konnamatti 14.07.2006 11:08:06 | |
---|
Juice on aika ukko. Ollut aina. [19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu |
Tupuna 14.07.2006 11:40:54 | |
---|
Ahaa, vanha thread ylhäällä. Hyvistä lauluntekijöistä tuli mieleen Sipe Santapukki, ihan vaan soololevynsä perusteella. Koska mun mielestä Santapukin ja Liimatan "Tilatkaa tytöt taksi" on 2000-luvun paras suomalainen popbiisi. Biisi on yksinkertaisesti nerokas. Laaja-alainenhan Sipen sävellystuotanto ei ole, mutta ainakin levyn materiaali on vähän liiankin monipuolista. Ja huom., mä en tykkää Apulannasta. Vain Sipen soolosta. Yksi viime vuosina aika lahjakkaaksi ja omaperäiseksi säveltäjäksi paljastunut on Olavi Uusivirta. Biiseissä on ideaa. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
samsonov 14.07.2006 14:41:00 | |
---|
-Gösta Sundqvist -Andy McCoy Andy kyl ehoton suosikki oikeestaa koko kotimaisesta muusikko skenestä All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
konnamatti 14.07.2006 14:50:51 | |
---|
Yksi viime vuosina aika lahjakkaaksi ja omaperäiseksi säveltäjäksi paljastunut on Olavi Uusivirta. Biiseissä on ideaa. Olen samaa mieltä. En tosin vielä näe mitään SUURTA, mutta odotan tulevaisuudessa jotain joka potkisi radion ääreltä levykauppaan. Semmoinen kutina. Vähän. [19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu |
HaloOfFlies 14.07.2006 15:56:10 (muokattu 14.07.2006 15:57:00) | |
---|
Kyllä se on Andy edelleenkin. Jotain miehen biisintekotaidoista kertoo varmaankin se, että Hanoi Rocksia pyydettiin viime vuonna esiintymään Tokion Live 8-konserttiin. Viikon varoitusajalla ja keskellä kiertuetta eivät vaan pystyneet lähtemään. Täytyy olla aika kovan luokan biisiniekka että tuollaiseen megatapahtumaan saa kutsun. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Piepe 14.07.2006 18:36:46 (muokattu 16.07.2006 11:08:54) | |
---|
Juice on aika ukko. Ollut aina. Säveltäjänä, monipuolinen? Tässä kohtaa mennään minun mielestä mettään. Kuka vaan vois tehdä niitä Juicen G-C-D-G -biisejä. Sitten toisaalta biisintekijänä ja tarinankertojana Juice on loistava, kuulemma. Miten ois Kerkko Koskinen? Nimenomaan monipuolisuutta löytyy sävellyksistä, ja erikoisia mutta TOIMIVIA sointuja ja sointukiertoja. Ja omintakeisia melodioita. |
DeWilde 14.07.2006 19:08:57 | |
---|
Säveltäjänä, monipuolinen? Tässä kohtaa mennään minun mielestä mettään. Kuka vaan vois tehdä niitä Juicen G-C-D-G -biisejä. Sitten toisaalta biisintekijänä ja tarinankertojana Juice on loistava, kuulemma. Miten ois Kerkko Koskinen? Nimenomaan monipuolisuutta löytyy sävellyksistä, ja erikoisia sointuja ja sointukiertoja. Mitataanko säveltäjän monipuolisuutta sointujen käytöllä? Hevi on parhaimmillaankin paskinta. |
Birgermaister 14.07.2006 19:50:46 | |
---|
Kyllähän suomessa laadukasta musaa osataan tehdä ja tehdäänkin, omaan listaani kuuluu seuraavat kynäniekat: Petri Walli, Ismo alanko, Tuomari Nurmio, Ville Valo, Tokela, Kie/Ahola jne... I will go on my way from the cradle to the grave |
sus 14.07.2006 20:02:58 (muokattu 14.07.2006 20:03:56) | |
---|
Mitataanko säveltäjän monipuolisuutta sointujen käytöllä? Ei, mutta jos Juicelta ei todellakaan löydy muutakuin sitä samaa soosia, ja ei taidakaan. E: Itse vastaisin Ismo Alanko, mieshän on aivan uskomaton muusikko, ja loistava sovittajakin. Esim. Hallanvaara-levyn orkestraatiot taipuvat keikalla mukavasti kompaktiin rokkikokoonpanoon, 3 kitaraa + basso & rummut. Rock'N'Roll All Night
Sex And Drugs And Booze All Day
Let's Go Fishing |
Limakutziero 14.07.2006 20:10:27 | |
---|
Itsekin mietin ensin Juicea, mutta tarkempi ajattelu paljasti tuotannon ehkä liian yksipuoliseksi. Biisintekijänä silti Suomen ehdoton ykkönen. Mutta monipuolisin taitaa olla kuitenkin Ismo Alanko. Skaalasta tulee aika laaja, kun miettii alkuaikojen Hassisen Konetta Sielun Veljien tuotantoon. Kaiken lisäksi tavara on vielä suhteellisen onnistunutta. |
Jani The Rock 14.07.2006 20:12:45 | |
---|
Juicen tuotanto yksipuolista? Niin että mitä häh? The road never ends for me, kid. |
Limakutziero 14.07.2006 20:33:51 | |
---|
Juicen tuotanto yksipuolista? Niin että mitä häh? No, yksipuolista oli ehkä hieman liian voimakas sana kuvaamaan Juicen tuotantoa. Mutta se ei ole samassa määrin monipuolista kuin esim. Alangon tuotanto. Millään tavalla Juicea aliarvioimatta, sillä Juice on minulle suomalaisista artisteista numero yksi. |
Piepe 15.07.2006 14:23:09 | |
---|
Mitataanko säveltäjän monipuolisuutta sointujen käytöllä? Mitataan enempi kuin vaikka biisien määrällä ja hyvällä ja humoristisella lyriikalla (Juice). Jos Juicea väittää lahjakkaaksi ja monipuoliseksi SÄVELTÄJÄKSI niin se on sama ku ööö väittäs Ilkan sanoituksia paremmpiksi kuin Ismon. |
Piepe 15.07.2006 14:24:16 | |
---|
Kyllä se on Andy edelleenkin. Jotain miehen biisintekotaidoista kertoo varmaankin se, että Hanoi Rocksia pyydettiin viime vuonna esiintymään Tokion Live 8-konserttiin. Viikon varoitusajalla ja keskellä kiertuetta eivät vaan pystyneet lähtemään. Täytyy olla aika kovan luokan biisiniekka että tuollaiseen megatapahtumaan saa kutsun. Mitä tekemistä tällä on säveltämisen kanssa? |
HaloOfFlies 15.07.2006 16:13:32 | |
---|
Mitä tekemistä tällä on säveltämisen kanssa? Niin, en minä tiedä onko sillä mitään merkitystä. Kunhan tuli mieleen. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Jim Pembroke, ihmeellistä tosin että hänen nimensä on tässä ketjussa vasta toista kertaa ja ensimmäistä kertaa vasta kolmannella sivulla. EU on perseestä |
lxi 15.07.2006 21:02:26 | |
---|
Kyllä Jarkko Martikainen saa minunkin ääneni. Tehnyt ovelia ja monipuolisia sävellyksiä sekä onnistuneita tekstejä. Vahvasti olen silti sitä mieltä, että monipuolisuudessa aisaparinsa V. Tynkkynen ajaa Martikaisestakin ohi. Ismo Alanko on sellainen järkäle, ettei paremmasta väliä. 25 vuotta tyylistä toiseen, kuitenkin aina Alangolta kuulostaen. Pekka Pohjolaa eivät määreet pop ja rock kuvaa kovin hyvin, mutta kovan luokan säveltäjä hän on. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
dcln 15.07.2006 21:18:13 (muokattu 15.07.2006 21:19:02) | |
---|
Sanoisin, että Juice on kaikkien aikojen lahjakkain ja Wirtasen Toni tämän hetken lahjakkain. EDIT: Tosin ei tietenkään sovi unohtaa Syrjän Marttia. |
Piepe 16.07.2006 11:02:38 | |
---|
Sanoisin, että Juice on kaikkien aikojen lahjakkain ja Wirtasen Toni tämän hetken lahjakkain. EDIT: Tosin ei tietenkään sovi unohtaa Syrjän Marttia. Huokaus. Nopea laskutoimitus kertoo että Martti Syrjä on säveltänyt Eppu Normaalin vajaasta 200 biisistä tasan KOLME. Wirtasen Tonista olen melkein samaa mieltä, lahjakas kaveri. |
sientenystävä. 16.07.2006 11:36:56 | |
---|
Tuomas Skopa ja Superchristin Mikko Lohenoja Kaupalliset radiokanavat pitäisi kieltää Hessu Sopon mätäkumpareitten mukaan! |