Nixzar 20.10.2003 19:06:16 | |
---|
Eli missä pääsis kuuntelemaan.? *Keep on rocking in the free world* |
Sammakko 21.10.2003 11:38:43 | |
---|
Miten paljon tuo Classicci eroaa delta bluesista. ||||||||Hei Hei Fränklin tule +leikkimään kanssamme!!!||||||||
Meitsillä on Delta Blues!! |
Socialite 21.10.2003 11:39:10 | |
---|
Sampleista en tiedä mutta testaa jossain musakaupassa... C30 löytyy aikas monesta soitinkaupasta! Rockin since 84' |
Pertsa 21.10.2003 11:47:56 | |
---|
Miten paljon tuo Classicci eroaa delta bluesista. DB:ssä isompi elementti, isompi kotelo, tremolo. => DB:n soundi on isompi, avoimempi, "pyöreämpi", eikä ihan niin honottava ja laatikkomainen kuin C30:ssä. Itse siirryin tuon takia Classicista Delta Bluesiin. |
Sammakko 21.10.2003 11:58:10 | |
---|
DB:ssä isompi elementti, isompi kotelo, tremolo. => DB:n soundi on isompi, avoimempi, "pyöreämpi", eikä ihan niin honottava ja laatikkomainen kuin C30:ssä. Itse siirryin tuon takia Classicista Delta Bluesiin. Meitsi osti lauantaina delta bluesin. Mitä kitaraa käytät? Otatko säröt vahvistimesta vai pedaalista? ||||||||Hei Hei Fränklin tule +leikkimään kanssamme!!!||||||||
Meitsillä on Delta Blues!! |
superfly 21.10.2003 12:03:28 | |
---|
Itsellä olis tarkoitus vaihtaa elementiksi Celestion Vintage 30 tuohon Classiciin. Se luultavasti poistais tuota honotusta hieman. Tosin mä ainakin pidän tuosta honotuksesta, se kuuluu pikkukombon ominaisuuksiin. Nykyään käytän lisäkaappia, joten honotus kuuluu hieman vähemmän. Harppu on alaston piano |
Nixzar 21.10.2003 12:45:22 | |
---|
C30 löytyy aikas monesta soitinkaupasta! Arvaa löytyykö Keuruulta :( *Keep on rocking in the free world* |
Pertsa 21.10.2003 12:57:25 | |
---|
Meitsi osti lauantaina delta bluesin. Mitä kitaraa käytät? Otatko säröt vahvistimesta vai pedaalista? Kitarana on tällä hetkellä Bladen strato (tele on seuraavana ostoslistalla) ja pedaaleista tulee säröt enimmäkseen otettua. DB:n omat säröt ei ihan hirveästi inspiroi ainakaan sen jälkeen, kun pre-gainin kääntää yli 6:een. Alle kuuden toimii ok, mutta silti saan monipuolisemmat ja paremmat säröt erinäisitä pedaaleista, joita on viime aikoina tullut haalittua ihan kiitettävästi... Käyttämäni od-purkit löytyy tuolta nimimerkkiä klikkaamalla. |
Sammakko 21.10.2003 16:25:11 | |
---|
Kitarana on tällä hetkellä Bladen strato (tele on seuraavana ostoslistalla) ja pedaaleista tulee säröt enimmäkseen otettua. DB:n omat säröt ei ihan hirveästi inspiroi ainakaan sen jälkeen, kun pre-gainin kääntää yli 6:een. Alle kuuden toimii ok, mutta silti saan monipuolisemmat ja paremmat säröt erinäisitä pedaaleista, joita on viime aikoina tullut haalittua ihan kiitettävästi... Käyttämäni od-purkit löytyy tuolta nimimerkkiä klikkaamalla. Millasias peleja nuo on? Crowther Audio Hot Cake, Reverend Drivetrain II, Marshall Guvnor Plus, Boss Blues Driver? Miten nuo toimii db:n kanssa? Tuo bossi mulla onkin ollut ja ehkä se takaisin haluaisin. Olen satiainen. |
Master of reality 21.10.2003 19:39:49 | |
---|
Onko tuossa peavyssa hyvä särö? Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Niskamies 22.10.2003 06:58:12 | |
---|
Onko tuossa peavyssa hyvä särö? IMHO on. ihan jättehyvä. Hanki presari ja ole tosimies! |
Sammakko 22.10.2003 09:49:30 | |
---|
delta bluesista lähtee ihan hulluna alapäätä (siis trvittaessa) vois melekeen käyttää beissivahvarina. Onko classicissa sama? Olen satiainen. |
Rockin since 84' |
superfly 22.10.2003 16:23:30 | |
---|
delta bluesista lähtee ihan hulluna alapäätä (siis trvittaessa) vois melekeen käyttää beissivahvarina. Onko classicissa sama? Kyllä siinä Classicissa alapäätä löytyy ja bassot saa olla aika pienellä sieltä vahvarin EQ:sta, mutta aika tunkkkaisen kuuloinen tuo Blue Marvel-kaiutin on. Itse käytän lisäkaappia combon jatkeena. Ilmankin kyllä pärjäilin mainiosti. Harppu on alaston piano |
Pertsa 23.10.2003 09:39:34 | |
---|
Millasias peleja nuo on? Crowther Audio Hot Cake, Reverend Drivetrain II, Marshall Guvnor Plus, Boss Blues Driver? Miten nuo toimii db:n kanssa? Tuo bossi mulla onkin ollut ja ehkä se takaisin haluaisin. Kyllä olen pyrkinyt nuo pedaalit siten ostamaan, että DB:n kanssa hyvin toimisivat. Tuota Guv'noria tulee nykyisellään vähemmän käytettyä sen jälkeen kun Drivetrain tuli taloon. Hotcakea käytän ihan mietona särönä (drive klo 10-12), ensimmäisenä noista od-speduista, jossa se on mielestäni parhaimmillaan. Se on todella läpinäkyvä eli säilyttää kitaran oman soundin korostamatta liikaa mitään taajuuksia. Luonnollisen kuuloinen ja erittäin dynaaminen. Toimii ehkä parhaiten juuri EL84 -ja EL34 -putkien kanssa, koska siinä ei ole tubescreamereille tyypillistä middlen korostusta. Lisäksi se toimii hyvin yhdessä muiden pedaalien kanssa eli minun tapauksessa boostaa Drivetrainia. Seuraavana ketjussa on siis Drivetrain II, joka on sitten enemmän kallellaan Tubescreamerin suuntaan, mutta middle-korostus ei ole ihan yhtä "paha", joten myös drivetrain toimii hyvin DB:n kanssa, joka on Classicin tavoin aika vahvasti keskialuevoittoinen vahvistin. DB ei tosin yhtä paljon kuin Classic, kaiuttimesta johtuen. Hyvää on lisäksi se, että DT:ssä on volumen ja driven lisäksi bass -ja treble -potikat, joka tekee siitä todella monipuolisen od:n. Drivetrainistä otan vähän enemmän säröä kuin Hotcakesta gainin ollessa jossain klo 12 paikkeilla. Eli kun polkaisen ne yhdessä päälle saan hyvän soolosoundin tai vähän raskaamman komppisärön. Blues Driver toimii tällä hetkellä lähinnä (lähes)clean -boostina ketjun viimeisenä, koska päälle polkaistessa se syö jonkin verran alapäätä. Olen kyllä modittamassa sitä lähiaikoina, jotta se säilyttäisi paremmin bassotaajuudet, koska muuten pidän BD:n soundista. Se ei ole yhtä siloiteltu kuin esim. Bossin SD-1 tai tubescreamer, vaan soundissa on enemmän särmää ja munaa. Tällä hetkellä kuitenkin siis soolo/volumeboostina. Tarvittaessa nostan hieman driveä, jolloin se toimii "dirty" -boostina. Pienen modauksen jälkeen varmasti loistava pedaali. Hirveän raskaita soundeja ei tule tällä hetkellä käytettyä nykyisen bändin kanssa. Tarvittaessa on sitten reservissä tuo Guv'nor Plus, jolla irtoaa myös vähän raskaammat marshallmaiset säröt. Kaikkia noista voin suositella omaan lajiinsa. Hot Cake ja Drivetrain II tosin ovat vähän turhan kalliita pedaaleiksi, mutta mielestäni ovat kuitenkin hintansa arvoisia. |
PekkaM 11.11.2003 12:20:06 | |
---|
Moro. Mistä kaupasta löytyisi Helsingissä Classic 30 tällä hetkellä? Osta JEM77BFP! |
Ville81 11.11.2003 12:26:48 (muokattu 11.11.2003 12:27:28) | |
---|
Onko tuossa peavyssa hyvä särö?
Pienessä tilassa ei kuulosta kummoselta välttämättä, mutta suuremmissa saleissa tms aivan sikahyvä bluessaundi.
Mitäs mieltä olette ihan puhtaista saundeista? Päästäänkö lähelle Agentseja? |
Vedder 11.11.2003 13:19:50 | |
---|
Soitin Huttusella ainakin on myynnissä yksi Classic. Käytettynä hinta oli muistaakseni 550 euroa, joten ei muuta kuin hakemaan pois. |
Socialite 11.11.2003 15:11:11 | |
---|
Minulla on myynnissä miltei uusi ja vähän käytetty C30! Ja eikun tarjouksia pikaviestillä tulemaan...;) Osta Bad Horsie! |
Ville81 11.11.2003 16:22:55 | |
---|
Soitin Huttusella ainakin on myynnissä yksi Classic. Käytettynä hinta oli muistaakseni 550 euroa, joten ei muuta kuin hakemaan pois. Pari kymppiä lisää ja saat ihkauuden. |