Aihe: V-type-projekti vihdoin valmis!
1
arppah8
13.07.2006 02:15:58 (muokattu 13.07.2006 14:43:10)

Kuva löytyy täältä: http://muusikoiden.net/dyn/members/38468.jpg
Viime syksystä asti tämän kanssa on pakerrettu soitinrakennuskurssilla (kiitti, Rami!). Varsinkin kaulan kanssa tuli röydettyä urakalla, vaan ihmekös tuo kun puuta on työstetty viimeksi parikymmentä vuotta sitten yläasteella ja silloin(kin;) huonolla menestyksellä.

Kaula saattapi mennä syksyllä uuden kurssin alkaessa uusiksi, reversestratolapa voisi sittenkin olla nätimpi. Vielähän mieli ehtii tuonkin suhteen muuttua, tämäkin projekti eli rakentamisen edetessä jonkin verran.

Ja speksejä:

Body: leppää
Kaula: vaahteraa
Otelauta: wengeä (bindaus vaahteraa)
Earvana compensated nut
Schaller-hihnalukot
Talla ja virityskoneistot: Gotoh
Tallamikki: Seymour Duncan Little '59
Kaulamikki: MikkiHouse (Rami Hakala) tele
Bodyn ja lavan käsittely OsmoColorin mahonkivahalla, kaula öljytty.

Ja syksyllä sitten baritonia rakentamaan. Ehkäpä tämän rakentamisessa jo jotain oppi. Ainakin sen, että soitinrakennus on pirun kivaa puuhaa!

E: Kuva vaihdettu parempaan.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
mindsnare
13.07.2006 11:14:50
Kuva löytyy täältä: http://muusikoiden.net/dyn/members/38468.jpg

Varsin tyylikkään tekeleen olet saanut aikaiseksi. Omaperäinen tai tasaperäinen, miten vaan, hieno kuitenkin.

Kaula saattapi mennä syksyllä uuden kurssin alkaessa uusiksi, reversestratolapa voisi sittenkin olla nätimpi. Vielähän mieli ehtii tuonkin suhteen muuttua, tämäkin projekti eli rakentamisen edetessä jonkin verran.

Mun mielestä toi lapa sopii mainiosti tuohon kokonaisuuteen. Laita seuraavaan se reversestratolapa, jos sitä kaipaat.
Little Wing
14.07.2006 12:00:36 (muokattu 14.07.2006 12:01:12)
Lapa on joo kyllä ihan überhieno, älä ihmeessä mitään reverse-stratoa laita!
miktol
15.07.2006 10:55:05
Komealta näyttää. Ei lainkaan hassumpi muotoilu. Mitä on kuvia tullut kitaroista katseltua, niin usein itse suunnitellut mallit ovat aika rumia. Tämäpäs ei olekaan. :)
Jannipaali
15.07.2006 11:15:45
Komealta näyttää. Ei lainkaan hassumpi muotoilu. Mitä on kuvia tullut kitaroista katseltua, niin usein itse suunnitellut mallit ovat aika rumia. Tämäpäs ei olekaan. :)

Tämä ei kyllä ole itse suunniteltu malli, pahoittelen.

http://namm.harmony-central.com/SNA … tent/Peavey/PR/V-Type-NTB-TR-lg.jpg
In GOTOH We Trust. THV-Klubi #40
arppah8
15.07.2006 12:29:11 (muokattu 15.07.2006 12:35:50)

Tosiaan, Peaveyn V-type tässä on mallina. Avovaimoke kun ei lämmennyt ajatukselle originaalin ostamisesta (olin kyllä juuri vaihtanut oikeastaan koko soittokalustoni, liekö vaikutusta asiaan;), sellainen täytyi sitten rakentaa itse. Vähän pyöreämmät muodot tässä tosin on, tavallisen straton sapluunaan vain lisäsin tuon perän viisteen ja viulukolot. Sarvia pienensin aavistuksen myös.

Syksyllä aloitettavaan baritoniprojektiin olisi sitten tarkoitus saada jo enemmän omaa, mietintämyssy on jo päässä...
...and music? Well, it's just entertainment folks.
nappo
18.07.2006 14:51:06
Ei helvatan helvata! En ole kyllä karmeemman näköistä keppiä koskaan nähnyt! Rakennuksesta propsit ilman muuta, mutta tuo ulkonäkö, huh huh. Lapa "kruunaa" komeuden.

Vaihda vaan se stratolapa, ni tulee vähän normaalimman näköinen. :)

Mutta joo, tämä siis vain minun mielipide, palataan asiaan JOS saan itse joskus jonkun lankun veistetyksi.

Peace.
Lets fucking die!
Little Savage
18.07.2006 15:10:16
Onnittelut valmiista kitarasta. Olisin ite laittanu siihen joko mustan tai tortoise plexin.
Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)