Aihe: Mmv Sn '06
1 2 3
N33m0
17.07.2006 01:54:08

Enpä oo testannu mut suoraan voin sanoa että floikka pitää vireensä alussa mutta lisenssi kun on niin se kuluu aika nopeeta ja sitten ei pysy vire millään ellei blokkaa sitä tallaa kokonaan. Mikit näyttäs olevan ESP:n omat, muistaakseni tossa oli joku juttu taustalla et emg ei pystyny toimittaa tarpeeks nopeeta ni esp alko tekee ite, jotkut sanovat että ne on jopa parempia kuin emg:n. Luulisin että aika samassa sarjassa vähintään ovat. Kyllähän tolla soittelee, ihan asiallisen hintanen mutta ton tallan takii valitsisin BO:n.
slow music for slow people
Muuki
17.07.2006 02:42:50
emg ei pystyny toimittaa tarpeeks nopeeta ni esp alko tekee ite

Saattaapi olla. Ihme touhua kyllä.
Mittään en oo kirjottanu alle
cadabra
17.07.2006 10:23:13 (muokattu 17.07.2006 10:28:43)
kuluu aika nopeeta

niin mikäs siinä kuluu?

e. aattelin vaan ku niin se on tuossa mun halpis jacksonissaki ja pitää ihan hyvin vireen jos ei hirveenä vääntele :)
Meehän kämpille.
Werde
17.07.2006 11:18:23
niin mikäs siinä kuluu?

e. aattelin vaan ku niin se on tuossa mun halpis jacksonissaki ja pitää ihan hyvin vireen jos ei hirveenä vääntele :)

Sieltä kuluu mistä hankaa, eli runkotapit ja veitsenterät. Ero hyvän ja huonon tallan välillä on juurikin tuo, eli hyvä talla pitää vireen vaikka sitä vääntelee kuinka hirveenä tai porona.
Explorer
17.07.2006 11:18:47
niin mikäs siinä kuluu?

Pehmeä metalliseos.

Floikan idea on siinä että sitä pitää voida väännellä hirveästi ilman että vire menee. Jos vire menee kammetessa niin ei sellasella floikalla tee yhtään mitään.
Plussat, lukot ja bännit.
cadabra
17.07.2006 13:21:09 (muokattu 17.07.2006 13:59:53)
Floikan idea on siinä että sitä pitää voida väännellä hirveästi ilman että vire menee. Jos vire menee kammetessa niin ei sellasella floikalla tee yhtään mitään.

Sillä on myös mun mielestä mukava tehä helposti vibratoa esim. ku venyttää kieliä. Olis kiva vaan tietää että onkos se sitten vielä huonompi mitä halpis js-30 Jacksonissa?

Nii ja mikäs ois parempi vaihtoehto tuon tyylisistä floikallisista?
Meehän kämpille.
32788
17.07.2006 14:16:25
Jos sulla on jo floikkapeli, niin miksi pitäisi olla toinen, varsinkin kun molemmat ovat halpiksia. Joko säästät sen tonnin kunnon floikkapeliin (tai sitten käytetty ibanez jossa on edge (pro)-talla) tai ostat jonkun kiinteätallaisen.
cadabra
17.07.2006 14:29:35
Jos sulla on jo floikkapeli, niin miksi pitäisi olla toinen, varsinkin kun molemmat ovat halpiksia. Joko säästät sen tonnin kunnon floikkapeliin (tai sitten käytetty ibanez jossa on edge (pro)-talla) tai ostat jonkun kiinteätallaisen.

Nii se kyllä varmaan kannattaski. On vaan niin tottunu soittamaan tuolla floikallisella. Ja eikais se siinä paljoa haittaa vaikka se onki, siis jos sitä ei paljoa venkuta.

Säästäminenki on tällä opiskelijabudjetilla mitä on. Aattelin pistää skopootterin myyntiin ja sillä rahalla tempasta sen tikun. Onha siinä seki että pittää pyörällä sinkuttaa joka päivä kouluu mutta se on pientä.
Meehän kämpille.
cadabra
17.07.2006 20:09:44
Mutta siis kukaan ei tiiä onko esim. sitä floikan koloa isonnettu?
Meehän kämpille.
mhaarala
17.07.2006 21:43:28 (muokattu 17.07.2006 21:47:39)
niin mikäs siinä kuluu?

Ne knife-edgethän niissä yleensä menee... ja propleemahan on siinä että lukkotallan juurikin pitäisi kestää hirveetä vääntelyä. Kevyeen tusinarautalankahumppaan on sitten ne vintaget...

(juu, oli ihan pakko hiukan tölväistä kun meitin lukkomiesten vermeitäkin aina haukutaan joka yhteydessä.. :P)

Nii se kyllä varmaan kannattaski. On vaan niin tottunu soittamaan tuolla floikallisella. Ja eikais se siinä paljoa haittaa vaikka se onki, siis jos sitä ei paljoa venkuta.

Tottumuskysymykset on tietysti oma lukunsa, mutta minusta kannattaa laajentaa tottumuksia vähän erilaisiin kitaroihin. En oikein näe ideaa hankkia kahta halpafloikallista, ellei kyse ole keikka-backupista. Kuitenkin kiinteätallaisen saa edullisesti ja pääsee paljon helpommalla kuin floikallisen kanssa...

Itsekin haaveilen tässä Ken Lawrence Explorer replicasta... piirustukset on jo. Se on paljon vannoutuneelta floikkamieheltä. ;)
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
cadabra
17.07.2006 22:21:58
Itsekin haaveilen tässä Ken Lawrence Explorer replicasta... piirustukset on jo. Se on paljon vannoutuneelta floikkamieheltä. ;)

Ei kannata sortua semmoseen :P Eivaan ku tuli mahoton halu muutenki tommoseen V-malliseen vai mikä toi nyt on ku toinen siipi pitempi, mut kuiteski. Oon noita Jacksonin RR malleja katellu mutta ei se maha niissäkään floikat sun muut parantua ennenku laittaa sen tonnin ja sitte saa jonku RR5 BKn missä ei ees oo floikkaa. Mutta mene ja tiedä.
Meehän kämpille.
32788
17.07.2006 22:35:38
Ei kannata sortua semmoseen :P Eivaan ku tuli mahoton halu muutenki tommoseen V-malliseen vai mikä toi nyt on ku toinen siipi pitempi, mut kuiteski. Oon noita Jacksonin RR malleja katellu mutta ei se maha niissäkään floikat sun muut parantua ennenku laittaa sen tonnin ja sitte saa jonku RR5 BKn missä ei ees oo floikkaa. Mutta mene ja tiedä.

Entäs MMV BO?
cadabra
17.07.2006 22:40:59
Entäs MMV BO?

Jeps, pittää koittaa zoomailla. Tänkka på tiedoista :)
Meehän kämpille.
Jmvk
18.07.2006 00:37:03
Saahan sitä tuostakin SN mallista hyvän ku vaihtaa tallan!

Orikinaalia vaan kehiin :) Oishan tuo nätti keppi mutta tosiaan, ei tuo floikka kauaa pidä virettä. Jos ite ostasin tuon SN:än niin samalla ostasin kunnon floikan ja vaihtasin.
www.eroakirkosta.fi
zeme
18.07.2006 00:51:32

Jaahas, ja määkun luulin et jokasessa floikka kitarassa on ongelmana se g-kieli, mut näköjään mun ibanez rg2570:llan floikka on paska, koska g-kieli ei halua pysyä vireessä kun vääntää niinsanotusti "taaksepäin" floikkaa.. Hmm..
No problem.
Explorer
18.07.2006 02:31:28 (muokattu 18.07.2006 02:33:32)
Jaahas, ja määkun luulin et jokasessa floikka kitarassa on ongelmana se g-kieli, mut näköjään mun ibanez rg2570:llan floikka on paska, koska g-kieli ei halua pysyä vireessä kun vääntää niinsanotusti "taaksepäin" floikkaa.. Hmm..

Paska se onkin jos se ei toimi kuten sen pitäisi. Ellei siinä sitten ole jotain ongelmaa G-kielen lukituksen kanssa tallassa tai satulassa.

Edit. Ton Iban tallan kohdalla kyse tuskin on tallan huonoudesta vaan paremminkin jostain korjattavissa olevasta bugista.
Muuki
18.07.2006 05:27:01

Jos et välttämättä halua Rhoads -tyylistä kepukkaa tahi floikkaa, suosittelen paneutumaan tällaisenkin vaihtoehdon pariin
http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2910101590

Tuo on pirun kätevä nyt kun vaihtoivat kuumemmat mikit, eikä tuossa ole se lelutin (=lisenssi floikka) temppuilemassa. On muuten vaan ''vähän'' erilaista soittaa jollain muulla kun floikalla, mutta eiköhän niihin totu ihminen ku immeinenkin.

Sitten tässä olis vielä X -sarjalaisen Kingiä tarjolla, joka on jotain Rhoadsin ja Flying V:n väliltä.
http://www.thomann.de/thoiw3_jackson_kvx10_king_v_bk_prodinfo.html

Ilmeisesti ovat lykänneet päivitettyyn Kingiin lisenssi floikan. Ihme touhua jälleen kerran.. Tuo King varmaan ihan ok, tosin vähän halvemmat humpparit nuo Designit. Virittimistäkään en menisi liikaa toivomaan. Kaitpa ne nyt parisen vuotta toimii hienosti.

Floikallista jos haet niin jaa-a. Joudut kait satsaamaan halvempaan ja vaihtamaan tallan kun aika koittaa. Itellä kerkesi pelittää aivan mainiosti puolisen vuotta, jonka jälkeen vaihdoin jo Schalleriin vaikka ei moittimista vanhassa ollutkaan. Kyse oli siis tällaisesta Jacksonin halpis floikasta, samanlaisesta kun mitä noissa päivitetyissäkin.
Mittään en oo kirjottanu alle
mhaarala
18.07.2006 08:39:29

No kyllähän sitä huhuttiin että uusissa RR3:issa olisi sen floikan materiaaleja paranneltu. Ja nykyäänhän niissä on aidot SD:tkin... mitä kaveri testaili vähän aikaa sitten F:ssä, niin kyllä se hiton nätisti soi, ei siinä mitään. Mutta tuosta en sitten tiedä onko se floikkakopio parantunut vai ei. Pitäisi kai käydä joskus testaamassa...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
zeme
18.07.2006 12:03:45
Paska se onkin jos se ei toimi kuten sen pitäisi. Ellei siinä sitten ole jotain ongelmaa G-kielen lukituksen kanssa tallassa tai satulassa.

Edit. Ton Iban tallan kohdalla kyse tuskin on tallan huonoudesta vaan paremminkin jostain korjattavissa olevasta bugista.

Mahdollisesti, tosin olen miettinyt, että onkosillä vaikutusta asiaan, että kitarahan on vuoden 2003 ja silloin tuli ekan kerran markkinoihin toi ibanezin edge pro... Kyllähän tuo kitara on korjaajilla käyny, mutta kukaan ei ole tehny mittää sen eteen... Kaippa joskus pitäis vaa yrittää kattoa mikä siinä on..
Olen kyllä kattonutkin sitä, mutta tallapalla ei näyttäisi olevan mitää vikaa ja smoin ei lukossakaan siellä kaulan puolella... Mulle täysi mysteeri...
No problem.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)