Aihe: Järkevä kitaracombo
1 2 3 4
Markus Y
18.07.2006 22:36:38

Kyllä noista Spidereistakin ihan kohtuullista soundia lähtee osaavan kitaristin "käsissä". Olen kuullut (eli siis olen kuullut soittoa, ei niin että olisin kuullut muiden sanovan näin)
PJS
18.07.2006 22:41:56

Kyllä noista Spidereistakin ihan kohtuullista soundia lähtee osaavan kitaristin "käsissä". Olen kuullut (eli siis olen kuullut soittoa, ei niin että olisin kuullut muiden sanovan näin)

mulla ei oo spidereista oikeestaan mitään positiivista sanottavaa. Line 6 sella on se uusin vetta ne on aika päteviä ollu. mitä nyt oon kerran testannu.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
Krice
18.07.2006 22:47:27

Et ole vissiin Voxin Valvetronixeja testannut?

En ole. Enkä aio.
J.Hollström
18.07.2006 22:54:15
En ole. Enkä aio.

Onko joku hyvä syy miksi ei edes kannata testata?

Se hybridi noissa Marshalleissa tarkoittaa sitä, että etuasteessa on putki ECC83 (a.k.a. 12AX7).
Juustonaksu
18.07.2006 22:56:12 (muokattu 18.07.2006 22:57:13)
Onko joku hyvä syy miksi ei edes kannata testata?

Niistä ei saa tarpeeksi hyvää tilusoundia ja liian suuri latenssi kuten tietysti kaikissa mallintavissa on. < Lisää surullinen hymiö Tähän >

Edit: Jaa se hybridikin käsiteltiin jo.

Edit 2: Valvetronixissahan se putki on ymmärtääkseni päätteessä etusen sijaan? Olenko täysin hakoteillä?
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
J.Hollström
18.07.2006 23:02:37
Edit 2: Valvetronixissahan se putki on ymmärtääkseni päätteessä etusen sijaan? Olenko täysin hakoteillä?

Siinä on ennen päätevahvistinta matalatehoinen päätepiiri jossa on putki + patentoitu virtuaalinen ulostulomuuntaja ja dummy ämyripiiri, joka simuloi impedanssin muutosta. Tämä on siis tältä osin sama piirirakenne mitä oikeissakin putkikoneissa.
Juustonaksu
18.07.2006 23:04:20
Siinä on ennen päätevahvistinta matalatehoinen päätepiiri jossa on putki + patentoitu virtuaalinen ulostulomuuntaja ja dummy ämyripiiri, joka simuloi impedanssin muutosta. Tämä on siis tältä osin sama piirirakenne mitä oikeissakin putkikoneissa.

Ymmärsin tuosta n. 50%, mutta eiköhän asia tästä selvinnyt. Kiitän! :)

50% ymmärtämättömyys johtunee siitä, etten tiedä, miten vahvistimet yksityiskohtaisesti toimivat eikä virtapiirituntemukseni yllä ala-asteen teknisen työn tunteja pidemmälle.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Exhausted
18.07.2006 23:14:40

Valvetronixin putki siis vain simuloi pääteputkia. Itse pääte on toteutettu puolijohdetekniikalla. Huijaa sopivasti ihmisiä luulemaan että siellä tosiaan on putkipääte tai edes putkietuaste. Olen kuullut tällaisia väittämiä jopa kitarakaupan myyjältä.
Krice
18.07.2006 23:25:59

Se hybridi noissa Marshalleissa tarkoittaa sitä, että etuasteessa on putki ECC83 (a.k.a. 12AX7).

Muuten trankku? Ei siis mallinnuksia missään? Hotsittaa.
J.Hollström
18.07.2006 23:28:57
Valvetronixin putki siis vain simuloi pääteputkia. Itse pääte on toteutettu puolijohdetekniikalla. Huijaa sopivasti ihmisiä luulemaan että siellä tosiaan on putkipääte tai edes putkietuaste.

No ei se minusta mitään huijaa, koska laitteessa on oikea putki jota vaihtamalla soundi muuttuu, kuten muissakin putkilaitteissa. Mielestäni siinä on mielenkiintoisesti toteutettu idea mallintavasta etusesta yhdistettynä putkitekniikkaan ja transistoripäätteeseen. Ja idiottimaisen halpaan hintaan. Tota soundipalettia ja ominaisuuksia (mallinnus + efektit) ei monesta koneesta irtoa.
J.Hollström
18.07.2006 23:32:52
Muuten trankku? Ei siis mallinnuksia missään? Hotsittaa.

Kyllä.

Jos mallinnuskokemuksesi perustuu pelkästään V-ampiin, niin kannattaisi tutustua muihinkin värkkeihin. Se V-amp on surkeinta kuraa mihin itse olen koskaan törmännyt. Esim. Yamahan DG-Stomp on eri galaksilta vs. ko. muovilelu. Samoin VOXin ADxxVT:t.
Jani The Rock
18.07.2006 23:45:53

Noissahan rupee jo olemaan äksää ja veetä ja teetä ja väliviivaa niinkuin japanilaisissa moottoripyörissä.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
J.Hollström
18.07.2006 23:57:39
Noissahan rupee jo olemaan äksää ja veetä ja teetä ja väliviivaa niinkuin japanilaisissa moottoripyörissä.

Laitat niiden x:ien tilalle vielä numeroita niin lähtee rokit soimaan.
Krice
18.07.2006 23:59:04

Jos mallinnuskokemuksesi perustuu pelkästään V-ampiin

Blue Devilissä on "virtube"-teknologia, joka lisää vahvistimeen aidon putkivahvistimen dynamiikan!

Esim. Yamahan DG-Stomp on eri galaksilta vs. ko. muovilelu. Samoin VOXin ADxxVT:t.

Mallinnuksen vika on digitaaliseen muotoon konvertointi. Mättää aina.
J.Hollström
19.07.2006 00:03:54

Itse olen tutustunut pariin laitteeseen jossa ei mätä. Jos määttää niin vika on piuhan toisessa päässä.
Jucciz
19.07.2006 00:18:53
Hughes & Kettner Edition Tube. Ei kai tästä tarvitse sen kummemmin keskustella. Ei lähde norjahevit, mutta puhtaat on hyvät ja rokki- ja hevisärötkin irtoavat vaivatta. 20 wattia, putkivehje.
http://mp3.jucciz.com/mp3/editiontube/

Uutena ~600e, käytettynä 400-500e, et voi mennä vikaan.
>-)))> #11
« Torilla rojua, osta! · Soitteluita »
Exhausted
19.07.2006 00:27:05

No ei se minusta mitään huijaa, koska laitteessa on oikea putki jota vaihtamalla soundi muuttuu, kuten muissakin putkilaitteissa. Mielestäni siinä on mielenkiintoisesti toteutettu idea mallintavasta etusesta yhdistettynä putkitekniikkaan ja transistoripäätteeseen. Ja idiottimaisen halpaan hintaan. Tota soundipalettia ja ominaisuuksia (mallinnus + efektit) ei monesta koneesta irtoa.

Toki toki, mutta kyseessä ei ole silti sama asia kuin etuasteputkella tuotettu särö tai putkipäätteen dynamiikka ja lämpö.
diabami
19.07.2006 02:40:03
Hughes & Kettner Edition Tube. Ei kai tästä tarvitse sen kummemmin keskustella. Ei lähde norjahevit, mutta puhtaat on hyvät ja rokki- ja hevisärötkin irtoavat vaivatta. 20 wattia, putkivehje.
http://mp3.jucciz.com/mp3/editiontube/

Uutena ~600e, käytettynä 400-500e, et voi mennä vikaan.

Itse ainakin olen kiinnostunut, joten kysyn. Riittääkö teho bändin kanssa soittamiseen?
Aki
19.07.2006 02:58:01

Aika jännäksi mennyt tää keskustelu.
"Mallintavat on perseestä, niitä ei kannata kokeilla kun mäkään en oo kokeillu!"
"Putket on ihan turhaa hifistelyä!"
"Trankkucombo ei voi olla hyväsoundinen."
"Joskus kuulin ihan hyvän soundin Spideristä."

Mitä Valvetronixiin tulee, paljon enemmän se putken vaihto siihen soundiin vaikuttaa mitä esim Marshallin tai Trace-Elliotin hybrideissä. Ja aiheen yleisestä linjasta poiketen aion perustella: Hybrideissä putki on tavallisesti mukana pelkkässä särökanavassa, ja monesti siinäkin pelkässä Gain Boostissa.

Oikeesti! Yritä nyt edes vähän tuottaa lukemisen arvoista tekstiä.
Teetkö taas kärpäsestä härkästä? Hyvä, pistän grillin tulelle!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)