Aihe: TES: Oblivion
1 2 3 4 527 28 29 30 31 32 33
Shitmanek
07.07.2006 16:24:04
Ja kartalla näkyy määränpää ja kompassissa suuntanuoli.

Jos olet PC-miehiä niin pieni modi korjaa tämän ongelman. Minä otin nuo heti pois päältä.
"By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon)
Jormaz
07.07.2006 16:36:10
Jos olet PC-miehiä niin pieni modi korjaa tämän ongelman. Minä otin nuo heti pois päältä.

Ei jaksa enää tässä vaiheessa :)
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Tempura
12.07.2006 00:11:31 (muokattu 12.07.2006 00:17:49)
Kyllä vaan imee. En tiedä mikä on. Loistava peli kenties. Jossain vaiheessa pääjuonen suoritettuani, ja moneen asiaan kyllästyneenä lopetin pelaamisen. Nyt taas "koitin" pari päivää sitten, enkä mitään muuta ole tehnyt. Olen löytänyt motivaatiota jopa rampata kaikkia luolia ja ruinseja läpi ilman mitään syytä. Kiltatehtävätkin on jotkut ihan hauskoja.

Hohhoo, 80 tuntia jo alla.

E: ja vielä välillä jaksaa vaan ihailla hienoja rakennuksia, ja jos vahingossa löytää jonkun jänskän asutuksen, niin siinä on jotain jännää. Painotan vielä arkkitehtuuria, se on välissä niin hienoa että perse irtoaa päästä.

Sekin on mielessä käynyt, että uutta hahmoa pitäisi koittaa, että pääsisi peliin kaikkiin aspekteihin kiinni. Tosin siinä on vaan se vittumainen puoli, että koko pääjuoni alkaisi alusta. Ei sitä pakko ole tehdä, mutta jotenkin jäisi vaivaamaan kun se on kuitenkin olemasssa. Ja ne pirun oblivion gatet - ei niihinkään pakko ole mennä, mutta vituttaa jos edes näkee sellaisen.

Noo, pitää taas pari luolaa tahkota. Tavoitteena vielä ostaa joka kylästä talo, nythän minulla on vain se kartano Anvilissa.

Ajattelin myös sellaisenkin virheen tehdä, että hommaan Boxille marketplace-pinnoja ja ostan kaikki lisäjutut peliin.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
lethus1
12.07.2006 08:52:53
Ajattelin myös sellaisenkin virheen tehdä, että hommaan Boxille marketplace-pinnoja ja ostan kaikki lisäjutut peliin.

Ei ne mitään mielettömiä juttuja ole mutta viihdyttää. Minun puolesta sais tulla koko ajan lisää. En jaksa inistä siitä miten kaupallista paskaa tuo on etc. Kai minä olen sitten keskimääräistä Oblivionin pelaajaa rikkaampi (eli normaalituloinen) jolle pari euroa tunneista hubaa ei tunnu kovin pahalta. (netistä kun lukenut miljuunia valituksia siitä ettei tuollei sais noita julkaista.)

Nyt on ittelläni pelitahti löystynyt reippaasti kun olen lähellä Main Questin finaalia (sulkemassa niitä vitun oblivion gateja, jotka tosin juoksen läpi). Fighters guild n. 80% tehty, Arena 100%, Maagien kilta 100%, thiefien kilta n. 60%. Dark Brotherhoodin aloitan main Questin jälkeen.

Paljon mennyt aikaa suht random häröilyyn pelialuetta "kartoittaessa".

Mielestäni Oblivionin parhaita puolia on reippaasti paremmat tehtävän Morrowindiin verrattuna. Välillä jopa tulee ihan oikeasti helkkarin hauskoja ja mielenkiintoisia juttuja vastaan. Siis "yllättyy" jostain rutiinitehtävästä poikkeavasta (esm. Anvilin talo, Maalaajadude pulassa jne...).

Yksi ongelma syö tosin reippaasti pelaamisen mielekkyyttä -> olen about kuolematon. On sen verta kovaa kamaa niskassa, että aika tunari saa olla jos kuolee eikä tee sitä nimenomaan tahalteen. Taistelut on siis menettänyt täysin hohtonsa. Voishan sitä ottaa niskasta näitä kovia tavaroita pois, mutta tuntuu vähän hassulta tahalteen huonontaa omaa hahmoa.

Monet saattaa olla samaa mieltä tästä, mutta Morrowind on sittenkin se tunnelmallisempi, vaikka Oblivionissa melkein kaikki on tehty paremmin. Oblivionista puuttuu tutkimusmatkailun mielekkyys. Tai ei puutu, muttei ole niin palkitsevaa. Jumalauta sitä hetkeä kun vahingossa Morrowindissä tuli vastaan joku Daedric Face of (en muista)... -kypärä. Ei tuollaisia helmiä Oblivionissa paljon ole pelialueen ollessa niin "elävä ja asuttu".
Toki tuossakin on omat puolensa.

Kumpi on peleistä parempi... en osaa sanoa. Aika näyttää. Morrowindin haikailuun vaikuttaa varmasti myös se, että oli ensi-elder scrollini. Oblivion on systeemiltään jo alun alkaen tutumpi. Morrowindissä kun joutui opettelemaan kokonaan eri systeemin ADD:hen tottuneena. Kaikki oli uutta ja ihmeellistä. Tosin Morrowindin juoni on oikeastaan käsittämättömän tylsä ja mitäänsanomaton, välttämätön (...) paha.

No mutta, tuskin Oblivionia parempaa peliä tänä vuonna julkaistaan että voin lopettaa murmutuksen justiinsa. 110 tuntia kuitenkin tahkottu ja vielä on vääntämistä, joskin lopun alku on häämöttänyt jo jonkin aikaa....

Hail Elder Scrolls!
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Shitmanek
15.07.2006 17:45:15
Nyt on taas tullut uudella innolla pelailtua, ja Dark Brotherhoodinkin menin läpi. Olen jo aika hyvä sneakkaamaan, NPC:t eivät aina huomaa vaikka kyykkisin heidän edessään :) Yhdessä Thieves Guildin tehtävässä oli kivoja bugeja, kun eräs sormus ei ollutkaan siellä missä piti, ja jotkut journal entryt ja puhehommat menivät vähän sekaisin. Noh, konsolikomento auttoi. Harmittaa vain se, ettei tässä kyllä tosiaan tunnu olevan niin paljon questeja kuin Morrowindissa, ehkä siksi ettei tässä ole temppeleitä ja great houseja sun muita.
"By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon)
Tempura
15.07.2006 20:33:55 (muokattu 15.07.2006 20:35:31)
Nyt on taas tullut uudella innolla pelailtua, ja Dark Brotherhoodinkin menin läpi. Olen jo aika hyvä sneakkaamaan, NPC:t eivät aina huomaa vaikka kyykkisin heidän edessään :) Yhdessä Thieves Guildin tehtävässä oli kivoja bugeja, kun eräs sormus ei ollutkaan siellä missä piti, ja jotkut journal entryt ja puhehommat menivät vähän sekaisin. Noh, konsolikomento auttoi. Harmittaa vain se, ettei tässä kyllä tosiaan tunnu olevan niin paljon questeja kuin Morrowindissa, ehkä siksi ettei tässä ole temppeleitä ja great houseja sun muita.

Oletan että nämä ovat senverran kovaa sarjaa nämä pelit, että seuraavakin vielä tehdään jossain vaiheessa.

Kaipaisin hieman erilaista vapautta näihin peleihin. Nykyisellään on ihan viihdyttävää tuollainen perus-questien suorittaminen tai vaan vaeltaminen, mutta olisi hienoa jos olisi enemmän sellaista tuntua, että teot vaikuttavat ympäröivään maailmaan kunnolla silloinkin, jos ei suorita mitään questeja vaan keksii agendansa ja metodinsa itse. Vaikka niin, että omat teot näkyisivät muiden hahmojen puheenaiheissa, ja vieläpä toiminnassa.

Kun näinkin vapaantuntuisessa ja upeannäköisessä pelissä alkaa vähän hämäämään se, että suoritellaan questeja, jotka ovat pieniä pyrähdyksiä eivätkä välttämättä liity mihinkään mitenkään. Vähän niinkuin jossain ajopelissä missä ajetaan yksittäisiä kisoja (PGR) ilman sen suurempaa kokonaisuuden tuntua. Varsinainen roolipelaaminenkin saattaa kärsiä. Jos on jo ikäänkuin päättänyt oman hahmonsa luonteen, voi käydä niinkin, että vain 1% questeista "sopisi" roolipelaamisen kannalta tehtäväksi. Muuten sitten vaan solkataan luolia tai tapetaan väkeä.

Miettikää, miltä vaikka tuntuisi kerätä oma rikollisjoukko ja hyökätä esim. johonkin kartanoon? Entä jos voisi lavastaa hahmon X syylliseksi itse tekemäänsä murhaan? Tämähän on sikäli naurettavaa, että tässä aletaan hakemaan turhan kovaa vapautta ja realismia, mutta pelikoneet alkavat olla sitä luokkaa, että tuollainenkin on hyvinkin paljon mahdollista tehdä. Varsinkaan, jos maailman ei tarvitse olla tuhansia neliökilometrejä iso. Eli pieni mutta toimiva pelimaailmankin kävisi hyvin.
Shitmanek
15.07.2006 20:48:38
Oletan että nämä ovat senverran kovaa sarjaa nämä pelit, että seuraavakin vielä tehdään jossain vaiheessa.

Jatko-osaa ilmeisesti suunnitellaan jo.

Kun näinkin vapaantuntuisessa ja upeannäköisessä pelissä alkaa vähän hämäämään se, että suoritellaan questeja, jotka ovat pieniä pyrähdyksiä eivätkä välttämättä liity mihinkään mitenkään. Vähän niinkuin jossain ajopelissä missä ajetaan yksittäisiä kisoja (PGR) ilman sen suurempaa kokonaisuuden tuntua. Varsinainen roolipelaaminenkin saattaa kärsiä.

Minä taas toivoisin enemmän tuollaisia pikkuquesteja, joissa vaikka toimitetaan tavaraa ilman taisteluja, vaikkapa jonkun pitkän questiketjun kuten killan tehtävien aikana. Alkaa jo pikkuisen häiritä se ennalta-arvattava taistelu jokaisessa tehtävässä, niissäkin joiden antaja sanoo niiden olevan peruskamaa. Verenvuodatuskin kelpaa, mutta vähän vaihtelevuutta voisi olla.

Jos on jo ikäänkuin päättänyt oman hahmonsa luonteen, voi käydä niinkin, että vain 1% questeista "sopisi" roolipelaamisen kannalta tehtäväksi. Muuten sitten vaan solkataan luolia tai tapetaan väkeä.

Minä päätin ensimmäisen hahmoni kanssa, että hän on hyvä luonteeltaan ja taistelija. Jäi sitten muutamaan kiltaan liittyminen tekemättä jo siksi, että hahmo oli häpeällisen huono piileskelijä ja taikoja. Uusi hahmoni on sitten tuollainen hiipivä salamurhaaja, ja Fighter's guildiin en vieläkään kuulu. Ymmärtäähän tämän, kun joku ne questit joutuu kuitenkin kirjoittamaan.
wrshredder
16.07.2006 10:36:22
Himoittaa tämä peli vieläkin minua. Kyllä mä tän vielä saan! Vähän kerään varoja , suunnittelen videotykin ja x360 oston, ja sitten!

Ehkä olis vaan parasta mennä töihin niin nopeutus tämä hemmetisti.. :D

Vois vaikka pelata sillä aikaa vanhan boksin pelit läpi ja vaihtaa ne johonki. Tosin Morrowindissä en oikeen edisty kun saan aina selkääni jos joku hyökkää! en käsitä! Oon kyllä musta pelannu vaikka kuinka ja muuta mutta kuolen vaikka kuinka nopeesti,, noh ,koitan edetä..
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Shitmanek
16.07.2006 13:57:11
Ei ihme. Joskus pelirintamalla on hyvä, että jos pelinimike tienaa vitusti rahaa, niin tehdään jatko-osia. Toisin kuin elokuvissa, joissa tämä yleensä on huono.

No, onhan Oblivionkin jo pelisarjan neljäs osa :) Eivätkä Arena ja Daggerfall minun käsittääkseni vielä mitään suuria hittejä olleet, vasta Morrowind oli kaupallinen menestys.

Vähän eri linjoilla ja vähän samoilla linjoilla. Varsinaiset questit ovat jotenkin laimeita hahmolle, joka ei halua olla vain juoksupoika. Nyttemmin questeista pidättäytyminen on jotenkin tylsää, kun toiminnastaan ei juuri saa palautetta eikä se jaksa innostaa pitempään. Siinä olen samaa mieltä, että vaihtelua pitäisi olla. Ja jotain muuta tehtävänannossa, kuin että "vaikutat hyvältä mieheltä, teetko minulle palveluksen X? kyllä/ei". Vaikka että olisi jokin tavoite, mitä saisi suunnitella ja toteutttaa monenmonella tavalla.

Jep, olisi kyllä hauskaa ja antaisi erilaisten hahmojen tehdä omalla tavallaan sen tehtävän. Nyt taistelijat ovat suuressa etulyöntiasemassa muihin hahmovaihtoehtoihin nähden, vaikka hiiviskelijäkin voi pärjätä ihan hyvin. Maagia en ole kokeillut. Kuitenkin tässäkin on menty sentään vähän eteenpäin sitten MW:n, päätehtävässäkin voi jotain osia suorittaa parillakin eri tavalla.

Tällaisenaan nämä hommat on liian yksinkertaisia, ja dialogivaihtoehdot turhan suppeita. Tietenkin tämäkin nipotus johtuu siitä, että pelistä ei ole paljoa muuta nipotettavaa.

Dialogista tehtiin tarkoituksella vähän suppeampi kuin Morrossa, jossa se tosin oli eri tavalla suppeaa. Eli niitä vaihtoehtoja oli vaikka kuinka, mutta mantereen eri puolilla elävät NPC:t kertoivat täsmälleen samat tarinat (vähän kärjistettynä).
Torniojaws
16.07.2006 15:10:23

No, onhan Oblivionkin jo pelisarjan neljäs osa :) Eivätkä Arena ja Daggerfall minun käsittääkseni vielä mitään suuria hittejä olleet, vasta Morrowind oli kaupallinen menestys.

Ja siinä välissä on myös ilmestynyt läjä "välitöitä", mm. Redguard ja Battlespire, sitten useita mobiiliversioita.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Shitmanek
16.07.2006 16:58:34
Ja siinä välissä on myös ilmestynyt läjä "välitöitä", mm. Redguard ja Battlespire, sitten useita mobiiliversioita.

Jees, yhtä tuollaista kännykkäpeliä kokeilinkin, mutta minusta TES ei oikein sopinut mobiiliympäristöön. En saanut pelistä oikein mitään selvää, ehken vain osaa.
Super-Jari
23.07.2006 10:43:23
Ehkä vähän uusavuton olen, mutta mistä se löytyy se modi että saa skaalautumisen pois?
Synnyttäjä
23.07.2006 12:31:24

Ehkä vähän uusavuton olen, mutta mistä se löytyy se modi että saa skaalautumisen pois?

http://www.tessource.net/files/cache/2212.html

Tuon luulisi auttavan asiaa. Toi saitti tosin vaatii ilmaisen rekisteröitymisen, mutta sieltä löytyy kaikkea muutakin kivaa modirintamalta.
Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään.
Tempura
23.07.2006 14:05:08

Pelit.fi-sivustolla on Nirvin keräämä modipaketti, jossa on muunmuassa tuo. Tietenkin kaikki saa erikseenkin. Jos ei ole tunnuksia voin lainata. Nuo toimittajien valkkaamat modit ovat monta kertaa niitä fiksuimpia.
jami87
23.07.2006 17:45:53
Aloitin uuden pelin taas. Hauskalta tuntuu jälleen. Oon ekaa kertaa Khajiit.
This is my life and it's ending one minute at a time.
Teme007
23.07.2006 19:52:26 (muokattu 23.07.2006 19:53:21)
En tiiä oonko jo tähän lankaan kommentoinu, mutta ei silti oo Morrowindin voittanutta.

E: jos ny ilman modeja verrataan.

Silti vielä tykkään enemmän morrosta.
sul ei oo todellakaan kaikki hyvin jos sä naurat tollasesta no huh huh. järki hoi te suomalaiset ootte nyt ihan sekaISIN kun joku saatanan palvoja lordi voitti euro viisut voi vittu mikä äijä älä enää kommentoi mulle sä tään riidan aloitit kävit haukkumaa
south_of_heaven
24.07.2006 13:47:28
Kokeilin kaverilla ja mukavalta peliltähän tuo vaikutti. Harmi että siinä on joitain morrowindistä tuttuja ääniefektejä :P
itki south_of_heaven
Super-Jari
09.08.2006 11:29:03
Mikäs juttu se on kun välillä nuo atripuutit alkaa laskemaan? Välillä kun vetää sikeitä niin aamulla herää ja voima 0 ja on pienehkö ylikuormitus päällä.
Jormaz
09.08.2006 17:51:08
Mikäs juttu se on kun välillä nuo atripuutit alkaa laskemaan? Välillä kun vetää sikeitä niin aamulla herää ja voima 0 ja on pienehkö ylikuormitus päällä.

Sullon joku sairaus.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)