Gronsbyk 22.10.2003 09:47:54 (muokattu 22.10.2003 09:50:02) | |
---|
Omistatko DVD-soittimen joka pohjautuu tietokoneen romppuasemaan? Tällaisia DVD-soittimia on käsittääkseni varsin paljon etenkin hintahaarukan halvemmassa päässä. Testaa: Huomio! tämä voi rikkoa kaiuttimesi tai aiheuttaa kuulovaurion, joten varovaisuutta. Tämä voi tapahtua myös soittimen ja levyn normaalissa käytössä! Otetaan joku CD-audiolevy joka sisältää videon, vaikkapa Mokoman Punainen kukko EP, lataa levy normaalisti DVD-soittimeen ja katso montako biisiä soitin näyttää numeronäytössä. Viisi on oikea määrä, näkyykö kuusi? Soita tuo kuudes biisi. VARO, jotkut soittimet toistavat tuon videon audiona, eli digitaalisena pulssisignaalina joka todennäköisesti tuhoaa kaiuttimesi diskantit varsin nopeasti. Kun huomasin tuon omalla halvalla DVD-soittimellani, mietin vain sitä etteikö levyssä pitäisi jo olla varoitus tuosta, tuo voi tosiaan tapahtua vahingossa jos vaikkapa levyn viimeisen biisin lopussa lähden ulos tupakille ja levy jää soittimeen pyörimään. Mokoman normaali kuunteluvoimakkuus huomioon ottaen, tulee kallis tupakkitauko. Entäpä tilanne että olen itse paikalla huoneessa enkä ehdi tai tiedä katkaista toistoa viimeisen biisin lopussa, pling ja korvat soi lopun ikää? Voin vakuuttaa että ääni kuulokkeissa ei ollut kovin miellyttävä vaikka äänenvoimakkuus onnekseni oli varsin alhainen koska kyseessä ei ollut Mokoman levy. Monilla on DVD-soitin ainoa CD-levyjen toistoväline, enkä usko että olen ainoa joka omistaa halvan tuollaisen kiinalaisen soittimen, merkiltään Denver. Todennäköisesti monet muutkin vastaavanlaiset toistimet tekevät saman. |
Ei kyllä mulla DVD asema toistaa audio CD'n videot videona. En ole edes ajatellut että jollain voisi toimia toisin. "G-strings are for strippers" |
lxi 22.10.2003 11:39:15 | |
---|
Ei kyllä mulla DVD asema toistaa audio CD'n videot videona. Tässähän siis puhuttiin nimenomaan DVD-soittimista, ei tietokoneen DVD-asemista. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Gronsbyk 22.10.2003 11:48:16 | |
---|
Ei kyllä mulla DVD asema toistaa audio CD'n videot videona. En ole edes ajatellut että jollain voisi toimia toisin. Kyllä minullakin tietokoneen DVD-asema ne videot toistaa videona. Tarkoitin standalone-DVD-soittimia joista varsinkin monet halvemmat sisältävät tietokoneen DVD-aseman ja hieman lisäelektroniikkaa. Tuo Denver ei toista myöskään kopiosuojattuja levyjä ollenkaan, DVD-, audio-CD-, video-CD ja mp3-levyt soivat ongelmitta. Kaveripiirissä hieman kyseltyäni vastaavaa ei ole vielä löytynyt joka tekisi saman kuin tuo Denver, joillakin muilla tosin on ongelmia ollut suojattujen levyjen kanssa. Tosin aivan halvemman pään soittimia ei kovin montaa ole testattu. |
Joni K. 22.10.2003 12:16:34 | |
---|
tulee kallis tupakkitauko Siis kannattaa lopettaa tupakointi enkä usko että olen ainoa joka omistaa halvan tuollaisen kiinalaisen soittimen Tuskinpa olet, muista kuitenkin vanha viidakon sanonta: Köyhällä on harvoin varaa ostaa halpaa |
Gronsbyk 22.10.2003 13:18:09 | |
---|
Siis kannattaa lopettaa tupakointi Tuo oli hieman teoreettinen ilmaisu koska en polta, mutta käsittänet kuitenkin pointin sen kummemmin enää alleviivailematta? Voinhan mennä ulos ja vetäistä itseni kaulakiikkuun ja perikunta sitten riitelee kuka saa ne kajarit joissa ei diskantit pelitä, ja se joka saa DVD-soittimen ja sen mukana tuon levyn hajottaa kajarinsa myös. Tuskinpa olet, muista kuitenkin vanha viidakon sanonta: Köyhällä on harvoin varaa ostaa halpaa Koska olenkin köyhä, minulla on myös toinen DVD joka näyttää kuusi raitaa mutta ei toista sitä kuudetta, eipä ollut kyllä halpakaan se laite, joskin halvempi oli kuin Denver aikoinaan. |