Aihe: Itsetehdyt vaatteet
1 2 3
Alttoviulisti
11.03.2006 17:47:34

Ois ihan hemmetin ihana tehä ite vaatteita. Varmasti tekisinki jos ois toimiva ompelukone.
hanuristi
11.03.2006 21:48:57
Viimeksitehtyjä:

Hihaton toppi, punavalkoraidallinen kera pääkallon
Hihaton toppi, punanen
Paita kauluksella jota en osaa selittää, punamustaohutraita ja niittejä
Samettihousut, mustat
Daddy, What Was Punk Rock?
faith
13.03.2006 19:09:17
Ois ihan hemmetin ihana tehä ite vaatteita. Varmasti tekisinki jos ois toimiva ompelukone.

Et sais mistään lainaan vaikka päiväksi/pariksi? =) Joitain paitoja/housujahan kyllä ehtii tehä parissa illassa (tein lauantaina 3 t-paitaa.. sääli että ykskään ei tullu itelle).. jos saat lainaan niin suosittelen esim leikkaamaan kappaleet valmiiksi, se nopeuttaa toimia kummasti =)

Hmm.. ostin halvalla pari t-paitaa, ja nyt pitäis keksiä mitä voisin niihin kirjottaa/piirtää tekstiilimaalilla. Maalia ei tosin oo enää kovin paljoa. Olisko ideoita? Paidat ei muuten tule itelle eikä niissä kärsis olla mitään kovin pahaa. =)
No jo ny on kumma ku mikkään ei kelepaa.
papitsu
13.03.2006 19:13:57
Hmm.. ostin halvalla pari t-paitaa, ja nyt pitäis keksiä mitä voisin niihin kirjottaa/piirtää tekstiilimaalilla. Maalia ei tosin oo enää kovin paljoa. Olisko ideoita? Paidat ei muuten tule itelle eikä niissä kärsis olla mitään kovin pahaa. =)

Stone-logo.
THV-Klubi #42 | IHFC #5 | S.M.A.K | V.U.K. #9
Mimi
14.04.2006 20:43:10
Inspiroiduin. Tulos:

http://img214.imageshack.us/img214/7206/mekko10cc.jpg

http://img456.imageshack.us/img456/5839/mekko21gv.jpg

Tuo on tommonen jännä, hiton yksinkertainen mekko, trikoosta. Mietin että jos viihin, niin jopa ylppäreihin tuon laittaisin. Siihen piti tulla hiha, mutta se osoittautui ilman kaavaa liian vaikeaksi tehdä (=laiskotti). En saanut oikein mistään valmiista paidastakaan apua. Jälkimmäisessä kuvassa näkyy myös (kolmio)huivi, jota näpersin virkata sormet verillä tuossa viime viikonloppuna.
Antti1987: "Hanuristi on kuulemma punkkari."
Hanuristi: "Antti1987 on kuulemma runkkari."
Bombsite-Boy
14.04.2006 21:56:19
Kekeke, mä oon tehny koulussa 2 shortsit ku on pakotettu ja 6 pipoo oon vapaaehtoisesti virkannu.
toyhto
17.07.2006 19:19:59
Tykkään tehdä vaatteita, olen vaan pahuksen huono siinä ja lisäksi laiska. Eihän siinä sitten mitään. Vaatteiden teko on kyllä kivaa ainakin silloin, kun on hyvät ohjeet, homma on kohtalaisen nopea ja lopputulos mukava. Muuten jää kohtalaisen huono maku suuhun, varsinkin niiden lukuisten vaatteiden kohdalta, joita ei sitten ikinä käyttänytkään.

Viimeksi taisin tehdä leikellä farkuista lahkeet pois, ommella niistä kaitaleen ja muuttaa farkut lyhyeksi yhden kaistaleen salsahameeksi. Lopputulos oli kyllä ihan kiva.

Nyt on suunnitelmissa käyttää johonkin mustaa pitsiä, jota olisi sellainen reilu metri saatavilla. Ai että kun siitä saisi vaikka mitä ihanaa, mutta suunnitelmat ehtivät aina valua pois päästä ennen kuin saan ne toteutettua.
Stibe
18.07.2006 17:52:28 (muokattu 18.07.2006 17:55:14)
En oo vielä mitään itse värkkäilly, mutta jos vaan kehtais niin ottaisin mustasta nahkatakista(sellasesta pitkästä) hihat pois, ja ompelisin ne kiinni tummansinisiin farkkuihin tosta polven kohdalta alaspäin niinkuin lahkeiksi. Oisko ees mageet!? Höhöhö...

Ei vaan onnistu enää, kun kadotin nahkatakkini. Joskus tuntuu oikeesti siltä, että mä hukkaisin oman päänikin, jos se ei olis hartioissa kiinni!

E: Ainii, oonhan mä jo kaksista farkuista leikelly lahkeet poies.
Parempi katsoa katua, kuin kaatua ja katua, ettei katsonut katua...
Lord of the strings
18.07.2006 22:39:24
Nallekankaasta väsätty pipo. Kuva tulee ehkä joskus.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith"
Cathy
08.08.2006 14:17:09
Mä tein eilen mustan Gothic-Lolita mekon! aivan ihana!
Cathy
08.08.2006 14:19:04
Nyt pitää tehä musta tyllialushame! 4 kpl Tyllimekkoja väreinä musta punanen ja valkonen. Autan kans kaverii takee vaatteita.
Cathy
08.08.2006 14:39:41
En yleensä käytä kaavoja. Vaatteita on helpompi tehä ilman kaavoja...
papitsu
08.08.2006 14:41:49
En yleensä käytä kaavoja. Vaatteita on helpompi tehä ilman kaavoja...

Muokkaa-nappikin on olemassa. Se on semmonen pyyhekumin näkönen siellä sinun kirjotuksen oikeassa ylälaidassa.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
S.M.A.K | THV-klubi #42
Heimo
09.08.2006 00:06:44
Omistuksesta löytyy ompelukone ja saumuri ja kyllähän niitä aina sillon tällön tulee käytettyä, jos on ideoita ja hermoja.

Monesti tulee muokkailtua jotain valmiita vaatteita sopivimmiksi ja enemmän omaa silmää miellytäviksi. Housuja ja hameita aina sillon tällön kun löytää kangasta ja jaksaa kaavoja väännellä tai yrittää systemoida muuten. Topin tapasia sitten tulee väkerreltyä ilman kaavoja millon mitenkin ja mistä kankaasta, sen ne on kyllä näkösiäkin monesti :D

Taitoa ompeluun löytyy, mutta valitettavasti aina ei trapeeksi hermoja. Eli hosun liikaa ja suutun kun koneet takkuaa. Mikä sinänsä vähän huono homma, koska luultavasti kyseiselle alalle olen lähdössä..

Jossain välissä myös virkkasin jonkun verran, kaulahuivia ja pipoa. Virkata ja neuloakkin voisi enemmän, jos vaan löytyisi itseä miellyttäviä lankoja.

Muutenkin tuntuu, ettei kaupoista löydy kivoja kankaita ja juuri sellaisia mitä haluaa. Samoin kuin langatkin. Nekin kun kulkee tyyliiin muodin mukana eli jos jonkin tyyppinen kangas ei ole juuri muodissa, et sitä mistään löydä. Ja langatkin vaihtelevat vuosittain eli jos jotain erikoisempaa lankaa ollu pari vuotta sitten niin ei toivoakaan saada sitä nyt.
hanuristi
05.09.2006 12:28:41
Viimeksi tehtyä:

Muokattu tuhansia vaatteita
Korsetti
Hameita kolme kappaletta
Paitoja muutama
Mekko
Naks Acid
Mimi
05.09.2006 15:09:23
Viimeksi tehtyä:

Muokattu tuhansia vaatteita
Korsetti
Hameita kolme kappaletta
Paitoja muutama
Mekko

Olisko korsusta kuvaa? Ja miksei muistakin.
"En tiedä mitä tahtoisin. Tiedän, etten siihen silti tyytyisi. Jos kaiken kauniin saisinkin, kauneus minuun kauneutensa tuhlaisi." - Marko Annala
hanuristi
06.09.2006 08:37:50
Olisko korsusta kuvaa? Ja miksei muistakin.

Ei oo kyl.
Naks Acid
faith
19.10.2006 11:21:08
Juu edelleen muutaman paitaa oon väkertäny. ihan jees. Viime aikoina oon ollu aika laiska.. pitää ryhdistäytyä. Suunnittelen semmosta tanssimekkoa housujen päälle, mutta en osaa oikein päättää että miten sen tekisin. vois laittaa vinolla langansuunnalla niin laskeutuis paremmin.. mutta toisaalta taas. Plääh. suunnittelen vielä jonku aikaa ;)
Cocktus
06.11.2006 09:58:13

Minun ompelutaidot rajoittuvat hihamerkkien kiinni ompeluun.

Sama homma minulla. Oli niin vittumaista hommaa ommella 3 merkkiä kiinni että en kyllä tee sitä enää ikinä. Laitan akan ompelemaan ja vastineeksi kokkaan hänelle jotain kivaa.
Oh, you ironic pop-rock fuck, don't you fuck with metal!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)