Aihe: Kaksi nuppia ja yksi kaappi?
1
DimensioN
16.07.2006 14:32:46
Olen nähnyt tällaisia virityksiä kuten esim.

Orangen ja marshallin nupit päällekkäin yhdistettynä yhteen orangen kaappiin.
Mikä tässä on idea? Voiko kahta nuppia jotenkin "yhdistellä" vai vad?
Mulle on jäänyt pimentoon vähän, että mitä sillä haetaan, vai haetaanko?

Tietenkin voi olla, että oon nähny jotaan omiani, mutta jos joku vois valasta hieman niin ois hieno juttu :) Kiitoksia
Keep On Trucking..
morgga
16.07.2006 15:04:48 (muokattu 16.07.2006 15:05:28)
Ite oon saanu sellasen käsityksen että niitä nuppeja voidaan vaihtaa jonkinlaisella pedaalilla, että saadaan kaksi eri soundia, eli vaikka jos tykkää orangen säröistä, ja marsun cleaneista niin tuollahan se onnistuu.

joku asiasta oikeasti tietävä voi kertoa jos olen väärässä.
middle = muna
Torniojaws
16.07.2006 15:18:06 (muokattu 16.07.2006 15:19:47)

Yleisesti se lienee tehdään A/B-jakajalla kitaran ja vahvistimien välissä. Eli kun vaihdat, menee kitarasignaali toiseen vahvistimeen ihan normaaliin tapaan.

Eli:

/- - - - Vahvistin 1 
/¯¯¯\_________ººº          ____________ /
|               |  - - - - | A/B-loota |
\___/¯¯¯¯¯¯¯¯¯ººº          ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ \ 
                                         \- - - - Vahvistin 2
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
kimurantti1
16.07.2006 15:47:13
Tai vielä parempaa - A/B/Y-loota, jolla voi valita Orangen ja Marsun erikseen, ja sitten vielä samaan aikaan jos haluaa. Eri vahvistinyhdistelmillä kuulemma saa aika hienoja soundeja aikaan jos tietää mitä tekee. Itse en ole kokeillut, voisihan sitä joskus. Kahden vahvistimen huudattaminen yhden kaapin läpi edellyttää myös, että kaapissa on stereoliitäntä.
Mikä hemmetin "notta"? Kyseisen sanan näkeminen tuottaa aina oikean vitutuksen multihuipentuman. Pystyykö kukaan tuosta käsittämättömästä epäsikiöstä sanomaan mitä se edes tarkoittaa? Ja se on muuten kuulostaa eikä kuullostaa, prkl...
32788
16.07.2006 16:55:38
Älä sitten vaan laita tuota A/B-boksia vahvistimien ja kaapin väliin, sillä silloin toinen nuppi jää ilman kuormaa ja päätemuuntaja saattaa poksahtaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)