TKaei 17.07.2006 12:57:01 | |
---|
Mulla on TASCAM DP-01FX ja etupäässä olen äänittänyt sillä bändin treenejä. Miten tolla laitteella onnistuu parhaiten erottamaan biisit omiksi tiedostoikseen. Oon äänittäny treenit yhteen putkeen ja pätkinny sen sitten kompuutterilla palasiksi, mutta tuntuu vähän hankalalle. Pitäiskö jo soitto vaiheessa tehä jotain. Kaikkee muuta mä tolla koneella pystyn tekee. Onkohan mulla nyt ihan väärä vehje. KJK Ei ole mitään sanottavaa |
Roberto 17.07.2006 13:00:53 | |
---|
Eikö niistä tule eri filejä jos painat stoppia ja taas recciä aina biisin välissä? |
Strumbali 17.07.2006 14:52:10 (muokattu 17.07.2006 15:31:15) | |
---|
Tuota, joudut tekemään äänitysvaiheessa aina uuden tiedoston, eli biisin, jos haluat siinä vaiheessa erotella. (Ulkomuistista: song, create ja kirjoita nimi ja paina yes) Tämä on suht helppoa, mutta toki joutuu aina vähän touhuamaan biisien vaihtuessa. Mahdollisesti asettelemalla In ja Out merkinnät eri paikkoihin ja masteroimalla eri versioita voit copy-pastettaa biisit erilleen tuolla masiinan kovalevyllä. Elikkä minun käyttökokemuksella tuo eka vaihtoehto on järkevin. Kaikki toiminnot, mitä tuolla joutuu tekemään kovalevyn käsitelyssä, backuppauksessa yms. on hitaita. Nim.merk. sama laite ilman efektejä. ettäjotta |
TKaei 18.07.2006 11:11:14 | |
---|
Sitä mä vähän pelkäsinkiin, tunnelma vähän latistuu kun häärii ton koneenkaa. Toi copy paste homma tuntuu kyllä hankalalta. Eikös se sitäpaistsi onnistu vain tiedoston sisällä ja masterointi menee mun mielestä aina alkuun?? Ei ole mitään sanottavaa |
Voipi olla parempi unohtaa tuo kopiointi. On se todennäköistä mahdollista, mutta varmastikin työläämpää, kuin se tietokoneella touhuaminen. Millä ohjelmalla muuten olet käsitellyt noita? Minun mielestä "masterointi" tapahtuu sillä välillä mihin asetat in ja out merkinnät kappaleeseen. Ja siitähän muodostuu sitten se versio, jonka voit Wave-kansion kautta siirtää koneelle. Kappaleen kopiointi onnistuu ainakin samalla levyosiolla ja levyosiolta toiselle. Itse olen käyttänyt tuota taustanauhojen pyöritykseen ja demorumpujen nauhoitukseen. Vähän tökkii tuo kahden kanavan käyttö rumpujen nauhoituksessa, kun joudut mikserillä säätämään melkeinpä samalla, kun nauhoitat. Mutta halvinhan tämä olikin ;). Demorumpuja oon ottanut saman kappaleen sisälle aina useampia versioita kahdelle eri raidalle ja kotosalla käynyt niitä sitten läpi. Samaa voinee harrastaa koko bändin voiminkin. ettäjotta |
TKaei 21.07.2006 19:58:22 | |
---|
Biisit olen erottanut toisistaan PolderbitS Sound Recorder and Editor ohjelmalla. Tarkoitettu lähinnä vinyylien ja sen semmoisien työstämiseen. Sopii kuitenkin mainiosti tuohon hommaan. Ei ole mitään sanottavaa |