Aihe: Matklaukkubassari
1
hemmo
16.07.2006 21:23:07

Elikkästen, nythän on niin, että tuli pseudodzääzkeikka johonkin bileisiin. Kehitin jo sutimoporummut: virveli, jossa kiinni splash sekä lehmänkello.

Mutta kun bassarinkorviketta olisi vielä vailla? Mitä teillä on vastaavissa tapauksissa? Juhlakengänkorko oli liian hiljainen. Bassaripedaali olisi, mutta se ei pysy kiinni roudausmatkalaukussa.
Sedaps.
TAMAS
16.07.2006 22:03:50
Etsi jostain pahvilaatikko ja ruuvaa joku vanerinpätkä siihen laatikon pohjaan, jotta saat kiinni pedaalin. Sitten etsit tukevan kohdan laatikolle, että ei pääse laatikko liikkumaan soittaessa.
Miettinen!
Kukkis 77
16.07.2006 22:21:30

Sellainen kaupan lihalaatikko on myös ihan hyvä. Siihen saa helpohkolla virittämisellä pedaalinkin kiinni.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
miccomalliton
16.07.2006 23:47:24
Kumulta saat koko setin matkalaukussa

Ei saa enää.
Verily, I have seen Thy sign... Virallinen Jewelin Trivial Pursuit 2006 mestari
hemmo
17.07.2006 09:51:49

Kumulta saat koko setin matkalaukussa

Juu, tiedän, mutta en viitsisi investoida, kun puuttuu enää tuo "bassari".
Sedaps.
Bacchus
17.07.2006 13:12:39
Juu, tiedän, mutta en viitsisi investoida, kun puuttuu enää tuo "bassari".

Sitä ei ole saanut enää vuosiin.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Niq
17.07.2006 14:06:36

Ota 20cm x 10 cm pellinpala tai vanerisuikale ja ruuvaa se roudauslaukun pohjaan yhdellä ruuvilla ja sitten sopivankokoiset kuminpalat tms. roudauslaukun nurkkiin siten, että tuo ruuvamasi palanen on juuri sopivasti ilmassa. Soiton jälkeen sitten voi kääntää tuon pedaalia varten ruuvatun palan toisinpäin, jolloin se ei vaikeuta roudaustakaan. Näin minä tämän järkeilisin.

Tai sitten laitat basistin istumaan setin eteen. ruuvaat pedaalin housunkaulukseen ja kuuntelet hienoa soundia, napse selkänikamasta ja botnet kaljamahasta.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Magiz
17.07.2006 14:09:16
laitat basistin istumaan setin eteen. ruuvaat pedaalin housunkaulukseen ja kuuntelet hienoa soundia, napse selkänikamasta ja botnet kaljamahasta.

mä olen tämän kannalla. paras idea tähän mennessä.
Keep it Fresh
hemmo
17.07.2006 15:45:29

Sitä ei ole saanut enää vuosiin.

Kai nyt tilaamalla tai teettämällä saa ihan mitä vaan.
Sedaps.
Silvio Dante
17.07.2006 15:51:53
Bassaripedaali olisi, mutta se ei pysy kiinni roudausmatkalaukussa.

Sun pitää rakentaa siihen matkalaukkuun semmoinen "vannesimulaattori" L-profiilista.
Aijai!
hemmo
17.07.2006 16:20:17

Sun pitää rakentaa siihen matkalaukkuun semmoinen "vannesimulaattori" L-profiilista.

Juu, pultein kiinni siihen lodjuun. Puuttuu sopiva loota.
Sedaps.
Silvio Dante
17.07.2006 16:39:46 (muokattu 17.07.2006 16:40:22)
Juu, pultein kiinni siihen lodjuun. Puuttuu sopiva loota.

Öööö, siis eiks sul oo vielä tuohon tarkoitukseen sopivaa matkalaukkua? Lodju, loota... mitä niitä nyt onkaan?
Aijai!
Keppikeksi
17.07.2006 17:29:54
Tai sitten laitat basistin istumaan setin eteen. ruuvaat pedaalin housunkaulukseen ja kuuntelet hienoa soundia, napse selkänikamasta ja botnet kaljamahasta.

Päivän pelastus! +
A Nightmare awakes me, blinking light! There's no guide, blind ships in the night
Bacchus
17.07.2006 17:44:06
Kai nyt tilaamalla tai teettämällä saa ihan mitä vaan.

Kumulta ei saa, ja siitähän tässä oli kyse.

Joku toinen soitinrakentaja voi tietenkin tuollaisen väsätäkin. Itse joskus harmittelin, että Helasen Pekka lopetti näiden matkalaukkusettien tuotannon. Olisi ollut mukava minisetti.
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Sonormies
17.07.2006 22:49:22 (muokattu 17.07.2006 23:15:24)
Mä väsäsin kerran appiukon kanssa vastaavaan tarpeeseen paneelipedille asennetun muovikanisteribassarin. Toimi loistavasti kotikekkereissä yms. sutimeiningeissä esimerkiksi akustisten skittojen kanssa. Bassariin tarvittiin muovinen, olisiko ollut 15-litrainen kanisteri, 4 kpl hieman kanisterin leveyttä pidempää paneelilaudan pätkää, kaksi muuta puuriman pätkää sivuille vinotuiksi sekä yksi vaakatueksi ja vähän hesusteippiä.

Paneelilaudat sahattiin sopivaan mittaan ja liimattiin toisiinsa kiinni laitoksen pohjaksi. Urospontti toimi pedaalin kiinnityspisteenä. Kanisterille mitattiin paikka. Vinotuet sekä vaakatuki ruuvattiin ensin kiinni toisiinsa ja sitten vinotuet kiinni pohjalautojen päihin. Mitoitus kannattaa tehdä jämptiksi ettei kanisteri pääse heilumaan. Sitten kanisteri paikalleen ja jesarilla tiukasti kiinni puurakenteisiin. Puolen tunnin homma ja koko komeus kestää niin kauan kuin urosponttikin. Mulla kesti koko sen kaksi vuotta, mitä laitos mulla oli. Meni kiertoon myydessäni pienen moposetin.

Setin kasauksessa asetin "bassarin" kahta tomiständiä vasten niin ei liikkunut lainkaan. Räsymattokin saattaa pitää laitteen paikallaan, koska sitä ei kuitenkaan poljeta kuin tulpatonta mopoa.
"Vaikka kuinka hjuva rumpali, aina haitta vähän soitto." -puolalaisen pianistin mielipide rumpalin tarpeellisuudesta orkesterissa
Mikael
18.07.2006 09:35:13 (muokattu 18.07.2006 09:35:37)

Mulla on pedaalissa sellainen pojjalevy millä sitä voi käyttää ilman rumpuun/laukkuun kiinnitystä ja sit mulla on vanha matkalaukku, jonka sisällä on sellaienn valkoinen painava tiiliskivi jottei laukku matkusta soittaessa. Tyhjässä matkalaukussa on helposti aika koliseva soundi ja ite oon havainnut että sellainen ilmava kevyt viltti toimii hyvin kolinan poistajana ilman että tappaa koko soinnin. Nuijan osumakohtaan oon roudarinteipillä kiinnittänyt palan huopaa.
Siitä mistä aita on matalin...
sutikomppi
22.07.2006 15:04:36
Elikkästen, nythän on niin, että tuli pseudodzääzkeikka johonkin bileisiin. Kehitin jo sutimoporummut: virveli, jossa kiinni splash sekä lehmänkello.

Mutta kun bassarinkorviketta olisi vielä vailla? Mitä teillä on vastaavissa tapauksissa? Juhlakengänkorko oli liian hiljainen. Bassaripedaali olisi, mutta se ei pysy kiinni roudausmatkalaukussa.

Hae erillinen matkalaukku kirppikseltä tai vast. Liimaa ja ruuvaa laukku kiinni vanerin palaan, joka on laukun pohjan pituinen. Laita sitten pienempi vanerin pala alusvanerin päälle, jotta saat basarin pedaalin pysymään normaalilla tavalla kiinni. Sisälle voi laittaa jonkun mikrofonin ja piuha suoraan pöytään tai styrkkariin. Näin minä tein ja toimii. Kun laukun liimaa kiinni polyuretaanimassalla, niin pysyy varmasti.
Saundi on mukavan "itä.-saksalainen" poks, poks !
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)