Aihe: Toinen samanlainen XPL löytyi vihdoin!
1
RjW
22.10.2003 16:40:55 (muokattu 22.10.2003 20:48:12)
Aina silloin tällöin olen yritellyt etsiä josko jossain olisi kuvia samanlaisesta Explorerista kuin itselläni on ja nyt löytyi!

http://www.gbase.com/gearlist/guita … e.asp?guitar=453479&home=dealer

Aivan identtisen näköinen oman kitarani kanssa. Noita ei liene kovin paljon liikenteessä, onko kukaan nähnyt vastaavia? Omani sain pilkkahintaan Levytukusta jokunen vuosi sitten.

Kai tuon virallinen nimi on sitten XPL eikä Explorer?

EDIT: Ei mtn.
"If you're gonna scream, screm with me - moments like this never last"
Absoluto
22.10.2003 16:44:45
Aika hurjan näköinen peli. Kuolleet nousee haudoistaan kun tuolla täysikuun aikaan tiluttaa.
Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori
Niskamies
22.10.2003 16:56:39
eihän tuo oo ehta explorer. rungon muodot ei täsmää.
Hanki presari ja ole tosimies!
LaXu
22.10.2003 16:58:25 (muokattu 22.10.2003 16:59:00)
Hieno! Tykkään, ei ole "mulkkulapaa" ja runkokin on vähän pistävämmän näköinen. ;)

Vaan mikä järki tuossa pienessä pyöreässä kohdassa rungon alareunassa (potikoiden alla) on?
fox
22.10.2003 17:07:00

No johan! Ei varmalla ole kovin montaa eXPLoreria kaukana pohjolassa! Onpas tyylikäs, taidan ruveta heevi-mieheks..=) Tuota Atlantan puodin väittämää en kyllä allekirjoittais että "first Custom Shop", sen sijaan voi olla ensimmäinen batchi XPL:liä..ei yhtään käsitystä paljonko noita tehtiin?? Explorer Pro:n olen nähny, samoin Explorer II ja Explorer III, tosin osin vaan kuvissa, nyt oon sitte nähny XPL:nkin, hii!
RjW
22.10.2003 17:15:19
Noita perus XPL:tä on vissiin jonkun verran tehty, mutta noita ns. custom shoppeja varamaan ei niin paljon. Itse asiassa se on custom shop edition, jolla ei juurikaan ole tekemistä nykyisen custom shopin kanssa. Nykyäänhän customit tehdään omassa tehtaassaan, silloin niitä tehtiin muun tuotannon ohessa. Ja varsinkin Norlinin loppuaikoina noita custom shop -leimoja lyötiin aika innokkaasti. Kai se custom tuossa on loimuvaahterakansi ja eeben-otelauta? Todella hyvä kitara joka tapauksessa.
p130
22.10.2003 17:18:28

Näyttää aika paljon Ibanez Destroyer II:lta!

Kulkevat ne vaikutteet näköjään toiseenkin suuntaan. Alkuperäinen Destroyerhan oli suora kopio alkuperäisestä explorerista. Esimerkiksi Lynyrd Skynyrdin/Blackfootin Rickey Medlocke soittaa sellaista käytännössä joka keikalla.

Ja sitten Gibson tekee Destroyer II:sta muistuttavan kitaran. Ei nyt kuitenkaan _ihan_ suora kopio. *heh*

(Myykää joku minulle alkuperäinen Destroyer ja/tai Destroyer II DT-555!!!)
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Velli
22.10.2003 17:53:17
Tossa on meikän ruumiiden herättäjä (ja se siinä juuri vikana onkin):
http://www.angelfire.com/bug/kaavio/DT350esittely.html

Tuolla ei paljon AC/DC:tä soitella joten tarkoitus on laittaa se myyntiin joskus.
RjW
22.10.2003 20:56:51
Näyttää aika paljon Ibanez Destroyer II:lta!

Joo, niin tekee:

http://www.guitarshop.net/ibanezdestroyer2sunburst2.htm

Ibanezin hienoin kitara on minusta Iceman, sellainen pitäisi saada myös.

Tuolla ei paljon AC/DC:tä soitella joten tarkoitus on laittaa se myyntiin joskus.

En osaa sanoa onko tuo hieno vai ruma, joka tapauksessa tuollaisia 80-luvun pelejä olisi kiva saada nurkat täyteen. Hienoltä näyttää tuo customointi. Noista humanoidinpäistä tuli mieleen että Jacksonin Roswell on myös aika mielenkiintoisen näköinen vekotin.

Paljonko olet muuten ajatellut pyytää tuosta?
Velli
22.10.2003 21:06:06
En osaa sanoa onko tuo hieno vai ruma, joka tapauksessa tuollaisia 80-luvun pelejä olisi kiva saada nurkat täyteen. Hienoltä näyttää tuo customointi. Noista humanoidinpäistä tuli mieleen että Jacksonin Roswell on myös aika mielenkiintoisen näköinen vekotin.

Paljonko olet muuten ajatellut pyytää tuosta?

Mun mielestä se on jokseenkin ruma =). En tykkää yhtään näistä Destroyer/Explorer/X-mallisista kitaroista. Ainut mikä tekee tuosta kitarasta vähän hienomman on nimen omaan tuo customointi. No mutta kun ilmaiseksi tuon sain, niin ihan hyvän diilin siinä kyllä mielestäni tein ;). Noita kitaroitahan menee jonnekin 350€:n tietämiin ja tuo customointi nostanee vähän tuon arvoa, niin eiköhän siitä 450€ kehtaa pyytää sitten kun laitan sen myyntiin...
D-Kay
22.10.2003 23:28:30

Miten oot ton peilin kiinnittäny tohon? Paul Stanleyn Ibanezin peili-Iceman oli aika hieno.
MYYDÄÄN: Jackson hevikeppi
Velli
22.10.2003 23:45:09
Miten oot ton peilin kiinnittäny tohon? Paul Stanleyn Ibanezin peili-Iceman oli aika hieno.

En ole itse customoinut tuota. Se oli jo customoitu kun se minun haltuuni tuli. Liimalla se peili mitä luultavimmin siinä puussa kiinni on. En olekaan itse nähnyt ollenkaan tuota Stanleyn peili-Icemania, niitä normaaleja Icemaneja ainoastaan.
RjW
22.10.2003 23:56:05
Iceman on "persoonallinen", myönnetään, sekä omaperäinen... mulla on kyllä vähän toinen malli mielessä jos sitä hienointa Ibaa lähdetään arpomaan.. =)
But, opinions are....

Joo, oletpa tainnut mainostaa niitä Artisteja jos en väärin muista? Tyylikkäitä ovat kyllä. Minulla on kitaroiden ulkoasuissa ikäänkuin kaksi täysin eri sarjaa, klassiset ja sitten nämä "modernimmat". Molemmat sarjat voittaa Gibson (yllättäen...), Les Paul on kuningas, kuten myös 58-mallinen Flying V.

Mutta niinhän se on että paljon löytyy todella hienoja kitaroita, vielä enemmän hirveitä. Sitä paitsi onhan rumia Les Paulejakin maailma väärällään, ei se ole vain siitä mallista kiinni.
Dinorocker
23.10.2003 00:04:47 (muokattu 23.10.2003 00:05:40)
hehe....mä haluun viäl jooskus wanhan tai uuden Gretschin Duo/Silver Jetin! .....ton ´67 Flying Vn kaveriksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)