Aihe: Pari kysymystä nauhojen hionnasta..
1
Basshunter
14.07.2006 21:42:08
Eli milloin tuo basson nauhojen hionta on aiheellista ja mitä siinä käytännössä tehdään? Eipä sillä, että itse alkaisin sitä tekemään, mut mulla on tos yks basso, missä on mielestäni nauhat suht' kuluneet. Se saattaisi tarvita hionta.. kertokaa perusidea.
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
Teijo K.
14.07.2006 21:49:05

Eli milloin tuo basson nauhojen hionta on aiheellista ja mitä siinä käytännössä tehdään? Eipä sillä, että itse alkaisin sitä tekemään, mut mulla on tos yks basso, missä on mielestäni nauhat suht' kuluneet. Se saattaisi tarvita hionta.. kertokaa perusidea.

Sitten kun bassoa ei saa enää rämisemättömäksi järkevillä säädöillä, on todennäköisesti nauhojen hionnan aika.

Ensin nauhat viilataan samankorkuisiksi pitkällä viilalla. Tasoituksen jälkeen nauhat viilataan taas pyöreiksi, tuo tasoitushan tekee nauhoista litteät. Tämän jälkeen ne vielä kiilloitetaan ja hoplaa. Taas soitto soi.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
HjParris
14.07.2006 21:58:54
Mites sitten noi nauhojen päiden hionta... minkälainen viila ois hyvä ym. Muuten vois kokeilla tuota hiomista, mutta vähän arveluttaa tuo että miten otelaudan saa suojattua ettei siihen tulisi viilan jälkia.
Basshunter
14.07.2006 22:02:26
No se vois sit olla kyllä hionnan paikka.. oon tuotanyt pari viikkoa säätänyt ts. koittanut hieman kaularautaa säätää ja tallasta kielten korkeutta muutella, mut ei.. aina jostain rämisee. Yleensä tuolta 1-5 nauhojen jostain kohtaa. Toi Iban SR (siis jossa nuo nauhat särisee) on jotain 15 v vanha ja sen nauhat on kyllä huomattavan kuluneet, kun vertaa tuohon vuoden vanhaan EDB:hen.. damn!
- Itte ku tekkee, saa mieleisesä.. -
Teijo K.
14.07.2006 22:04:17

Mites sitten noi nauhojen päiden hionta... minkälainen viila ois hyvä ym. Muuten vois kokeilla tuota hiomista, mutta vähän arveluttaa tuo että miten otelaudan saa suojattua ettei siihen tulisi viilan jälkia.

Maalarinteipillä saa suojattua otelaudan. Kannattaa irroittaa ne teipit heti siten kun työ on valmis, eikä jättää niitä siihen esim viikon yli. "No mä jatkan tota sitten kun taas ehdin". Jää hyvät liimamähmät otelautaan kiinni. Nauhojen päät tasataan myös pitkällä, suoralla hienohampaisella viilalla. ja viimeistellään nauhaviilalla ja kiillottamalla.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
HjParris
14.07.2006 22:16:26
Ja näyttäs tuo hionta maksavan tollasen 70 e tuolla Jasesoilla. Eipä taida Jykylän seudulla paljon muut tuota tehdä.. :( Aika suolanen hinta..

No jos tuntitaksalla hiovat... Luulisi olevan aika hidasta hommaa. Tuolla taksalla pari tuntia. Miten lie hidasta ammattilaisen käsissä se homma. Tai sitten 70 ekua meni siinä tunti eli viisi...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)