Kuulin Led Zeppelinin "Whole Lotta Love"n telkusta ja minusta tuli heavy-rockin ystävä. Tätä ennen ei ollut muuta kuin tiedostamatonta Beatles diggailua (nykyään tiedostettua). |
gnar138 22.10.2003 15:48:25 | |
---|
Black Flag - Fix Me i'm about to have a nervous breakdown. |
Alpha 22.10.2003 17:47:23 | |
---|
Joskus ala-asteen alussa kuulin AC/DC:n Bon Scottin aikaisia levyjä ja siinä se oli...sitten tulivat Judas Priest, Kiss, Wasp, Motörhead, jne jne... Jättäydy ajoissa jälkeen, niin sinulle jää enemmän aikaa ottaa muut kiinni. |
Conrad Lant 22.10.2003 18:30:25 | |
---|
Siis, onko jollain samantyylisiä kokemuksia. Nyt alkaa siis Sinä-minä lehden "se hetki muutti elämäni"-kirjoitusskabanderi, elikkäs visanderihärdelli. Olen rokkimeiningin suhteen hiukkasen myöhäisherännäinen varmaan siitä syystä, että meillä ei kotona niinkään kovasti kuunneltu musiikkia, vaan luettiin helvetisti kirjoja. Kissin Lick It Up vuonna 1983 tuli jo rekisteröityä jollain tasolla, mutta häpeäkseni pitää tunnustaa, että se lopullinen niitti joka sai tenavan haluamaan rokkimuusikoksi oli niinkin maailmaa mullistava teos kuin WASPin esikoinen syksyllä 1984. Love Machine! Huh. (Okei, jotain jostain syystä vanhempien levyhyllyyn eksynyttä Alwari Tuohitorvea tuli kyllä pyöriteltyä monolevysoittimessa jo 80-luvun vaihteessa, mutta eihän sitä lasketa. Eihän?) No one prayed for Sodom |
KooAa 22.10.2003 19:12:55 | |
---|
Sisko voitti Suosikin jostain jutusta Nazarethin Razamanazin joskus kun olin noin kymmenvuotias. Siitä se lähti. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Circles 22.10.2003 22:40:11 | |
---|
Kun kuulin Apulannan "Mitä kuuluu" biisin radiosta joskus vuonna -97 tai jotain, niin siitä musamaku kehittyi askeleen rankempaan suuntaan. "Kreisi oon" |
kärsä 22.10.2003 23:53:40 | |
---|
Kiss:Animalize: Heavens on fire, Tears are Falling (kyllä), Dio: Sacred Heart ...joskus 7-8 v. ikäisenä alkoi jysähdellä...ja kovasti Innostuin musiikista ihan mielettömästi, jotain tuli kuunneltua ennen tätäkin vaikkei siitä mitään ymmärtänyt, mutta en kyllä muista mitä...ehkä vanhempaa Kissiä. Life is a bummer baby. |
askomiko 23.10.2003 00:03:15 | |
---|
Lainasin kirjastosta Metallican master of puppetsin. :O Kuljetin mankkaa kaverin kanssa urheilukassissa ja huudatin sitä pitkin kylää. "Jopas oli hurjaa musiikkia, eihän tätä uskalla edes kuunnella." Sitten piti saada lisää, ja kohta lainasinkin uudenuutukaisen mustan levyn. Hoo! |
Neuvostoliitto 23.10.2003 08:19:26 (muokattu 23.10.2003 08:19:58) | |
---|
Taisi olla aikoinaan Radio Mafian Metalliliitosta kuultu Amorpihiksen biisi In the beginning jonka innostamana käytiin isin kaa ostamassa cd-soitin. Seuraava levy taisi olla Kärsältä vaihdossa saatu Obituaryn End Complete ja sitä rataa jatkettiin Edge of Sanityn kautta aina norjalaisiin kurkkumetallibändeihin esim. Dark Throneen ja Immortaliin. Kun olin ottannut vastaan mustan pohjakosketuksen siirryin taas vaiheittain kohti valoa ja nykyään diggailen popstars- ja idolsbändejä. |
scath 23.10.2003 09:34:32 | |
---|
Metallica, noin 11v. Vaikutti samoin kuin tajuntaa laajentavat aineet. Silloin jäi Bäkkärit ja spaissarit. Tulin, Näin, Sammuin |
Antsa 23.10.2003 10:42:14 | |
---|
Offspringin Smash ja Green Dayn Dookie saivat minut diggailemaan kitara-musiikista. Sitä ennen kuuntelin pääasiassa tyyliin Haddaway-Prodigy-Dj Bobo..jne. H. Omo |
Beefheart 23.10.2003 16:50:21 | |
---|
En osaa sanoa vain yhtä bändiä joka olisi muutanut, mutta tuossa muutama: Jimi Hendrix - Axis Bold As Love Nirvana - Bleach Iron Maiden - Best Of The Beast Megadeth - Rust In Peace Ennen noita korvani suodattivat kaiken paskan mitä voi kuvitella. Adoksentiaalinen ihmiskunta ja sen instrelitiivisestä aginoreetiosta kärsivä kansa on tuhon oma. |
betty_blue 23.10.2003 21:31:51 | |
---|
Tapahtumat sijoittuvat loppuvuoteen 1999. Teinipopin aika oli osaltani jo ohi. eräänä päivänä (ja useana seuraavanakin) tv:stä tuli, entisaikojen Jyrkissä, HIMin biisi Join Me in Death. Käsitys ei muuttunut heti vaan kesti muutaman kuukauden ennenkuin tajusin miten timantti biisi se onkaan. ja toukokuussa 2000 ostettuani Hgin lentokentältä Razorblade Romancen, tiesin astuneeni takaisin musiikin polulle, tällä kertaa sille oikealle puolelle. Niin vei heavy ja rock minut mukanansa. Tällä polulla ollaan edelleen. HIMin diggailu ei ole laantunut, vaan olen kasvanut suorastaan yhtyeeseen kiinni. eikä minua vaan hevillä irti saa! :) Love Metal. |
Skebaholikko 23.10.2003 21:56:38 | |
---|
Kyllä ne ensimmäiset kerrat kuultuani maailman suurimman riffin, "dän-dän-dääää dän-dän-dä-dääää dän-dän-dääää-dändäää"n Purplelta tiesin millaista on maailman paras musiikki. "Dont Worry Be Happy" syrjäytettiin lempparipaikalta siinä 7-vuotiaana pysyvästi Smoken toimesta. Täysi Rokkimetalliaddikti miusta tuli nähtyäni reilut 3 vuotta sitten Gunnareitten November Rainin videon ja katsottuani leuka kellarissa Slashiä heittämässä sooloa aavikolla kirkon edessä sätkä suussaleveessä haaraasenossa ja tiukalla takakenolla. Mitään coolimpaa en Eddie Van Halenia lukuunottamatta ole vieläkään nähnyt, ja tuskin koskaan tulen näkemäänlään. Vaikka kaikki rokahtava Elton johnista Iced Earthiin uppoaa hyvin, METAL IS FOREVER! "Kun Mustanaamiolla on darra, koko viidakko pitää lärvinsä kiinni" (vanha viidakon sananparsi ) |
riimu 24.10.2003 00:04:30 | |
---|
Oasis iski todella lujaa siinä 90-luvun puolivälissä. Siitä musankuunteluni alkoi oikeastaan kunnolla. Myöhemmin noita isoja vaikuttajia on tullut joka suunnalta vaikka kuinka paljon ja musaa tulee kuunneltua laidasta laitaan. Kun metalliin hurahdin jossain vaiheessa niin eniten kolahti Emperor ja muut isot norskinimet. Näin jälkikäteen kotimaisen popin/rockin puolelta J.Tervomaa puolestaan on vaikuttanut eniten. |
ICE 28.10.2003 22:16:20 | |
---|
Ennen v. 1997 kuuntelin kaikkee sekasikiömusaa (enimmäkseen teineille suunnattua kertakäyttökamaa) kunnes eräänä päivänä isukki tuli töistä levykaupan kautta. Hän soitti mulle Led Zeppelinin Remasters levyltä 'Communication Breakdownin'. Tässä sitä nyt ollaan. ilman Jimmy Pagea&LedZeppiä en soittais kitaraa enkä liiommin MNetissä hengailisi. - sideburns forever - |
Axes 29.10.2003 00:53:30 | |
---|
Vielä muutama vuosi takaperin kuuntelin lähes ainoastaan räppiä, kunnes koin valaistuksen. Sain lainaan kaveriltani Jimi Hendrix: Band Of Gypsys-levyn ja se oli jotain aivan muuta kuin ne kaikki räppibiisit ja levyt joita olin tottunut kuulemaan. Levyn kuultuani oli pakko hankkia lisää Hendrixiä ja aloin myös kuuntelemaan enemmän rokkia. Yhtään räppilevyä en ole sen jälkeen ostanut, ja myin suuren osan räppilevyistäni pois, koska ei niitä enää jaksanut kuunnella. En kuitenkaan väitä että räppi olisi paskaa, vaan että rokki on räppiä paljon parempaa. Olen pelastunut kiitos Hendrixin. |
Prowleri 29.10.2003 04:55:41 | |
---|
Varmaan The Offspring oli se joka pelasti MTVn ikeeltä joskus kouluvuosina ja tuli hankittua kaikenlaista punkkia, varsinaisesti punkkariksi en kyllä onneksi koskaan pukeutunut. Yhdeksännellä luokalla sitten heviä kuunteleva kaveri tutustutti Manowarin 'Louden Than Hell' -albumiin(joka sattumoisin mielestäni on bändin ainoa hyvä levyte) josta yllätyin, aikaisempi kuva hevistä kun oli lähinnä jotain bläkkisörinää. Sittemmin diggailin kaikenlaista Stratovariusta yms. nakkiheviä. Jossain vaiheessa perinteisempi rokkimeiningi alkoi nousta taas pintaan, kaivoin esiin AC/DC:n livetuplan(taisi olla ensimmäinen CD minkä ostin yhdessä Offspringin Ixnayn kanssa) joka sitten iskikin aika kympillä riffihermoon. Sittemmin tutustuin YUPhen, josta pidän ennakkoluulottoman, taitavan ja humoristisen otteen takia, ja jotenkin tällä polulla tallaillessani olen löytänyt entistä taiteellisemman ja intohimoisemman ilmaisun Jethro Tullin ja Tori Amoksen muodossa. Aivan viimeisten kuukausien aikana olen kuunnellut jopa hieman klassista. Aika mielenkiintoista kyllä miten tämä kuuntelu-ura polveilee. Oikeastaan kaikkiin vanhoihin suosikkeihin tulee palattua aina välillä, viimeiset puolisen vuotta AC/DC on ollut kovassa huudossa saatuani hankittua Back In Blackin :) Hähähä. -Jami |
noir 29.10.2003 07:10:56 | |
---|
X Japan. Ensimmäistä kertaa elämässäni ymmärsin, että samat henkilöt voivat esittää herkkiä pianoballadeja rakkaudesta, ja heti perään kerjätä kipua ja tuskaa. Samalla yhtye onnistui herättämään pianonsoittoinnostukseni uudelleen, joten paljosta olen velkaa. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. |
kassper 29.10.2003 09:03:10 | |
---|
Ensimmäisenä varmaan Nirvana. Kun kuulin Nevermindia ekan kerran, ehkä jotai seitttemän tai kaheksan olin, olin ihan että jeee.. Sit tuli vähän sen jälkeen Metallican Black. Sen jälkeen tuli ehkä jopa jonkin sortin uusvalveutuminen Zeppeliniin, ku äippä sitä kuunteli jo siitä asti, kun olin 0v. Punk kausikin mahtuu sekaan Bad Religioneineen,Rancideineen sun muineenneenneen. Jimi Hendrix otti paikkansa, kun olin kuudennella luokalla. Vähän sen jälkeen tuli Primus siihen rinnalle. Sen jälkeen hurahdin rappiin(Cypress hill, Wu-Tang, Run D M C) Sitten tulin Taidelukioon ja tutustuin funkin, vanhan R&Bn ja progen maailmaan. Sille tielle sitä sitten jäätiin. Kiitos siitä kuuluu herroille Bassballs ja Socialite. Lehmien pitäisi saada kulkea vapaana ja rakentaa omat pesät -kettutyttö- |