Aihe: Kaipuu keikalle vai keitolle?
1 2 3 4
Perza
17.07.2006 13:22:19 (muokattu 17.07.2006 13:32:31)
Tervetuloa vaan maailmaan. Jos odottelu kypsyttää, olet väärällä alalla - soittohommista on 99% odottelua.

Keikkapäivät eivät ole sen kummempia juomapäiviä kuin muutkaan päivät, ennemminkin päinvastoin, koska jos illalla pitää soittaa keikka, pitää sitä omaa dopinkia alkaa valvoa tarkasti jo puolen päivän aikaan että lääkitys on varmasti sopiva ja kunnossa kun mennään lavalle. Niin ollen mitä pidemmälle ilta joutuu, sitä vähemmän on edes mahdollisuutta ottaa vaikkapa olutta - keikan jälkeen palataan sitten takaisin usvaiseen arkeen.
:-)

Yleensä kyllä käy, että jos on vaikka kahden viikon rundi, eli 12-13 keikkaa ja välissä väistämätön vapaa maanantai, siinä joskus kuudennen, seitsemännen keikan kohdalla ei enää tee mieli juoda vaikka mikä olisi.

Humalassa oleminen on jos ei sopimatonta, ainakin merkki puutteellisesta kontrollista. Keikalla ei ole sopivaa olla humalassa.

Edelleen ei puhuta ennen eikä keikan aikana juopottelusta vaan jälki fiilistelyistä. Mitä tuohon odotteluun tulee, ni kyllä sitä on joka kerta saanu muutaman tunnin odotella, mutta siinä vaiheessa, ku odottolu menee baarijakkaralla istumuseksi, ku ei oo paikkaa mihin mennä, ei päkkäriä, ei sohvaa jne. ni siinä vaiheessa hermojen kiristymisen syy on jossain muualla, ku hermoissa.

Toisaalta tilanne on ehkä eri niillä jotka voivat tosiaan nauttia humalan saloista ihan vaikka joka päivä, kun taas niillä jolle se keikka pari kuussa on ainoa väli päästä nauttimaan, rentoutumaan ja tapaamaan bändiläisiä rennossa fiiliksissä.

Ja kyllähän se vähä niin on, että yhen illan jaksaa keikan jälkeen päissään hillua, mutta toinen päivä menee jo nukkuessä syödessä ja keikalla limua juodessa!!!
Turhaa
cosmob83
17.07.2006 13:29:19 (muokattu 17.07.2006 13:31:33)
No tuota, itsekkin olen taipuvainen ajattelemaan näin että se fiilistely ennen keikkaa on yksi mielenkiintoisimmista osista. Siitä jälkifiilistelystä... Eh, tuota minusta se tuntuu jotenkin vähän itsensähuijaamisella. Mennä nyt keikan jälkeen samaan (tai sitten vaikka eri) baariin juomaan bisseä ja taputtelemaan soittokavereita selkään "ai että me oltiin rock" ja sitä rockimpia ollaan mitä enemmän bisseä menee alas. Kaikki huipentuu siihen kuin joku täysin pihalla ollut spurgu jolla hissi ei mene enää ylös asti tulee sanoo että te olitte tosi rock, tai jonkun soittajan kaveri tulee fiilistelemään (itse yrittänyt kerran saada akustisella kitaralla soitettua a-duuri soinnun, mutta kun ei sormet taipunu niin lopetti kesken. Tämäntakai hänestä kaikki jotka soittavat häntä paremmin on tosi rock) ja sitten ollaan niin äijää. Ei, hyi helvetti. Ei tuommoista minulle. Se on niin että keikan jälkeen kamat kasaan ja kotia kohti. Kyllä se suurin kliimaksi ja nautinto on siinä soittamisessa. Jälkikäteen yleensä vain vituttaa, että ei tullut soitettua tarpeeksi hyvin, mutta se on normaalia, eikä se pilaa mun keikkanautintoa.

Edit: Alkoholin nauttimista varten meillä bändillä on sitten grillibileitä yms. Silloin voidaan maistella viinejä ja syödä hyvää ruokaa. Eikä silloin toivottavasti äijäillä, todennäköisesti törtöillään.
www.theshafts.com
Perza
17.07.2006 13:38:32
Edit: Alkoholin nauttimista varten meillä bändillä on sitten grillibileitä yms. Silloin voidaan maistella viinejä ja syödä hyvää ruokaa. Eikä silloin toivottavasti äijäillä, todennäköisesti törtöillään.

Tästä päästäänki sitte siihen, että ku kaikki niin kovasti on sitä oluen juontia vastaan ja keikan jälkeen kämpille miltein suurin osa, ni miksi sitte aika iso osa bändeistä tilaa sen korin olutta takahuoneesee tai juo ne muutamat ilmaiset oluet per nuppi?
Turhaa
cosmob83
17.07.2006 14:25:27
Tästä päästäänki sitte siihen, että ku kaikki niin kovasti on sitä oluen juontia vastaan ja keikan jälkeen kämpille miltein suurin osa, ni miksi sitte aika iso osa bändeistä tilaa sen korin olutta takahuoneesee tai juo ne muutamat ilmaiset oluet per nuppi?

Hummm, en tiedä. Ei me ainakaan tilata. Periaate kysymys. Energiajuomaa saisi kyllä tuoda korikaupalla. :)
www.theshafts.com
Teijo K.
17.07.2006 14:45:25

Hummm, en tiedä. Ei me ainakaan tilata. Periaate kysymys. Energiajuomaa saisi kyllä tuoda korikaupalla. :)

Etköhän nyt vedä vähän hätiköityjä johtopäätöksiä. Tähän on vastannut lie vajaa parikymmentä henkilöä. Siitä ei voi kyllä sanoa mitään "kun kaikki".
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
saastara
17.07.2006 15:00:35
Etköhän nyt vedä vähän hätiköityjä johtopäätöksiä. Tähän on vastannut lie vajaa parikymmentä henkilöä. Siitä ei voi kyllä sanoa mitään "kun kaikki".

Hmm, enpä tiedä.. Ei siihen kyllä gallupia tarvitaan, että voidaan todeta keiton maistuvan muusikkopiireissä. :)
Lisää middleä.
Jani The Rock
17.07.2006 15:50:44

Helvetti, aina sitä kaljaa. Ihan niinkuin rokkenrolli ja kalja olis joku vitun kirkossa kuulutettu pyhä kaksinaisuus, jossa toista ei ole olemassakaan ilman toista. Niin saatanan pahaa litkua, ettei sitä juo kamelikaan. Kalja sitä ja kalja tätä, vittu. Kaikki saatanan olutpanimot joutas räjäyttää. Lakkais Suomen rockmuusikot vihdoin pöhöttymästä.

Noni, avautuminen suoritettu. Kylläpä helpotti.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
saastara
17.07.2006 16:08:53
Helvetti, aina sitä kaljaa. Ihan niinkuin rokkenrolli ja kalja olis joku vitun kirkossa kuulutettu pyhä kaksinaisuus, jossa toista ei ole olemassakaan ilman toista. Niin saatanan pahaa litkua, ettei sitä juo kamelikaan. Kalja sitä ja kalja tätä, vittu. Kaikki saatanan olutpanimot joutas räjäyttää. Lakkais Suomen rockmuusikot vihdoin pöhöttymästä.

Tuollaisella meiningillä saa helposti turpaan rokkimaailmassa.. Etenkin pohjanmaalla. :D
Lisää middleä.
JCM
17.07.2006 16:13:20

Kalja kyllä alkaa tätä nykyä puulaamaan korvista ulos, mutta kyllä mä tykkään tuopin heittää nassuun keikan jälkeen ja yhden/kaks jopa ennen keikkaa.

Eikä suomilager kovin hääppöstä ole, kaljaa nimenomaan. Ennemmin vaikka sitten Leffeä tai Velkoa, jos olutta meinaa juoda.

Mut kaikista mieluiten *jalua:)

Mä vielä Janilleki kaljat näytän;) sääh!!
Täällä Grazy Mama & the Sidekicks livematskua, kuuntele ja kerro mitä tykkäsit!
Jani The Rock
17.07.2006 16:23:22

Mä vielä Janilleki kaljat näytän;) sääh!!

Kyllä mä kaljaa kattella voin, kunhan ei juoda tartte! 8)
kivi
17.07.2006 18:27:12

Ei kai sitä oluenjuontia vastaan kukaan ole, siitä juopumista vastaan sen sijaan kaikki.

Juoppo ei tule humalaan ennen kuin oman toleranssinsa rajoissa.

;-)

Heh, mutta vakavasti: aika moni piilottaa ne takahuonekaljat ja viinapullon omiin matkatavaroihin ja juo vasta yöllä bussissa. Jossa palautumishuikka onkin enemmän kuin tervetullutta.

Kukin tavallaan, ja oman osaamisensa rajoissa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
JCM
17.07.2006 18:33:09

Kukin tavallaan, ja oman osaamisensa rajoissa.

Mä otan olutta/jallua, jos mahdollista.

Jos ite olen kuskina, se ei ole mahdollista, tai jos roudataan heti keikan jälkeen.. se ei yleensä ole mahdollista.

Mut jos on aikaa, eikä kiirus roudata, niin kyllä mulle maistuu.

Oon huomannut sen, että kun alan normaalisti ottamaan vapaa-ajalla. Olen yleensä humalassa, joskus lujastikin. Kun olen keikalla, en ole lujasti humalassa koskaan, tai jos olen.. niin viimeistään jatkoilla jossain missä yövytään.. ellei ole keikkaa seuraavana päivänä tiedossa.
Tomtom
17.07.2006 19:13:05
Voi kun ehtiskin keikan jälkeen juomaan biisonia ja turisemaan. Roudatessa menee lähes poikkeuksetta. Tosin sitten kun sattuu sellainen tapaus, ettei tartte kovin paljoa roudata, kyllähän se huurteinen maistuu. Kaikista paras itselle / pahin kuskille on joku tuollainen kolmen, neljän tunnin ajomatka yöllä takaisin himaan. Tosin kyllä sitä itsekin pääsee autoilemaan silloin tällöin. Mutta mallasta siis vasta soiton jälkeen. Huomattavasti enemmän sitä odottaa itse soittoa.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
Perza
17.07.2006 20:40:28
Voi kun ehtiskin keikan jälkeen juomaan biisonia ja turisemaan. Roudatessa menee lähes poikkeuksetta. Tosin sitten kun sattuu sellainen tapaus, ettei tartte kovin paljoa roudata, kyllähän se huurteinen maistuu. Kaikista paras itselle / pahin kuskille on joku tuollainen kolmen, neljän tunnin ajomatka yöllä takaisin himaan. Tosin kyllä sitä itsekin pääsee autoilemaan silloin tällöin. Mutta mallasta siis vasta soiton jälkeen. Huomattavasti enemmän sitä odottaa itse soittoa.

Meillä taas poikkeuksetta roudaus seuraavana päivänä, ni kyllä siinä ehtii, mutta muuten ei sitte ehikkään.
Turhaa
bluesteel
17.07.2006 21:28:15

No ei keitolle ainakaan, sitähän nyt voi periaatteessa litkiä millon vaan. Kyllä keikalla on parasta kun pääsee esiintymään ja soittamaan hienoa musaa yleisölle! Siis olettaen, että se yleisö diggaa siitä soitettavasta musiikista.
Lennu
17.07.2006 22:29:59

En juo olutta ja keikan jälkeen olen yleensä aika väsynyt ja kärttyisä.

Menen keikalle tehdäkseni hyvän soundcheckin, kait. ;)

Joo, se bassarin jyskytys on todella rentouttavaa.
Jani The Rock
17.07.2006 22:57:01

Joo, se bassarin jyskytys on todella rentouttavaa.

Se on tiedostamaton muistuma äidin sydänäänistä kohdussa.
JCM
17.07.2006 23:06:07

Se on tiedostamaton muistuma äidin sydänäänistä kohdussa.

Mulla on ikävä sitä.

Sitäpaisti.

Soundtsek on sikäli tärkeä, että kun sen teet.. tiedät heti sen jälkeen missä soitat. Ihan sama miltä se sitten sattuukaan kuulostamaan.

Kyllä mä arvostan enemmän sitä, että tiedän missä soitan, kuin että miettisin pääni puhki ja stressaisin onko soundit hyvät. Soundit on mitkä on, kunhan kuuluu sopivasti eikä liikaa kenenkään päälle. Jeah.
Niq
18.07.2006 10:24:28

Juon kaljan tai kaks roudatessa ja takahuoneessa kitaraa viritellessä, ihan janoon/nautinnoksi. Rentouttaa hieman ja voi keskittyä suoritukseen, vaikka varsinaista jännitystä harvemmin on. Toisen bändin kitaristilaulaja ottaa useammankin, ihan vaan fiilikseen päästäkseen ja jännitystä lievittääkseen, mutta känniin asti ei juoda. Lähinnä hän ottaa useamman kun on enemmän viinapäätä, itse olen jo neljän-viiden kaljan jälkeen kännissä.

Keikan jälkeen roudataan ja mahdollisuuden mukana roudauksen jälkeen pyritään saunaan, jos keikka on kotipaikkakunnan välittömässä läheisyydessä tai keikkapaikalla(tai soittajakollegan/roudarin keikkapaikalta iskemällä vosulla ;)) tms. on moinen ylellisyys tarjota. Siellä on sitten hyvä purkaa tuntoja keikasta ja ottaa pari olutta lisää. Yleensä menee siihen, että aamulla päätä särkee... :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)