tom tom 04.10.2003 02:09:51 | |
---|
mielipiteet peltien "sahauksesta" eli leikataan huonot pois reunoilta? (symmetrisesti tietysti. sain settini mukana ylimääräisenä yhden ja aivan älyttömän hyvä saundi. |
asa 04.10.2003 02:43:13 | |
---|
Mikäs siinä, siinä vaiheessa kun pelti on haljennut tällä leikkaamisella ostaa kivasti itselleen aikaa säästää rahat uuteen peltiin. Leikkaamisen jälkeen kestää yleensä muutamasta kuukaudesta eteenpäin kunnes hajoaa taas. UP THE IRONS! |
nile 07.10.2003 09:28:56 | |
---|
Mikäs siinä, siinä vaiheessa kun pelti on haljennut tällä leikkaamisella ostaa kivasti itselleen aikaa säästää rahat uuteen peltiin. Leikkaamisen jälkeen kestää yleensä muutamasta kuukaudesta eteenpäin kunnes hajoaa taas. mä jouduin leikkaamaan mun paisteen 18" alpha crashiä jonkun verran mutta se on kestänyt 2 vuotta leikkaamisen jälkeen!? "ei tippa tapa" |
Dr.Rubber 07.10.2003 15:26:55 | |
---|
Oisko syytä hioa mahdollisesti epätasaiseksi jäävä reuna kauttaaltaan sahaamisen jälkeen? Mulla ois nimittäin yksi 12" splash, josta voisi pari tuumaa leikata, reunasta kun on perkele haljennut. Kyseessä ei ole mikään varsinainen laatupelti. Pitäisi saada kuitenkin hitunen vielä käyttöikää lisää, rahat kun näin opiskeluelämän alettua tulee helposti juopoteltua. Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
tom tom 07.10.2003 15:41:31 | |
---|
ois se varmasti järkevintä. kapulat kun kärsii ja sit jos sattuu käymään vielä niin että kepulat osuu epätasaisessa ohueen kohtaan, niin se on pelti sen jälkeen poikki ja halki. ongelma on vain se että mistäs semmoset vehkeet tähän hätään löydät? toinen idea ois tietenkin pistää jeesusteippii reunaan sellanen hieno siivu ni ei äänikään mee huonoks? |
Miikathebest 07.10.2003 17:05:29 | |
---|
Leikkasin kaverin pellistä(headliner crash) halkeaman pois. Nyt äijä on ihan innoissaan pellin soundista, ja kyllä se onkin hyvä. Rälläkällä vaan vetelee turhat pois, ja lopuksi hieman viimeistelee viilalla, niin hyvä tulee! |
v bear 07.10.2003 19:46:08 | |
---|
ite oon leikkaillu aika paljon peltejä ku ei kans perse kestä ostaa aina uusia!! eli rälläkällä oon vetäny palan pois tai sit nauha hiomakoneella!! santapaperi viimmeistely!!! karismaattinen rytmiguru |
Aegis 08.10.2003 20:08:49 | |
---|
Etsikää itsellenne jostain progerumpali ja myykää hajonneet peltinne hänelle, niin kuin minä. Saan 10e. Too fast to be dead! |
miän vain 09.10.2003 08:29:01 | |
---|
Kannattaa jättää voimakalut rauhaan kun käsittelee peltiä. Liika lämpeneminen ei nimittäin ole hyvästä, vaan saattaa jopa tuhota soundin täysin. Mulla oli joskus joku (siinä luki vain "japan") 14" crash, jonka joku oli kiillottanut hiomalaikalla. Soundi oli sellainen kiva K----! - ihan kuin siitä olisi tullut lisää hiljaisuutta. Sillä oli kiva kiusata ihmisiä; lyöpäs tuosta. Sitä ilmettä, kun odotti möykkää ja _mitään_ ei kuulunut. Toinen juttu vielä: pellin metallirakenne on aika ihmeissään käsittelyn jälkeen (kuulostaa hifistelyltä, mutta niin se on) - eli kannattaa olla soittamatta samana päivänä. Liian lujat iskut saattavat näes hajottaa koko lätyn, tai ainakin lyhentää sen elinikää rajusti. Ja soundikin on ihan erilainen muutaman ensimmäisen tunnin aikana. Kokeiltu on. |
Mikko A 09.10.2003 16:39:13 | |
---|
Mulla oli joskus joku (siinä luki vain "japan") 14" crash, jonka joku oli kiillottanut hiomalaikalla. Soundi oli sellainen kiva K----! - ihan kuin siitä olisi tullut lisää hiljaisuutta. Sillä oli kiva kiusata ihmisiä; lyöpäs tuosta. Sitä ilmettä, kun odotti möykkää ja _mitään_ ei kuulunut. Mulla oli kans ihan ensimmäisessä setissä tosi paksut haitsut jotka oli "kiillotettu" jollain kättä pitemmällä. Soundi oli ihan oikeesti semmonen ku löis jotain paistinpannukasaa. Haitsuiksi niitä ei kyllä tunnistanu muuta ku ulkonäöstä. Ensin huvi, sitten nukkumaan. |
PainKiller 09.10.2003 21:31:16 | |
---|
mulla halkes yks pelti about 2cm reunasta.. kannattasko leikata se pois? miten? |
Magetsu 09.10.2003 21:50:44 | |
---|
jos ei ole "ammatti"-vermeitä käytössä, niin siihen käy ihan hyvin rautasaha/terä. Hioa se kannattee sahauksen jälkeen. Tosin tommosesta spläshistä voi ottaa koko kiekan pois niin saa kunnon efektipellin. Asiasta vähän poiketen...Onko täällä kukaan valmistanu itse symbaalia (en sit meinaa mitään kattilan kantta yms.)? Pronssikakku on sen verran kallista, ettei varmaan kannate suinpäin lähteä taiteileen. "Kendo wa ken no riho no shuren ni yoru ningen keisei no michi de aru" |
Dr.Rubber 13.10.2003 11:13:56 | |
---|
Saiskohan silleen tehtyä hyvän, että jos sais kiinnitettyä pellin TIUKASTI sorviin ja sorvaisin siitä vaan palan poies... Ei kannata tunkea lunta pilluun! |
miän vain 13.10.2003 14:32:08 | |
---|
Saiskohan silleen tehtyä hyvän, että jos sais kiinnitettyä pellin TIUKASTI sorviin ja sorvaisin siitä vaan palan poies... Sorvautin kerran yhden pellin ammattiukolla. Oli kuulemma ihan hemmetin hankala juttu - ensinnäkään se ei meinannut mahtua sorviin vaikka oli vain 14", ja sitten olisi tarvittu hyvä taustalevy jota vasten sorvata. Lopulta homma tuli tehtyä, mutta pellistä tuli ihan kiero ja lerppa (vrt. zildjian trashformer) - soundi oli kyllä kiva, mutta halkesi pian uudestaan. Eli kyllä sen varmaan saa, mutta tarkkana pitää olla. Onhan noita sorvattu iät ja ajat - ainoat näkemäni onnistuneet yksilöt ovat vaan olleet isommasta ja paksummasta päästä. |
tom tom 14.10.2003 21:48:59 | |
---|
mullakin on tassa taas uusi pelti menny hajalle ja se on paisteen alpha thin crash. ei muuten mikaan helppo homma sahata kun se on niin iso. tossahan sais ite tehtyy levyn jos sais sulatettuu vanhat ramat ja takois niista uuden mutta se ei enaa meekkaan ihan helpolla. |
fifehole 15.10.2003 17:29:05 | |
---|
Leikatkaa "giljotiinillä" semmosella pellinleikkausterä/pöytä vehkeellä. Pitää vaan ensin tehdä vaikka levyyn pultti ym keskitys tappi ja pyörittää ja leikata. Ei kuumene ja on helppoa, viimeistely hiekkapaperilla. Head for an eye |
Cocktus 20.10.2003 10:15:03 | |
---|
Sorvautin kerran yhden pellin ammattiukolla. Oli kuulemma ihan hemmetin hankala juttu - ensinnäkään se ei meinannut mahtua sorviin vaikka oli vain 14", ja sitten olisi tarvittu hyvä taustalevy jota vasten sorvata. Lopulta homma tuli tehtyä, mutta pellistä tuli ihan kiero ja lerppa (vrt. zildjian trashformer) - soundi oli kyllä kiva, mutta halkesi pian uudestaan. Kyllä mulla on pelittänyt Paisteen Rude 14" Crash/Ride sorvauksenkin jälkeen. Sorvaaja onnistui työssään ja on se pelti nyt kolmatta vuotta kestänyt. Älä jauha paskaa, koska se ei maistu hyvälle! |
-Reaper- 20.10.2003 21:51:59 | |
---|
Miten onnistuis n. 7sentin halkeema saada pysähtymään? Jotkut on sanonu että kannattaa porata siihen reikä. Vai kannaattaako? Ei ihan palaa viittis leikata pois ku sit pellistä tulis niin perkeleen toispainonen ettei oo mitään järkeä. |
Miten onnistuis n. 7sentin halkeema saada pysähtymään? Jotkut on sanonu että kannattaa porata siihen reikä. Vai kannaattaako? Ei ihan palaa viittis leikata pois ku sit pellistä tulis niin perkeleen toispainonen ettei oo mitään järkeä. poraat reijän halkeeman päähän/päihin ja viilalla auki se väli. ändörstänt Rock Rock |
-Reaper- 29.10.2003 17:15:44 | |
---|
Joo mä porasin ja viilasin sitten sen reiän reunat hyviksi. |