Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaraelementeistä. Halvemmat Eminencet yms.. kokemuksia?
1 2 3 4 5 6
BigOrange
11.07.2006 13:29:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mo!
 
Eli onko kellään kokemusta ja osaisi vähän kuvailla näitä hieman halvempia Eminence ja Celestionin elementtejä?
 
Eminence
 
Legend V12A (löytyy KranK kaapeista?)
Texas Heat
Governor
Muut mahdolliset samoissa hinnoissa pyörivät elementit.
 
Celestion
 
G10
 
Ajatuksena siis vaihtaa Behringer 4x12 kaapin elementit ja kun ei oo tällä hetkellä rahaa uutteen kaappiin niin ajattelin tällaista tilapäisratkaisua..
 
Kiitos etukäteen vinkeistä!
 
Ai niin joo.. Vahvistin on muuten Hughes&Kettner Trilogy ja vire drop-D ja musiikki suht rankkaa rokkia. :D
 
"I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence
pekurides
12.07.2006 01:11:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla tommonen krankin rev. kaappi ja helevetin hyvin saundaa mutta paha mennä sanoo elementeistäkö vai ylipäätänsä kaapin rakenteistako johtuu....
 
Sen verran kuitenkin että aika neutraali saundi nuissa v12 legendissä , elikäs ei kauheasti mielestäni väritä mitenkään erikoisesti... yli 10v. oli aikaisemmin käytössä original greenbäkki kaappi ja pikkasen tulee samanlaisia fiiliksiä mieleen.
 
Mielestäni ainakin englin vintage kaapin (v30) piäksi selvästi...
 
Itseäni nui texas heatit kiinnostaa myös vaihtelun vuoksi ja voisit multa saada halvalla nää omaan projektiisi..
 
Mikko Kankaanpää
12.07.2006 08:19:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valmistajien sivuilta löytyy nykyään aika hyvin infoa, eli kannattaa tsekata Eminence sivut ensin. Mielestäni nuo Eminence (V12, Texas Heat) ei ole mitenkään huonompia kuin kalliimmat kaiuttimet (esim. Celestion), hiukan erilaisia tietysti. Olen kuullut monien kehuvan kaiuttimien parhaimmistoksi mm seuraavia elementtejä: V12, Red, White and Blues, Texas Heat ja kaikki ovat myös erittäin halpoja.
 
Mikko
 
http://www.uraltone.com
Hanok
12.07.2006 10:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä menee kyllä pää pyörälle kun yrittää saada tolkkua elementtien malleista ja merkinnöistä. Kun on niin vähän mahdollisuuksia päästä missään testaamaan, olen yrittänyt saada jotain tolkkua asioista edes netin välityksellä. Kysytään nyt sitten täältä, jos Mikko tai joku muu osaisi auttaa:
 
Krankin sivuilla siis mainitaan seuraavaa:
The Revolution 4 X 12 Cabinet features four Eminence V12 Legend speakers.
(http://www.krankamps.com/content/cabinets.aspx)
 
Eminencen sivuilta puhutaan seuraavista malleista:
LEGEND V1216 (16 ohm)
LEGEND V128 (8ohm)
(http://eminence.com/guitar.asp?speaker_size=12)
 
Uraltonen kaupasta puolestaan löytyy
LEGEND V12A - 12", 8ohm, 120W
(http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=736)
Tuolla sivulla oleva linkki Eminencen sivuille ei muuten enää toimi. Tässä kuitenkin ihmetyttää tuo A mallinimessä, kun en sellaista löydä muualta.
 
Kysymys kuuluu siis: tarkoittavatko nuo kaikki samoja elementtejä vai eivät, siis jos impedanssiasia jätetään huomioimatta?
 
Eminencen sivuilta löytyy tuo Tone Guide PDF (http://eminence.com/pdf/tone_guide.pdf), jossa on sentään jonkinmoista luonnehdintaa monista elementeistä, mutta siitä ei tietenkään tuota nimenomaista mallia löydy. Malleja on vielä niin iso määrä että on todella hankala saada hyvää kuvaa tilanteesta.
 
Saa muuten antaa ehdotuksiakin. Tällä hetkellä minulla käytössä Marshall 1936 jossa V30:t. Soundi on pääosin juuri sitä mitä haluan mutta säröillä on koko ajan hieman vaivannut V30:n ylämiddlepiikki. Olen tätä hoitanut leikkaamalla efektiluupissa olevalla eq:lla 4 kHz taajuutta hieman pois. Homma toimii, mutta haluaisin valmiin komppisoundin ilman ylimääräistä purkkia, sen voisi sitten valjastaa vaikka lead boostiksi. Soundimaailma ulottuu puhtaista raskaaseen rock-vääntöön, ei kuitenkaan aivan äärimetalliin asti. Diggailen pehmeästä ja middlekkäästä soundista. Hillitöntä botnea en kaipaa, sitä lähtee kaapista nykyiselläänkin enemmän kuin tarvitsen.
 
Elementeistä voisi vaihtaa molemmat tai vain toisen (jolloin uuden elementin tulee olla 16 ohm). Eminence kiinnostaa mm. edullisen hinnan vuoksi. Nettipuheiden perusteella E:ltäkin löytyy hyviä elementtejä vaikka hinnat ovat Celestionia alhaisempia.
 
masterhat
12.07.2006 11:33:24 (muokattu 12.07.2006 11:34:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti hommas joskus emiencen, olisko ollut kappa tai omega pro 15" elementin bassokaappiin. Se makso sillon markka aikana jonkun 1300mk muistaakseni, mutta elementti oli täydellinen pettymys. se hävis Electro-Voicen vanhemmalle mallille joka osa-alueella.
 
Siinä on mun tatsi emiencen elementteihin. voihan se olla että skeba kaapeis pelaa ihan hyvin, mut se oli nimenomaan bassokitaristeille mainostettu herkku-elementti, mikä ei kyl lunastanut odotuksia millään tasolla
 
Tehotyttö95
BigOrange
13.07.2006 12:51:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itseäni nui texas heatit kiinnostaa myös vaihtelun vuoksi ja voisit multa saada halvalla nää omaan projektiisi..
 
Pistin sulle pikaviestiä, ilmoittele jos oot myymässä koska ja millä hinnalla ja sillee......
 
"I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence
oiva tumpeloinen
13.07.2006 13:26:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla tommonen krankin rev. kaappi ja helevetin hyvin saundaa mutta paha mennä sanoo elementeistäkö vai ylipäätänsä kaapin rakenteistako johtuu....
 
Sen verran kuitenkin että aika neutraali saundi nuissa v12 legendissä , elikäs ei kauheasti mielestäni väritä mitenkään erikoisesti... yli 10v. oli aikaisemmin käytössä original greenbäkki kaappi ja pikkasen tulee samanlaisia fiiliksiä mieleen.

 
Siis onko Krankin Rev-kaapissa nyt sitten noi Legendat sisällä? Mä en vain ymmärrä, miten siitä saa neutraalin soundin. Mun mielestä se kaappi meinasi särkeä korvat ylämiddlepiikillään, kun oli kaverin kamat aiemmin viritetty muiden kaappien kanssa. Sai melkein kaikki precenset leikata soundista pois. Semmoista soundia mä en ole saanut aikaiseksi V30-elementeillä ladatusta kaapistakaan.
 
leijona
13.07.2006 16:20:34 (muokattu 13.07.2006 16:40:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko joku vertailla V30 ja Governorin soundia?Jotenkin muistelisin,että Governor on v30 replika,mutta kuulostaako ne samalta?
 
Nacher
13.07.2006 21:25:36 (muokattu 13.07.2006 21:42:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma governor on hieman kuin v30, mutta ei yhtä pahaa middlepiikkiä, ja muutenkin vähän tasaisempi toistoltaan.
 
Noin laadultaan en usko Eminencejen häviävän Celestioneille mitenkään. Celellä vain on vähän nimiekstraa hinnassa, ja Eminence vastaa aggressiivisemmalla hinnoittelulla. Erilaisia soundiltaan ovat toki.
 
Yksi suosituimpia Eminencen elementtejä on vissiin tuo Wizard, joka vaikuttaa kyllä houkuttavalta. Itseasiassa Swamp Thangeilla ja Wizardeilla ladattu 4x12" olisi todella herkku. Swamp Thangeissa kuulemma valtava alapäämurina ja potku ja Wizardeissa taas 103db herkkyydellä varustettua g12h30 replica soundia. Joku oli tuollaisen kaapin tehnytkin, ja sanoi, ettei yhtä raskasta soundia ole saanut irti mistään muusta kaapista.
 
Edit : Jos HC:ta lukee (forumeita), niin eniten kökköä niskaan tuntuvat saavan juuri Texas Heatit ja Legend V12.
 
Mikko Kankaanpää
17.07.2006 18:03:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymys kuuluu siis: tarkoittavatko nuo kaikki samoja elementtejä vai eivät
 
Samoja ovat.
 
http://www.uraltone.com
DaKiller
17.07.2006 18:08:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swamp Thangeissa kuulemma valtava alapäämurina ja potku

 
Näin on, todella muhkea soundi. Tuo wizard vaikuttaa mielenkiintoiselta. Pitäisi alkaa kasata 4x12 kaappia, jonka voisi sitten varustaa parilla swamp thangilla ja jollain muull E:llä.
 
Kaveri osti Tonkerin, joka sekin yllätti maukkaalla soinnillaan.
 
Mikko Kankaanpää
17.07.2006 18:09:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Edit : Jos HC:ta lukee (forumeita), niin eniten kökköä niskaan tuntuvat saavan juuri Texas Heatit ja Legend V12.

 
hmm. Aika jännä, sillä olen itse keskustellut elementeistä lukuisten suomalaisten ammattimuusikoiden kanssa ja molemmat nuo ovat saaneet äärettömästi kehuja. Ei taida olla vielä kukaan vielä kritisoinut Texas Heat:a minulle. Nuo ovat myös suosituimpia Eminence elementtejä. Vai johtuuko suosio vain perin kohtuullisesta hintalapusta:-)
 
Mielipideasioitahan nämä ovat ja elementin valinta on erittäin vaikeaa. Nämä palstat antavat ehkä hiukan apua, tai sitten sotkevat pakkaa entisestään.
 
Mikko
 
http://www.uraltone.com
Ocku
18.07.2006 09:42:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mo!
 
Eli onko kellään kokemusta ja osaisi vähän kuvailla näitä hieman halvempia Eminence ja Celestionin elementtejä?
 
...
Celestion
 
G10

 
Olet kai tietoinen siitä että Celestionin G10 on 10-tuuman elementti, kun taas mainitsemasi Eminencet ovat 12-tuumaisia?
G10:n edeltäjä Vintage 10 on erittäin hyvä elementti. Suosittelen. Ymmärtääkseni G10 ei edeltäjästään hirveästi eroa.
 

Ajatuksena siis vaihtaa Behringer 4x12 kaapin elementit ja kun ei oo tällä hetkellä rahaa uutteen kaappiin niin ajattelin tällaista tilapäisratkaisua..

 
Tähän kaappiin et saa 10-tuumaisia jos et sitten vaihda etulevyä.
 
Ai niin joo.. Vahvistin on muuten Hughes&Kettner Trilogy ja vire drop-D ja musiikki suht rankkaa rokkia. :D
 
Mitä tulee drop-D ja muihin alennettuihin vireisiin sekä seiskakielisiin että baritonikitaroihin niin mielestäni Fane kaiuttimet ovat omaa luokkaa.
Tähän mennessä testaamistani kaiuttimista Fane hoitaa alapään toiston kaikista parhaiten.
Tämä ei tarkoita sitä että Fanen kaiuttimet olisivat etupäässään bassovoittoisia soundiltaan, mutta ne toistavat alempia taajuksia mukisematta eivätkä piere tai säröydy.
 
Esim. AX 12.100 tai AX 12.150 ovat kaksi mallia jota voin suositella.
 
Vainhaalee
18.07.2006 12:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysynpäs täältä...
Minulla on screamerin combossa tuo alkuperäinen v30 paikalla vielä toistaiseksi, mutta tarkoitus olisi vaihtaa se pois. Korvaavaksi olen suunnitellut joko greenback- tai blue-mallia (celestionilta...), mutta mitkä olisivat eminencen vastaavat mallit?
 
Inspiration for birth control
monotone
18.07.2006 12:49:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G10:n edeltäjä Vintage 10 on erittäin hyvä elementti. Suosittelen. Ymmärtääkseni G10 ei edeltäjästään hirveästi eroa.
 
Oliko peräti niin, että G10'ssä erona on ainoastaan valmistusmaa, eli Kiina.
 
All I ask from anyone is that they ask nothing from me.
monotone
18.07.2006 12:52:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysynpäs täältä...
Minulla on screamerin combossa tuo alkuperäinen v30 paikalla vielä toistaiseksi, mutta tarkoitus olisi vaihtaa se pois. Korvaavaksi olen suunnitellut joko greenback- tai blue-mallia (celestionilta...), mutta mitkä olisivat eminencen vastaavat mallit?

 
Taisi olla Private Jack ja Red Fang. Huomioi sitten tehonkestot - mm. RF on 30W.
 
All I ask from anyone is that they ask nothing from me.
Vainhaalee
18.07.2006 13:26:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisi olla Private Jack ja Red Fang. Huomioi sitten tehonkestot - mm. RF on 30W.
 
Kiitoksia! Juu, huomaan kyllä, tuo ei ole ongelma...
 
Inspiration for birth control
Dr. Muff
18.07.2006 13:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysynpäs täältä...
Minulla on screamerin combossa tuo alkuperäinen v30 paikalla vielä toistaiseksi, mutta tarkoitus olisi vaihtaa se pois. Korvaavaksi olen suunnitellut joko greenback- tai blue-mallia (celestionilta...), mutta mitkä olisivat eminencen vastaavat mallit?

 
Testaa enste! En muista miten Greenback toimi Screamerin kanssa mutta RF ei ainakaan ollut ihan sopiva, sen muistan.
 
I read the internet, I know what's going on. - Axl
Tompsi
18.07.2006 13:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuota V12:ta käytetä esim. Fender Hot Rod Deluxessa jonka saundia ja elementtiä useimmat tämän forumin postailijat haukkuvat kilvan?
 
Nacher
18.07.2006 21:25:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wizardit onnistuin sitten lopulta haaliamaan, ja pakko sanoa, että parhaat tähän asti kokeilemani elementit. En ainakaan äkkiseltään näe mitään käyttötarkoitusta itselläni, johon esim käyttäisin v30:siä mielummin. Tietenin jos tykkää v30 värittyneestä highmid-soundista, niin mikäs siinä sitten, mutta itse etsin neutraalimpaa elementtiä, joka kestäisi kuritusta urakalla, ja Wizard tosiaan on moinen. Etenkin tähän Fireballiin ko. elementti tuntuu sopivan loistavasti. Soundi on avoin, selkeä, kirkas ja etenkin kunnon mätössä harvinaisen munakas. Demppaussoundi etenkin melkoisen lyömätön.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «