi kun ei ollut Voxia kun olisin halunnut kuunnella noita rinta rinnan ja todeta onko budda tosiaan hintansa väärti.
jonnesi
19.07.2006 22:45:36
Itse anna pisteeni Snarling Dogsille www.snarlingdogs.com.

Ainakin Whine-O Wahissa on säätöjä eri tyyleiille ja lisäksi saa rockuskottava ulkonäön (Punaiset ledit silminä ja pimeässä loistava suden kuva).

Kokeilin aikanaan Buddat ynnä muut, mutta tuo tarttui mukaan ja on jo puolitoistavuotta asiansa tuossa ajanut.

Hintaa oli muistaakseni Fasulla 200€ + 20 € muuntaja.
"Oli maailmassa asiat miten tahansa, niin sutenöörit ne v*tut välittää".
Dr. Muff
19.07.2006 22:47:08
Siellä oli muistaakseni tuon buddan lisäksi crybabyja. Harmi kun ei ollut Voxia kun olisin halunnut kuunnella noita rinta rinnan ja todeta onko budda tosiaan hintansa väärti.

Noi on kaikki muuten Dunlopin rakentamia. Teese tai Fulltone, thumps up!
Lento-V-mies
19.07.2006 22:53:24
No joo, ei tuo hinta aina tosiaan sano mikä on paras, mutta senhän toki tiesittekin jo. Real McCoy waheja ainakin arvostetaan jonkin verran snobeilupiireissä... Wizard wahista olen kuullut hyvää, mutta mitä kalliimpi laite niin sitä enemmän siitä kuulee hyvää ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)