Aihe: Mötleyn uusintajulkaisuiden kopiosuojauksesta
1
Anttichrist
17.07.2006 16:18:22
..Tuossa huomasin juuri, kun ekaa kertaa koitin laittaa Shout at the Devilin uuden (2003) painoksen soimaan koneessa niin ei VITTU edes näytä levyllä muuta olevan kuin kämänen looks that kill-video. Entisellä soittimellani tätä ongelmaa ei ollut,mutta nykyään kun käytän tietokonetta parempien kaiuttimien takia noin 100%sti musiikinkuunteluun, niin kysyisinkin teiltä: onko tuttu ongelma näiden uusintamötikköjen suhteen? Mitään mainintaa "kopiosuojauksesta" ei kansissa näy, eikä edes vaimon ghettoblasteri suostunut toistamaan levyä (jossa ei ollut minkäännäköistä fyysistä vikaa)..
Koitin myös Too Fast To loven kanssa, sama ongelma.. Eli: Pistänkö levyt paskaksi (en tee mitään levyllä jota ei VITTU voi kuunnella), lähdenkö vetämään Sixxiä turpaan tuosta hyvästä ja haastanko Mötley recordsin oikeuteen (periaatteessa tuo viimeinen olisi mahdollista) vai vittuileeko koneeni (ja muijan ghettobastardi)?
PekkaM
17.07.2006 16:47:05 (muokattu 17.07.2006 16:47:38)
Palauttaisin ne ja pyytäisin rahat takaisin.

lisäys: Ottaisin toki varmuuskopiot ensin ;)
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
Anttichrist
17.07.2006 16:48:44
korjaan: ko. ghettobastardi näytti olevan muutenkin paskana mutta tuo tietokone osio ihmetyttää edelleen: MILLÄ VITUN KEINOLLA pääsen kuuntelemaan ko. levyjä? Joillain paskoilla (esim. Diablon Eternium, jonka kopiosuojauksen jälkeen olen polttanut kaikki tarvitsemani Pokon julkaisut) oli sentään joku kämäinen soitin jolla kuunnella ko. paskaa (joku 6 kaiuttimen tuki tietenkin kaukaista utopiaa, taajuuskorjaimesta etc puhumattakaan) mutta kun en ole edelleenkään löytänyt edes yhtään audiotiedostoa ko. levyiltä?
miscage
17.07.2006 16:50:51
korjaan: ko. ghettobastardi näytti olevan muutenkin paskana mutta tuo tietokone osio ihmetyttää edelleen: MILLÄ VITUN KEINOLLA pääsen kuuntelemaan ko. levyjä? Joillain paskoilla (esim. Diablon Eternium, jonka kopiosuojauksen jälkeen olen polttanut kaikki tarvitsemani Pokon julkaisut) oli sentään joku kämäinen soitin jolla kuunnella ko. paskaa (joku 6 kaiuttimen tuki tietenkin kaukaista utopiaa, taajuuskorjaimesta etc puhumattakaan) mutta kun en ole edelleenkään löytänyt edes yhtään audiotiedostoa ko. levyiltä?

Eikö Winamp tms. muu softa löydä levyä? Entä joku rippaussofta?
Kannatan kaikkea saatananpalvontaa.
32788
17.07.2006 16:58:40
Niin siis, tuo video näkyy varmaan kun menee resurssienhallinasta. Kokeile jollain rippaussoftalla, näkyy melko varmasti. Ainakin Ubuntun Musiikkimaijalla on näkyny kaikki levyt mitä olen tyrkyttänyt. Ja olen kopioinut flaccina ne koneelle, en käsittääkseni edes rikkonut lakia, sillä ohjelma löytyi koneesta valmiina eikä ole sanonut mitään mistään kopiosuojauksista.
PekkaM
17.07.2006 17:06:07
En oikeasti edes tiedä missä menee lain rikkomisen raja noiden suojattujen levyjen kohdalla. Jos Nero kopioi ihan suosiolla ja EAC rippaa, kierränkö vahvaa suojausta?

Muista, että jotkut paskimmat suojausviritykset asentaa itsekseen koneelle softan, joka estää ko. levyn käytön.
32788
17.07.2006 17:14:21
En oikeasti edes tiedä missä menee lain rikkomisen raja noiden suojattujen levyjen kohdalla. Jos Nero kopioi ihan suosiolla ja EAC rippaa, kierränkö vahvaa suojausta?

Muista, että jotkut paskimmat suojausviritykset asentaa itsekseen koneelle softan, joka estää ko. levyn käytön.

Eipä noista paljon kannata välittää, en usko että mitään poliiseja kiinnostaa _oikeastI_, mitä teet rahalla ostamillesi CD-levyille.

Eikös siinä sanottu jotain, että se on laillista, jos suojauksen voi kiertää vahingossa jollain koneesta löytyvällä ohjelmalla, esim. Wordilla.

Lasketaankohan jostain Linuxeista löytyvät ohjelmat tuollaisiksi, kyllä noilla ainakin voi vahingossa ripata, niin helppokäyttöisiä nuo on, painetaan vaan nappia ja hetken kuluttua musa on koneella, eikä kukaan välttämättä tiedä edes kopiosuojauksista.
slowdive
17.07.2006 17:37:10
Mulla on nuita uusintajulkaisuja satsi ja kyllä ne toimii ihan normaalisti.

Kone alkaa kyllä väkisin pyörittää niitä videoita kun levyn laittaa sisään, mutta siitä vaan "Quit" ja kun on saanut videot pois, niin ainakin Windows Media Player soittaa/kopioi ihan kuin mitä tahansa muutakin levyä.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
rockpock
17.07.2006 18:28:31
Toi on kyllä niin perseestä. Itse ostin v. 2004 Velvet Revolverin "kopiosuojatun" levyn ja se ei toiminut missään soittimessa niinkuin pitää. No kopioin levyn koneelle ja poltin siitä cd-r:n, joka toimii joka paikassa.

että mitä järkeä?

...

Olen vakavasti harkinnut vinyylipuolelle siirtymistä.
"Life is very short, and there’s no time for fussing and fighting, my friend." -The Beatles-
Angus
17.07.2006 18:54:50

Tälläiset levyt on yleensä pyörinyt mulla aina Windows Media Playerissa, tai sitten voit tietty ripata ton levyn koneelle vaikka CDex-ohjelmalla.
PekkaM
17.07.2006 19:06:14
Toi on kyllä niin perseestä. Itse ostin v. 2004 Velvet Revolverin "kopiosuojatun" levyn ja se ei toiminut missään soittimessa niinkuin pitää. No kopioin levyn koneelle ja poltin siitä cd-r:n, joka toimii joka paikassa.

että mitä järkeä?

...

Olen vakavasti harkinnut vinyylipuolelle siirtymistä.

Sama juttu saman levyn kanssa. Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen kopiosuojattu levy, jonka ostan.
aikavaikea
17.07.2006 20:47:59
Pistänkö levyt paskaksi?

Toi vois olla ihan hyvä veto. Ehkä sun kone vaan on liian fiksu?
I have had recurring nightmares That I was loved for who I am And missed the opportunity to be a better man.
Tympee Huttunen
18.07.2006 08:41:57
Siis ongelmana tuossa on se, että levyä koitetaan kuunnella resurssienhallinnan kautta klikkaamalla biisejä (joita ei siis nyt näy). Senkus avaat media playerin ja sieltä otat "toista" "video-cd tai cd-äänilevy".
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
tuomo
18.07.2006 10:46:40

Windowsilla kannattaa ottaa aina pois automaattinen cd-levyn käynnistys (googleta "disable autorun"). Sen jälkeen onnistuu rippaaminen esim iTunesilla.

Tai sitten pitää shiftiä pohjassa (nykyään vaan iso nuoli ylöspäin) kun lyö levyn sisään. Hoitaa saman homman.
I can't believe what you say to me, You got some attitude
PekkaM
18.07.2006 11:50:26
Tai sitten pitää shiftiä pohjassa (nykyään vaan iso nuoli ylöspäin) kun lyö levyn sisään. Hoitaa saman homman.

Se vaan tuppaa unohtumaan ja jos tosiaan jonkun Sonyn rootkit-levyn on sattunut käsiinsä saamaan, niin se on sitten koneella.
-JiiTee-
18.07.2006 13:00:23
Itse just testasin omalla Mötikän remasterilevyllä (dr Feelgood). Eli kun levy ei ole puhdasverinen audiolevy, niin wintoosan resurssienhallinta käsittelee sitä datalevynä, jolloin audioraidat eivät näy.

Windowsin mediaplayerillä levy toistuu komeasti, CDex:llä raidat saa ripattua ihan no problemo, joten en näe mikä tossa on ongelmana?

Minkään "normaalin" cd-soittimen toimintaa tuon enchacedCD-tekniikan ei pitäisi haitata, koska ne lukevat levyltä ainoastaan audio-osuuden, eivätkä puutu tuohon data puoleen ollenkaan.

Ja kyseessä ei siis ole varsinaisesti mikään kopiosuojaus, enchancedCD-merkinnällä olevissa levyissä on vain normaalien cd-raitojen lisäksi jotain muuta bonusmateriaalia data-raidan muodossa (musavideoita yms yleensä).
EYESCREAM -rocks.
Anttichrist
22.07.2006 12:48:37
Jees, kiitoksia. Tosiaan tuota jäin ihmettelemään kun ei ole muiden enhanced-levyjen kanssa tullut tätä ongelmaa Winampilla, mutta kyllä tuo näköjään pienen kikkailun jälkeen onnistui.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)