Aihe: Metallinuppi n. 1000e
1 2 3 4 5
kimurantti1
17.07.2006 21:57:47
Kaikki unohtanu RoadKingin..

Ai ihan siihen 1000e budjettiin ajattelit saada? Ei edes Jenkeistä taida lähteä siihen hintaan. Sitä paitsi Jenkeistä tulee pistorasioista vähän eri tavaraa kuin Suomessa, joten ei välttämättä modauksineen tulekaan enää niin halvaksi...
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
Juustonaksu
17.07.2006 22:03:21 (muokattu 17.07.2006 22:04:13)
En ymmärrä mikä noissa muuntajissa nyt olisi niin vaikeaa loppupeleissä. Jos siinä on ihan normaali pistoke, mikä lykätään seinään niin kaupasta saa niitä välikappale-adaptereja, jotka on jotakin 20g painavia ja laitetaan seinän pistorasian ja johdon väliin. Mitä nuokin maksaa pari euroa, ehkä kympin kipale. :) Kyllä ainakin itse meinaan käyttää hyödyksi jenkkimatkan ja ostaa Mesaa halvalla tänne.

Edit: Ja eikös sitä Euroopan riistohintaa Mesa Engineerin laitteissa perustella nimenomaan tuolla eri virralla? Joku helkutin osa siellä sisällä on eri ja muka nostaa hintaa lähes tuhat euroa. Aika naurettavaa.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Kasperi Tervonen
17.07.2006 22:08:08 (muokattu 17.07.2006 22:14:32)
En ymmärrä mikä noissa muuntajissa nyt olisi niin vaikeaa loppupeleissä. Jos siinä on ihan normaali pistoke, mikä lykätään seinään niin kaupasta saa niitä välikappale-adaptereja, jotka on jotakin 20g painavia ja laitetaan seinän pistorasian ja johdon väliin. Mitä nuokin maksaa pari euroa, ehkä kympin kipale. :) Kyllä ainakin itse meinaan käyttää hyödyksi jenkkimatkan ja ostaa Mesaa halvalla tänne.

Ainakin yksi levytukun myyjä selitti jotain tyyliin: "Se on yleinen moka ostaa mesa jenkeistä. Sun pitää maksaa kaikki tullit yms. ja tarviit siihen semmoset VITUN ISOT JA KALLIIT systeemit että toimii Suomessakin". ...Olisikohan sitten puhunut ainakin osittain paskaa?
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
Kasperi Tervonen
17.07.2006 22:13:46
Ai ihan siihen 1000e budjettiin ajattelit saada? Ei edes Jenkeistä taida lähteä siihen hintaan.

Onhan tuo esim. triple rectifierkin aika helevatan kallis. Topicin aloittajahan nimenomaan sanoi voivansa ostaa vahvistimen "jenkeistä käytettynä", joten eihän se roadking välttämättä edes hirveän paljon kalliimmaksi tulisi, vaikka hintaeroa toki onkin. Kalliiksihan jonkun mesan putkinupin ostaminen joka tapauksessa tulee. :)
"Mä haluisin joululahjaksi ittelleni oman kitaran jossa on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa." -Pekka Poro
kimurantti1
17.07.2006 22:14:42 (muokattu 17.07.2006 22:23:13)
Ainakin yksi levytukun myyjä selitti jotain tyyliin: "Se on yleinen moka ostaa mesa jenkeistä. Silloin sä tarviit siihen semmoset VITUN ISOT JA KALLIIT systeemit että toimii Suomessakin". ...Olisikohan sitten puhunut paskaa?

Eräs tuttu toi Mesan jenkeistä, ja hänellä ainakin tuli noin 300-400 euron remppa. Ei ollutkaan kovin halpa ostos enää. Ei kai Levytukun myyjä paskaa puhunut, mutta kai vähän liioitteli, tottakai sitä vähän omaan pussiin kannattaa puhua.

Jos EU:n ulkopuolelta tuo jotain, niin siihen saattaa tulla tullit vielä päälle, ja taas nousee hinta. Siitä en sitten tiedä mitkä mahdollisuudet on jäädä kiinni/puhua itsensä pälkähästä. Jotkut sanoo, ettei tulli jaksa syynätä yksityisten tuomia soittimia tms. ja toiset taas, että kontrolli on kiristynyt viime vuosina.

Minä en ainakaan lähtisi Jenkeistä vahvistinta tuomaan, joku toinen on tietysti toista mieltä.

Edit:
Onhan tuo esim. triple rectifierkin... joka tapauksessa tulee. :)

Onhan se Triple Rectokin kallis, muttei Road Kingia läheskään tonnilla saa sitten mistään. Tai tiedä sitten mikä on aloittajan joustonvara hinnoissa. Jos tonnista on puhe, niin tuskin ihan Road Kingin verran.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
LaXu
17.07.2006 22:18:42

No kun ei. Kyse ei ole siitä, että pistoke on maissa erilainen, vaan siitä, että muuntajat toimivat eri jännitteellä. Tuikkaat 230 volttia 120V tarkotettuun laitteeseen niin eiköhän joku osa sano poks. Noissa Eurooppaan myytävissä vahvareissa on tuolle 230V jännitteelle tarkoitetut muuntajat. Jos täällä haluaa käyttää jenkeistä ostettua Mesaa, vaihtoehtoja on tasan kaksi: hommaa Levytukun kautta 230V jännitteelle tarkoitetun muuntajan ja asennuttaa sen tai sitten hommaa seinäpistokkeen ja vahvarin väliin stepdown muuntajan, joka tiputtaa tuon 230V -> 120V. Kumpikaan ei ole halpa juttu.

Edit: Ja eikös sitä Euroopan riistohintaa Mesa Engineerin laitteissa perustella nimenomaan tuolla eri virralla? Joku helkutin osa siellä sisällä on eri ja muka nostaa hintaa lähes tuhat euroa. Aika naurettavaa.

Tuota en ole kuullutkaan. Täyttä paskaa kuitenkin on. Noita Mesan hintoja ei selitä mikään muu, kuin että joku taho jakeluketjussa vetää aika hyvät hinnat päälle.
Kasperi Tervonen
17.07.2006 22:19:55
Jos EU:n ulkopuolelta tuo jotain, niin siihen saattaa tulla tullit vielä päälle, ja taas nousee hinta...

Joo. Muistelin vähän tarkemmin mitä se myyjä oikein puhui ja muokkasin vähän tuota edellistä kirjoitustani. :D Eli se myyjähän selitti juurikin noin, että ne tullit ja rempat yhteensä tulevat maksamaan sen verran että loppujen lopuksi kannattaa vahvistin ostaa mielummin Suomesta.
ReBeat
17.07.2006 22:29:12

Levytukun myyjällä oli työnsä puolesta varmasti oma lehmä pahasti ojassa kyljellään ja lisäksi tyyppi oli mahdollisesti tietoa vailla.

Riittävän järeän, noin kymmenen kiloa painavan, 15cm kanttiinsa olevan, äänettömän, huomaamattoman oloisen step down -muuntajan mille tahansa vahvistimelle saa alle satasella. Mun mielestä ei todellakaan kannata alkaa vaihdattamaan vahvistimen omaa verkkomuuntajaa, jos siitä joutuisi maksamaan huollossa esim. monta sataa.

Verkkomuuntaja ja erikokoinen sulake ovat ainoat jotka siellä vahvistimen sisällä ovat eri osia USA ja EU-mesoissa, eivätkä ne vaikuta soundiin (kummassakin versiossa se muuntaja on varmasti melko optimaalisesti mitoitettu takaamaan tarvittavan sähkönsyötön). Kummatkin verkkomuutajat ovat mesalle hankintakustannuksiltaan luultavasti myös saman hintaisia, joten esimerkiksi uusien rectifierien tonnin kalliimmat hinnat Euroopassa ovat sinänsä absurdi ilmiö joka ei perustu yhtään mihinkään.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Kasperi Tervonen
17.07.2006 22:29:19
Onhan se Triple Rectokin kallis, muttei Road Kingia läheskään tonnilla saa sitten mistään. Tai tiedä sitten miklä on aloittajan joustonvara hinnoissa. Jos tonnista on puhe, niin tuskin ihan Road Kingin verran.

No roadkingihän on Suomessa noin tonnin kalliimpi kuin triple recto, joten jos jenkeistä ostaa käytettyä niin tuskinpa se ero enää ihan hirmuinen on(?). Mutta kyllähän se tosiaan tuon tonnin budjetin yli taitaisi silti mennä aika reippaasti.
simosiili
17.07.2006 22:29:50
joustovaraa jonkin verran onkin. Kyllä mä sen verran tiedän noista tulleista ettei ne nyt mikään ongelmajuttu tässä oo. vahvistinta vaan kyselen!
maraparta
Werihukka
17.07.2006 22:58:23

Mitenkäs lähtiskö Framuksen Dragon tai Cobra käytettynä tonnin hintaan? Nuistakin taitaa saada aika lähelle mesan soundia, ja murinaa yleensäkin jos siitä tykkää ainakin screamerin kanssa :)

Itse olen ajatellut Cobran hankkimista, ja hintakin on euroopassa paljon parempi kuin mesojen.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Ben_D
17.07.2006 23:10:36 (muokattu 17.07.2006 23:12:08)

joustovaraa jonkin verran onkin. Kyllä mä sen verran tiedän noista tulleista ettei ne nyt mikään ongelmajuttu tässä oo. vahvistinta vaan kyselen!

Tullit tulee + arvonlisävero päälle. Ei siinä auta selittelyt, että kun tää on lahja tms. Voit kertoa hinta+postitus*1,25.

Sitten asiaan...Krank ja Mesa ovat jokaisella kerralla niitä kokeillessani kuulostaneet hirveiltä. Itse etsisin käsiini ENGL:n tai Kochin.
Fierce Moshter Promo Out Now! Tilaukset
6550
18.07.2006 01:51:11
Metaltronix ebäystä ?
simosiili
18.07.2006 02:59:40
Tullit tulee + arvonlisävero päälle. Ei siinä auta selittelyt, että kun tää on lahja tms. Voit kertoa hinta+postitus*1,25.

Sitten asiaan...Krank ja Mesa ovat jokaisella kerralla niitä kokeillessani kuulostaneet hirveiltä. Itse etsisin käsiini ENGL:n tai Kochin.

montako kertaa olet suorittanut kyseisen homman? Olen kuullut myös vähän toista. ja mulla on joitakin ässiä hihassa.
maraparta
J.RA
18.07.2006 08:02:52
joitakin ässiä hihassa.

Haluaisitko paljastaa...?
-Sellasta se vaan on-
Ben_D
18.07.2006 10:11:42

montako kertaa olet suorittanut kyseisen homman? Olen kuullut myös vähän toista. ja mulla on joitakin ässiä hihassa.

Olen "suorittanut" homman suht monta kertaa noin 300 tuotetta ebaysta ostaneena. Veikkaisin, että "ässäsi hihassa" eivät tässä tapauksessa toimi.
nissemus
18.07.2006 10:40:49 (muokattu 18.07.2006 10:44:14)
Ebayssa näkyy RK:ta menevän aika halvalla ja oon aika varma, että jos jossakin pawn-shopissa käy niin saattaa lähteä noi 1500 dollarilla joka on vain vähän päälle 1000e.

Tietysti matkaksi vahvistin kannattaa repiä osiin niin ei ala kotkansilmäiset matkalaukunpenkojat ahdistelemaan.

Mitä muuntajiin tulee, niin ei se muuntaja 100e enempää täällä maksa - siis jos tietää mistä ostaa... Noi Levytukun tyypit puhuvat täyttä potaskaa, että on suuri virhe tuoda Mesa Jenkeistä Suomeen. Samaa sanovat Veholla Saksan Mersuista.
Ben_D
18.07.2006 10:57:50

Ebayssa näkyy RK:ta menevän aika halvalla ja oon aika varma, että jos jossakin pawn-shopissa käy niin saattaa lähteä noi 1500 dollarilla joka on vain vähän päälle 1000e.

Tietysti matkaksi vahvistin kannattaa repiä osiin niin ei ala kotkansilmäiset matkalaukunpenkojat ahdistelemaan.

Mitä muuntajiin tulee, niin ei se muuntaja 100e enempää täällä maksa - siis jos tietää mistä ostaa... Noi Levytukun tyypit puhuvat täyttä potaskaa, että on suuri virhe tuoda Mesa Jenkeistä Suomeen. Samaa sanovat Veholla Saksan Mersuista.

Levytukussa perustelevat myös sillä, että soundi kärsii step-down muuntajan käytöstä...niin varmaan juu.
tommiot
18.07.2006 11:00:49
Levytukussa perustelevat myös sillä, että soundi kärsii step-down muuntajan käytöstä...niin varmaan juu.

Niin ja Eric Johnson sanoo että brittisähkössä on paras saundi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)