Aihe: akustisella sooloja?
1 2
yngwie malmsteen
14.07.2006 23:42:02
kannattaako harjoitella akustisella sooloja?
Little Savage
14.07.2006 23:51:41

No soitathan sä livenäkin noita akustisia tiluja.
Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa.
Apricot
15.07.2006 03:41:29

Kannattaako harjoitella sähköllä komppeja?
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Titares
15.07.2006 08:41:29
Mitä elämässä kannattaa tehdä?
Wk
15.07.2006 09:54:43
Mikä sen tarkoitus oikeastaan on?
http://www.mikseri.net/users/108413.php
Twistyh
15.07.2006 10:45:20 (muokattu 15.07.2006 10:45:58)
Volcom
15.07.2006 11:09:00
Mitä elämässä kannattaa tehdä?

Jauhaa off-topiccia muusikoiden.netissä... eiku...
"Vittuilulla ja ylimielisyydella saat kyllä hyvää mieltä ja intoa levitettyä pitkin muusikoiden.nettiä." - Vasara
yngwie malmsteen
15.07.2006 15:33:20
No soitathan sä livenäkin noita akustisia tiluja.

(pitäsköhän vaihtaa nimimerkkiä? :D)
Täällä on näköjään paljon henkilöitä jotka opettavat
muille elämän viisauksia :)
wrshredder
15.07.2006 15:38:31
tarkoitetaanko tällä akustiselle soittimelle sävellettyjä soolokappaleita?

pätevää!! lol
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
papitsu
15.07.2006 15:41:03 (muokattu 16.07.2006 17:22:10)
Sääh. Kannattaa. Tai mistä minä tiedän, kun en sähkistä edes omista.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
S.M.A.K | THV-klubi #42
Hotsausage
16.07.2006 10:48:35

No jos soitat pääasiassa akustista niin mikäs siinä, sähkökitaran otelauta on yleensäkin kapeampi joten vähä eri asia harjoitella sähkökitaralla ja soittaa käytännössä akustisella.

Vähän aikaa sitten itellä ei ollut edes sähkökitaraa joten kaikki soolot harjoiteltiin akustisella, sitten koulussa pääsi ekaa kertaa kokeilemaan sähkökitaralla ja miltä kuulostaa oikeilla soundeilla.
"...Lopetan kun musiikki alkaa tuntua työltä..."
JohnnyLee
16.07.2006 14:43:16

Kannattaa!! Aina kannatta harjoitella sooloja!! Se on ihanaa kun on vikkelät sormet ja voi vetää hirveitä tilusooloja ja egoilla hitaille blues-miehille!! Noh, aivan oikeasti on hyvä harjoitella akustisella soitteleen sooloja, koska joutuu harjoittelemaan huomattavasti tarkempaan pikkausta ja sormien työskentelyä otelaudalla. On myös paljon raskaampaa soittaa sooloja akustisella, eli sormivoimat ja motoriikka kehittyy ja jos sattuu vielä kielet olemaan tuskallisen korkealla, koetellaan vielä hermoja ja kärsivällisyyttä! Tässä sitä itse Ynkälle selitellään...HEH! ONNEA VALITSEMALLENNE URALLE!!
METALLINJANOISILLE VELJILLE: www.mikseri.net/johnnymichael
yngwie malmsteen
18.07.2006 13:56:56
Kannattaa!! Aina kannatta harjoitella sooloja!! Se on ihanaa kun on vikkelät sormet ja voi vetää hirveitä tilusooloja ja egoilla hitaille blues-miehille!! Noh, aivan oikeasti on hyvä harjoitella akustisella soitteleen sooloja, koska joutuu harjoittelemaan huomattavasti tarkempaan pikkausta ja sormien työskentelyä otelaudalla. On myös paljon raskaampaa soittaa sooloja akustisella, eli sormivoimat ja motoriikka kehittyy ja jos sattuu vielä kielet olemaan tuskallisen korkealla, koetellaan vielä hermoja ja kärsivällisyyttä! Tässä sitä itse Ynkälle selitellään...HEH! ONNEA VALITSEMALLENNE URALLE!!

Juu kiitoksia vaan. Eli kannattaa siis "valmistautua" soittamaan sooloja kun sitten joskus hommaa sähkökitaran että sormien yhteistyö treenautuu. Hienoa.
wrshredder
18.07.2006 16:03:56
Akustisen soittaminen on vielä pyllyn pyyhkimistä mandoliinin soittamiseen verrattuna!
Jos luulitte että akkarin soittaminen on raskasta niin ostakaa maniska! Siinä veri roiskuu ja hampaat lohkeilee! ;D

mut hieno soitin.
Kampela77
18.07.2006 18:18:59
Akustisen soittaminen on vielä pyllyn pyyhkimistä mandoliinin soittamiseen verrattuna!
Jos luulitte että akkarin soittaminen on raskasta niin ostakaa maniska! Siinä veri roiskuu ja hampaat lohkeilee! ;D

mut hieno soitin.

Tarkoitatko nailon- vai teräskielistä akustista? En mä maniskaa pitäisi raskaampana teräskieliseen akustiseen verrattuna.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
weelie
18.07.2006 18:22:38
No voihan niitä sooloja vedellä, mutta onhan se vähän lasten hommaa:
http://www.youtube.com/watch?v=fYnCB8C49BQ
;)

No eihän maniska voi olla kui 2/3 yhtä raskas kuin 12-kielinen kitara, vai kui?
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
arvid70
18.07.2006 18:57:03
No voihan niitä sooloja vedellä, mutta onhan se vähän lasten hommaa:
http://www.youtube.com/watch?v=fYnCB8C49BQ
;)

Kyllä! aivan lastenleikkiä ;)
MITEN KALAT OVAT NIIN TUOREITA KUOLLESSAAN, KUN ELÄMÄN ENSIHETKILLÄ OVAT MÄTIÄ?
wrshredder
19.07.2006 11:45:43
Tarkoitatko nailon- vai teräskielistä akustista? En mä maniskaa pitäisi raskaampana teräskieliseen akustiseen verrattuna.

Minä pitäisin. Tosin en tiedä onko eri maniskojen välillä suuria eroja ,mutta mun pelistä saa pusertaa aika lujaa ekoista väleistä että soi puhtaasti, puhumattakaan barreista! infernaalisia.

Mandoliinissahan on kielet tiukemmalla.
Kampela77
19.07.2006 12:41:36
Minä pitäisin. Tosin en tiedä onko eri maniskojen välillä suuria eroja ,mutta mun pelistä saa pusertaa aika lujaa ekoista väleistä että soi puhtaasti, puhumattakaan barreista! infernaalisia.

Mandoliinissahan on kielet tiukemmalla.

Muistanko oikein, että olit jossain ketjussa suunnittelemassa maniskan ostoa ja mainitsin, että se kannattaa viedä jonnekin säädettäväksi? Itsekin ostin vasta muutama kuukausi sitten maniskan ja ainakin niissä yksilöissä mitä liikkeessä testasin, oli talla liian korkea tehden ensimmäisiltä nauhaväleiltä soiton raskaaksi. Ostamassani maniskassa oli samoja oireita ja vein senkin säädätettäväksi, jonka jälkeen soittaminen oli huomattavasti kevyempää. Liikkestä kotiin tuotuna esimerkiksi ensimmäiseltä nauhaväliltä soitetut barret olivat melko tuskaista vääntämistä, mutta säädätyksen jälkeen kevyitä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)